اعتصاب بزرگ بازیگران هالیوود

بسیاری از بازیگران برتر هالیوود در نامه‌ای به اتحادیه خود اعلام کرده اند که اگر در آینده تغییراتی در قرارداد آنها اعمال نشود، دست به اعتصاب خواهند زد. اما دلیل اعتصاب در هالیوود چیست؟ چرا بازیگران هالیوود اعتصاب کرده‌ اند؟ مثل همیشه با مجله وارونه همراه باشید:

چرا بازیگران هالیوود اعتصاب کرده اند؟

1) حمایت از نویسندگان هالیوود

در ابتدای تابستان سال 2023 شاهد اعتصاب نویسندگان هالیوود بودیم و اکنون نوبت به بازیگران رسیده است. اعتصاب نویسندگان هالیوود تاثیر چشم گیری بر صنعت فیلم سازی گذاشت. و حالا به نظر می رسد که اعتصاب بازیگران قرار است کمر هالیوود را بشکند. تا کنون برنامه های هفتگی زیادی از جمله برنامه های جیمی فالن، جیمی کیمل و استفن کولبرت در پس اعتصاب نویسندگان متوقف شده اند. وقتی اعتصاب نویسندگان باعث شد سریال چیز های عجیب (Stranger Things) کمپانی نتفلیکس و فیلم بلید کمپانی مارول متوقف شود؛ حال با اعتصاب بازیگران قرار است چه بلایی بر سر هالیوود بیاید؟

مرتبط: فیلم های پیشنهادی برای طرفداران سریال Stranger Things 

فیبی والر بریج (Phoebe Waller Bridge)، نویسنده و بازیگر در رابطه با اعتصاب بازیگران و نویسندگان گفته است:

واقعا امیدوارم که بتوانیم این موضوع را حل کنیم. چون من معتقدم که نویسندگان مهم ترین افراد در صنعت فیلم سازی هستند.


2) پول، همان چرک کف دست

قرارداد فعلی با اتحادیه سازنده فیلم و سریال، در ژوئن به پایان می رسد. و بازیگران اعلام کرده اند که می خواهند در قرارداد جدید، دستمزد بیشتری برایشان در نظر گرفته شود.

یکی از مهم ترین دلایل اعتصاب بازیگران هالیوود این است که آنها خواهان دستمزد بیشتری هستند. از این رو، اعضای اتحادیه بازیگران آمریکا، صنف بازیگران صحنه، فدراسیون هنرمندان رادیو و تلویزیون آمریکا همگی اعلام کرده اند که اگر با شرکت های فیلم سازی به توافق نرسند همگی دست به اعتصاب خواهند زد.

بازیگران معتقدند که مدیران اجرایی استودیو های فیلم سازی حقوق های گزاف می گیرند. ولی پولی که به بازیگران می دهند بسیار کمتر است و در نتیجه نویسندگان و حتی بازیگران نمی توانند زندگی مناسبی داشته باشند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های نازنین بنیادی ؛ بازیگر ایرانی مشهور هالیوود 


3) هوش مصنوعی، بزرگترین ترس بشریت

چرا بازیگران هالیوود اعتصاب کرده‌ اند؟ هوش مصنوعی

یکی دیگر از دلایل اصلی بازیگران هالیوودی برای اعتصاب این است که هوش مصنوعی را یک خطر جدی برای کار خود می دانند. چون با پیشرفت هوش مصنوعی، می توان حالت های صورت، حرکات بدن و حتی صدای یک فرد را هرطور که دوست دارید تغییر بدهید. پس طبیعی است که بازیگران نگران این باشند که در آینده، کمپانی های فیلم سازی دیگر به وجود آنها نیازی نداشته باشند. آنها تضمین می خواهند. تضمین اینکه به هیچ وجه هوش مصنوعی را جایگزین آنها نکنند. برای مثال، تام کروز (Tom Cruise) و کیانو ریوز (Keanu Reeves) از بازیگرانی هستند که اخیرا از چهره‌شان در نرم افزار دیپ فیک استفاده شده است.

تاکنون با هوش مصنوعی در حد صاف کردن چند چین و چروک، سانسور کردن صحنه ها یا دیالوگ های نامناسب و ساخت انیمیشن های کوتاه از هوش مصنوعی به درستی استفاده کرده ایم. اما حالا این اختراع بشر دارد به قدری در دنیای بازیگری و نویسندگی نفوذ می کند که بازیگران و نویسندگان را به وحشت انداخته است.

مرتبط: با خطرات هوش مصنوعی آشنا شوید 

نگرانی نویسندگان از هوش مصنوعی از این بابت است که در آینده نوشتن داستان های اولیه را به هوش مصنوعی بسپارند. و نویسندگان فقط مجبور شوند داستان هایی که توسط هوش مصنوعی نوشته شده است را تصحیح کنند. که در این صورت پول کمی به آنها داده خواهد شد.

آدام کانور (Adam Connor)، نویسنده و بازیگر در این رابطه گفته است که:

اگر آنها می توانستند ما را جایگزین کنند، سال های پیش این کار را کرده بودند.

از طرفی دیگر کیم گوردون (Kim Gordon)، موسیقی دان و هنرمند بانفوذ، در حالی که جلوی کمپانی نتفلیکس اعتصاب کرده بود گفت:

مسئله مهمی است که ذهن ما را به خود مشغول کرده. اما احساس می کنم که هوش مصنوعی هرگز جایگزین خلاقیت انسانی نخواهد شد.


4) افزایش یافتن تولیدات تلویزیونی

ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که افزایش تولیدات تلویزیونی دیگر چه ارتباطی با بازیگران دارد که بخواهند به خاطر آن اعتراض کنند. الان برای شما توضیح می دهم. بخشی از درآمد بازیگران و نویسندگان از بازپخش کارهای آنها در تلویزیون کسب می شود. مثلا هربار که کار یک بازیگر در تلویزیون پخش می شد، مبلغی دریافت می کردند. اما اکنون با افزایش یافتن تولیدات تلویزیونی دیگر فرصتی برای بازپخش باقی نمی ماند. پس از این راه پولی هم به بازیگران پرداخت نخواهد شد.

همچنین بخوانید: دوست داشتنی ترین زوج های هالیوودی


5) پخش آنلاین؛ درآمد کمتر

چرا بازیگران هالیوود اعتصاب کرده‌ اند؟

چند سالی می شود که بازار سرویس های پخش آنلاین داغ است. اما از آن طرف سود بازیگران کمتر شده است. چون وقتی مخاطبان کارهایشان را در سرویس های پخش آنلاین تماشا می کنند، بابت آن پول کمی بازیگران پرداخت می شود. و در مواردی حتی ممکن است اصلا پولی به آنها داده نشود.

مرتبط: بهترین پلتفرم‌های تماشای آنلاین فیلم و سریال در ایران 


کدام بازیگران / نویسندگان در این اعتصاب شرکت خواهند کرد؟

تا کنون بازیگران و نویسندگان لیست زیر حمایت خود از این اعتراض را اعلام کرده اند و به گفته نشریه ددلاین تاکنون این نامه بیش از 1000 بار امضا شده است. این نامه که برای اولین بار توسط رولینگ استون منتشر شد، اکنون به یکی از بزرگترین نگرانی های هالیوود تبدیل شده است.

  • مریل استریپ Mary Louise Streep
  • مارک روفالو Mark Ruffalo
  • کوئینتا برانسون Quinta Brunson
  • شان پن Sean Penn
  • جولیا لویی درایفوس Julia Louis Dreyfus
  • جنیفر لارنس Jennifer Lawrence

سرانجام چه خواهد شد؟

باید گفت مذاکراتی که در حال انجام است، محرمانه هستند و نمی دانیم که قرار است در آینده چه اتفاقی بیوفتد. یا بهتر است بگویم مشخص نیست که توافقی صورت خواهد گرفت یا خیر. اما اکثریت اعضا تصمیم دارند که اگر توافقی صورت نگرفت، دست به اعتراض بزنند. به نظر شما چه اتفاقی خواهد افتاد؟ مثل همیشه نطرات خود را در بخش کامنت ها با من و دیگر همراهان وارونه به اشتراک بگذارید.

همچنین در ادامه بخوانید: تاثیرگذار ترین رابطه های فیلم های هالیوودی که در خاطره ها خواهند ماند!