بعضی از جذاب ترین انیمه های تاریخ و پرآوازه ترین انیمه های امروزی تم تاریک و اصطلاحا دارک دارن. در این مطلب به معرفی 15 تا از بهترین انیمه های دارک میپردازیم.

بهترین انیمه های دارک

انیمه ها در ژانرها و تم های مختلفی ساخته میشن و قبل از هر چیز بهتون پیشنهاد میکنیم با ژانرهای دنیای انیمه و مانگا آشنا بشید. بعضی از انیمه ها بسیار الهام بخش و یا حتی انگیزشی هستن و در عوض بعضی از انیمه ها در نقطه مقابل دسته قبلی قرار میگیرن. در واقع امروزه، توجهات بیشتر به سمت آثاری که واقع‌بینانه تر، دارک تر و حتی گاهی اوقات بدبینانه تر و ترسناک تر هستن جلب میشه. خوشبختانه توی این دوره و زمونه طرفداران انیمه خیلی کمتر از قبل دنبال سریال یا سینمایی های آبکی و صرفا کمدی هستن و محتوای خوب رو به خنده های لحظه ای ترجیه میدن که میشه این اتفاق رو به نوعی پیشرفت فرهنگی در نظر گرفت (یا شاید هم افزایش پارانویا و امثال اون، نمیدونم…).

محصولات انیمه ای – فروشگاه اینترنتی وارونه

البته باید این رو هم بگیم که صرفا نورپردازی تاریک و فضاسازی های مرموز و سوال‌برانگیز باعث نمیشه یه فیلم یا انیمه دارک، خوب باشه! بعضی اوقات سازنده‌ها با جلوه های بصری و حقه ها و پیچش های داستانی تم تاریک تولید میکنن و فقط روی جلوه ظاهری کار مانور میدن اما انیمه های دارک واقعی روی محتوای عمیق و تاریک تمرکز میکنن. یه انیمه دارک واقعی به جای خون و خونریزی و سکانس های اکشن با نمایش خشونت روانی، حس نفرت، پوچی‌گرایی و یا یک خیانت در روند داستان مخاطبش رو به وجد میاره. اگه شما هم به این سبک از انیمه علاقه‌مندین با ما همراه باشین تا با دارک ترین انیمه های تاریخ آشنا بشید!


15/ Wonder Egg Priority

تخم مرغ شگفت انگیز یکی از دارک ترین انیمه ها
  • 13 قسمت
  • استودیو CloverWorks
  • نمره 7.6 از سایت نظرسنجی My Anime List
  • سال ساخت: 2021

انیمه “اولویت تخم‌مرغ شگفت‌انگیز” اولین مجموعه ایه که میخوایم در این لیست به شما معرفی کنیم. در واقع قرار بود این سریال حدود یک سال زودتر منتشر بشه اما به دلیل شیوع بیماری کرونا وقفه و مشکلاتی در طول فرایند ساخت پیش اومد که باعث شد پخش اون به تاخیر بیفته. این انیمه آرت استایل زیبا و چشم‌نوازی داره اما باید بهتون بگم که گول زیبایی ظاهرش رو نخورین. انیماتورهای این سریال به طرز جذابی موفق شدن در عین حفظ کیوتی و پالت رنگارنگ‌شون سکانس های خشن زیادی خلق کنن. این تضاد شاید برجسته ترین ویژگی این انیمه بعد از نویسندگی فوق‌العاده اش باشه.

کاملا واضحه که چقدر زمان و انرژی زیادی صرف داستان این انیمه شده. انیمه Wonder Egg Priority بیشتر درباره مسائل و چالش های دوره نوجوانیه و به مشکلات مربوط به این دسته از افراد جامعه میپردازه، راستش رو بخواین یکی از بهترین هاییه که تونسته به این وضوح به مشکلات یه نوجوان توی این دوره و زمونه اشاره کنه. بعضی از مشکلاتی که راجع بهشون بحث شده “تاثیرات و چالش های محیط روی شخصیت نوجوان” و “افسردگی” هستن. اگه شما یه بزرگسال هستین که دارین این مطلب رو میخونین، نگران نباشین. این انیمه طوری ساخته شده که هرکس با هر سن و جنسیتی بتونه به راحتی با اون ارتباط برقرار کنه. شاید دلیلش شخصیت پردازی های قابل لمس هرکدوم از کارکترها باشه به نوعی که بیننده بتونه درکشون کنه و خودش رو به جای اونها بذاره.

