با نقد و بررسی انیمه Solo Leveling همراه شما عزیزان هستم. قسمت اول این انیمه بعد از کلی داستان و اومد نیومد، بلخره پخش شد. انیمه سولو لولینگ اقتباسی هست از وب ناولی به همین اسم نوشته هنرمند کره ای Chugong.

از اینجا » تریلر انیمه Solo Leveling + معرفی کامل این انیمه رو مطالعه کنید

در ابتدا وب ناول سولو لوینگ در سال 2016 منتشر شد و موفق شد طرفداران زیادی رو به سمت خودش جلب کنه همین موفقیت باعث شد تا در سال 2018 یک وبتون اقتباسی از این وب ناول در سال 2018 تولید و منتشر بشه که این وبتون دلیل اصلی شهرت و موفقیت جهانی داستان Solo Leveling شد.

در ادامه بخوانید»

بررسی قسمت اول انیمه بلیچ ؛ جنگ خونین هزار ساله

بهترین انیمه های فانتزی ؛ داستان‌‎هایی پر از خیال!

بعد موفقیت وبتون صحبت های ضد و نقیضی راجع به ساخت انیمه توسط استودیو های مختلف مطرح شد اما سرانجام استودیو A-1 Pictures ساخت انیمه رو برعهده گرفت. شانسوکه ناکاشیگه (کارگردان انیمه Sword Art online) کارگردانی این انیمه در استودیو A_1 Pictures رو بر عهده داره، توموکه سودو (الیس در بوردرلند) طراحی شخصیت هارو بر عهده داره، و هیرویوکی ساوانا آهنگساز معروف و مشهور انیمه هایی مثل اتک آن تایتان آهنگسازی این انیمه رو برعهده داره.

در ادامه بخوانید » تفاوت مانگا و مانهوا و معرفی محبوب ترین آثار هر سبک 

خب بعد معرفی کوتاه بریم سراغ نقد و بررسی قسمت اول انیمه Solo Leveling

قبل پخش قسمت اول هایپ زیادی پیرامون این انیمه وجود داشت و خیلی ها قبل پخش موفقیت این انیمه رو حتمی میدونستن و باور داشتن و دارن که این انیمه توانایی تبدیل شدن به یک موفقیت جهانی و اثری ماندگار رو داره!

اما متاسفانه قسمت اول نتونست انتظارات رو برآورده کنه و ضعف های زیادی رو به عنوان قسمت اول و قسمتی که قرار به شدت تاثیر گذار باشه داشت! از ضعف انیمیشن گرفته تا خط داستانی و موسیقی باعث شدن تا قسمت اول انیمه Solo Leveling نتونه تاثیر لازم رو روی ببیننده بزاره، شاید الان زود باشه بخوام اینو بگم اما من به شخصه بعید میدونم این انیمه حتی بتونه جزو بهترین انیمه های سال باشه!

با توجه به اینکه این انیمه یک انیمه اکشن فانتزی سوپرنچرال هستش در قسمت اول شاهد اکشن آنچنانی نبودیم و صحنه های اکشن هم خیلی تاثیر گذار نبودن و این قسمت نتونشت اونچیزی که قرار ما باهاش مواجه باشیم رو به نمایش بزاره.

از طرفی طراحی هیولاها از اون مورچه های مسخره بگیر تا غول سبز، چنگی به دل نمیزد! طراحی شمشیر و زره ها هم که واقعا افتضاح بود به سبک انیمه های ایسکای جادوگری با بودجه کم بود!

تو دوره ای که چینی ها با انیمیشن های خفن دارن دنیای انیمه رو تسخیر میکنن به شخصه از a1 Pictures انتظار یه انیمیشن مدرن و روان رو داشتم تا این چیزی که به نمایش گذاشتن.

در ادامه بخوانید » 3 وبتون محبوب که تبدیل به انیمه شدند و شما باید حتما آنها را بخوانید یا تماشا کنید! 

از طرفی انیمه آرت استایل خاص خودش رو نداره و از استایل تیپیکال انیمه های شونن بهره میبره. با توجه به وجود وبتون و رنگی بودنش برخلاف مانگا انتظار یک آرت استایل بهتره با رنگ های گیرا رو داشتم که خب اینجور نشد.

از طرفی موسیقی متن انیمه هم در میان هیاهوی و شلوغی قسمت اول گم شده و ساوانو هم نتونسته موسیقی جذاب و گیرایی رو برای قسمت اول طراحی کنه!

در ادامه بخوانید » بهترین بازی‌های انیمه؛ اکشن همراه با ماجراجویی و فانتزی 

بریم سراغ داستان و خط داستانی

داستان انیمه ناگهانی و بدون هیچ اطلاعاتی شروع میشه و ما شاهد هانترهایی هستیم که برای گذران زندگی با هیولاهای داخل سیاه چال میجنگن و ضعیف ترین هانتر شخصیت اصلی داستانه (داستان کلیشه ای انیمه های شونن مرحله ای)، اما شخصیت اصلی داستان هیچ چیزی برای ارائه از خودش در قسمت اول نداره، نه بک گراندی ازش ارائه میشه نه توانایی خاصی از خودش رو میکنه، حتی پایان خونین قسمت اول هم نتونست دردی دوا کنه چرا که همچین پایان های شکه کننده ای بعد از سریال بازی تاج و تخت ترند شد و خیلی از انیمه ها اینکارو دارن انجام میدن! شاید جا داشت برای قسمت اول چپترهای بیشتری رو اقتباس کنن و قسمت اول رو یکساعته میکردن، اما خب این اتفاق نیوفتاده و شخصیت اصلی نتونسته تو دل مخاطب جایی برای خودش باز کنه.

نه تنها داستان از عدم معرفی درست شخصیت اصلی رنج میبره بلکه شخصیت های جانبی زیادی رو در قسمت اول رو میکنه که مخاطب دچار سردرگمی میشه، کلی شخصیت بدون هیچ بک گراند و معرفی ! همین عجله در معرفی شخصیت ها که به نظرم دلیلش اقتباس غیر منظم از وبتون هستش، تمرکز رو از روی شخصیت اصلی کم کرده!

گرچه سعی شده این ضعف ها با کارگردان خوب پوشش داده بشه اما نتونسته نظر مخاطب رو جلب کنه، از طرفی کات های سریع و پرش داستان از یک بخش به بخش دیگه باعث سردرگمی دو چندان مخاطب شده ،سرعت دادن اطلاعات کمی برای قسمت اول زیاد بود و احتمالا سعی میشه این مشکل در قسمت های بعدی جبران بشه البته امیدوارم که اینطور بشه.

جمع بندی

در نهایت نقد و بررسی انیمه Solo Leveling باید بگم انیمه Solo Leveling با توجه به پشتوانه داستانی قوی قطعا یک انیمه جذاب برای تماشا هستش حتی اگه انیمیشن و آرت استایل جذابی نداشته باشه اما از طرفی احتمال به چوخ رفتن داستان با اقتباس های اشتباه نظیری بلایی که سر توکیو غول اومد هستش!

در ادامه: نقد و بررسی قسمت دوم انیمه Solo Leveling رو مطالعه کنید

امیدوارم از نقد و بررسی انیمه Solo Leveling خوشتون اومده باشه مثل همیشه منتظر نظرات شما عزیزان هستیم.