ساخت انیمه ها در زمان کرونا چگونه و چقدر به انجام می رسد! گزارشی از تاثیرات ویروس کرونا بر دنیای انیمه توسط پایگاه خبری Mantan-Web

با سلام و درود خدمت دنبال کنندگان همیشگی مجله اینترنتی وارونه. مخصوصا دنبال کنندگان بخش پرهوادار انیمه. پایگاه خبری آنلاین Mainichi Shimbun’s Mantan-Web در گزارشی جالب چگونگی و طول زمان ساخت انیمه ها را در زمان کرونا بررسی کرده است! برای خواندن این گزارش و تاثیرات کرونا بر انیمه همراه مجله وارونه بمانید!

طبق گفته های Mantan-Web این اطلاعات از مصاحبه هایی با چند تا از نامداران صنعت انیمه جمع آوری شده است. طبق این مصاحبه ها ساخت هر انیمه ای دو برابر بیشتر از زمان عادی ساخت آن طول می کشد. همچنین ساخت انیمه های دوبله سه برابر بیشتر از قبل به طول می انجامد! Mantan-Web گزارش داده است که افرادی هستند که می گویند اوضاع به زودی به حالت عادی باز می گردد. اما با توجه به واقعیت ها این اوضاع مدت بیشتری به طول می انجامد!

راستی یادتون نره پیج اینستاگرام انیمه، یوتوب و نماشای ما رو فالوو کنید.

یکی از این مصاحبه کنندگان که در اواخر ماه مارس 2020 کار خود را به شیوه کار از راه دور تغییر داده است. گفته: اثر این ویروس کشنده به ویژه بر استودیو هایی که کار های خود را به صورت آنالوگ انجام می دهند به وضوح قابل احساس است! این منبع در ادامه گفته است که هنوز هم استودیو هایی هستند که در حال تغییر روش خود از آنالوگ به دیجیتال هستند!

این منبع ادامه داده است: وقتی کار از راه دور انجام می گیرد. بررسی ها زمان بیشتری طول می کشند و این هیچ ربطی به نحوه بررسی کردن شما هم ندارد. افراد زیادی هستند که عادت به کار در جلسات حضوری دارند و این باعث می شود که کیفیت آثار سقوط کند. حفظ کیفیت تولید در زمان کار از راه دور بسیار دشوار است!


استودیو های ضبط صدای انیمه ها نیز به صورت جدی تحت تاثیر کرونا قرار گرفته اند!

ساخت انیمه ها در زمان کرونا

این منبع اطلاعاتی وضعیت موجود در استودیو های ضبط صدا را نیز مورد توجه قرار داده است. این استودیو ها هنوز به وضع عادی خود باز نگشته اند. مدتی بود که حجم زیادی از ضبط صدا برای انیمه های تلویزیون به طور کامل متوقف شد، اما دوباره شروع به کار آغاز شده است. با این حال یک منبع دیگر به Mantan-Web گفته است که “جداسازی میکروفون و اطمینان از فاصله اجتماعی به معنای این است که فقط تا سه بازیگر در یک زمان می توانند ضبط کنند.” بسیار دشوار است که ده نفر به یکباره ضبط را انجام دهند. این همان کاری بوده که استودیوهای صداگذاری و ضبط انیمه‌ها قبلا آن را انجام داده اند.


همچنین در مجله وارونه علاوه بر خبر تاثیرات شیوع ویروس کرونا COVID_19 بر صنعت انیمه و استودیوهای انیمه‌سازی بخوانید:


برخی از ضبط ها سه برابر بیشتر از زمان عادی برای تکمیل وقت می گیرند! در نتیجه مدت زمانی که کارگردان باید برای ضبط کردن صرف کند بیشتر می شود. همچنین این وضعیت باعث شده که بازیگران و صداپیشگان با مشکلات بیشتر برای تبلیغ کار خود رو به رو شوند.

صنعت انیمه همواره با کمبود نیروی انسانی و پرسنل دست و پنجه نرم کرده است. این مورد بقا را فقط برای استودیوهای بزرگ و نامدار میسر کرده است و بقا را برای استودیو های کوچک تر سخت می کند. بعضی از منابع نیز به Mantan-Web گفته اند که COVID_19 این شرایط را وخیم تر کرده است. حتی ممکن است که این ویروس باعث تحول در این صنعت شود. به طوری که نیاز به تغییر رویکرد در صنعت انیمه سازی ژاپن احساس شود!

نظر شما درباره این گزارش و تاثیر ویروس کرونا بر صنعت انیمه چیست؟ چقدر زمان می برد تا صنعت انیمه دوباره بر روی پای خود بایستد؟ نظرات خود را با مجله اینترنی وارونه به اشتراک بگذارید. همچنین برای اطلاع از اخبار بیشتر، بخش اخبار انیمه مجله وارونه را دنبال کنید! و لیست انیمه های تاخیر خورده را از مجله اینترنتی وارونه دنبال کنید!