لیست انتقام آریا استارک ! سریال محبوب گیم آف ترونز که برای پایان در فصل هشتم آماده می شود تا مجموعه ای از علامت سوال هایی که سال ها در ذهن مخاطبان شکل گرفته است را روشن کند.صاحب تخت آهنی چه کسی خواهد بود ؟ رابطه بین جان اسنو و دنریس تارگرین چه سرانجامی خواهد داشت ؟ سَندور کلگِین، ملقب به “هوند” (یعنی سگ شکاری) را چه زمانی خواهیم دید ؟

لیست انتقام آریا استارک

لیست مشهور انتقام آریا استارک یکی از بزرگترین کنجکاوی های سریال است.افرادی که در این لیست قرار دارند در حال حاضر در چه وضعیتی هستند ؟ آیا آن ها توسط آریا استارک کشته می شوند ؟ بیایید با یکدیگر نگاهی به این لیست مشهور بیاندازیم:


1-سَندور کلگِین

لیست انتقام آریا استارک

شخصیت :سَندور کلگِین، ملقب به “هوند” (یعنی سگ شکاری) 

وضعیت : زنده

دلیل قرار گرفتن روری مک‌کین که در این سریال به هوند مشهور است ،کشتن پسر قصاب در قسمت دوم فصل اول است.در فصل های بعد آریا که از مرگ او مطمئن شده بود او را به حال خود رها کرده بود تا جان دهد.اما با دیدن دوباره او تمام نقشه های او نقش بر آب شد.آیا ما در فصل هشتم سریال شاهد مرگ هوند توسط آریا استارک خواهیم بود ؟


2-سرسی لنیستر

لیست انتقام آریا استارک

شخصیت :سرسی لنیستر

وضعیت :زنده 

لینا هیدی در نقش سرسی لنیستر به عنوان اولین کسی که باعث مرگ پدر آریا شده است در لیست او قرار دارد.آیا آریا می تواند سرسی را بکشد ؟


در ادامه بخوانید :


3-گرگور کلگین 

لیست انتقام آریا استارک

شخصیت :گرگور کلگین ملقب به «کوهِ سوارکار» یا «کوهی که سوار بر اسب است»

وضعیت :زنده اما به کلی تغییر یافته 

دلیل قرار گرفتن او در این لیست به خاطر شکنجه هایی است که در هنرهال انجام داده است ،او که توسط شمشیر زهر آلود اوبریان مارتل در یک نبرد مسموم شده بود به کمک کیبرن (پزشک معالج سرسی لنیستر ) توانست نجات پیدا کند.کیبرن به سرسی می گوید می تواند جان او را نجات دهد اما در طول مراحل درمان ممکن است او به کلی تغییر کند.او سرانجام درمان شده و  محافظ شخصی سرسی می گردد.اما هم از لحاظ بدنی و هم رفتاری تغییر کرده است.


4-جافری براتیون 

لیست انتقام آریا استارک

شخصیت :جافری براتیون

وضعیت :مرده 

جافری براتیون پادشاهی بود که دستور مرگ ند استارک را صادر کرد ،او بزرگترین دشمن آریا استارک بود.این شخصیت با بازیگری جک گلیسون در روز عروسی خود با خوردن شرابی زهر دار به طرز فجیعی کشته شد.


5-والدر فری 

لیست انتقام آریا استارک

شخصیت :والدر فری 

وضعیت : مرده

والدر فری مسئول قتل عام فجیع مادر و برادر آریا استارک بود.مرگ این شخصیت توسط آریا استارک صورت گرفت.


6-تایوین لنیستر

لیست انتقام آریا استارک

شخصیت :تایوین لنیستر

وضعیت :مرده 

او که همدست والدر فری در قتل خانواده استارک بود در پایان فصل چهارم توسط پسرش کشته شد.


7-ملیساندر

لیست انتقام آریا استارک شخصیت :ملیساندر

وضعیت :زنده 

دلیل قرار گرفتن ملیساندر (کاریس فن هاوتن) در لیست انتقام آریا استارک ،فراری دادن گندری در فصل دوم است.او در سریال همچنان زنده است و تا کنون در فصل هشتم دیده نشده است.و مشخص نیست که آیا توسط آریا کشته می شود یا خیر ؟


8-بریک دون دوریان

لیست انتقام آریا استارک

شخصیت :بریک دون دوریان

وضعیت :زنده

دلیل قرار گرفتن او در این لیست فروختن گندری به ملیساندر است.او که در فصل هفتم توانست در نبرد حمله به دیوار نجات پیدا کند .در فصل هشتم توسط آریا استارک مورد عفو قرار گرفت.


9-تورث آف مایر 

لیست انتقام آریا استارک

شخصیت :تورث آف مایر

وضعیت : مرده 

دلیل قار گرفتن او در این لیست همکاری او با دون دوریان بود .این شخصیت در حمله به دیوار کشته شد.


10-مرین ترانت

لیست انتقام آریا استارک

شخصیت :مرین ترانت 

وضعیت : مرده

آریا استارک توانست تا انتقام خود را از مرین ترانت که باعث مرگ استاد شمشیر او شده بود را بگیرد.


11-ایلیان پین

لیست انتقام آریا استارک

شخصیت:ایلیان پین

وضعیت :زنده

او که جلاد ند استارک است ،توانسته است تا کنون زنده بماند.و اینکه آیا آریا او را از بین خواهد برد یا خیر در هاله ای از ابهام است.


12-پلیور

لیست انتقام آریا استارک

شخصیت :پلیور

وضعیت : مرده 

او یکی از سربازهای لنیستر بود که بعد از دزدیدن شمشیر آریا استارک (نیدل ) پسر بچه زخمی به نام لومی را به قتل رساند.و این کار او باعث شد تا در لیست انتقام آریا استارک قرار گیرد.


13-رورگ

لیست انتقام آریا استارک

شخصیت :رورگ

وضعیت :مرده

رورگ برای اولین بار آریا هنگام حرکت به سمت دیوار تهدید کرده بود.سپس بار دیگر این کار را در هارهنهال نیز تکرار کرده بود و همین امر باعث شد تا آریا اسستارک این غریبه را که حتی نام او را نمی دانست به قتل برساند.