معرفی چهار انیمه واجد شرایط برای نامزدی اسکار ۲۰۲۰

درود بر تمامی دوستان اوتاکو و غیر اوتاکو. با بخش ترکیبی از اخبار انیمه و معرفی انیمه در خدمت شما هستیم. در این بخش قراره به معرفی انیمه‌های نامزد اسکار بهترین انیمیشن ۲۰۲۰ بپردازیم. اگه براتون سواله که انیمه چیست، باید به طور خلاصه بگم که به انیمیشن‌های ژاپنی انیمه می‌گویند. که امروزه واسه خودشون تبدیل به صنعت معروفی شدند. پاشون هم به اسکار حسابی باز شده‌. امسال هم همیطور! که در ادامه توضیحات دقیق‌تری رو مشاهده خواهید کرد. پس با ما همراه باشید.

طی چند هفته گذشته، لیستی از ۳۲ انیمیشن که واجد شرایط نامزدی اسکار هستند، منتشر شد. چهار انیمه که به تازگی معروف شدند نیز، در این لیست دیده می‌شوند. که شامل انیمه‌های Okko’s Inn ،Children of the Sea ،Promare و Weathering With You هستند. احتمال اینکه حداقل یکی از این انیمه‌ها وارد مرحله نهایی اسکار بشود زیاد است. ولی جوجه رو آخر پاییز می‌شمرند.

احتمالاً شما انیمه‌ها و انیمیشن‌های بسیاری رو دیدید که فکر می‌کنید می‌تونند توی این لیست باشند. مثلاً از نظر من انیمه Her Blue Skay ظرفیت خوبی برای شرکت داره. ولی یه علت کلی هستش که می‌گه امکان حضور این انیمه در انیمه‌های نامزد اسکار بهترین انیمیشن ۲۰۲۰ نیست. اونم اینه که باید یه انیمیشن بین آغاز نیمه شب اول ژانویه تا پایان نیمه شب ۳۱ دسامبر در لس آنجلس، کالیفرنیا برای هفت روز متوالی نمایش داده شود. تا واجد شرایط شرکت در اسکار باشد. البته به جز بهترین فیلم‌های خارجی!

همچنین گویا باید برای شرکت در اسکار، در سایر مراسم‌های مطرح دیگر همچون کن یا فجر خودمون، برنده جایزه یا حداقل نامزد جایزه شده باشند. چون در غیر این صورت گلچین کردن از این همه گزینه واجد شرایط نامزدی، خیلی سخت می‌بود. البته اینا تنها نتیجه یه سری مطالعات کوتاه بنده است. پس اگه اشتباهی بود، حتماً بگید تا درستش کنم.


پیش خبرهای زیر، لازمه‌ی رجوع به معرفی انیمه‌های نامزد اسکار ۲۰۲۰ که ممکن است، اسکار را به چنگ آورند!


لیست ۳۲ انیمیشن کاندیدای که در زیر مشاهده می‌کنید. طی چند هفته گذشته منتشر شده است. قرار است، اسکار از این لیست حداکثر ۵ اثر را نامزد اسکار بهترین انیمیشن بکند. نامزدها ۲۳ دی اعلام می‌شوند. سپس ۹۲مین جوایز سالانه آکادمی ۲۰ بهمن برگزار خواهد شد. البته قبلش معرفی چهار انیمه واجد شرایط برای نامزدی اسکار ۲۰۲۰ رو مطالعه کنید.

