فن فیکشن Attack on titan

سلام به همه دوستان و طرفداران عزیز انیمه اتک ان تایتان! با فن فیکشن Attack on titan در خدمت تو هستم. حتما الان حسابی خوشحالید که دوره انتظار برای فصل چهارم اتک آن تایتان داره به پایان میرسه! با توجه به اینکه یکم بیشتر تا قسمت اول نمونده، تبادل حدسیات خیلی کیف میده! چون میتونیم خیلی زود ببینیم حدسیاتمون درست از آب در میان یا نه؟

توی فن فیکشن Attack on titan ، یه سری از احتمالاتی که ممکنه در داستان سرنوشت ساز باشن رو بیان می کنم. و دوست دارم شما هم حدس هاتون رو با ما در میون بذارید! فقط عزیزانی که مانگا رو خوندن لطف کنن ادامه داستان رو اسپویل نکنن!!


همچنین ببینید: نگاهی به تئوری های فصل آخر انیمه Attack On Titan ؛ ویدیو اختصاصی


در ادامه با فن فیکشن Attack on titan همراه ما باشید!

فن فیکشن Attack on titan

فن فیکشن Attack on titan

*مثل اینکه یمیر، نماد همون حوای خودمونه!*

این احتمال، با توجه به این عکس، خیلی قویه. اگه دقت کنید، میبینید که بین یمیر و شیطان، یک سیب در حال رد و بدل شدنه. یادمه یکی از دوستان گفتن آخه چرا شیطون باید به خاطر یه سیب، به یه آدم قدرت تایتانی بده؟ اما اگه در واقع شیطونه که داره سیب رو به یمیر میده چی؟ این داستان خیلی آشناست مگه نه؟ یعنی قدرت تایتانی، یه جورایی همون میوه ممنوعه س که انسان ها، با خوردنش به قدرتی ماورای بشر میرسن! پس یعنی احتمالا شیطان بوده که یمیر رو ترغیب به پذیرش این قدرت کرده، نه اینکه یمیر از شیطان بخواد!

میوه ممنوعه

اگه فلش بک های گریشا رو یادتون باشه، مارلی ها از گناه کبیره اجداد الدیایی ها صحبت میکردن! گناه پذیرفتن اون قدرت، گناه خوردن سیب!

و بعدش، پادشاه فریتز، مردمش رو برمیداره و فرار میکنه به پارادایس. که فکر میکنم اشاره داره به تبعید آدم از بهشت، به زمین.

الدیایی های داخل دیوارها و پارادایس، بایستی از صفر شروع میکردن. برای همین سطح فناوریشون از مارلی های بیرون، پایین تره.

شاید بشه یه جوری داستان رو به هابیل و قابیل هم ربط داد. دو قوم که همگی انسان بودن، ولی به خاطر قدرتی که زندگی همه شون رو عوض کرد، جنگی رو شروع کردن.


همچنین بخوانید: ترتیب تماشای سری Attack on titan


*راوی مرموز داستان!* 

هم در دوبله انگلیسی و هم در نسخه زبان اصلی، صداپیشه آرمین و راوی یکیه. با این تفاوت که در تیتراژ، برای عوامل دوبله انگلیسی، اسم راوی رو به صورت جدا ذکر کرده بودن ولی در بخش صداپیشگان اصلی، اسمی از راوی آورده نشده بود. الان یه سوال پیش میاد؛ و اونم اینه که اگه ارن شخصیت اصلیه، چرا از آرمین (یا صدای اون) برای روایت داستان استفاده کردن؟ این موضوع ممکنه مقداری بی اهمیت به نظر برسه. ولی خب تا الان، بارها توسط سازنده ها فریب خوردیم و دقیقا همون چیزی که مدام جلوی چشممون بود، نادیده میگرفتیم. نتیجش هم این میشد که بعد از یه شوک حسابی، چنان گیج میشدیم که تاثیرش تا چند روز مشخص بود!

شکار لحظه ها!

