در این مطلب شما را با شخصیت دین ویتمن در Eternals به طور کامل آشنا خواهیم کرد و نکاتی که فقط طرفداران کمیک ها از آن مطلع هستند را برایتان بازگو خواهیم کرد. در مارول کامیکس، “دین ویتمن” توسط نویسنده روی توماس (Roy Thomas) و هنرمند جان بوسما (John Buscema) خلق شد. و در سال ۱۹۶۷ به عنوان شوالیه سیاه‌ قهرمان در شماره های ۴۷ و ۴۸ کامیک “انتقام‌ جویان” حضور پیدا کرد.

دن ویتمن در سال‌ های پس از آن، بارها در کمیک‌های انتقام‌ جویان (Avengers) ظاهر شد. تک و تنها مبارزه کرد و تیتر سریال‌ های کوتاه، تک‌ شات‌ها و سریال‌ های در حال ساخت خود بود. او با سلاح‌ های فوق ‌العاده خود، اسب‌های پرنده، تیم‌ های ابر قهرمانی، و احساسات پاک خود شناخته می شد.

دین ویتمن در Eternals

کسانی که فیلم جاودانگان به کارگردان کلوئی ژائو (Chloé Zhao) را دیده‌ اند، می دانند که دین ویتمن در Eternals (با بازی کیت هرینگتون) مدت زیادی حضور نداشته است.

اما او کسی است که با سرسی (با بازی جما چان) ملاقات می کند. و در حین این ملاقات سرسی به دِین می گوید که یک جاودانه است. و در مقابل، دین هم از پیشینه‌ی خانوادگیِ پیچیده‌ی خود که تازه آن را کشف کرده است سخن می گوید. او همچین به سرسی میگوید که نمی داند که از میراث خانوادگی باستانی‌ای که به او ارث رسیده است، استفاده کند یا نه.

حال در این مقاله، اطلاعاتی که از دین ویتمن در کامیک ها در دسترس است به شما می دهیم که او را بهتر بشناسید. پس با مجله وارونه همراه باشید:


همچنین بخوانید: معرفی و بررسی نقاط قوت و ضعف فیلم Eternals 


از انتقام جویان ژاکت تا Eternals

دین ویتمن در Eternals

اوایل دهه ۱۹۹۰ اوج دوران ریاست دِین ویتمن به عنوان یک انتقام‌جو بود. درست زمانی که تقریباً همه اعضای تیم، جلیقه‌های انتحاری قهوه‌ای رنگی را روی لباس های خود می پوشیدند. با وجود اینکه انتقام‌ جویان ژاکت (Jacket AvengersJacket Avengers) با استقبال طرفداران کمیک مواجه نشد. اما زمینه‌ی حضور دِین در فیلم جاودانگان (Eternals) را به عنوان مهمان فراهم کرد.

نیت مور (Nate Moore)، تهیه‌کننده فیلم جاودانگان، طی مصاحبه‌ی خود با Comic Book گفت که : “Eternals قصد دارد رابطه‌ی بین دین و سرسی را برای خوانندگان کمیک که در دهه ۹۰ انتقام‌ جویان را دوست داشتند، به تصویر بکشد.” رابطه عاشقانه نو ظهور  دین و سرسی در Eternals به دلیل بیماری روانی سرسی، ناشی از اختلال “مد وایری” پیچیده شد. بیماری سرسی باعث شد که او افراد شرور را بکشد. او همچنین متهم به قتل دو افسر پلیس نیز هست.

در این بین، جاودانه دیگر تیم به نام ایکاریس (Ikaris)، دین و سرسی را به‌ عنوان هم روحان “گان جوسین” پیوند داد تا از سرعت روند زوال ذهنی سرسی بکاهد.

در کراس اوورِ عملیات : طوفان کهکشانی (Operation: Galactic Storm) در سال ۱۹۹۲، دین را در کنار مرد آهنی و گروهی از انتقام‌ جویان به تصویر کشید. که می‌ خواستند کری (Kree) را به دلیل نسل‌ کشی، بکشند. دین نه تنها ضربه مهلکی را به کری وارد کرد. بلکه پس از اینکه کاپیتان آمریکا (Captain America) به دلیل انزجار از اقدامات آنها تیم را ترک کرد، رهبر انتقام‌ جویان نیز شد.