  1. Okko’s Inn
  2. Children of the Sea
  3. Promare
  4. Weathering With You
  5. Abominable
  6. The Addams Family
  7. The Angry Birds Movie 2
  8. Another Day of Life
  9. Away
  10. Buñuel in the Labyrinth of the Turtles
  11. Dilili in Paris
  12. Frozen II
  13. Funan
  14. Genndy Tartakovsky’s ‘Primal’ – Tales of Savagery
  15. How to Train Your Dragon: The Hidden World
  16. I Lost My Body
  17. Klaus
  18. The Last Fiction (آخرین داستان – انیمیشن ایرانی)
  19. The Lego Movie 2: The Second Part
  20. Marona’s Fantastic Tale
  21. Missing Link
  22. Ne Zha
  23. Pachamama
  24. Rezo
  25. The Secret Life of Pets 2
  26. Spies in Disguise
  27. The Swallows of Kabul
  28. This Magnificent Cake!
  29. The Tower
  30. Toy Story 4
  31. Upin & Ipin: The Lone Gibbon Kris
  32. White Snake

نکاتی که علاوه بر انیمه‌های نامزد اسکار بهترین انیمیشن ۲۰۲۰ که هیچ ترتیب خاصی در محتویاتش نیست، بهتره در تمام مطالب مجله وارونه به خاطر داشته باشید.

۱_ در صورت علاقه، شما می‌تونید از اینجا به کانال نماشای ما مراجعه و دنبالش کنید. تا علاوه بر دسترسی به ویدیوهای قرار گرفته در سایت، به سایر ویدیوهای جالب ما و ویدیوهایی که خودتون درخواست می‌کنید، دسترسی داشته باشید. همچنین نوتیفیکیشن سایت رو فعال کنید که اطلاع‌رسانی بهتر انجام گیرد.

۲_ در هنگام نظر دادن در هر مطلبی، در مجله وارونه، خواهشمندم که از تبلیغ و نام بردن سایر سایت‌های فارسی و مخصوصاً عمل ناپسند اسپویل خودداری کنید. تا ما مجبور به پاسخ صریح این اعمال نباشیم.

۳_ در هنگام مطالعه، چشمتون رو از صفحه برندارید. مگر هر ۲۰ دقیقه و به مدت ۲۰ ثانیه تا تو این گرونی به دکتر و عینک نیاز نداشته باشید.

با قبول داشتن کلیه‌ی نکات بالا، بدون معطلی بریم سراغ انیمه‌های نامزد اسکار بهترین انیمیشن ۲۰۲۰ که ممکن است، اسکار را به چنگ آورند!


Weathering With You
Tenki no Ko

انیمه‌های نامزد اسکار بهترین انیمیشن ۲۰۲۰

[megadesc]کارگردان: Makoto Shinkai
نویسنده: Makoto Shinkai
برگرفته از: مستقل
موسیقی: Radwimps
استودیو: CoMix Wave Films
ژانرها: درام، بخشی از زندگی، عاشقانه، فانتزی
گروه سنی: نوجوانان
تاریخ اکران: جمعه ۲۸ تیر ماه ۱۳۹۸[/megadesc]

فرزند آب‌وهوا Tenki no Ko که ماشاءالله به عنوان فارسی‌ش! یکی از انیمه‌های این لیست است که شانس بسیاری در اسکار دارد. ژاپنی‌ها هم خیلی دلشون رو بهش خوش کردند. حتی اون رو به عنوان نماینده ژاپن در اسکار ۲۰۲۰ شرکت دادند! آخرین باری هم که یک انیمه به عنوان نماینده ژاپن انتخاب شده بود. در سال ۱۹۹۸ و انیمه Princess Mononoke اثر هایائو میازاکی بود.

انیمه Weathering With You از نظر فروش تا الان سایر انیمه‌ها رو در فروش داخلی در ژاپن شکست داده است. به زودی هم اکران بین‌المللیش به طور جدی شروع میشه. ما نیز خواهیم دید که آیا Makoto Shinkai می‌تواند از اثر قبلی خود، یعنی اسم تو Your Name فراتر رفته. رکورددار شود. و بعد از شهر اشباح Spirited Away، یک بار دیگر بتواند اسکار بهترین انیمیشن را از دست انگلیسی‌زبانان دربیاورد یا خیر؟ اونم با انیمه‌ای که از نظر ساخت، طراخی و موسیقی از آثار قبلی ایشون فراتر رفته است.