ممکنه که سازندگان اتک هم، بخوان از این موضوع که ما زیاد در مورد این راوی مرموز کنجکاوی نمیکنیم، استفاده کنن و غافلگیرمون کنن! اصلا ممکنه قهرمان یا حتی ویلین اصلی داستان، همین راوی باشه! این راوی که چیز زیادی ازش نمیدونیم، و احتمال میدیم که خود آرمینه، و همیشه با یه لحن یکنواخت صحبت میکنه. البته در دوبله انگلیسی، دوبلور راوی سعی کرده بود با لحنی که تا حدودی حماسی محسوب میشه صحبت کنه. و در نسخه زبان اصلی، لحن صداپیشه بدون تغییر بود و همیشه، ریشه هایی از افسوس و غم- مقداری خفیف- درونش پیدا بود.


همچنین بخوانید: بهترین دیالوگ های انیمه Attack on Titan! برای زنده ماندن باید مبارزه کرد!


فن فیکشن Attack on titan

*راینر، نماد آلمان و هیتلره!*

این یکی رو مطمئنا هممون حدس زدیم. چون همونطور که یکی از دوستان فرمودن، اسم راینر، آلمانیه. اسم برتولد هم همینطور. و در یکی از قسمت های تریلر، راینر رو میبینیم که تفنگ گذاشته زیر چونش، و بعد، صدای شلیک! یعنی خودکشی! یعنی همون اتفاقی که برای هیتلر افتاد! همچنین ارن در تریلر به راینر میگه:«فهمیدم… پس تو داشتی دنیارو نجات میدادی.» و میشه گفت این هم کنایه هاجیمه ایسایاماست به ما. یعنی نکنه هیتلر هم در واقع داشته دنیارو نجات میداده؟ اصلا آیا اطلاعاتی که ما در مورد هیتلر داریم، درست هستن؟

اگه بگیم راینر، نماد هیتلر باشه و ما در واقع در حال تماشای داستان جنگ جهانی دوم به سبک انیمه ای هستیم، باید اصولا یه جنگ جهانی اولی هم باشه که در ادامه عواقبش باعث وقوع جنگ جهانی دوم میشه. جنگ جهانی اول هم، همونطور که احتمالا میدونین، به خاطر ترور شاهزاده اتریشی بود که در ادامه به همین خاطر اتریش به صربستان اعلام جنگ کرد.

اگه هاجیمه ایسایاما، در مورد جنگ جهانی اول هم داستان پردازی کرده باشه، ممکنه بتونیم شاهد اتفاقات جالب و هیجان انگیز زیادی باشیم!

*احتمال خراب شدن دیوارها!*

در این تصویری که در پایین اپلود کردم، همونطور که مشاهده میکنید، تعداد زیادی تایتان که عین هم و هم اندازه هستن، دیده میشه. و همشون هم فقط ماهیچه دارن، مثل تایتان عظیم الجثه. با توجه به اینکه مثل اون تایتانی که در دیوار بود (قسمت آخر فصل یک رو یادتونه؟) ماهیچه ای هستن و هم قد، هم اندازه و به یک شکل هستن، احتمالش وجود داره که دیوارها خراب بشن و تایتان ها، همونطور که کشیش های معبد میترسیدن، بهشون آفتاب بخوره و شروع کنن به حرکت کردن! که در این صورت خیلی وحشتناک میشه.


همچنین بخوانید: بهترین والپیپرهای انیمه Attack on Titan برای بهترین تجربه شما! بخش اول


درخشش چشم بعضی از تایتان ها، که فکر میکنم نکته مهمی باشه

 *احتمالا تایتان پرنده، قدرت کنترل کردن تایتان ها رو داره!*

بعد از انتشار چپتر مربوط به تایتان پرنده، خبرش بوم صدا کرد و نگرانی هایی به وجود اومد که این اتفاق سرنوشت ساز، قراره چه بلایی سر شخصیت ها بیاره؟! در اینجور مواقع، خیلی سخته که برای فهمیدن ادامه داستان، آدم بخواد منتظر انیمه بمونه. چون همه جا در مورد چیزی صحبت میکنن که شما ازش خبر ندارین و تنها کاری که از دستتون برمیاد، اینه که با همون چندتا کلمه ای که از شایعات فهمیدین درباره ادامه داستان فکر و خیال کنید. برای همین، از همین جا، یه خسته نباشید میگم خدمت همه دوستانی که این همه مدت منتظر انیمه موندن! ( از جمله خودم 🙂 )

