مردی به نام اوه

تایید حضور تام هنکس در فیلم اقتباسی از کتاب مردی به نام اوه برای طرفداران این کتاب و البته تام هنکس خوشحال کننده است. مردی به نام اوه (Man Som heter Ove) نام یک کتاب موفق سوئدی است که به نویسندگی فردریک بکمن (Fredrik Backman) در 2014 نوشته شده است. در 2015 برای اولین بار یک فیلم کمدی به همین نام به کارگردانی هانس هولم (Hannes Holm) در سوئد ساخته شد.

این فیلم موفقیت چشم گیری در سوئد کسب کرد و نامزد دریافت دو جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم خارجی زبان شد. این فیلم حتی توانست در سال 2016 رتبه پرفروش ترین فیلم خارجی زبان کسب کند.

از دست ندهید: بهترین سریال های برگرفته از کتاب که از تماشای آنها لذت خواهید برد! 

اکنون قرار بر این است که فیلمی به همین نام از این کتاب اقتباس شود که مارک فورستر (Mark Forster) تهیه کننده اجرایی آن می باشد. این کارگردان و نویسنده سوئیسی آلمانی که در گذشته کارهایی همچون جنگ جهانی زد (World War Z)، در جستجوی نا کجا آباد (Finding Neverland) و مهمانی هیولا (Monster’s Ball) را کارگردانی کرده است، گفت:

زمانی که برای اولین بار رمان مردی به نام اوه را خواندم، به شدت به شخصیت آقای اوه علاقه مند شدم. در نهایت تصمیم گرفتم که یک فیلم از این کتاب اقتباس کنم تا زندگی این انسان بداخلاق اما مهربان را به تصویر بکشم.

مرتبط: 5 فیلم براساس زندگی واقعی که حتما باید ببینید

نویسندگی این فیلم بر عهده مارک فورستر و دیوید ماگی (David Magee)، می باشد. دیوید مگی کسی است که به خاطر نوشتن فیلمانمه فیلم‌هایی همچون در جستجوی ناکجا آباد و زندگی پای (Life of Pi) نامزد دریافت دو جایزه اسکار شده بود، می باشد.

بازیگران

در حال حاضر اطلاعاتی زیادی از لیست بازیگران این فیلم در دسترس نیست. اما به تازگی توسط ددلاین گزارش شده است که تام هنکس (Tom Hanks) به عنوان شخصیت اصلی ایفای نقش خواهد کرد.

علاوه بر ایفای نقش تام هنکس به عنوان آقای اوه، او در کنار ریتا ویلسون (Rita Wilson) در تهیه کنندگی این فیلم نقش خواهد داشت.

داستان فیلم

از آنجایی که این فیلم اقتباسی از کتابی به همین نام است، عمدتا داستان کتاب را روایت خواهد کرد. فیلم داستان زندگی مرد بازنشسته‌ی بداخلاقی را روایت خواهد کرد که با همسایه‌های خود بدرفتاری می کند.

تاریخ اکران

قرار بر این است که فیلمبرداری این فیلم در پایان سال 2022 آغاز شود. بنابراین احتمالا این فیلم در سال 2023 آماده‌ی اکران می شود.