داستان

شهر توکیو خیلی وقته که در بین باران‌های بی‌پایان گم شده است. حالا در این بین هوداکا موریشیما یه دانش‌آموز دبیرستانی فراری که می‌خواد روی پای خودش وایسه، یه کار نیمه وقت پیدا می‌کنه. در همین زمان یتیمی به نام هینا آمانو در تلاش است که برای تامین مخارج خودش و برادرش کار پیدا کنه.

این دو وقتی که هینا تحت تعقیب چند فرد مشکوک است. با یکدیگر روبه‌رو و تصمیم به فرار با هم می‌گیرند. اما هینا دارای قدرتی است که می‌تواند با دعا کردن، هوا را آفتابی کند. توی این هوای بارونی توکیو هم، این قدرت واقعاً واجب است. اما اتفاقات دیگری می‌افتد.

شانس رفتن به مرحله نهایی اسکار

اثر قبلی Makoto Shinkai به خاطر زمان اکران ناجورش که معلوم نبود مال کدوم ساله. توی اسکار اون سال و سال بعدش آدم حساب نشد. این‌بار ولی با توجه به رکورد شکنی Weathering with you و نظرات خوبی که در این انیمه هست. باید این انیمه رو جزو بهترین‌های سال و شانس‌های خوب اسکار حساب کرد.

خوشبختانه تاریخ اکران انیمه Weathering with you طوری هست که دیگه تو اسکار آدم حساب می‌شه. تنها ایرادی هم ممکنه داشته باشد. این است که داستان، به یک داستان عاشقانه خشک و خالی خلاصه شده باشد. در غیر اینصورت اگر تمام جنبه‌های ممکن رو در نظر داشته باشد، شانس بالایی در اسکار دارد.

تریلر انیمه Weathering With You


Promare

انیمه‌های نامزد اسکار بهترین انیمیشن ۲۰۲۰

[megadesc]کارگردان: Hiroyuki Imaishi
نویسنده: Kazuki Nakashima
برگرفته از: مستقل
موسیقی: Hiroyuki Sawano
استودیو: (Trigger, XFLAG, Sanzigen (3DCG
ژانرها: اکشن، رباتیک، علمی-تخیلی، قدرت فرابشری
گروه سنی: نوجوانان
تاریخ اکران: ۳ خرداد ۱۳۹۸[/megadesc]

فکرش رو بکنید، استودیو Trigger بعد از انیمه Kill la Kill دوباره یک بازگشت پرغرور داشته باشد. اونم با سبک ترکیبی از Kill la Kill و Gurren Lagan که خود استودیو درش تأکید داشته است. انیمیت و طراحی هم از آثار پیشین این استودیو و گروه سازنده کمی متفاوت بوده است.

یعنی حالت کارتونی، فانتزی و انیمیشن جذابی رو به نمایش می‌ذاره. این نوع حرکت رو از Trigger قبلاً در انیمه Kill la Kill دیده بودیم. حالا کمی به‌روزتر شده است. از نظر داستانی با اینکه مستقل است. ولی، به انیمه Fire Force خیلی شبیه است. یعنی کلیت داستان همونه. ولی راه‌های پیش‌برد داستان، سبک‌ و ساخت کاملاً متفاوت است.

داستان

سی سال پیش جهش‌های با شعله که سبب سوختن افراد می‌شود. باعث از بین رفتن بخش بزرگی از بشر شد. همچنان نیز ادامه دارد. در این بین جمهوری خودمختار پرومپولیس با تلاش‌های مسئولین خود، تبدیل به کشوری پررونق شده است. در این جمهوری، تیمی از آتش‌نشانان خبره، وظیفه دارند. که با جدیدترین فناوری‌ها، جلوی این آتش‌سوزی‌ها رو بگیرند.

گارو که عضو تازه این تیم است. از اون شخصیت‌های پرانرژی است که می‌خواد به یه قهرمان تبدیل بشود. حالا این شخص، طی یک سری فرآیند به گروهی تروریستی و رهبر آن برمی‌خورد. و پس از آن کم‌کم در طی سفر خود به راز این آتش‌سوزی‌ها نزدیک می‌شود.

شانس رفتن به مرحله نهایی اسکار

شکی نیست که انیمه Promare در داستان و داستان‌گویی می‌تونه جزو بهترین‌ها باشه. از نظر سبک هم کمی من رو یاد انیمیشن Spider Man که قبلا برنده اسکار شد، می‌ندازه. پس احتمال بالا رفتنش در اسکار بالاست. ولی از نظر خود داستان، به نظرم باب میل کارشناسان اسکار نخواهد بود. برای همین احتمال بالا رفتنش کم می‌شه.

تریلر انیمه Promare


Okko’s Inn
Wakaokami wa Shougakusei! Movie

انیمه‌های نامزد اسکار بهترین انیمیشن ۲۰۲۰

[megadesc]

کارگردان: Kitaro Kosaka
نویسنده: Reiko Yoshida
برگرفته از: رمان
نویسنده رمان: Hiroko Reijo
استودیو: DLE ،Madhouse
موسیقی: Keiichi Suzuki
ژانرها: کمدی، بخشی از زندگی، فراطبیعی
گروه سنی: همه سنین
تاریخ اکران: سی‌ام شهریور ۱۳۹۷

[/megadesc]

عجیب‌ترین چیزی که در انیمه Okko’s Inn دیدم، این بود که هم به نظرم، طراحی و انیمیت سه‌بعدی داره، هم نداره. انگار Madhouse و DLE با هم خواستن که یه جور انقلاب رو در صنعت انیمه داشته باشند. البته نه اینکه خیلی کار شاخی کرده باشند. بلکه تصاویر به گونه‌ای طراحی شدن که در عین داشتن حرکات با جزئیات انیمه‌های سه‌بعدی، حالت دوبعدی خودش رو حفظ کنن.

البته گویا این انیمه دارای یک انیمه سریالی بوده و حالا به صورت یک انیمه خلاصه وارد میدان شده است. تا بتونه با حداکثر پتانسیل ممکن وارد دنیای انیمه شود. همچنین با داشتن گروه سنی بسیار پایین، گزینه خوبی برای کودکان است.

داستان

اوکو پس از، از دست دادن پدر و مادرش در یک تصادف رانندگی، به همراه مادربزرگش در یک مسافرخونه ژاپنی سنتی در بالای کوه زندگی می‌کند. اوکو در این مسافرخونه سخت کار می‌کنه. تا بتونه سرپرست مسافرخونه بشه. اما قبلش ارواحی رو در اون مسافرخونه پیدا می‌کنه. که البته ترسناک نیستند، فقط یکمی بازیگوش هستند.

ارواحی که قصد دارند تا اوکو رو از تنهایی در بیارن. اما به زودی قرار است مهارت اوکو به عنوان سرپرست مسافرخونه سنجیده بشه. اونم با مهمانان جدیدی که می‌رسند.

شانس رفتن به مرحله نهایی اسکار

به نظر من شانس رفتن انیمه Okko’s Inn به اسکار بهترین انیمیشن، در بین آثار این لیست، در کمترین حالت خودش است. چون نه معروفیت و بزرگی Weathering With You را دارد. نه فضای فانتزی و قهرمان بازی Promare. و نه عمق داستانی Children of the Sea. صرفاً یک داستان کودکانه برای سرگرم کردن کودکان است. البته خود این موضوع هم یه نقطه قوت است.