خب، برگردیم به سراغ ادامه این حدسیات. چرا میگم تایتان پرنده قدرت کنترل تایتان هارو داره؟ همون طور که توی مورد قبلی گفتم، احتمالش هست که دیوارها خراب بشن و تایتان های داخل دیوار بریزن بیرون!! ولی چرا؟ از اونجا که در تصویر بالا، میبینیم که تایتان جدید (که احتمالا همون جناب تایتان پرنده هست.) در بالای سر تایتان های ماهیچه ای هست، میشه احتمال داد که اون توانایی کنترل تایتان هارو داره، و تونسته بهشون فرمان بده که از درون دیوارها بیان بیرون!!! (این وسط، یه جوری هم بهشون انرژی خورشید رو میرسونه.) باید صبر کنیم و ببینیم در ادامه چه اتفاقی قراره بیفته!


همچنین بخوانید: تاپ فایت ؛ 5 تا از بهترین مبارزات لیوای آکرمن در انیمه Attack On Titan


باید ببینیم که ایشون همون تایتان پرنده ست؟ و اگه قدرت کنترل تایتان هارو داره، اصلا چطور بدستش آورده؟ ارن رو شکست میده و اون رو میخوره؟ یا راه دیگه ای هم هست؟

*در داستان اتک ان تایتان، زمان، خواب و بیداری و توهم هیچ معنایی ندارد!*

یه لحظه فکر کنید زمان یعنی چی. یه خط صاف و مستقیم که آغاز و پایانش معلوم نیست؟ یا شبیه یه گره ی پیچیده ست که پیشروی خطی در اون معنایی نداره؟ یعنی آینده در گذشته باشه و گذشته در آینده؟

ارن کروگر، گفت که همه راه ها، به تایتان یمیر میرسه. ارن کروگر، خاطرات ارن رو داره؛ ولی ارن که در سال های بعد از اون زندگی میکرد؟! از اون طرف زک، گفت تا کی میخوان این چرخه رو ادامه بدن؟

یعنی به خاطر رسیدن همه راه ها به یمیر، یه حفره خیلی بزرگ در طبیعت دنیا به وجود اومده که باعث میشه سرانجام هر زمانی، برسه به تایتان مادر یا بنیادی. و این موضوع، باعث میشه زمان هیچ معنایی نداشته باشه و هر چشم به هم زدن، معادل با یک آغاز تا صور اسرافیل باشه.

در تریلر، شخصیت های جدیدی معرفی شدن. از اون طرف، اسم قسمت یک فصل اول، “به تو در دو هزار سال آینده” بود. ما نمیدونیم که شخصیت های جدید، در گذشته هستن یا آینده؟ یا اصلا در زمان شخصیت های اصلی؟ اصلا ممکنه که هم در گذشته باشن و هم در آینده! (اگه فیلم “در میان ستارگان” نولان رو دیده باشید، احتمالا حسابی با این پیچیدگی آشنا هستید؛ این پیچیدگی که درکش برای ما خیلی سخته.) اگه این شخصیت ها، مربوط به گذشته باشن، یعنی این اتفاقات افتاده، بعد پادشاه ذهن همه رو پاک کرده و بعد، دوباره همشون تکرار میشن. یعنی داستان ارن اینا، همونطور که زک گفت، تکرار یه فاجعه خونبار بوده. و اگه شخصیت های جدید در آینده باشن، برعکس میشه. شخصیت های اصلی عزیزمون، به بدترین شکل نابود میشن و بعد، یه سری دیگه میان و داستان اونارو تکرار میکنن که در این صورت، داستان خیلی غم انگیزتر میشه.


همچنین بخوانید: موسیقی متن فصل سوم انیمه Attack on Titan را گوش کنید !


ممکنه تمام داستان فقط یه خواب باشه!!!

علاوه بر پیچیدگی زمانی، میشه گفت که تمام این داستان، فقط یه خوابه. یه رویایی که از قبل به وجود اومده و از فردی به فرد دیگه منتقل میشه. چرا؟ اول قسمت یک رو یادتونه؟ ارن داشت خواب میدید. و بعدش هم اشکاش جاری شده بود. در اون صحنه، اطلاعاتی کلیدی و خاطره مانندی به ما داده شده بود. حالا سوال اینجاست که چرا ارن اون خواب رو دید؟ اون که هنوز گریشا رو نخورده بود! علاوه بر اون، در یک لحظه خیلی کوتاه از تیتراژ نیمه دوم فصل سه، آرمین رو میبینیم که از یه کابوس (یا یه خواب) بیدار شده.

