در معرفی سریال the Crown تاج که زندگینامه ملکه الیزابت دوم را به تصویر می کشد با مجله وارونه همراه باشید:

معرفی سریال the Crown (تاج)

معرفی سریال the Crown
  • کارگردان: پیتر مورگان
  • بازیگران: کلر فوی، اولیویا کولمن، مت اسمیت، جرد هریس و…
  • امتیاز (IMDb) : 8/7 از 10
  • تعداد فصل ها: 4 فصل (40 قسمت)

سریال the Crown فرصت‌ های زیادی را برای تماشای لباس‌ های زیبا و شگفتی های اماکن باشکوه فراهم می‌ کند. بنابراین، منطقی است که فصل اول «تاج»، یک درام سرگرم کننده درباره سال‌ های اولیه سلطنت ملکه الیزابت دوم، با پیچش داستانی آرام باشد که گهگاهی کند پیش می رود. این سریال پر هزینه و با جزئیاتی وسواس گونه، افرادی با لباس های با شکوه در خانه های مجلل به نمایش می گذارد‌ که از تماشای آنها لذت خواهید برد.

سریال محبوب the Crown که فصل اول آن در نوامبر ۲۰۱۶ منتشر شد، داستان زندگی ملکه الیزابت دوم را روایت می کند. که در ساخت آن کمپانی های لفت بانک پیکچرز، سونی پیکچرز تلویزیون و کمپانی نتفلیکس نقش داشته اند.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های شبکه نتفلیکس Netflix

معرفی سریال the Crown ؛ سریالی سرگرم کننده

همان طور که انتظار می رود، در این سریال شاهد کاخ های باشکوه، خدمتکاران و همچنین جشن های مجلل و فراوان هستیم. اما با نگاهی به سریال پر زرق و برق نتفلیکس The Crown می‌بینیم که سلطنت فقط روز های افسانه‌ای و پایان‌ های خوش و خوشگذرانی نیست. در واقع گاهی اوقات ملکه بودن اصلاً خوب نیست.

الیزابت ممکن است در مراحل اولیه سلطنتش جوان تر به نظر برسد. اما ما می دانیم که ملکه الیزابت واقعی دیگر با کلاه های زیبا و لباس های شیک خود در کاخ باکینگهام قدم نمی زند. زیرا او چند روز پیش، زمانی که دهه 90 زندگی خود را سپری می کرد، درگذشت. ملکه الیزابت دوم این روزها به شدت محبوب است و بیش از 75 درصد از بریتانیایی ها می گویند که سلطنت او نقش مهمی در پادشاهی داشته است.

مرتبط: بهترین رابطه های فیلم ها که عاشقی را به ما آموختند! 

مشکلات ملکه بودن

معرفی سریال the Crown

اما در واقع قرار نبود که ملکه الیزابت دوم در سال 1953 تاج گذاری کند. او در حالی تاج سلطنتی را بر سر می گذارد که جهان از دهه 1950 به سوی دهه‌ های پر فراز و نشیب پیش می‌ رود. در واقع الیزابت بیشتر از تحمل خود با چالش‌ ها روبه‌رو می‌ شود: جنگ‌ ها، بلایای ملی، بحران‌ های بین‌ المللی، مجموعه‌ای از نخست‌ وزیرانی که می خواهند استعفا بدهند و البته، رسوایی های شخصی در خانواده خودش.

علاوه بر همه این ها، الیزابت هر کجا می رود یا قصد انجام هر کاری را که دارد، افراد زیادی وجود دارند – چه در داخل و چه خارج از خانواده – که آماده اند تا هر حرکت او را سرکوب کنند.

اما در طول سریال، ما نشانه هایی از نیروی آرام و پنهانی را می بینیم که ملکه را در زمان های آشفته کشورش قدرت می دهد. در این کشمکش ها، پارادوکس های شخصیتی ملکه الیزابت را هم می بینیم. از ظرافت مخملی و عزم فولادی او گرفته تا تعهد او به سنت در عصری که به سرعت در حال تغییر است.

بازیگران

  • کلر فوی (Claire Foy) در نقش ملکه الیزابت دوم
  • مت اسمیت (Matt Smith) در نقش شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبرو، همسر ملکه الیزابت
  • ونسا کربی (Vanessa Kirby) در نقش شاهدخت مارگارت، خواهر کوچکتر ملکه الیزابت
  • آیلین اتکینز (Eileen Atkins) در نقش ملکه مری، مادربزرگ ملکه الیزابت
  • الکس جنینگز (Alex Jennings) در نقش ادوارد، دوک ویندزور، برادر جرج ششم و عموی الیزابت دوم
  • لیا ویلیامز (Lia Williams) در نقش والیس، دوشس ویندزور، همسر ادوارد
  • جرمی نورتهام(Jeremi Northam) در نقش آنتونی ایدن، وزیر امور خارجه
  • ویکتوریا همیلتون (Victoria Hamilton) در نقش ملکه الیزابت، مادر ملکه الیزابت دوم و همسر جرج ششم
  • جارد هریس (Jared Harris) در نقش شاه جورج ششم، پدر الیزابت
  • استیون دیلین (Stephen Dillane) در نقش گراهام ساترلند
  • جان لیسگو (John Lithgow) در نقش وینستون چرچیل، نخست وزیر
  • پاتریک رایکارت (Patrick Ryecart) در نقش دوک نورفولک

مرتبط: بهترین فیلم های بیوگرافی که باید بببینید ؛ کتاب های درسی به اسم زندگی بزرگان! 

