دلایل تماشای انیمه Bleach

انیمه بلیچ یکی از محبوب‌ترین و بهترین انیمه های شونن تمام دوران است که منبع الهام بسیاری از انیمه های بعد از خود بوده است. این انیمه، که از انیمه های طولانی محسوب می‌شود، داستان ایچیگو، پسر جوانی است که از طریق یک شینیگامی به نام روکیا کوچیکی، قدرت های یک شینیگامی را به دست می آورد و ماجراهای زیادی را پشت سر می گذارد. در ادامه این مطلب، همراه مجله وارونه باشید تا انیمه بلیچ را به صورت کامل به شما معرفی و دلایل تماشای آن را بررسی کنیم.

مجموعه بلیچ

سری بلیچ، شامل مانگا و انیمه اصلی، فیلم لایواکشن، تعداد بسیار زیادی گیم های اقتباسی، محصولات جانبی و همینطور یک اسپین آف رسمی به نام Burn the witch است که به زودی منتشر خواهد شد. مانگای بلیچ، توسط تیته کوبو نوشته شده و استودیو Pierrot انیمه اقتباسی آن را تولید کرده است. انیمه اصلی بلیچ، 16 فصل و 366 قسمت دارد که از این تعداد، 163 قسمت آن فیلر است. انتشار این انیمه، از سال 2004 تا 2012 طول کشیده است. دنباله این انیمه، با عنوان بلیچ: جنگ خونین هزارساله، آرک پایانی مانگا را پوشش می دهد و داستان را به سرانجام می رساند. این آرک، دو پارت است و تاکنون پارت اول آن با 13 قسمت منتشر شده است و پارت دوم، در سال 2023 منتشر خواهد شد.

معرفی انیمه Bleach


چرا باید انیمه بلیچ را تماشا کنید؟

داستان انیمه Bleach

کوروساکی ایچیگو

انیمه بلیچ، یک انیمه سوپرنچرال یا ماوراءالطبیعی است؛ بنابراین دنیاسازی بسیار جذاب و پرجزئیاتی دارد. این انیمه، تاریخچه غنی و جهانی کامل دارد و سیستم فایت های آن، همواره به عنوان یکی از جالب ترین و شگفت انگیزترین سیستم ها در انیمه های اکشن شناخته می شود. فضاسازی انیمه بلیچ، همیشه جایی برای غافلگیری های جدید می گذارد و مخاطب را تشنه اطلاعات بیشتر درباره رازهای داستان نگه می دارد.

در طول داستان طولانی و پر پیچ و خم انیمه بلیچ، کاراکترهای زیادی معرفی می شوند و هر یک جذابیت های خاص خود را دارند. ویلن های این انیمه، به خوبی توانایی به چالش کشیدن ایچیگو و دوستانش را دارند و خسته کننده ظاهر نمی شوند. ایچیگو و بسیاری از متحدانش نیز پردازشی راضی کننده دارند و جای خود را در قلب بینندگان باز می کنند. انیمه بلیچ، به بک استوری ها و نشان دادن جنبه های جدیدی از شخصیت ها توجه می کند و حواسش به پتانسیل آنها هست.

دنیا و شخصیت های این انیمه، از پردازشی قوی برخوردار هستند و پیدا کردن شخصیت یا خط داستانی که بخواهید به عشق آن تماشای بلیچ را ادامه دهید، سخت نیست. دنیای بلیچ، یکی از پرجزئیات ترین دنیاها در انیمه های شونن محسوب می شود و شخصیت های آن نیز، پیچیدگی های خاص خود را دارند و بسیاری از آنها، از محبوب ترین، ملموس ترین و انسانی ترین کاراکترهای انیمه های اکشن هستند.