همچنین، ارن کروگر، زمانی که آرمین و میکاسا وجود خارجی نداشتن، دربارشون حرف زده بود! انگار که به جای داستان تایتان ها، یه حقیقت دیگه پشت دنیا هست؛ و تمام این ماجراها، یه خواب سمبولیک هستش، که هربار، یک نفر اونو میبینه و قدمی برمیداره به سوی کشف این حقیقت تا دنیارو نجات بده!

در دنیایی که همه چیز خیلی آرومه و ترس دیگه افسانه شده!

رویا بودن همه چیز، محتمله؛ چون تمام این خواب میتونه فقط در عرض چند دقیقه اتفاق افتاده باشه. و بعد تازه داستان اصلی شروع بشه. من احتمال میدم که این خواب رو، اول ارن میبینه و بعد آرمین. چون آرمین راوی داستانه. ممکنه داستانی که ما در حال تماشایش بودیم، خواب آرمین بوده باشه؛ و این وسط یه سری سرنخ هایی از خواب ارن هم داده شده باشه. پس میشه گفت که همه این اتفاقات، یه خیال بوده که به دلیلی مرموز، منتقل میشه. این خیالات، در نهایت به یه مقصد میرسه و دست های کثیفی که تلاش برای گول زدن مردم برای سود خودشون رو دارن، مشخص میکنه!


همچنین بخوانید: بهترین انیمه‌های شبیه Attack on Titan که حتماً باید آنها را تماشا کنید ! بخش اول


دنیایی که خیلی آروم و صلح آمیز به نظر میرسه، آمیخته با دروغه!

فن فیکشن Attack on titan

*ارن قدرت تموم کردن همه چیز و قابلیت به پایان رسوندن دنیارو داره!*

در این عکس، که تایتان بنیادی و بقیه تایتان هارو میبینیم، یه چیزی خودنمایی میکنه. و میدونین اون چیه؟ صور اسرافیل! اسرافیل، با دمیدن در صورش، میتونه قیامت رو برسونه. و ما، در دست تایتان بنیادی، یه شی ء شیپور مانند میبینیم؛ که همون صور اسرافیله!

یکی دیگه از قابلیت های یمیر، که تا حالا حرفی ازش آورده نشده! و الان، این قدرت در ارن وجود داره! باید ببینیم ارن میتونه از این قابلیت استفاده کنه، یا فقط یک نفر از خاندان ریس میتونه پایان جهان رو برسونه؟

*همه میروند و فقط یکی میماند!*

این قسمت از تیتراژ آغازین فصل اول رو یادتونه؟ اول آرمین، خونین و مالین، نشون داده شد و بعدش هم صورتش در تعدادی شمع محو شد. همه شمع ها خاموش شدن و فقط یکی روشن موند! به آرمین هم توجه کنید. مثل اینکه خودش چیزی نشده، و فقط خون بقیه ست که اون رو به این شکل در آورده. همچنین شمشیرش هم خونیه! (بعد از این قسمت، نگاهی که آرمین کرد یه مقدار ترسناک بود!)


همچنین بخوانید: بررسی انیمه Attack on Titan: No Regrets ؛ لیوای قهرمان تنها !


این خون، قطعا خون تایتان نیست. چون همونطور که خودتون میدونید، خون تایتان بعد از چند ثانیه بخار میشه.

با توجه به این قسمت از اوپنینگ، احتمال بسیار قوی هست که همه کشته بشن و فقط یه نفر بمونه، و اون یه نفر به احتمال 90 درصد آرمین و به احتمال 10 درصد ارنه! یعنی چه اتفاقی میفته؟ این دوتا بر ضد هم میشن؟ آیا ارن همه تایتان های شیفتر رو نوش جان میکنه و بعد آرمین، ارن رو نوش جان میکنه؟ (بهتون پیشنهاد میکنم یکبار دیگه اوپنینگ فصل اول رو با دقت ببینید؛ چون حتی در آهنگش نکات کلیدی گفته شده.)

این هم از حدسیات من راجع به داستان Attack on titan. یکی دوتاشون هم الهام گرفته شدست. امیدوارم خوشتون اومده باشه.

نظر شما در مورد ادامه داستان در فصل آخر چیه؟ با ما در میون بذارید!