سابقه خانوادگی او واقعاً پیچیده است

دین ویتمن در Eternals

عموی دِین، یعنی ناتان گرت (Nathan Garrett)، برای اولین بار به عنوان شوالیه سیاه شرور در سال ۱۹۶۳ در شماره ۵۲ کامیک “قصه هایی برای شگفت انگیزان” ظاهر شد (تقریباً چهار سال قبل از برادرزاده اش). قبل از ناتان گرت، اولین شوالیه سیاه مارول کامیکس، سر پرسیوال اسکاندیا بود که توسط نویسنده استن لی (Stan Lee) و هنرمند جو مانیلی (Joe Maneely) در شماره‌ی ۱ کامیک “شوالیه سیاه” در سال ۱۹۵۵ به وجود آمد.

استن لی، برای افسانه‌ های آرتوریایی از شخصیت ابرقهرمانی پرسیوال استفاده کرد تا سرپرستی شخصیت یک فوپ ترسو را بپذیرد. بنابراین هیچکس شک نمی کند که او شوالیه سیاه ترسناک، مدافع کملوت، مسلح به “تیغ آبنوس” باشد که مرلین آن را ساخته است.

پرسیوال در نقش شوالیه سیاه به اندازه کافی برای دفاع کردن از کملوت در مقابل وایکینگ ها (که شخصاً توسط ثور آسگارد رهبری می شد) مبارزه کرد. اما مردرد، برادرزاده آرتور در نهایت با زدن “خنجر آبنوس” به همان شهاب سنگی که از آن ساخته شده بود، پرسیوال را شکست داد. پرسیوال با سفر در زمان، موقتاً به اوایل قرن بیستم فرستاده شد. جایی که او را دیوانه تلقی کردند و به آسایشگاه روانی ریونکرافت فرستادند.

روح پرسیوال پس از مرگ، از بین نوادگان خود، به جای انتخاب ناتان گرتِ دانشمند و مخترع، دین ویتمن را به عنوان جانشین خود انتخاب کرد. و برای مدت کوتاهی بدن خود را با دین ویتمن کنونی عوض کرد و با تیم ابرقهرمانان بریتانیایی (Excalibur) و مردان ایکس ملاقات کرد.

ناتان تصمیم گرفت به عنوان یک شوالیه سیاه‌ فوق العاده شرور، برای انتقام گرفتن از جد خود، جنایاتی را با سلاح های قرون وسطایی انجام دهد. او در این راه از فناوری مدرن و اسب های بالدار دستکاری شده ژنتیکی خود استفاده کرد‌.


مرتبط: ترتیب تماشای فیلم های دنیای سینمایی مارول؛ ویدیو اختصاصی مجله وارونه 


دو نسل از شوالیه های سیاه، متحدان و مخالفان خود را مبادله کردند

دین ویتمن در Eternals

اگرچه هر دو شوالیه سیاه در کامیک “استادان شر” حضور داشتند، اما دین ویتمن این کار را فقط برای نفوذ به تیم ابر شرورها و جبران خرابکاری‌های عمویش ناتان انجام داد. پس از اینکه ناتان گرت، برای بار دوم با هنک پیم (Hank Pym) روبرو شد، در برابر مرد عنکبوتی (Spider-Man) در شهر نیویورک رقابت کرد. و در نهایت این شوالیه سیاه شرور در اربابان شیطانی (Masters of Evil) حضور پیدا کرد.

این همبستگی ناتان با اربابان شیطانی باعث شد که همه‌ی آنها توسط انتقام جویان شکست بخورند. و در نهایت، ثور (Thor) سوار بر اسب پرنده ناتان، به نام الندیل (Elendil)، به اوج رسید. در حالی که ناتان هرگز نمی‌توانست کینه خود را نسبت به انتقام‌ جویان – و به‌ ویژه مرد آهنی – کنار بگذارد، در اثر سقوط از الندیل زخمی شد.

ناتان در حالی که نفس های آخر خود را می کشید، با برادر زاده خود، یعنی دِین ویتمن تماس گرفت و به اعمال شرورانه خود اعتراف کرد. او همچنین از دِین خواست که در آینده راه او در پیش نگیرد و با انجام کارهای خوب و مفید بپردازد. اگرچه انتقام‌ جویان در ابتدا دین را با ناتان اشتباه گرفتند، اما بعد از اینکه دین موفق شد اربابان شیطانی را فریب دهد، موفق شد تا عضو گروه انتقام جویان شود.

دین ویتمن در مسابقه‌ای که توسط استاد بزرگ برگزار شد، موفق شد کانگ فاتح را به تنهایی شکست دهد. و در سال ۱۹۶۹ به طور رسمی در شماره ۷۱ کامیک انتقام جویان حضور پیدا کرد.

او نمی تواند رابطه عاشقانه موفقی داشته باشد

بر اساس استانداردهای ابرقهرمانان مارول کامیکس، دِین ویتمن در برقراری رابطه عاشقانه با همکاران زن خود و هر زن دیگری که در اطراف او باشد موفق نیست. در داستان “در محاصره” (Under Siege) که در سال‌ های ۱۹۸۶ و ۱۹۸۷ و در شماره ۲۷۰ تا ۲۷۷ کامیک انتقام‌ جویان، دین اعتراف کرد که به دلیل تمایلش برای تحت تأثیر قرار دادن رهبر تیم، جانت ون داین (Janet Van Dyne)، معروف به زنبور (که به تازگی از آن جدا شده بود) از بازی خود کنار گذاشته شده است.

حین مبارزه، حواس پرتی های دین به دلیل حسادت او به رابطه بین جان با مزدور پالادین (Paladin)، به موفقیت بارون زمو (Baron Zemo) و اربابان شیطان در حمله به عمارت انتقام‌ جویان کمک کرد. همچنین در سال ۲۰۲۱ با انتشار کمیک “Black Knight: Curse of the Ebony Blade” دریافتیم که دین در جوانی قصد داشت از آشیما چوپرا (Ashima Chopra) خواستگاری کند.

اما پس از اینکه متوجه میشود سرطان دارد، به شدت عصبانی می شود و او را برای همیشه ترک می کند. و آشیما هم بدون اینکه به او بگوید که دخترشان جکی (Jackie) را به دنیا آورده است، درگذشت. کم دردسر ترین رابطه عاشقانه دین، با لیدی ویکتوریا بنتلی (Lady Victoria Bentley) بود. که در ملک انگلیسی اش همسایه قلعه ای بود که از عمویش، ناتان گرت، به ارث برده بود.

زمانی که ویکتوریا و دین هر دو با دکتر استرنج (Doctor Strange) به ماجراجویی می پرداختند، دین هویت مخفی خود را به عنوان شوالیه سیاه برای ویکتوریا فاش کرد. اما باید بگویم حتی این رابطه عاشقانه‌ی دین نیز پایان خوشی داشت.

دشمنان دین حتی خبیث تر از شوالیه‌های سیاه هستند

دین ویتمن در Eternals

در سال ۱۹۹۳، زمانی که جادوگر سابق دین ویتمن، یعنی شان دولان (Sean Dolan)، در شماره ۳۶۶ کامیک انتقام‌ جویان، در حال مبارزه با ددپول (Deadpool) بود، به طور تصادفی ویکتوریا بنتلی را کشت‌. شان دولان پس از معرفی شدن در شماره ۲ کامیک”شوالیه سیاه” در سال ۱۹۹۰، توسط Ebony Blade تسخیر شد. و تنها چهار ماه قبل از مرگ ویکتوریا در شماره ۲۲ “Avengers Annual”  به Bloodwraith تبدیل شد. فاجعه این بود که شان، به‌ دلیل بی کفایتی توسط دین کنار گذاشته شده بود، و هنگامی که دین، ویکتوریا را ترک کرد بیشتر خشمگین شد.

Bloodwraith بهترین اسب سرزمین والینور، پس از دهه ۹۰ دومین اسب بالدار دین به عنوان شوالیه سیاه شد. بنابراین مارول کامیکس می خواست که هر قهرمان دشمن Dark duplicate خود را به امید تولید Venom بعدی نگه دارد. و این بار اینکار را آشکار تر از زمانی که انتقام‌ جویان توسط گرد آورندگان مورد حمله قرار گرفتند، انجام داد. گرد آورندگان تیمی از یک جهان بودند که توسط پراکتور رهبری می شدند. و در نهایت مشخص شد عامل بیماری مد وایریِ سرسی و گونه‌ای چند وجهی از دین ویتمن، هستند.