افتخارات انیمه Bleach

سری بلیچ، افتخارات بسیاری را از آن خود کرده است: مانگای بلیچ، موفق شد که در سال 2005، جایزه بهترین مجموعه شونن جوایز شوگاکوکن مانگا را به دست بیاورد. انیمه بلیچ نیز توانست جوایزی مثل بهترین دوبله شخصیت مرد اصلی، بهترین دوبله شخصیت زن اصلی، بهترین دوبله شخصیت مرد مکمل و… را به دست آورد. علاوه بر جوایز، سری بلیچ در زمینه محبوبیت و فروش عملکرد چشمگیری داشته است؛ به طوری که مانگای بلیچ تا سال 2022 بیش از 130 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخت و به یکی از پرفروش ترین مانگاهای تمام تاریخ تبدیل شد. همچنین تریلر انیمه BLEACH: Thousand-Year Blood War Arc توانست به بیش از پنج میلیون ویو دست پیدا کند.

انیمه Bleach یکی از The Big Three است

ایچیگو کوروساکی در انیمه بلیچ

اگر با دنیای انیمه و مانگا آشنایی داشته باشید، حتما نام بیگ تری به گوشتان خورده. بیگ تری، بزرگترین، محبوب ترین، موفق ترین و شاخص ترین مجموعه های کلاسیک شونن جامپ هستند و شامل وان پیس، ناروتو و بلیچ می شوند. این سه مجموعه، بنیان گذار بسیاری از عناصر معرفی کننده انیمه های شونن هستند و دل میلیون ها نفر را در سراسر جهان با دنیاهای داستانی گسترده و شخصیت های دوست داشتنی‌شان ربوده اند. به همین دلیل، تماشای بیگ تری برای هر دوستدار انیمه‌ای واجب است.

بلیچ، ناروتو و وان پیس، دارای ویژگی هایی هستند که در انیمه های مدرن به عنوان کلیشه شناخته می شوند، اما از آنجا که این سه انیمه، بنیان گذار این ویژگی ها هستند و آنها را در اورجینال‌ترین شکل برای اولین بار در دنیای انیمه به صورت گسترده مطرح می کنند، بسیار لذت‌بخش هستند.



اگر می‌خواهید گینتاما را تماشا کنید!

گینتاما

اگر علاقه به انیمه های کمدی و پارودی دارید و تماشای انیمه هایی مثل گینتاما در لیست برنامه هایتان هست، نباید بلیچ را از دست دهید. همانطور که قبل‌تر گفتم، بلیچ، ناروتو و وان پیس، و در کل انیمه های کلاسیک مثل دراگون بال، معرفی کننده بسیاری از کلیشه های رایج انیمه های اکشن و شونن هستند. دقیقا به همین دلیل، بسیاری از انیمه های کمدی و پارودی، علاقه خاصی به دست انداختن و شوخی های جسورانه و واقعا بامزه‌ای با آنها دارند. طبیعتا اگر می خواهید از انیمه های پارودی لذت بیشتری ببینید، باید تماشای کلاسیک هایی مثل بلیچ را هم در برنامه‌هایتان قرار دهید (اگر دوست داشتید بدانید: علاوه بر بیگ تری و دراگون بال، دیدن انیمه هایی مثل کاپیتان سوباسا، سازائه سان، پوکمون، دث نوت، کارآگاه کونان، شوجوهای رمانتیک و مجموعه های مکا برای فهمیدن جوک های انیمه های پارودی به شما کمک می کنند).



اکشن های جذاب انیمه Bleach

ایچیگو در انیمه بلیچ

اگر طعم اکشن های انیمه‌ای زیر زبانتان برود، به مرحله‌ای از عرفان می رسید که پرزرق و برق ترین و پرهزینه ترین اکشن های هالیوودی نیز برایتان بیش از حد ساده، خسته کننده و تکراری خواهد بود! انیمه بلیچ، نقاط قوتش را در بخش های اکشن رو می کند و در این زمینه، به هیچ وجه کم نمی گذارد. فایت های انیمه بلیچ، حتی بعد از گذشت چندین سال از ساخت این انیمه و با امکانات محدودتر آن دوران، همچنان تماشایی هستند و جذابیت های خاص خود را دارند. مهم تر اینکه انیمه بلیچ، به منطق و قوانین دنیای خود پایبند است و زیاد پیش نمی آید که با خود فکر کنید که اتفاقات داستان، از چارچوب هایی که پیش‌تر تعیین شده اند خارج شده و دست نویسنده در حوادث واضح و ناخوشایند است.