یک دستاورد بزرگ

معرفی سریال the Crown

سریال تاج، بیش از هر چیز، یک نمایش است. طبق گزارش ها، ساخت فصل اول نتفلیکس 130 میلیون دلار هزینه داشت که آن را به گران ترین سریال تلویزیونی تاریخ در آن زمان تبدیل کرد. که بیشتر این هزینه صرف لباس های فوق العاده زیبای سریال شد. البته که در حال حاضر پر هزینه ترین اثر تلویزیونی، سریال ارباب حلقه‌ ها: حلقه های قدرت (Lodd of the Rings: the Rings of Power) است. 

بیشتر بخوانید: بررسی قسمت اول و دوم سریال ارباب حلقه ها : حلقه های قدرت 

در واقع سریال the Crown یک اثر جاه طلبانه نیز هست. طبق گزارش ها، نتفلیکس امیدوار است شش فصل از این سریال را تولید کند که هر فصل تقریباً یک دهه از سلطنت الیزابت را در بر می گیرد.

در آن گروهی از بازیگران برجسته و تازه واردانی زیبا حضور دارند و در کل، سریال، درخشش غیر قابل انکاری دارد که می تواند تمامی چشم ها را به خود خیره کند. کلر فوی (Clarie Foy) و اولیویا کولمن (Olivia Colman) که نقش الیزابت را در مراحل مختلف زندگی او بازی می کنند، هر دو جوایز مهمی (از جمله امی برای فوی در فصل دوم) را به دست آورده اند که ثابت می کند در ایفای نقش خود فوق العاده عمل کرده اند.

ویژگی های سریال

معرفی سریال the Crown

از نظر کیفیت اخلاقی ، The Crown کمی از نامبر وان بودن فاصله دارد. اما مسلماً از بسیاری از برنامه های تلویزیونی معتبر دیگر بهتر است. دیدن افرادی که در انجام وظایف خود بسیار جدی هستند، هر چند که اشراف زاده و تشریفاتی باشند، بسیار دلنشین و سرگدم کننده است.

علاوه بر آن، مطابق با تصویر زیبای خانواده سلطنتی، نتفلیکس تا حدی خویشتن داری می کند. از طرفی دیگر، برخلاف مبارزات سلطنتی بسیار متفاوت در بازی تاج و تخت (Game of Thrones) سریال تاج، بینندگان خود را با صحنه های خشن و اکشن زیاد، بمباران نمی کند.

بیشتر بخوانید: فیلم های شبیه گیم آف ترونز ؛ نبردهایی بر سر تاج و تخت 

متوقف شدن فیلمبرداری

به گزارش ددلاین (Deadline) منبعی در نتفلیکس تایید کرده است که فیلمبرداری  سریال The Crown به طور موقت متوقف شده است. آنها گفته اند: “به نشانه احترام، امروز ساخت سریال The Crown به حالت تعلیق درآمد. فیلمبرداری این سریال نیز در روز تشییع جنازه ملکه به طور موقت متوقف خواهد شد.”

پس از فوت ملکه الیزابت دوم، پیتر مورگان، کارگردان سریال درام نتفلیکس The Crown، گفت که این سریال “نامه ای عاشقانه برای او” است.

سریال تاج نامه ای عاشقانه برای اوست و من فعلاً چیزی برای اضافه کردن ندارم. ترجیح میدم فقط سکوت کنم و به او احترام بگذارم. من انتظار دارم که ما نیز به دلیل احترام، فیلمبرداری را متوقف کنیم.

پیتر مورگان، کارگردان سریال تاج

مورگان که در سال 2006 فیلم ملکه با بازی هلن میرن را نیز نوشت. امروز نیز در یک پیام ایمیلی فاش کرد که انتظار دارد تولید فصل 6 سریال The Crown “به دلیل احترام” موقتا متوقف شود.

واکنش ها به مرگ ملکه الیزابت دوم

در واقع نتفلیکس مدت‌ ها است که برنامه‌ هایی برای مرگ ملکه الیزابت در حین اجرای سریال دارد. هنگامی که این سریال برای اولین بار تولید شد، استفان دالدری، یکی از عوامل موفقیت سریال تاج و کارگردان برخی از قسمت های ابتدایی فصل اول (در آن بازی کلر فوی در نقش ملکه زمانی که شاهزاده الیزابت بود. قبل از رسیدن به تاج و تخت.) ، قول داد که اگر هنگام فوت ملکه این نمایش در حال تولید باشد، برای مدتی، به دلیل احترام، متوقف خواهد شد.

او همچنین افزود:

هیچ یک از ما نمی دانیم که آن زمان چه زمانی فرا خواهد رسید. اما کار درست و مناسب این است که به ملکه احترام بگذاریم. این یک ادای احترام ساده و نشانه احترام خواهد بود. او یک چهره جهانی است و این کاری است که ما باید انجام دهیم.


امیدواریم از معرفی سریال the Crown لذت برده باشید. مثل همیشه نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و همراهان وارونه به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید: بهترین فیلم های موزیکال تمام دوران | 40 فیلم برتر موزیکال