عاشقانه های هیجان‌انگیز: بهترین انیمه های اکشن-رومانتیک که حتما باید تماشا کنید!


14/ Talentless Nana

نانای بی استعداد یکی از دارک ترین انیمه های تاریخ
  • 13 قسمت
  • استودیو Bridge
  • نمره 7.1 از سایت My Anime List
  • سال ساخت: 2020

سریال انیمه ای “نانای بی استعداد” مجموعه ایه که از مانگایی به همین اسم اقتباس شده. طراح و نویسنده این سری مانگای محبوب لوری فورویا ست. انتشار مانگای Talentless Nana از سال 2016 آغاز شد و همچنان به صورت ماهانه از طریق مجله معروف و معتبر شونن جامپ منتشر میشه. کارکتر نانا در مدت زمان خیلی خیلی محدودی محبوب شد و به قدری مورد استقبال گرفت که بعد از پیشرفت نسبی داستان (بعد از تقریبا سه سال) تصمیم به ساختن سریال انیمیشنی اون گرفتن. قرار بود این سریال اواخر سال 2019 منتشر بشه که متاسفانه به دلیل قرنطینه و شیوع ویروس کووید-19 کمی به تعویق افتاد و در سال 2022 منتشر شد. Talentless Nana به عنوان یکی از بهترین انیمه های پاییزی سال 2020 شناخته میشه و تماشای اون رو بهتون پیشنهاد میکنیم. شما میتونین مانگای این مجموعه رو از طریق سرویس مانگا پلاس خود مجله جامپ بخونین و خود سریال رو از طریق سرویس استریم کرانچی‌رول تماشا کنید.


13/ Puella Magi Madoka Magic

magi madoka magic darkest anime
  • 12 قسمت
  • استودیو Shaft
  • نمره 8.4 از سایت My Anime List
  • سال ساخت: 2011

داستان از اونجایی شروع میشه که به دختری وعده میدن یک آرزوی اون رو برآورده کنن. اما طبیعتا چنین پیشنهاد خوبی نمیتونه کاملا از روی لطف و مهربونی طرف مقابل باشه، مگه نه؟ برآورده شدن یک آرزو گرونه و بهای زیادی داره و بهای اون جنگیدن با دار و دسته ی جادوگراست؛ تازه اون‌ها جادوگرهای معمولی هم نیستن. اون‌ها کسانی هستن که روحشون رو به تاریکی فروختن! اینکه دخترک بتونه از جنگ سالم و زنده برگرده یا نه، بتونه ماموریتش رو کامل کنه یا نه و اینکه اصلا آرزوی اون چیه سوالاتی هستن که خودتون باید جوابشون رو پیدا کنین. اگه شما هم از دوست‌داران انیمه های ژانر فانتزی و ماورا الطبیعی هستین، مطمئن باشید انیمه Puella Magi Madoka Magic برای شما ساخته شده.

همچنین بخوانید: با بهترین انیمه های فانتزی آشنا شوید، داستان های پر از خیال!


12/ Happy Sugar Life

زندگی شاد شکری یکی از تاریک ترین انیمه ها
  • 12 قسمت
  • استودیو Ezo’la
  • نمره 6.8 از سایت My Anime List
  • سال ساخت: 2018

انیمه “زندگی شاد شکری” هم مثل بیشتر انیمه ها از روی یک مانگا اقتباس شده که مانگاکای اون تومیاکی کاگیسورا ست. این مجموعه آرت استایل زیبایی داره که قبل از هرچیز دیگه ای چشمای مخاطبش رو به دام میندازه. چشمای درشت کارکترها، طراحی دقیق مدل و رنگ لباس ها و پالت رنگی متنوع و درخشان از ویژگی های گرافیکی و آرت استایل این انیمه هستن که به شما حس کاذبی از معصومیت و زیبایی رو القا میکنن اما خب بلاخره اینجا لیست معرفی دارک ترین انیمه های تاریخ انیمه ست پس این حس معصومیت و زیبایی قرار نیست اون‌قدرها هم دوام بیاره.

داستان این انیمه از اونجایی شروع میشه که ساتو میفهمه عاشق یه دختر مرموز و کاریزماتیک شده و حاضره برای محافظت از کسی که دوستش داره هرکاری بکنه، هرک‍اری!

از دست ندهید: باورهای اشتباه درباره انیمه های شوجو که باید اصلاح شوند!


11/ Higurashi: When They Cry

higurashi no naku koro ni  هیگوراشی وقتی گریه میکنند دارک انیمه
  • 26 قسمت
  • استودیو Deen
  • نمره 7.9 از سایت My Anime List
  • سال ساخت: 2006

انیمه هیگوراشی یه شاهکار تاریک دیگه است که میخوایم بهتون معرفی کنیم. این سریال درست در زمانی که مخاطب انتظارش رو نداره از مفهوم دارک خودش رونمایی میکنه و باعث شکه شدن بیننده میشه. شخصیت پردازی، نقطه قوت این انیمه به حساب میاد. شخصیت “مو” به زیبایی و ظرافت هرچه تمام تر طراحی شده و احساس امنیت کاذبی رو به مخاطب القا میکنه اما بهش اعتماد نکنین این دقیقا همون چیزیه که اون میخواد! این حس امنیت به سرعت به وسیله قتل های سریالی یا شاید هم بهتر باشه بگم به وسیله شیوع مرگ، از بین میره.

هیگوراشی یه ترکیب به یاد موندنی از مرگ، حس ترس، گیر کردن در یه چرخه زمانی و نفرینه. هیگوراشی به طرز خیره کننده و هیجان‌انگیزی (هیجان انگیز به خاطر سطح بالای آدرنالین خون‌تون) قصد داره به بیننده بگه که حس شادی چقدر کمیاب و چقدر ناپایداره و ممکنه به راحتی ناپدید بشه. هیگوراشی مجموعه ایه که با ذهن مخاطب بازی میکنه به طوری که تا آخرین لحظات دقیقا مطمئن نیستین که چه کسی کارکتر اصلی مجموعه است!

مرتبط: بهترین مانگاهای ترسناک که میتوانند شما را به اوج هیجان برسانند!


10/ Another

انیمه دیگری تاریک ترین انیمه تاریخ
  • 12 قسمت و 1 قسمت OVA
  • استودیو P.A. Works
  • نمره 7.5 از سایت My Anime List
  • سال ساخت: 2012

انیمه Another یا “دیگری” یکی بهترین انیمه های روانشناختی، ترسناک و سیاهِ که در طول هر قسمت مخاطبش رو میخکوب میکنه و باعث میشه با تموم شدن هر اپیزود بدون هیچ فکر اضافه ای قسمت بعدی رو تماشا کنید. این انیمه در طول ده ها قسمتی که داره مدام پیشرفت میکنه و نمیذاره حتی برای یه لحظه پیش خودتون فکر کنین که داره تکراری یا حوصله سر بر میشه. ورود یه دانش‌آموز انتقالی به مدرسه همیشه یکی از کلیشه های یه داستان رومانتیک، کمدی یا روزمره و مدرسه‌ای بوده، هست و احتمالا خواهد بود. کلیشه ای که هیچ کس فکرش رو نمیکرد بتونه یه شروع هیجان‌انگیز برای یه انیمه دارک، روانشناختی و ترسناک باشه.

کویچی ساکاکیبارا دختریه که به تازگی به دبیرستان تومیامای شمالی منتقل شده و با دختر بداخلاقی به اسم میساکی دوست میشه و این دوستی پای اون رو به دنیای مرگ و اندوه و ارواح باز میکنه. قاتل مرموز و روح گمشده‌ای که پیدا کردنشون به یه معما تبدیل میشه، معماهای مبهمی که حل کردنشون با گذشت زمان سخت و سخت تر میشه. اما یه سوال: چه کسی واقعا مرده؟!


9/ Blue Gender

جنسیت آبی یکی از دارک ترین انیمه های تاریخ
  • 26 قسمت
  • استودیو AIC
  • نمره 7 از سایت My Anime List
  • سال ساخت: 1999

داستان و وقایع انیمه “جنسیت آبی” (که بیشتر به اسم انگلیسی اون، یعنی Blue Gender شناخته میشه) در یک محیط آخرالزمانی اتفاق میفتن. یه تهدید خارجی و بیگانه کل بشریت و زندگی نوع انسان رو به خطر انداخته و کنترل زمین رو به دست گرفته. شاید این خلاصه داستان بیشتر شبیه به یه سریال فانتزی و فراطبیعی هیجان انگیز به نظر بیاد اما فراموش نکنین که بلو جندر در واقع یکی از دارک ترین انیمه های تاریخه. چطور؟ خب درواقع این انیمه مبارزه کردن، زنده موندن و دووم آوردن در اون شرایط رو پوچ و بیهوده جلوه میده؛ انگار تلاش کردن و جنگیدن هیچ سودی ندارن و اول و آخر همه به یه نقطه ختم میشه: مرگ!

یوجی کایدو کسیه که بعد از یه مدت طولانی از یه خواب سرد و طولانی‌تر (به سبک فیلم میان‌ستاره‌ای – Interstellar) بیدار میشه و با دنیای جدیدی رو به رو میشه که به هیچ وجه انتظارش رو نداشته. واکنش کایدو به دیدن شرایط تقریبا مشابه واکنش بیننده‌های سریال زمان تماشای اولین قسمت سریال برای اولین باره! کابدو از دور و برش بی‌خبره و به خاطر شرایط ویژه‌ای که توشون قرار گرفته اهمیت زیادی در روند داستان پیدا میکنه. در آخر اضافه میکنیم عنصر وحشت و مرگ یکی از مهم ترین محورهای داستان گویی در این انیمه هستن.


8/ Made In Abyss

Made in Abyss dark anime دارک ترین انیمه
  • فصل اول 13 قسمت و فصل دوم 12
  • استودیو Kinema Citrus
  • نمره 8.7 از سایت My Anime List
  • سال ساخت فصل اول 2017 و فصل دوم 2022

شاید ندونین اما انیمه “ساخته شده در ابیس” که یکی از بهترین انیمه های دارک هستش، در واقع قرار نبوده تا این حد دارک و درگیرکننده باشه. تغییرات زیادی همزمان با روند تولید انیمه در اون اتفاق افتاده که باعث شده نتیجه نهایی با چیزی که پیش‌بینی مخاطب و حتی خود سازندگانش فرق داشته باشه. احتمالا اگه این انیمه رو تماشا کرده باشین به راحتی متوجه منظورم میشین. انیمه Made in Abyss آرت استایل و گرافیک رنگارنگ و خیره کننده ای داره و باعث میشه حال و هوای کودکانه و رویایی داشته باشه، سبک گرافیکی این انیمه تداعی کننده یه سریال سرگرم کننده است که صرفا یه داستان ماجراجویی ساده رو روایت میکنه؛ چیزی که در آغاز قرار بوده باشه اما نشده!

این انیمه با گذشت هر قسمت دارک و دارک تر میشه، بلاخره همین‌طوری الکی توی لیست دارک ترین انیمه ها قرار نگرفته که. این انیمه درباره پسری به اسم ریکو، یه پسر رباتی به اسم رگ و موجودات فراطبیعی دیگه ای ست که با هم متحد میشن تا به اعماق “ابیس” یا حفره سفر کنن. تیم کوچک پروتاگونیست با گذر زمان در ابیس پایین و پایین تر میرن و هربار با سطح جدیدی از خطرات و تهدیدات مواجه میشن. درست مثل یه ویدیو گیم با گذشتن از هر تهدید با تهدید بزرگ تری مواجه میشن که باید شکستش بدن و خب دقیقا همین عنصر داستانگویی پله پله و صعودی یکی از نقاط قوت و ویژگی های مثبت این انیمه است.


7/ Texhnolyze

دارک ترین انیمه های تاریخ Texhnolyze
  • 22 قسمت
  • استودیو  Madhouse
  • نمره 7.8 از سایت My Anime List
  • سال ساخت: 2003

تکنولایز یکی دیگه از بهترین انیمه های دارک تاریخه که میخوایم بهتون معرفی کنیم. این مجموعه توسط استودیو مدهاوس ساخته شده و درباره یه مبارز زیرزمینیه که برای جایزه و شرط بندی مبارزه میکنه که به خاطر یه مبارزه و حمله نابرابر و نا جوانمردانه یک پا و یک دست خودش رو از دست میده. وقایع انیمه در شهر خیالی لوکس اتفاق می افته، شهری که در اون افراد در ازای انجام بعضی از آزمایشات خاص میتونن دوباره اعضای از بین رفته بدن‌شون رو احیا و بازسازی کنن. این سری توسط هیروشی هاماساکه کارگردانی شده که یکی از شناخته شده ترین و بهترین کارگردان های دنیای انیمه است.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های سینن | بهترین انیمه ها برای بزرگسالان


6/ Serial Experiments Lain

انیمه دارک آزمایش های سریالی لین
  • 13 قسمت
  • استودیو Triangle Staff
  • نمره 8.1 از سایت My Anime List
  • سال ساخت: 1998