تریلر انیمه Okko’s Inn


Children of the Sea
Kaijuu no Kodomo

انیمه‌های نامزد اسکار بهترین انیمیشن ۲۰۲۰

[megadesc]کارگردان: Ayumu Watanabe
نویسنده: _
برگرفته از: مانگا
نویسنده مانگا: Daisuke Igarashi
موسیقی: Joe Hisashi
استودیو: Studio 4°C
ژانرها: فراطبیعی، سنین، معمایی، درام
گروه سنی: _
تاریخ اکران: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸[/megadesc]

اگه از طراحی عجیب چشم‌ها بگذریم. انیمه Children of the Sea یکی از خلاقانه‌ترین آثار ممکن در این لیست و تمام دوران است. که به مسئله محیط زیست هم خوب پرداخته است. مخصوصاً محیط زیست دریا که در دنیای امروز داره به سمت نابودی می‌رود. یه لحظه هم منو یاد آثار هایائو میازاکی انداخت. که اونا هم به این مسائل حسابی می‌پرداختند.

البته با در نظر گرفتن سایر نیازهای مخاطبان که همین دلیلی برای محبوبیب ایشون است. انیمه Children of the Sea هم در انیمیت واقعاً سنگ تموم گذاشته و جزئیات بسیاری رو در خودش داره. خودتون اگه تریلرش رو ببینید، این قضیه رو کامل درک خواهید کرد.

داستان

در یک تعطیلات تابستانی روکا با دو پسر به نام‌های اومی و سورا آشنا می‌شه. که هردوی اونها شخصیت‌های عجیب و خاصی رو دارند. خود بزرگسالان و محلی که برای تعطیلات بهش رفته است نیز زیبایی‌های خاص خودش رو به نمایش می‌ذاره.

حالا یهو در تمام دنیا، ناهنجاری‌های غیرقابل توصیفی در محیط‌زیست و مخصوصاً دریا رخ می‌دهد. بنابراین ماجراجویی دختران و پسران در این داستان زیبا آغاز می‌شود تا ….

شانس رفتن به مرحله نهایی اسکار

اگه هنوز کارشناسان اسکار علاقه به انیمه‌هایی با فضای احساسی بالا ‌و پرداخته به محیط زیست، داستان‌ها و رازهای اون داشته باشند. بی‌شک شانس انیمه Children of the Sea به نسبت سایر انیمه‌های این لیست بیشتره. ولی بازم از نظر فروش به پای Weathering With You نمی‌رسه.

تریلر انیمه Children of the Sea


ممنون که تا به اینجا، به ما در این بخش از انیمه با موضوع “معرفی چهار انیمه واجد شرایط نامزدی اسکار ۲۰۲۰”، رخصت دادید.


همچنین یه نگاه به مطالب پایین بیندازید.


امیدوارم از لیست انیمه‌های موجود در لیست نامزدهای اولیه اسکار بهترین انیمیشن ۲۰۲۰ لذت برده باشید. من رو هم ببخشید. چون انیمه‌های فوق هنوز در دسترس دانلود قرار نگرفتند. منم بیشتر مطلب رو با نظرات خودم با توجه به تریلرها نوشتم. پس شاید دقیق نباشد. شرمنده!

لطفاً هر نظری که در مورد انیمه‌های نامزد اسکار بهترین انیمیشن ۲۰۲۰ که ممکن است، اسکار را به چنگ آورند! دارید. رو حتماً از طریق بخش نظرات به اطلاع ما برسانید. که کیفیت کار رو تا جایی که جان در توان داریم‌، ببریم بالا. همچنین نظر شما رو هم در مورد برنده اسکار بهترین انیمیشن و انیمه‌هایی که می‌رن برای اسکار بدونیم.

تمامی دوستانی هم که علاقه به مبحث همکاری در بخش انیمه، سایر بخش‌های مجله وارونه یا مبحث زیبای تبلیغات دارند. میتونند از طریق بخش تماس با ما، بخش نظرات یا ایمیل info@varune.com اعلام همکاری کنند.

منتظرتون هستیم، پس منتظرمون باشید