آرت استایل انیمه Bleach

در حالی که انیمه و مانگای بلیچ، به المان‌های داستانی شونن در داستان خود وفادار هستند، اما آرت استایل آنها شباهت های بسیاری با آرت استایل واقع گرایانه مانگاهای سینن دارد. این رئالیسم در سبک بصری انیمه بلیچ، در کنار داستان آن که کاملا یک شونن تمام عیار است، ترکیب جالب و نسبتا کمیابی را به وجود آورده که طرفداران ریزبین و دقیق را به وجد می آورد.


چرا نباید انیمه بلیچ را تماشا کنید؟

اگر از فیلر متنفر هستید

ایچیگو کوروساکی

تعداد زیادی از قسمت های انیمه بلیچ را اپیزودهای فیلر تشکیل می دهند (صد و شصت و سه قسمت لعنتی!). اپیزودهای فیلر، خطوط داستانی اصلی را ادامه نمی دهند و براساس داستان رسمی منبع اقتباس پیش نمی روند. کیفیت و داستان آنها، معمولا در سطح پایین تری نسبت به سایر مجموعه قرار دارد و دیدن آنها با ندیدنشان هیچ فرقی به حال مخاطب دارد (البته اگر اتلاف وقت حاصل از تماشای قسمت های فیلر را در نظر نگیریم). اگر علاقه ای به این قسمت های غیررسمی ندارید و به نظرتان تماشای آنها حوصله سربر و وقت تلف کردن است، لازم است بدانید که انیمه بلیچ دارای فیلرهای زیادی است.



اگر از ریتم کند بیزار هستید

انیمه های طولانی، معمولا از ریتم روایت کندی برخوردار هستند که می تواند برای بسیاری از تماشاگران خسته کننده باشند. بسیاری از این انیمه ها، مشکل کندی روایت را بعد از چند قسمت حل می کنند و بعد ریتم مناسب تری را برای روایت در پیش می گیرند؛ در حالی که برخی دیگر این مشکل را به صورت کامل حل نمی کنند و مدت طولانی تری درگیر روایت کند خود هستند. انیمه بلیچ، روند نسبتا کندی دارد (به ویژه در چند قسمت ابتدائی) که ممکن است شما را خسته کند. شما می توانید با یک سرچ ساده، قسمت های فیلر را پیدا کرده و آنها را اسکیپ کنید؛ اما سرعت کم داستان را نمی توانید به این شکل حل کنید (مگر اینکه قسمت ها را روی دور تند پخش کنید).

این شکل از روایت، برای بسیاری از انیمه بازها جذاب است، زیرا به آنها امکان زندگی کردن با کاراکترها و داستانشان برای مدت طولانی تری را می دهد و خاطرات زیادی را برایشان می سازد. البته انیمه بلیچ کاملا کند نیست و در بسیاری از آرک ها روایت تندتری دارد، ولی اگر عادت به تماشای آثاری دارید که از همان قسمت اول شما را میخکوب می کنند و حوادث به صورت رگباری رخ می دهند و به شما فرصت تنفس هم نمی دهند، احتمالا انیمه بلیچ بهترین گزینه برای شما نخواهد بود.



