فیلرهای انیمه بلیچ

کدام فیلرهای انیمه بلیچ را تماشا کنیم و کدام را تماشا نکنیم؟ وقتی به قسمت های فیلر در انیمه ها می رسیم، کیفیت چیزی است که خیلی اوقات فراموش می شود. گاهی اوقات، انیمه ها با قسمت های فیلر، داستان هایی جذاب و خلاقانه را به تصویر می کشند و روی شخصیت ها (به ویژه شخصیت های فرعی) تمرکز می کنند. این قسمت ها، به شخصیت های مکمل و فرعی، اجازه درخشش می دهند و پردازش آنها را کامل می کنند؛ درست مثل بعضی آرک های فیلر انیمه بلیچ. بسیاری از فیلرهای بلیچ، گنچ هایی مخفی هستند و از محبوبیت بالایی برخوردارند، اما همه اپیزودهای فیلر این انیمه، به این شکل نیستند.

خیلی از فیلرها، از روح سری اصلی برخوردار نیستند و هیچ تاثیری روی نظر ما درباره شخصیت ها و داستان ندارند و به عبارت دیگر، وقت تلف کردن هستند. این فیلرها، بین طرفداران بسیار منفور می شوند و همه ترجیح می دهند که آنها را فراموش کنند. تعدادی از فیلرهای انیمه بلیچ، در این دسته قرار می گیرند. انیمه بلیچ، بیش از هشت آرک و 163 قسمت فیلر دارد. در ادامه این مطلب، همراه مجله وارونه باشید تا محبوب ترین و منفورترین فیلرهای انیمه bleach را به شما معرفی کنیم.


بهترین آرک های فیلر انیمه بلیچ:

4- Zanpakuto Unknown Tales

فیلرهای انیمه بلیچ Zanpakuto Unknown Tales
  • شامل قسمت های: 230 تا 245

به عقیده بسیاری از طرفداران بلیچ، آرک زنپاکوتوی شورشی، بهترین آرک فیلر انیمه بلیچ و یکی از بهترین فیلرهای تاریخ انیمه های شونن است. جزئیات در این آرک، به حدی خیره کننده و فکر شده‌اند که نشان دهنده پتانسیل بالای این آرک برای تبدیل شدن به یک آرک رسمی هستند. آرک زنپاکوتوی شورشی، دنیاسازی سری بلیچ را گسترش می دهد و به جنبه هایی از آن سرک می کشد که تا قبل از آن ناشناخته باقی مانده بودند.

تمرکز آرک فیلر Zanpakuto Rebellion، روی زنگتسو، یکی از جذاب ترین شخصیت های بلیچ است و هدف اصلی این آرک، تکمیل قوس شخصیتی اوست. ویلین این آرک، موراماسا، حیرت انگیز است و شخصیت پردازی و دلایل او، فوق العاده هستند. آرک Zanpakuto Rebellion از نظر احساسی نیز کم نمی گذارد و به خوبی مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد.



3- Gotei 13 Invading Army

فیلرهای انیمه بلیچ  Gotei 13 Invading Army
  • شامل قسمت های: 317 تا 342

اگر با تم علمی حاکم بر این آرک مشکلی ندارید، پس حتما می توانید از آن لذت ببرید. آرک Gotei 13 Invading Army درباره جنگ ریگای است و با یک نبرد بزرگ با حضور ایچیگو، به پایان می رسد.

ستاره واقعی این آرک، نوزومی و کن هستند، که کمی تعجب برانگیز است؛ زیرا کن در اغلب اوقات همان شخصیت منحرف کلیشه ای است که صرفا به عنوان یک جوک با او رفتار می کند و بار کمدی را به دوش می کشد. با این وجود، کن در آرک Gotei 13 Invading Army به پردازش راضی کننده ای می رسد که معمولا در انیمه های شونن، شاهد آن نیستیم.

2- Menos Forest

فیلرهای انیمه بلیچ Menos Forest
  • شامل قسمت های: 147 تا 149

آرک جنگل منوس، با سه قسمت، یکی از کوتاه ترین آرک های انیمه بلیچ است و به همین دلیل، یکی از بهترین فیلرهای بلیچ محسوب می شود؛ چرا که مثل بسیاری از آنها، بیش از حد تحمل طول نمی کشد.

آرک جنگل منوس، راجع به کارکتری به نام آشیدو کانو است که کل جوخه اش، به جز او، توسط منوس جنگل کشته می شوند. او به خاطر احساس خشم و عذاب وجدانش، حاضر به ترک جنگل نمی شود و در عوض، نقاب اشباح را به صورت می زند و آنها را شکار می کند.