داستان انیمه “آزمایش های سریالی لین” درباره دختری به نام لین ایواکورا ست. ایواکوار یه دختری ژاپنیه که با یه شبکه ارتباطی جهانی شبیه به اینترنت به اسم Wired ارتباط داره. البته بعضی ها معتقدن Wired بیشتر به یه هوش مصنوعی و واقعیت مجازی شباهت داره و نمیشه اون رو با اینترنت مقایسه کرد. این انیمه یکی از آثار روانشناختی برجسته است که تماشای اون به همه شما توصیه میشه. البته اگه بیشتر از 12 سال سن دارین! بیشتر از این درباره این انیمه توضیح نمیدیم، بهتره خودتون برین و این انیمه که یکی از بهترین انیمه های دارک هستش رو تماشا کنید.


5/ Elfen Lied

elfen lied darkest anime
  • 13 قسمت و یک قسمت OVA
  • استودیو Arms و Studio Guts
  • نمره 7.4 از سایت My Anime List
  • سال ساخت: 2004

به نظر میرسه انیمه Elfen Lied پایه‌گذار حضور دائمی و همیشگی دخترهای مو صورتی خفن و اصطلاحا Badass در انیمه های دارک، روانشناختی و ترسناکه. این مدل کارکترها معمولا در ابتدا با یه ظاهر کیوت و بامزه و بی آزار به مخاطب معرفی میشن اما بعد یک دفعه وجهه دیگه ای از خودشون نشون میدن که میتونه خشن و شاید کمی ترسناک باشه. لوسی، کارکتر اصلی انیمه Elfen Lied جز همین دسته از دخترهاست و هر بار به نوعی شما رو غافل‌گیر میکنه. لوسی یه انسان جهش یافته است. اون زیباست و در عین حال خطرناک ترین سلاح دولته. سلاح قدرتمندی که از دیدگاه ابزاری صاحبانش خسته شده و فرار میکنه اما موقع فرار حافظه اش رو از دست میده. بعد از این چه اتفاقی برای لوسی می‌افته؟ فکر کنم باید تماشا کنید تا متوجه بشید!

مرتبط: با انواع دِرِه ها (Dere) آشنا شوید، انواع شخصیت ها در دنیای انیمه را بشناسید!


4/ Ergo Proxy

ارگو پروکسی تاریک ترین انیمه 2006
  • 23 قسمت
  • استودیو Manglobe
  • نمره 7.9 از سایت My Anime List
  • سال ساخت: 2006

داستان ارگو پروکسی فضای آخرالزمانی داره، در دنیای این انیمه انسان ها و ربات ها باهم و در صلح زندگی میکنن اما خب همونطور که میدونین چیزی شکننده تر از صلح وجود نداره. این انیمه ژانر روانشناختی، سایبرپانک، رازآلود و ماجراجویی داره. اگه به هر کدوم از این ژانر ها علاقه دارین مطمئن باشید این انیمه بهترین انتخاب ممکن برای شماست. این انیمه در کل 23 قسمت داره و موفق شده در عین کوتاه بودن ریتم و انسجام داستان رو حفظ کنه. ممکنه بعضی از شما علاقه ای به فرنچایزها و سریال های طولانی و فصلی نداشته باشین، اگر اینطوره Ergo Proxy مناسب ترین گزینه برای شماست.


3/ Paranoia Agent

مامور پارانویا دارک ترین انیمه تاریخ
  • 13 قسمت
  • استودیو MadHouse
  • نمره 7.7 از سایت My Anime List
  • سال ساخت: 2004

ساتوشی کن، کارگردان پارانویا ایجنت یکی از بهترین و شناخته شده ترین کارگردان های دنیای انیمه است. ساتوشی کن یکی از بزرگترین ایده‌پردازهای ژاپنی و یه داستان نویس معرکه در ژانر روانشناختیه. این کارگردان بیشتر با انیمه های سینمایی و فیلم های بلندش شناخته میشه، آثاری مثل Perfect Blue که به اسم “آبی تمام عیار” هم شناخته میشه و یا “پاپریکا”. تقریبا تمام آثار کن به نوعی چالش برانگیز و دارک هستن و این ویژگی ها محوریت اصلی هر انیمه رو تشکیل میدن. انیمه Paranoia Agent یه مجموعه تلویزیونی 13 قسمتی شاهکاره که از لحاظ محتوا بهترینه و از لحاظ داستانی به خوبی بیننده رو درگیر خودش میکنه .

