استانبول همواره یکی از مقاصد گردشگری محبوب در میان ایرانیان است که به مراکز خرید، خوارکی‌های خوشمزه، بنادر، مساجد و بناهای تاریخی‌اش شهرت دارد. به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی نیز از دیگر دلایل جذابیت این شهر برای گردشگران است. همانطور که می‌دانید استانبول از دو بخش آسیایی و اروپایی تشکیل شده است و تعداد زیادی از اماکن گردشگری و تاریخی این شهر در بخش اروپایی آن قرار دارد. اکنون می‌خواهیم یکی از بازارهای قدیمی شهر استانبول به نام بازار ادویه یا میصیر چاریشی را به شما معرفی کنیم. مسافرانی که قصد سفر به این شهر را دارند می‌توانند بلیط تهران استانبول را از طریق سایت تهیه کنند.

اگر قرار است از بازار بزرگ مشهورترین و معروف‌ترین بازار سرپوشیده استانبول دیدن کنید حتما فراموش نکنید که به بازار ادویه هم سری بزنید. این بازار درکنار بازار بزرگ قرار گرفته و قدمتی طولانی دارد. بازار ادویه در سال 1664 میلادی تاسیس شده و در گذشته بازار مصری‌ها نام داشت.

این بازار ابتدا برای تامین هزینه‌های ساخت مسجد به وجود آمد اما در قرن 17 رونق گرفت و فروشندگان ادویه از نقاط مختلف کشور در این بازار گردهم آمدند. اگرچه این بازار از بازار بزرگ استانبول کوچک‌تر است اما خوش بو ترین عطرها و خوش‌مزه‌ترین شیرنی‌ها اینجا پیدا می‌شوند و از آن جایی که می‌شود مزه کالاهای پیشنهادی را بچشید خرید لذت بخشی خواهید داشت. این بازار به بازارهای سنتی ایرانی شباهت دارد و در کنار این موارد شاید برایتان جالب باشد که بدانید اکثر فروشندگان به زبان فارسی آشنایی دارند. پس از گردش در استانبول با خرید بلیط استانبول به تهران یا هر شهر دیگر سفرتان را به پایان برسانید.

بورس ادویه در استانبول

چه ادویه هایی بخرم؟

در این بازار انواع ادویه‌ها در بسته بندی‌های متنوع و شیک عرضه می‌شود که برای خرید سوغاتی انتخاب خوبی است. سماق، سیاه دانه و پول بیبر ادویه‌هایی است که پیشنهاد می‌کنیم تهیه کنید. پول بیبر نوعی ادویه ترکی است که از فلفل خشک شده تهیه می‌شود و درجات تندی متفاوتی دارد.

اگر می‌خواهید زعفران بخرید توجه داشته باشید که زعفران ترکی درواقع زعفران نیست و گلرنگ خشک شده است که عطر و طعم کم‌تری دارد. زعفران کشور خودمان بسیار مرغوب‌تر است که اتفاقا در این بازار نیز وجود دارد. در کنار ادویه‌ها رب انار ترکی را فراموش نکنید عطر و طعم دیگری به غذاهایتان خواهد داد.

چه چیزهای دیگری می‌توانم در این بازار پیدا کنم؟

با وجود اینکه این بازار، بازار ادویه نام دارد علاوه بر ادویه در این بازار انواع شیرینی‌جات از جمله باقلوا و راحت الحلقوم که با آجیل تزیین شده است یافت می‌شود که بسیار خوشمزه هستند در کنار شیرینی فروشی‌ها فروشگاه‌های آجیل فروشی فراوانی در این بازار وجود دارد که انواع پسته، میوه خشک، پاستیل، شکلات و…را عرضه می‌کنند.

داروهای گیاهی، روغن زیتون، عسل، چای و قهوه ترک را نیز می‌توانید در این بازار خریداری کنید. در کنار مواد غذایی انواع ظروف و وسایل سنتی مانند سرویس استکان کمرباریک ترک که بسیار مشهور است، ظروف مسی، ظروف چینی میناکاری شده، چشم نظر و دیگر وسایل سنتی و عتیقه‌جات را می‌توانید در بازار ادویه تهیه کنید. فقط توجه داشته باشید که از آنجایی که این بازار نیز توریستی است کمی تفاوت قیمت با بازارهای معمولی شهر مشاهده می‌شود و برخی اجناس ممکن است کمی گران‌تر فروخته شود اما در صورت چانه زدن می‌توانید تخفیف خوبی بگیرید.

بورس ادویه در استانبول

موقعیت بازار و راه‌های دسترسی به آن

این بازار در جنوب بخش اروپایی و درست در قلب استانبول قدیمی قرار دارد. منطقه‌ای بندری که در گذشته مرکز داد و ستد و تجارت عثمانی با دیگر کشورها بود است. اکنون نیز در اطراف بازار ادویه فروشگاه‌های خواربار فروشی زیادی وجود دارد. بازار ادویه در منطقه امینونو و در محله فاتح قرار دارد برای دسترسی به این این بازار با تراموا (قطار کابلی) به ایستگاه امینونو بروید پس از آن که پیاده شدید کمی پیاده روی کنید. این بازار روبه‌روی مسجد ینی و در کنار بازار گل‌ها قرار دارد. بازار ادویه به غیر از اعیاد مذهبی و روز جمهوری هفت روز هفته از ساعت هشت صبح تا هفت بعد از ظهر باز است.

اگر به زودی به ترکیه می‌روید و بلیط تهران استانبول خود را تهیه کرده‌اید بدانید که بازدید از بازار ادویه برایتان لذت بخش خواهد بود و خالی از لطف نیست. شما می‌توانید در این بازار قدیمی گردش کنید، شیرینی‌های خوشمزه ترکی را امتحان کنید و سوغاتی بخرید. پس از گردش در این بازار نیز می‌توانید از بازار گل‌ها دیدن کنید یا به امکان گردشگری نزدیک خود مانند مسجد جدید، مسجد فاتح و منطقه سلطان احمد بروید. اگر به تاریخ علاقمند هستید حتما توصیه می‌کنیم از منطقه سلطان احمد دیدن کنید مسجد ایاصوفیه، مسجد سلیمانیه و آرمگاه افراد مشهوری مانند سلطان سلیمان وخرم سلطان در این منطقه قرار دارد.