بهترین فیلم‌های ترسناک با موضوع آدم فضایی‌ها

بیایید با بهترین فیلم‌های ترسناک با موضوع آدم فضایی‌ها در فضا سفر کنیم! ژانر علمی‌تخیلی ترسناک، ژانری ماندگار است که تقریبا هردهه دچار تغییراتی می‌گردد و دوباره خود را از نو تعریف می‌کند و هرچه که می‌گذرد براساس طبع بینندگان مرزهای سلیقه را جابه‌جا می‌کند و گسترش می‌یابد.

چه در پروژه‌های کوچک و کم‌خرج و چه در پرخرج‌ترین‌های ساخت blockbuster، در ژانر علمی‌تخیلی آدم‌فضایی‌ها از ابتدا برروی صحنه رفته‌‎اند. این شخصیت‌ها در شکل‌ها، اندازه‌‎ها و ماهیت‌های مختلف طراحی می‌شوند، تا باعث میخکوب‌شدن و بالارفتن تپش قلبتان شوند.

اگر به دنبال ساخت محیطی، خلاگونه با نور کم که نفس‌کشیدن را برایتان سخت می‌کند که هیچوقت تجربه‌اش نکرده‌اید، برای خود و دوستانتان هستید، با ما همراه باشید.


همچنین بخوانید: بهترین فیلم ها درباره موجودات فضایی که باید ببینید؛ فضایی ها انگلیسی حرف نمیزنند!


بهترین فیلم‌های ترسناک با موضوع آدم فضایی‌ها

10. Killer Klowns

کلون‌های قاتل، یکی از فیلم‌های علمی تخیلی ترسناکی است که قصد معرفی آن را داریم. شخصیت‌های این فیلم از گذشته‌، بزرگ‌ترین ترس کودکی هرکسی که به تماشای این فیلم نشسته است را رقم زده‌است و حس و حال بیننده را خونین و قتل‌عامی کرده‌است. در این فیلم به‌جای تقلید کارکترها، شخصیت‌ها همه منحصر به فرد هستند. سفر در کهکشان در وسیله‌ای شبیه به یک چادر سیرک بافتنی بسیاربزرگ، صورت سفید کلون‌ها، موها و تعدادزیاد دندان‌های تیز تیغ‌مانند نئون‌ها، ویژگی‌های خاص شخصیت‌های این فیلم‌اند. آنها قادر به تغییر ابعاد بدنی خود هستند و از شگفتی‌های علم و حقیقت با جادو و سحر استفاده می‌کنند.

اگرهنوز به دیدن این فیلم ترغیب نشده‌اید، حتما باید برایتان از، انبارمهمات سیرک‌گونه‌ای که درآن کلون‌ها، قربانیانشان را تیکه‌تیکه می‌کنند و می‌خورند و کلونزیلای غول‌پیکری که می‌تواند یک ون را مانند یک Frisbee پرت کند و احتمالا برایتان از همه ترسناک‌تر است، بگوییم.


همچنین بخوانید: بهترین فیلم‎ های دنباله ‎دار که حتما باید ببینید!


9. Laura

بهترین فیلم‌های ترسناک با موضوع آدم فضایی‌ها

لارا، فیلمی علمی تخیلی با بازی “اسکارلت جانسون” است و از رمانی به همین نام از “میشل فابر” چاپ سال 2000 برگرفته شده‌است. در این فیلم، شخصیت لارا، موجود انسان‌نمای سیاه‌سفیدی است که بچه‌ و آدم‌ربایی می‌کند و لباسی از پوست انسان می‌پوشد.

درحالی که چیزهای کمی درمورد لارا ازجمله اینکه، ازچه نژادی‌است، ازچه سیاره‌ای آمده و چرا دست به خرابکاری می‌زند مشخص شده‌است، اما نهایتا یک چیز مسلم است: او تصویر قشنگی از آنچه در فضا درانتظار خواهد بود را بازتاب نمی‌کند.

لارا برای شکار قربانیان خود به ساحل، خیابان‌ها و کلوپ‌های اسکاتلند سرمی‌زند و پس از شکار، قربانیان را به خانه‌ای دورافتاده می‌برد و با دم‌ودستگاه‌های خفن درفضاهای پراز آب زندانی می‌کند.

اگرچه لارا در این داستان روند پیشرفت شخصی و خودشناسی را تجربه می‌کند، اما درهرحال او و گونه خاصش، به گونه‌ای درنده که به زندگی انسان و آزادی اهمیتی نمی‌دهد شناخته می‌شود.


همچنین بخوانید: اگر پاترهد هستید، این 14 فیلم از فیلم‎‌های شبیه هری پاتر را از دست ندهید!!


8. The Martians

بهترین فیلم‌های ترسناک با موضوع آدم فضایی‌ها

نویسنده انگلیسی، HG Wells، در رمان علمی‌تخیلی سال 1897 خود با عنوان “جنگ جهان‌ها” هرشخصی را مجذوب خود کرد و از آن زمان به بعد این آدم‌فضایی شهرت بسیاری در فیلم‌ها، سریال‌های تلویزیونی، درام‌های رادیویی و حتی آلبوم‌های موزیک با ژانر راک داشت.

اگرچه بازنویسی و اقتباس استیون اسپیلبرگ از این رمان در سال 2005، آن عناصر ترسناک‌ نوشته Wells را نداشت اما هیچ راهی برای انکار ترسناکی و وحشتناکی این شخصیت‌های تقلید‌شده وجود ندارد. بی‌شک بیننده با دیدن موجودات عجیبی که دست و پاهایی بلند با انگشتانی شاخک‌مانند و سرهایی مثلثی با چشم‌های بزرگ سیاه دارند و  تقریبا تمام جثه صورتی خاکستری خود را برروی سه‌ پا جابه‌جا می‌کنند، حسابی به وجد می‌آید.

آدم‌فضایی‌ها در یک نبرد با سفینه‌های غیرقابل تخریب سه‌پا به زمین یورش می‌آورند و برتمام جهان مسلط می‌شوند. نه تنها این بلکه، آنها قصد دارند برای حمایت از زندگی خود، کره زمین را به عقب بازگردانند و از خون انسان‌ها برای تولیدمثل خود استفاده کنند.

7. Blue Aliens

بهترین فیلم‌های ترسناک با موضوع آدم فضایی‌ها

فیلمی کلاسیک ساخته ذهن پیچیده جان کارپنتر، برگرفته از داستان کوتاه “هشت صبح” است. در این فیلم اشاره به اواخر قرن بیستم و تغییرات سیاسی‌ای که در راس جوامع غربی به نفع یک عده بوده‌است، دارد، این طبقه فرازمینی‌های حاکم، خود را در ساختار فرهنگی طبقاتی آمریکا جای داده و زندگی ثروتمند پنهانی به عنوان انسان دارند. ما حتی نمی‌دانیم هیچوقت با یکی از این موجودات روبه‌رو شده‌ایم یا نه، اما از سویی در پشت صحنه می‌دانیم که آنها پوست آبی شفاف، چشمان قرمز قلمبه و صورتی جمجمه‌مانند دارند.


همچنین بخوانید: بهترین فیلم های رازآلود و تعلیق به انتخاب سایت «Rotten Tomatoes»


6. Color

رنگ

به نظر شما چه رنگی است؟! بنفش یا صورتی؟ اصلا مهم است؟! خیر، زیرا قراراست تمام فضای اطرافتان را فرابگیرد…

این فیلم را می‌توان برپایه‌ی داستان کوتاه نویسنده، HP Lovecraft short، دانست. فیلم color ساخت 2019 با بازی “نیکولاس کیج” ترسناک و رازآلود است. این سایه نئون ماوارءبنفش غیرقابل توصیف است و می‌تواند ماده و زمان را دگرگون کند. در پایان این فیلم، با دگرگون کردن کل مزرعه، خانه، زمین و حیوانات خانواده گاردنر و همچنین دیوانه کردن کل خانواده، رنگ دوباره به فضا پرتاب می شود، همه چیز را در شعاع میدان بیس بال منهدم می‌کند و فقط خاکستر سفید باقی می‌گذارد.

5. The Sarlacc

سارلاک

اگرچه شخصیت سارلاک محبوب در فیلم‌های ترسناک، ظاهر نمی‌شود و جز کانون آدم‌فضایی‌ها نیست، اما اگر “کاتلین کندی” قصد ساخت جنگ ستارگان بزرگسالان را داشته باشد، هیچکس نمی‌تواند این موجود آدم‌خوار را انکار کند. کمتر پیش ‌می‌آید که کسی بعد از دیدن این شخصیت، کابوس گم و کشته شدن و هضم شدن در کیسه‌های معده‌مانند را نبیند.

سارلاکی که با آن روبه‌رو هستیم، همان سارلاکی است که در تمام جنگ ستارگان نمایش داده شده است. این موجود گوشت‌خوار زندگی خود را از هاگ‌هایی که در فضا حرکت می‌کردند، آغاز کرده و قبل از تکامل نهایی، در سیاره‌‌ها یا سیاره‌ای میزبان شروع به رشد کرده‌ است. اگرچه بیشتر بدنشان زیرخاک محصور شده است اما چندین شاخ و شاخک‌ها و چندین ردیف دندان در روی سطح خاک ازآن نمایان است.

بدن Sarlacc در حدود 100 متر زیر زمین گسترش یافته است، با انواع زائده‌های ریشه مانند و کیسه‌های معده‌اش که طعمه را نگه می‌دارند و به سارلاک اجازه می‌دهند قربانیان خود را برای بیش از هزار سال هضم کند.


همچنین بخوانید: بهترین فیلم ها با موضوع توطئه که هرگز مثل آن ها را نخواهید دید!(قسمت اول)


4. Predator

بهترین فیلم‌های ترسناک با موضوع آدم فضایی‌ها

باتوجه به تقابل آدم‌فضایی‌هایی که ترسناک‌ترین موجودات اسیدپاش دنیا هستند، شخصیت predator، یک ماشین قتل چندکاره است: ترکیب منحصر به فردی از خشونت و توحش و هوش و ذکاوت، با پشتوانه‌ی بهترین فناوری‌های فضایی با سرهایی که آن‌‎ها را شبیه به شکارچیانی که هنگام شکار ماسک می‌زنند کرده است.