همچنین بخوانید: چرا موسیقی فیلم های مارول بسیار خسته کننده هستند؟ 


دین مایل‌های زیادی در چند جهان طی کرده است

دین ویتمن در Eternals

بعد از اینکه سرسی، پراکتور را کشت، به او فرصتی داده شد تا برای اینکه بیماری مد وایری او بهبود یابد، باید این جهان را ترک کرده و به جهان دیگری برود. در این بین، دین به اندازه کافی احساس گناه میکرد تا به او ملحق شود. در نتیجه، سرسی و دین به اولتراورس (Ultraverse) رفتند و دین نیز به تیم ابرقهرمانی اولترافروس (Ultraforce) پیوست و پس از مدتی رهبر آن شد.

در این بین، رقابت بین لوکی و استاد بزرگ، اولترافورس را در مقابل انتقام‌ جویان قرار داد. شوالیه‌ی سیاه برگ برنده محسوب میشد. اما در این میان، با ترکیب کردن قدرت سنگ‌های همیشگی، موجود معروفی به نام نمسیس (Nemesis) پدید آمد. نمسیس شروع به ترکیب اولتراورس کرد و دنیای کمیک مارول دو تیم به هم پیوستند. ولی در نهایت شوالیه سیاه با ضربه‌ای به سنگ های همیشگی را پراکنده کرد و نمسیس را شکست داد.

او بارها به سنگ تبدیل شده است

سفر دین و سرسی به اولتراورس در قرن دوازدهم باعث شد تا روح دین از بدنش جدا شود و در بدن اجدادش قرار بگیرد. اما این اولین جهش کوانتومی دین نبود. او در طول زندگی خود جهش های کوانتومی زیادی را تجربه کرد که همه‌ی آنها مربوط به پیشینه‌ی اجدادش بود. همچنین کراس اوور انتقام‌جویان/اولترافورس (Avengers/Ultraforce) نیز اولین باری نبود که باعث شد دین، بین تیم انتقام‌ جویان و یک تیم ابرقهرمانی دیگر مردد شود.

زیرا در شماره ۴ کامیک مدافعان (Defenders) که در سال ۱۹۷۳ منتشر شد، شوالیه سیاه آنقدر به تیمی ملحق نشد که تبدیل به بخشی از دکور کامیک شد و فقط برای خالی نگه نداشتن جای او از وی نام می بردند. ولی پس از اینکه افسونگر به او گفت که او را به عنوان همدست نقشه های شیطانی خود دوست دارد، با بوسه‌ای او را به سنگ تبدیل کرد. در حالی که والکری (که اولین بازی خود را در این شماره انجام داد) آراگورن، پذیرف تا از اولین اسب پرنده دین نگهداری کند. و در این حین، روح دین به شکلی نجومی به گذشته فرستاده شد تا برای اولین بار بدن ایوبار را در اختیار بگیرد.

زمانی که لوکی و دورمامو، دکتر استرنج را که عضو تیم مدافعان بود فریب دادند، معتقد بودند که برای برگرداندن دین به زندگی امروزی نیاز به چشم شیطانی آوالون دارند‌. که این واقعه منجر به ساخت کراس اوور انتقام جویان/جنگ مدافعان (Avengers/Defenders War)  در سال ۱۹۷۳ شد.

قبل از اینکه دین از زندگی در بدن ایوبار به زمان حال بازگردد، کاپیتان، بریتانیا را از آرتوریان ها پاکسازی کرد. اما این پاکسازی تا زمانی بود که نامور ساب مارینر (Sub-Mariner) از تیغ آبنوس برای کشتن همسرش ماریانا که تبدیل به لویاتان هیولا شده بود استفاده نکرده بود. پس از کشته شدن ماریانا، نفرین خونی شمشیر که قبلا پاکسازی شده بود دوباره احیا شد. و باعث شد تا بدن دین مانند روز اولش شود و سپس روح او را به مجسمه سنگی برگردانید.

او شمشیر و سپر را به تیغ آبنوس ترجیح داد

دین ویتمن در Eternals

پس از اینکه روح دین به مجسمه سنگی بازگشت، ویکتوریا بنتلی نه تنها از مجسمه دین مراقب کرد، بلکه سعی کرد او را از طریق جادو احیا کند. ولی در عوض اشتباهاً روح سر پرسیوال را برای تصاحب بدن بازسازی شده دین فراخواند. و پرسیوال نیز شان دولان (Sean Dolan) جادوگر را به‌عنوان مستخدم خود استخدام کرد. شان تا مدت ها جادوگر دین نیز بود. در این میان شوالیه سیاه اصلی،پرسیوال ، با پیوند دادن روح خود به تیغ آبنوس، دین ویتمن را نیز زنده کرد.

در شماره ۶۸ کامیک دکتر استرنج که در سال ۱۹۸۴ منتشر شد، دین از جادوگر شنید که تیغ آبنوس نفرین شده است تا حامل خود را هر بار که زنده می شود یک قدم به جنون نزدیک کند. میزان وحشتناک بودن این جنون توسط شماره ۲۹۵ کامیک انتقام‌ جویان در سال ۱۹۸۸ روایت شد. و مشخص شد که این نفرین برای هر کسی که بیش از حد شوالیه سیاه را لمس کند خطرناک است. برای مثال، ثور با دست گذاشتن روی اسکلت بیرونی زره دین، زخمی شد.

بنابراین پس از اینکه دین برای بار دوم تبدیل به مجسمه‌ی سنگی شد، تصمیم گرفت دیگر از تیغ آبنوس استفاده نکند. در عوض یک شمشیر فوتون برای خود ساخت که اولین بار در شماره ۳۴۳ کامیک انتقام جویان در سال ۱۹۹۲ از آن رونمایی شد‌. دین از این شمشیر فوتون برای کشتن کری در “عملیات: طوفان کهکشانی” و برای مبارزه با شان دولان (زمانی که تیغ آبنوس را به دست گرفت و تبدیل به Bloodwraith شد) استفاده کرد.

اما دین بدون شمشیر فوتون از اولتراوراس به زمین بازگشت. بنابراین در شماره ۲ کامیک “قهرمانان برای استخدام” در سال ۱۹۹۷ همان بانوی دریاچه که اکسکالیبور را به آرتور هدیه داده بود، سپر شب که انرژی را جذب می‌ کند و شمشیر نور که آن انرژی را ساطع می‌کند به دین هدیه داد.

او تاکنون سوارکار چند اسب بالدار بوده است

دین ویتمن در Eternals

اولین سلاح او به عنوان شوالیه سیاه، Power Lance و الندیل بود که توسط عمویش، ناتان گرت، اختراع شد. با این حال، به جای به استفاده از اسب دستکاری شده ژنتیکی ناتان، ‌که الندیل نام داشت، او را در اختیار دانشمند دیوانه برام ولسینگ (Bram Velsing) قرار داد. او امیدوار بود که “اسب جهنمی” به او کمک کند تا کنترل قلعه فرانکشتاین را از دست هیولای فرانکنشتاین بگیرد.

دین از تکنیک های مهندسی ژنتیک ناتان استفاده کرد تا اسب دیگری به نام آراگورن (Aragorn) را به عنوان اولین اسب پرنده خود بسازد. که آراگورن بعداً توسط والکری  پذیرفته شد و در طول کراس اوور جنگ قلمروها (War of the Realms) در سال ۲۰۱۹ در جنگ در کنار او مرد.

زمانی که روح دین از قرن دوازدهم به بدن خود بازگشت، اسب بالدار دوم خود، والینور را به همراه آورد. اما این اسب را نیز رها کرد و این بار شان دولان را به عنوان Bloodwraith انتخاب کرد. ولی تنها اسبی که دین توانست از آن محافظت کند، استرایدر (Strider) بود. اسب بالدار جادویی که بانوی دریاچه به او هدیه داده بود.

با این حال، به یاد ماندنی‌ترین اسب پرنده دین از نظر طرفداران، اسب اتمی او بود. یک دوچرخه آسمانی به شکل زین که توسط شوالیه‌های وونداگور (Wundagore) استفاده می‌شد.


بیشتر بخوانید: بهترین سریال های مارول ؛ کدام سریال مارول ارزش تماشا دارد؟ 


دین با زیرکی یک بریتانیایی با دراکولا جنگید (اما او بریتانیایی نیست)

دین ویتمن در Eternals

تاریخچه‌ی خاندان شوالیه سیاه در انگلستان قرون وسطی آغاز شد. و در ادامه آن، ناتان گرت در لندن و دین ویتمن در نیوانگلند و در خانواده ای ثروتمند اهل ماساچوست به دنیا آمد. در شماره های ۱۰ و ۱۱ کامیک New Excalibur در سال ۲۰۰۶، دین متوجه شد که قبل از سر پرسیوال، هشت مرد دیگر تیغ آبنوس را در اختیار داشتند.

اما سر پرسیوال تنها کسی بود که به اندازه کافی نجیب بود و در برابر ذات پلید آن مقاومت کرد ولی در عین حال از آن استفاده کرد. در شماره ۱۵ کامیک “کاپیتان بریتانیا و MI-13” از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹، دین متوجه شد که تیغ آبنوس که او به این ارث رسیده بود واقعی است. و حتی نسخه جعلی آن توسط دراکولا ساخته شده است.

با این حال، دین مدت کوتاهی در MI-13 خدمت کرد. یک آژانس اطلاعاتی بریتانیایی که برای رسیدگی به حوادث ماوراء الطبیعه تأسیس شده بود. او به عنوان بخشی از کراس اوور تهاجم مخفی (Secret Invasion) در سال های  ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ با Skrulls در لندن مبارزه کرد. در طول این مبارزه، او با دکتر فیضه حسین (Faiza Hussain)، که یک پزشک مسلمان و مأمور MI-13 بود، آشنا شد.

دین، فیضه را صاحب اختیار خود کرد. و پس از اینکه او تیغه آبنوس واقعی را از واکاندا بازیابی کرد، به MI-13 کمک کرد تا در برابر حمله خون آشام ها به رهبری دراکولا، از جزایر بریتانیا و سازمان دفاع کنند. در نهایت، فیضه با Excalibur، دراکولا را نابود کرد و به مقام شوالیه رسید. این گونه بود که قلب سنگی دین ترمیم شد و توانست کمی با اطرافیان خود مهربان باشد‌. و در نتیجه دین و فیضه با هم صمیمی شدند.

شوالیه سیاه قلب تاریکی دارد

دین ویتمن در Eternals

در سال‌‌های اخیر، دن ویتمن ضربه‌های روحی سختی را متحمل شده است. از حملات جنون ناشی از نفرین تیغ آبنوس گرفته تا از دست دادن چهارمین اسب بالدار خود، گالادریل‌، که بین سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ فقط در سه شماره کتاب کمیک ظاهر شد. اما در میان تمام افشاگری‌های جدید پادشاه سیاه پوش (King in Black) در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ و شوالیه سیاه: نفرین تیغ آبنوس (Black Knight: Curse of the Ebony Blade) محصول سال ۲۰۲۱، دین را وادار کردند تا با خشن‌ترین حقایق درباره خودش روبرو شود.

در حالی که دین خود را به عنوان یک سرباز جنگجوی صلیبی تصور می کرد که می تواند به دلیل خوبی ذاتی اش از تیغ آبنوس استفاده کند، متوجه شد که او و اجدادش توسط تیغ آبنوس انتخاب شده اند زیرا قلبشان ناپاک بودند. دین در آن لحظه متوجه شد که نه تنها اجداد او، آن اسطوره‌های پرهیزگاری که تصور می کرد نبودند، بلکه هر یک به گونه‌ای ناچاراً تسلیم تاریکی درونی خود شده اند.

دین متوجه شد که او به عنوان یک قهرمان فقط به دلیل خودشیفتگی مبارزه می کند، و این باعث می شود که او صاحب لایق آبنوس باشد. زیرا او کارهای درست را به دلایل اشتباه انجام میداده است و نباید بمیرد. از طرف دیگر، دین متوجه شد که بر اثر سرطان به مرگ نزدیک میشود، عصبانی شد و سپس عشق زندگی خود (آشیما چوپرا) را رها کرد. چرا که از او فقط به عنوان یک وسیله استفاده کرده بود تا بتواند اجداد خود را بهتر بشناسد و حالا عذاب وجدان دارد. ولی دین نمی دانست که از آشیما صاحب دختری به نام جکی است.

پس از مدت‌ها، دین اشتباهات خود را پذیرفت، اما همچنان انتظار داشت که جکی او را به عنوان پدرش قبول نداشته باشد. جکی ابتدا خشمگین بود، ولی در نهایت به دین پیشنهاد داد تا با به اشتراک گذاشتن نقش شوالیه سیاه با او، نیروی نفرین تیغ آبنوس را کاهش دهند.

امیدواریم از معرفی شخصیت دین ویتمن در Eternals لذت برده باشید. مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


بیشتر بخوانید: فاز چهار دنیای سینمایی مارول ؛ ده اشتباهی که مارول تا الان انجام داده!