بر اساس تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان در ایالات متحده، آب و هوای گرم مانع از عملکرد صحیح مغز می شود.آب و هوای گرم تاثیر مستقیم بر روی کارمندان و کودکانی دارد که در روزهای گرم سال مجبور هستند خانه را ترک کنند . اما عملکرد مغز در گرما چگونه است ؟

رابطه آب و هوای گرم و عملکرد مغز

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان در ایالات متحده، مغز افراد بدون سیستم خنک کننده در یک اتاق گرم کار به درستی کار نمی کند. اما عملکرد مغز در گرما چگونه است ؟ آیا تحت تاثیر آن قرار می گیرد یا خیر؟

آب و هوای گرم مانع از کارکرد مغز شما می شود

تحقیقات جدید نشان می دهد که آب و هوای گرم مانع از عملکرد صحیح مغز می شود و تاثیر منفی بر روی آن می گذارد.محیط های گرم و بدون سیستم خنک کننده مخصوصا در محیط های کاری باعث ضعف در عملکرد مغز کارکنان می شود.

رابطه آب و هوای گرم و عملکرد مغز

بنابراین شدیدا توصیه می شود که در محیط های کاری و مدارس از سیستم خنک کننده برای بازدهی بیشتر استفاده گردد.زیرا این امر باعث افزایش بهبود عملکرد مغز می گردد.گاهی گرما هوا و گرمازدگی می تواند بسیار خطرناک باشد و نتایج جبران ناپذیری برای فرد به جا آورد.به شما توصیه می کنیم که در صورت عدم ضرورت در روزهای گرم سال بین ساعات 10 تا 4 بعد از ظهر از منزل خارج نشوید و در صورت ضرورت از کلاه ،کرم ضد آفتاب و عینک مناسب استفاده کنید.همچنین به مدیران در محیط کاری توصیه می کنیم که در روزهای گرم سال از سیستم های خنک کننده کم مصرف استفاده کنند و یا  به دلیل صرفه جویی در برق ساعات کاری را کاهش دهند.

همچنین بخوانید :

۹ پیشنهاد برای جلوگیری از حملات میگرنی در تابستان !

راههای افزایش نوشیدن آب در محیط های کاری !

تاثیرات شگفت انگیز یک لیوان آب در بدن انسان

در روزهای گرم تابستان فقط آب بنوشید !