بسیاری از طرفداران منتظر شنیدن اخباری از ساخت فصل نهم سریال بازی تاج و تخت هستند. ۱۴ آوریل ۲۰۱۹ اولین قسمت از فصل هشتم سریال Game of Thrones منتشر شد و با نظرات متفاوتی رو به رو شد. در فصل هشتم شاهد کشته شدن نایت کینگ توسط آریا استارک بودیم. همچنین، دریافتیم که رابطه‌ای میان جان اسنو و دنریس تارگرین وجود دارد. اگر چه آن دو یکدیگر را دوست داشتند اما پس از این که اصل و نسب واقعی جان اسنو مشخص شد، از هم جدا شدند. همچنین دنی شهر کینگز لندینگ را به آتش کشید و در نهایت توسط جان اسنو کشته شد.

در فصل هشتم، شاهد مرگ کارکترهای زیادی از سریال بازی تاج و تخت بودیم، مانند مرگ کارکتر سرسی لنیستر و بسیاری دیگر و در نهایت، دیدیم که برن استارک با همیاری تیریون لنیستر، برین تارت و..‌. به عنوان پادشاه شش اقلیم بر تخت پادشاهی نشست. چنین پایانی باعث شد برای برخی از طرفداران سوال پیش بیاید که آیا فصل نهم سریال بازی تاج و تخت ساخته خواهد شد؟

مرتبط: غمگین ترین صحنه های game of thrones ؛ مروری بر خاطرات 

امروزه می بینیم بسیاری از آثار (فیلم یا سریال) پس از پایان، در قالب فصل جدید یا اسپین آف ادامه پیدا می کنند تا داستان را حتی در سال‌های پس از پایان به تصویر بکشند.

برای مثال سریال جنایی و معمایی دکستر (Dexter) را در نظر بگیرید که در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ در قالب هشت فصل از شبکه شو تایم آمریکا پخش شد. سریال دکستر مانند Game of Thrones پایانی شوکه کننده و انتقاد پذیر داشت. در اکتبر ۲۰۲۰ اعلام شد که دکستر در قالب یک مینی سریال ۱۰ قسمتی با عنوان “دکستر : خون جدید” ادامه خواهد یافت. که فیلمبرداری آن در زمستان ۲۰۲۰ آغاز می شود و پخش مجموعه از ۷ نوامبر ۲۰۲۱ شروع خواهد گردید. در اینجا سوالی برای طرفداران سریال بازی تاج و تخت مطرح می شود که “آیا بازی تاج و تخت نیز همانند دکستر، به صحنه باز می گردد؟”

فصل نهم سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) ساخته میشود؟

متأسفانه، در حال حاضر، هیچ برنامه ای برای ساخت فصل نهم وجود ندارد و در نتیجه فصل نهم این سریال ساخته نخواهد شد‌. و حتی پلتفرم استریمی نتفلیکس Netflix و Hulu هیچ تمایلی برای ساخت اسپین آف این سریال نشان نداده‌اند.

میدانیم که سریال بازی تاج و تخت اقتباسی از کتاب نغمه‌ی یخ و آتش (A Song of Ice Anf Fire) با نویسندگی جورج آر آر مارتین (George Raymond Richard Martin) میباشد. جورج آر آر مارتین اعلام کرده است که مطالبی درباره‌ی آخرین فصل سریال وجود دارد که هنوز منتشر نشده‌اند، به همین دلیل ما نمیتوانیم امیدوار باشیم که ادامه سریال یا ریبوتی از آن ساخته خواهد شد.

از آنجایی که جلد آخر کتاب نغمه‌ی یخ و آتش هنوز منتشر نشده است، فصل ۸ به جای استفاده از کتاب‌ها به عنوان منبع اقتباس با استفاده از یادداشت‌های نویسنده (رجوع به فصول قبل و در نتیجه سناریوهای تکراری) تکمیل شد. به همین دلیل فصل هشتم پایان بندی‌ای باز (شل و ول) دارد. ولی کسی چه میداند؟ ممکن است در آینده پس از تکمیل و منتشر شدنِ جلد آخر رمان منبع اقتباس سریال بازی تاج و تخت، یعنی رمان نغمه‌ی یخ و آتش، کسی بتواند ادامه‌ی سریال را بسازد.

مرتبط: برن استارک در کتاب Winds of Winter ؛ شاید برن مفیدتر واقع شود!

اسپین آف سریال بازی تاج و تخت

اما اگر امیدوار بودید که پس از اتمام فصل هشتم Game of Thrones، این سریال ادامه پیدا خواهد کرد، نگران نباشید، زیرا اخبار و نکات قابل توجه بیشتری وجود دارد. چرا که شبکه HBO آمریکا مخفف Home Box Office (یکی از بزرگترین شبکه‌ های تلویزیونی در آمریکا) در حال ساخت چند اسپین آف از بازی تاج و تخت می باشد. یکی از این اسپین آف ها که بیشترین پیشرفت را نسبت به مابقی داشته است، خانه اژدها (House of the Dragon) میباشد. که داستان سریال ۱۸۰ پیش از وقایع سریال بازی تاج و تخت را به تصویر میکشد. خانه اژدها هم اکنون در حال فیلمبرداری است و در سال ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد.

در ادامه بخوانید: فیلم های شبیه گیم آف ترونز ؛ نبردهایی بر سر تاج و تخت