داستان این انیمه که یی از بهترین انیمه های دارک هستش، درباره یه مهاجم مرموزه که با اسم مستعار “لیل اسلاگر” یا مهاجم کوچولو (!) شناخته میشه و با وجود ریزه میزه بودنش باعث رعب و وحشت افراد زیادی میشه. هر قسمت از این انیمه از دیدگاه قربانی متفاوتی روایت میشه و سعی میکنه با دید واضح و روشنی بعضی از مسائل و مشکلات جامعه، مثل شایعه پراکنی و یک کلاغ چهل کلاغ کردن رو بررسی کنه. یکی از موضوعاتی که این انیمه درباره اش بحث کرده اینه که کارهای کوچیک و به ظاهر بی اهمیت ما میتونن تاثیرات زیادی روی محیط اطرافمون و زندگی افراد مختلف بذارن. این انیمه به موضوعات و مفاهیم عمیق و مهمی میپردازه و اگه تا حالا اون رو تماشا نکردین بهتون پیشنهاد میکنیم هر چه زودتر به سراغش برین.


2/ Neon Genesis Evangelion

بهترین انیمه های تاریک و دارک نئون جنسیس اونجلیون
  • قسمت
  • استودیو
  • نمره 8.4 از سایت My Anime List
  • سال ساخت: 1995

انیمه نئون جنسیس اونجلیون یکی از بهترین انیمه های دارک و شناخته شده ترین انیمه های تاریخ و یکی از بهترین انیمه های ژانر مکا ست. اونجلیون مشهورترین و شناخته شده ترین انیمه روباتیه، مجموعه ای که در اون روبات های غول پیکر باهم مبارزه میکنن و سکانس های اکشن و جذابی خلق میکنن. اما این انیمه چیزی فراتر از یه مجموعه سرگرم کننده و اکشنه، این انیمه درباره افسردگی، احساس غم و سوگواری بعد از، از دست دادن بحث میکنه و با گذشت زمان تلخ تر و رُک تر از قبل و با صداقت هرچه تمام‌تر حقایق رو به صورت مخاطبش میکوبه.

تعداد انگشت شما و خیلی کمی از قسمت های این مجموعه هستن به نسبت به بقیه فشار روانی کمتری رو به مخاطب القا میکنن و به اصطلاح روشن تر و لایت تر از بقیه اپیزودها هستن. با این حال حتی لایت ترین قسمت های این مجموعه هم پر از مرگ و حس تنهایی هستن. همه این ها در واقع باعث آغاز افسردگی در شینجی ایکاری، شخصیت اصلی اونجلیون، میشن و تنها لحظات به ظاهر آروم سریال رو تشکیل میدن؛ اما این رو یادتون نگهدارین: حس کردن آرامش موقع تماشای اونجلیون غیرممکن و صرفا یه توهمه.


1/ Monster

 monster the darkest anime of all time
  • 74 قسمت
  • استودیو MadHouse
  • نمره 8.9 از سایت My Anime List
  • سال ساخت: 2004

تنزو کنما یکی از جراحان مطرح و شناخته شده ژاپنیه که در یکی از بیمارستان های بزرگ آلمان کار میکنه. زندگی کنما درست مثل قصه هاست، اون درآمد خوبی داره، شغل آبرومند و سطح بالایی داره و با دختری که عاشقشه نامزد کرده، دختری که از قضا تنها وارث رئیس بیمارستانه! اما خوشبختی تنزو کنما چندان دوامی نداره و همه چیز تنها در یک شب ناپدید میشه. شبی که دو مجروح رو به بیمارستان میارن که هردو آسیب جدی دیدن و زمان زیادی براشون باقی نمونده و کنما باید تصمیم بگیره که کدوم رو باید نجات بده. کدوم یکی بهترین انتخابه؟ نجات دادن یه سناتور و سیاستمدار پیر که زندگی‌اش رو کرده یا پسربچه کوچیکی که یه زندگی طولانی در پیش داره؟ تنزو علی رغم فشارها و تهدیدات رئیسش اون بچه رو نجات میده. بچه ای که بزرگ میشه تا به تاریک ترین کابوس کنما تبدیل بشه!

امیدوارم از خوندن بهترین انیمه های دارک تاریخ لذت برده باشین. به نظر شما جای کدوم انیمه توی لیست خالیه، توی کامنت ها بهمون بگین! 🙂