اگر رابطه خوبی با آثار قدیمی تر ندارید

انیمه بلیچ

اولین قسمت از انیمه بلیچ، سال 2004 پخش شده است، زمانی که طبیعتا انیمه ها از نظر بصری و صوتی، کیفیت آثار کنونی را نداشتند. بسیاری از بینندگان، به فیلم ها و سریال های بسیار زیبا و جذابی، صرفا به خاطر “قدیمی بودن” هیچ شانسی نمی دهند. ولی به خاطر داشته باشید که ممکن است آثار قدیمی تر زرق و برق آثار جدید را نداشته باشند، اما همچنان از برخی جهات دیدنی هستند (به عنوان مثال، اصلا یکی از دلایل زیبایی ناروتو، نقاشی های سبک آبرنگ آن است). به هر حال، اگر حاضر نیستید نظر خود را درباره انیمه های قدیمی عوض کنید، پیش از تماشای بلیچ لازم است بدانید که ممکن است این انیمه از نظر کیفیت بصری و صوتی توی ذوقتان بزند.

اگر طرفدار آثار پیچیده‌تری هستید

بسیاری از انیمه بازان، بلیچ را از نظر محتوا، بهترین و غنی ترین انیمه در بین بیگ تری می دانند. با این وجود، انیمه بلیچ، هرچقدر هم که از نظر محتوا، چندلایه تر و غنی تر باشد، باز هم یک شونن است و طبیعتا تفاوت های بسیار زیادی با انیمه های ساتوشی کن یا سینن های دارک دارد. انیمه بلیچ، مثل هر شونن خوب دیگری، درس های زیادی درباره انسانیت، دوستی، محبت، دنیا و بسیاری از موضوعات دیگر به ما می آموزد و رسالت خود را تمام و کمال به اتمام می رساند. بنابراین، اگر به دنبال مباحث پیچیده ای هستید که تا مدت ها ذهنتان را به خود مشغول کنند و باعث شوند از سرتان دود بلند شود، نباید در انیمه بلیچ به دنبال آنها بگردید.



اگر از “اوریهیمه‌ها” متنفرید

اوریهیمه در انیمه بلیچ

یکی از کلیشه های رایج در دنیای انیمه (که البته در سینما و تلویزیون سایر کشورها نیز دیده می شود) کاراکتر مونثی است که به شکل مسخره‌ای مهربان (یا گاهی کوته فکر) است که هیچ نقشی در داستان به جز گروگان گرفته شدن یا تشویق کردن شخصیت اصلی داستان (و گاهی هم ساسکه داستان!) ندارند. آنها هرگز به پرداختی درست و حسابی نمی رسند، خیلی اوقات ابزاری دم دستی برای فن سرویس هستند، رابطه احساسی آنها با قهرمان بسیار سطحی و بدون پردازش است، بعضی وقت‌ها فقط می میرند که یک انگیزه در پروتاگونیست ابجاد کنند، بیانگر آرمان های اعصاب خردکنی درباره دختر رویاها هستند و صدایشان هم به صورت عمدی بسیار، بسیار، بسیار و باز هم تکرار می کنم، بسیار زیر است.

برخی طرفداران به این شخصیت ها عادت کرده‌اند و مشکلی با آنها ندارند، اما برخی دیگر، توقع دارند که تک تک شخصیت ها به پردازشی قانع کننده برسند. در این صورت، ممکن است حضور اوریهیمه در انیمه بلیچ، تاحدودی برایتان ناامیدکننده باشد.



جمع بندی معرفی انیمه Bleach

انیمه بلیچ، از آن انیمه های نوستالژیک است که برای بسیاری از مخاطبان، خاطراتی زیبا و به یادماندنی رقم زده است. خیلی از انیمه بازها، با این انیمه بزرگ شده اند و دنبال کردن ماجراهای ایچیگو و ماموریت های او برای محافظت از دنیا و دوستانش، بخش بزرگی از دلخوشی هایشان را تشکیل داده است. این انیمه، از نظر محتوایی عملکرد خوبی دارد و بخش اکشن و فایت های آن، دیدنی هستند. انیمه بلیچ، دارای کاراکترهایی دوست داشتنی و محبوب است و پیچش های داستانی آن، شما را مشتاقانه منتظر ادامه ماجرا نگه خواهند داشت.