مرتبط: بهترین والپیپرهای انیمه بلیچ

1- Tale Of Shota Toyokawa

  • شامل قسمت های: 128 تا 131

آرک Tale Of Shota Toyokawa، حال و هوایی نسبتا متفاوت با بقیه قسمت های بلیچ دارد. این آرک دارای چهار قسمت است و داستان شوتا تویوکاوا را دنبال می کند. محوریت اصلی این آرک، احساس عذاب وجدان شوتا بعد از حادثه ناراحت کننده ای است که برای خواهرش افتاد: بعد از حمله اشباح، شوتا در حالی پنهان شده بود که صدای فریاد کمک خواهرش می شنید اما نمی توانست کاری برای او انجام دهد.

آرک داستان شوتا تویوکاوا، به ما نشان می دهد که عناصر فراطبیعی و اشباح، چقدر می توانند برای مردم عادی ترسناک باشند. این آرک، ماجراهای ایچیگو و دوستانش را از دوردست و زاویه دیدی متفاوت به ما نشان می دهد و تاثیرات ارواح روی زندگی های روزمره را به تصویر می کشد.


بدترین آرک های فیلر انیمه بلیچ:

4- Bount Arc

فیلرهای انیمه بلیچ Bount Arc
  • شامل قسمت های: 64 تا 108

آرک Bount که شامل قسمت های 64 تا 108 می شود و بیش از 40 قسمت است، احساسات عجیب و غریبی را در طرفداران ایجاد کرده است. از طرفی این آرک، به خاطر تمرکز روی Bount ها (موجوداتی خون‌آشام مانند که به جای خون، از روح انسان ها تغذیه می کنند)، ایجاد فرصت برای درخشش زنگتسو، پرداخت به دیدگاه افراد غیرشینیگامی به دنیای ارواح، مبارزات جذاب و شوخ طبعی سرخوشانه اش، می تواند علاقه و توجه بعضی بینندگان را به دست بیاورد. اما از طرف دیگر، دیزاین ها و انیمیشن ضعیف، اقدامات غیرمنطقی تعدادی از شخصیت ها و همینطور مدت زمان بسیار، بسیار طولانی، از دلایلی هستند که باعث ناراحتی مخاطبان شده اند.



3- Bount Assault On Soul Society

آرک Bount Assault On Soul Society در واقع نیمه دوم آرک Bount است. اکشن این آرک، اصلا در حد اکشن سری اصلی قرار نمی گیرد و مبارزات، حوصله سربر و خسته کننده هستند.

آرک فیلر Bount Assault On Soul Society بیشتر شبیه پرحرفی است و پیچش های داستانی آنچنان جذابی ندارد. در مجموع، شخصیت ها در این آرک، برخلاف ظاهر پر زد و خوردی که دارد، هیچ گاه واقعا در خطر قرار نمی گیرند و چالشی جدی در داستان احساس نمی شود.

2- The New Captain Shunsuke Amagai

فیلرهای انیمه بلیچ The New Captain Shunsuke Amagai
  • شامل قسمت های: 168 تا 189

مهم ترین و بزرگترین نکته ای که باعث نفرت مخاطبان از آرک The New Captain Shunsuke Amagai شده، این است که می توانست خیلی خیلی خوب باشد؛ اما نشد. ویلین این آرک، شونسوکه آماگای، پتانسیل تبدیل شدن به یکی از جذاب ترین آنتاگونیست های بلیچ را داشت، اما از آن استفاده نکرد. با وجود پتانسیل های هدر رفته و پردازش نسبتا ضعیف، به شکل معجزه آسایی، شونسوکه یکی از بخش های خوب آرک فیلر The New Captain Shunsuke Amagai است!

یکی از مشکلات بزرگ این آرک، پرنسس روریچیو است. آرک The New Captain Shunsuke Amagai روی پرنسس روریچیرو تمرکز بسیار زیادی کرده و این لزوما بد نیست؛ ولی مسئله این است که پرنسس روریچیرو مدت کوتاهی بعد از حضورش، سریعا به شخصیتی به شدت آزاردهنده و غیرقابل لمس تبدیل می شود. این آرک از انیمه بلیچ، طوری به شخصیت اصلی خود پرداخته که مخاطب به جای همذات پنداری با او، هر لحظه دعا می کند که شخصیت منفی برنده شود و او را نیست و نابود کند!



1- Toju Campaign

  • شامل قسمت های: 42 تا 63

آرک Toju Campaign کاملا اتلاف وقت است. خلاصه داستان این آرک، خب، حقیقتا هیچ چیز خاصی نیست. با تماشای این آرک، چیزی به شما اضافه نمی شود؛ به جز موارد لیستتان از چیزهایی که راجع به انیمه بلیچ دوست ندارید. آرک Toju Campaign نه تنها تلاشی برای ارائه یک داستان جذاب نمی کند، بلکه رشته هایی که داستان اصلی از قبل کرده بود را نیز پنبه می کند. بسیاری از اتفاقات این آرک، سوال برانگیز هستند و با منطق سری اصلی جور در نمی آیند و شخصیت پردازی ها به شدت ضعیف هستند. در واقع، اصلا چیزی به اسم شخصیت در Toju Campaign وجود ندارد و کسی فراتر از “تیپ” نمی رود.

در ادامه بخوانید: