فضانوردان ستاره ای کشف کردند که در کنار سیاه چاله ای می رقصد !!!

اما در واقع این داستان تایید نظریه انیشتن است !!! اگر می خواهید در مورد ستاره ی رقصنده ی داستان ما ، یا تایید نظریه ی انیشتین و ارتباط بین این دو بدانید با وارونه همراه باشید !!!

این گزارش در مورد تایید نظریه انیشتین است !!!


تست کردن تئوری نسبیت انیشتین ؛ آیا انیشتین ارتباط زمان و مکان را درست محاسبه کرده بود؟؟؟

راز خوشبختی را از زبان انیشتین بشنوید ! 


مدار گل مانندی که در عکس پایین می بینید در واقع مدار حرکتی یک ستاره به نام اس 2 است !

تایید نظریه ی انیشتین

همان ستاره ی رقصنده ای که قرار بود داستانش را برایتان بگویم !!! خب این ستاره در کنار یک سیاه چاله ی عظیم می رقصد !!! سیاه چاله ای غول مانند که در مرکز کهکشان راه شیری قرار دارد !!!

خب ! نکته این جاست که این اولین بار است ستاره ای را کشف میکنیم که در فاصله ای به این نزدیکی به دور سیاه چاله ای می گردد ! آنهم در مرکز کهکشان خودمان !!!

و نکته ی حالب تر این است که این ستاره بر اساس نظریه ی نسبیت انیشتین به دور این سیاه چاله می گردد !!!

مشاهادات ما با استفاده از تلسکوپ عظیم است که در بیابان آتاکامای شیلی قرار گرفته !!! این گروه که به کشور های اروپایی جنوبی تعلق دارد متوجه شدند که مدار گردش این ستاره مانند یک گل است !!!

تایید نظریه ی انیشتین

رینلاد گنزل ، مدیر انیستیتو علوم فرا فیزیک در آلمان گفته …

بر اساس نظریه ی نسبیت انیشتین مرز مدار گردش یک جسم به دور جسمی دیگر که جرم فوق العاده ای دارد نمی تواند نزدیک باشد !! بلکه به علت جاذبه مدار تغییر شکل داده و خط سیر را متفاوت می کند !

گنزل در ادامه برنامه ای طراحی کرده تا با استفاده از آن، این نظریه را اثبات کند !! این برنامه ها می تواند محاسبات 30 سال گذشته علوم فضایی را زیر و رو  کند !!!

ستاره ای که به سیاه چاله بسیار نزدیک است !!!

این تاثیر اولین بار در مدار سیاره ی عطارد در حالیکه به دور خورشید می گردد کشف شد !!

صد سال بعد ما موفق به کشف دوباره ی چنین تاثیری در مرکز کهکشان خودمان شده ایم !!! ستاره ای که به دور سیاه چاله ای غول آسا به نام ساگیتاریوس میگردد !

ساگیتاریوس امواج فوق فشرده ی رادیویی ساطع می کند و همین هم موجب مدار گردش گل مانند در ستاره ی داستان ما می شود !!! این را هم بگویم که ساگیتاریوس جرمی 4 برابر خورشید دارد !!

می توانید تصور منید چه امواجی ممکن است از این غول بی نام و نشان خارج شوند ؟؟؟

این سیاه چاله 26000 سال نوری از خورشید فاصله دارد !!!

اگر در مورد فاصله ی منظومه ی ما از این سیاه چاله کنجکاو هستید باید بگویم ، منظومه ی ما در مرز یکی از بازوهای گردنده ی کهکشان قرار دارد !!! و این سیاه چاله در مرکز کهکشان !!! خوشبختانه خیلی به هم نزدیک نیستیم !!!

ناگفته نماند !! ستاره های گردنده به دور سیاه چاله کم نیستند !!! ستاره هایی که جرم بسیار باایی دارند !! اما ستاره ی داستان ما که با نام اس 2 می شناسیمش خیلی به سیاه چاله نزدیک است !!! در حدود 20 بیلیون کیلومتر !!!

پس این ستاره یکی از نزدیک ترین ستاره ها به سیاه چاله است !!! سرعت ستاره وقتی در نزدیک ترین حالت به سیاه چاله می رسد در حدود 3 % سرعت نور است !! به همین دلیل 16 سال زمینی طول می کشد تا این ستاره یک بار به دور سیاه چاله بگردد !!!

محققان ما مدار این ستاره را مدت ها زیر نظر داشتند و در نهایت متوجه شدند که این مدار ها دایره ی کامل نیستند !!!

یعنی اجرام در حین گردش به دور سایه چاله گاهی خیلی نزدیک و گاهی خیلی دور می شوند !!! نزدیک ترین حالت ستاره به سیاه چاله هم هر بار تغییر میکند !!!

همین عامل موجب می شود مدار اس 2 مانند گل باشد !!! و این جاست که نقش تئوری نسبیت انیشتین معلوم می شود !! بر اساس این تئوری ما می توانیم میزان این تغییرات را اندازه  گیری کنیم !!

با استفاده از این تئوری میتوانیم مکان قرار گیری سیاه چاله و ستاره را در مرکز کهکشان راه شیری بیشتر بررسی کنیم !! خب با وجود گاز ها و گرد و غبار فراوان و البته فاصله ،به راحتی نمی توانستیم این قسمت از کهکشان را بررسی کنیم !!

ما این ستاره را 27 سال زیر نظر داشتیم و دستاورد های ما نتیجه ی صبوری ماست !!

این تیم نحوه ی پخش نور این ستاره در حین نزدیک شدن به ستاره را هم بررسی کرده است !!! خب تا به حال فکر میکردیم که این تنها نور ستاره است که تحت تاثیر تئوری نسبیت عمل می کند !!! اما حالا می دانیم که خود ستاره هم تحت تاثیر همین تئوری عمل میکند !!!

در آینده از تلسکوپ های فوق قوی استفاده میکنیم که می توانند ستاره های کم نور تر کنار سیاه چاله ها را هم بررسی کنند ! این مسئله می تواند چالش تازه ای برای تست کردن نظریه ی نسبیت انیشتین باشد !!!

آیا انیشتین در این مورد هم راست می گوید ؟؟؟ تا آن روز باید صبر کنیم !!!