انبار مهمات آن‌ها شامل اسلحه‌ای با قابلیت استتار و منبع انرژی پیشرفته و سلاح‌های پلاسمائی و همچنین سلاح از هرنوع ابزار سنتی شکار، مثل نیزه و چاقو، است که به آن‌ها شخصیتی خشن می‌دهد. این شخصیت‌ها در شکل‌های سنتی و سایزهای غول‌پیکر ظاهر شده‌اند تا نهایت حس ترس را در شما ایجاد کنند. وقتی در فضای این سبک سیر کنید می‌بینید این کارکترها به عنوان یک تمدن پیشرفته همواره به دنبال پیشرفت و یافتن جایگاه بالاتری برای خود هستند.

3. The Thing

the thing

سبک و ژانر این فیلم کلاسیک ترسناک محصول سال 1982 از “جان کارپنتر”، برگرفته از فیلم “who goes there?” نوشته “جان کمپل” در سال 1938 است و شخصیت‌‎های دندان‌دار و پراز لجن این فیلم باعث ترس همگان می‌شوند.

 این موجودات انگل‌هایی درحال تغییرشکل‌اند که هر سبک زندگی‌ و رفتار و ظاهر و گفتاری که با آن روبه‌رو می‌شوند را تقلید می‌کنند و همچنین قادر به یورش و هجوم هوشمندانه به قربانیان هستند.

درباره این موجودات اطلاعات کمی از جمله سیاره خانگی آن‌ها، انگیزه‌ و نیت و شکل ظاهری اصلی آن‌ها و همچنین نژاد جهش یافته منحصربه‌فردشان، شناخته شده است. حتی اگر مقاومت این موجود درمقابل آسیب‌ها تمام شود، قادر است بدون نیاز به چرخه تولیدمثل، بقای گونه خود را تضمین کند.


همچنین بخوانید: بهترین فیلم ها درباره تنهایی دنیای مدرن!(قسمت اول)


2. The Body Snatchers

بهترین فیلم‌های ترسناک با موضوع آدم فضایی‌ها

نسخه‌ی اصلی طراحی و ساخته‌شده این شخصیت‌ها، به نام آدم‌رباها یا “the pods” در فیلم‌های بسیاری به زندگی مردم آورده شده‌ است، که مهم‌ترین آن‌ها در فیلم Invasion of the Body Snatchers، محصول سال 1978 است. آنها نژاد موجودات آمورف و باهوش از فضا هستند که در کمال تعجب، به حدی که از بدن‌‌ انسان‌ها تقلید می‌کنند آن‌ها را نمی‌ربایند.

بنظر می‌رسد فضا و آدم‌فضایی‌ها، با منشا نامشخصی برسر موجودات ژلاتینی، معامله‌ی فوری‌ای انجام می‌دهند، و کارکترهای فضایی the Pods نیز از این معامله مستثنی نیستند. با مسافرت از یک سیاره درحال مرگ ناشناس، آن‌ها بر زمین فرود می‌آیند و انسان‌ها را در خواب به قتل رسانده و از شکل و ساختار وجود آن‌ها رونوشت برمی‌دارند. پادها برای شناسایی انسان‌های تقلیدنشده، از امواج فراصوت خاصی استفاده می‌کنند.

1. Xenomorphs

زنومورف‌ها

خب ‌می‌رسیم به جایگاه نخست فیلم‌های علمی‌تخیلی ترسناک با موضوع آدم فضایی‌ها، اولین بار این شخصیت و نژاد منقرض‌شده‌اش در فیلم علمی‌تخیلی رایدلی اسکات، محصول سال 1979 دیده شد. این کارکتر، شخصیتی شبیه به شکارچیان خشن و فوق‌العاده عصبانی که فقط دنبال تخریب و ترویج نابودی‌اند، دارد، و قصد تسخیر هرگونه و سبک زندگی‌ای که با آن روبه‌رو می‌شود، را دارد.

زنومورف‌ها، براساس ماهیت و موجودیتشان از ابتدا تاکنون تخریب‌گر و خراب‌کار بوده‌اند. ابتدا توسط ملکه تخم‌گذاشته می‌شوند و Facehuggers نامیده می‌شوند، و سپس درساختار تخم تغذیه می‌کنند تا به مرحله‌ی شکستن پوسته با خشونت و به‌دنیا آمدن و رسیدن به شخصیت و ماهیت نهایی خودشان می‌رسند.

اگرچه می‌دانیم که این شخصیت، ساخته نویسنده مرحوم HR giger است، اما ریشه پیدایش آن‌ها را در نیت مهندسانی که درصدد ساخت موجود زنده‌ای که نفس می‌کشد و معادل بیولوژیکی یک بمب اتم به منظور از بین بردن جمعیت اضافه جهان و ایجاد تعادل در سراسر جهان هستی بودند، نشان داده شده است، اما بعدها متوجه توحش موجود ساخت دست خود شدند.