در قسمت هفتم سریال this is us وارد دنیای ذهنی آدم های داستان میشیم. با ما در نقد و بررسی قسمت هفتم سریال this is us همراه باشید.

مطالعه نقد و بررسی قسمت های قبلی فصل چهارم سریال This is us

 

نقد و بررسی قسمت هفتم سریال this is us

 

نقد و بررسی قسمت هفتم سریال this is us

در این قسمت از سریال this is us جک ترس از دست دادن پسرش رو داره. همون طور که خودش گفت این پسر تمام دنیاشه دنیایی که حالا نسبت به از دست دادنش بی نهایت احساس خطر می کنه. چون معلمی هم جنس و هم احساس با پسرش تمام دنیاش شده و تمام توجه اون رو به خودش جلب کرده.

در واقع شبیه همون حرفی که رندال در بزرگسالیش وقتی خودش بچه دار شد زد، حالا بچه اش شروع به وارد شدن به جهان بی مرز بیرون کرد گفت تا یه جایی فقط تویی که الگوی بچه هاتی ولی از یه جایی به بعد یکی میاد که میشه همه ی دنیاشون.

و این همون واقعیتیه که تمام پدر و مادرها روزی درگیرش میشن.

در ادامه بخوانید »

اما نکته ی جالب در مورد این اپیزود این بود که دو طرف ماجرا با خشم،با بی میلی،با عصبانیت با خوشحالی و یا ناراحتی همدیگرو به گفت و گو دعوت کردن. دعوت به حرف زدن در باره ی مشکلات و حرف زدن چقدر می تونه نکته ی مهمی باشه که خیلی از ماها خیلی از جاهای زندگیمون فراموشش می کنیم و این سریال در لحظه لحظه ی خودش این موضوع رو بهمون یاداوری می کنه.

دقیقا زمانی که پدر و مادر مالک با رندال و همسرش تو بحث و بگو مگوی شدیدی بودن دیژا وارد شد و صادقانه حرف زد. که متاسفه برای فرار از مدرسه ولی برای دوست داشتن مالک متاسف نیست، چون بهترین روز زندگیش رو کنارش گذروند و همین چند جمله ی کوتاه به همه فهموند که موضوع اونقدر ها هم پیچیده نیست.

کفش  جلوباز و ذهن باز هم که بارها تو این اپیزود بهش اشاره شد از اون نکته های خوشمزه بود که سریال اونقدر تکرارش کرد که همیشه تو ذهنمون بمونه.

نکته جالب دیگه جمله ی پدر مالک به رندال بود. می تونی به من نگاه کنی و اشتباهاتم رو ببینی می تونی به مالک نگاه کنی و پسری رو ببینی که قبولش نداری یا پسری رو ببینی که شاگرد اول مدرسه است عاشقه و مهربون.

شاید این گفته ها رو بشه به دیژا هم ربط داد. میشه دیژایی رو دید که شرایط بی نهایت نامعقول و سختی رو داشته و حالا اون رو بر اساس گذشته اش قضاوت کرد، و در عین حال می تونیم دختر قوی رو ببینیم که همه ی اون مسائل و روزهای سخت رو پشت سر گذاشته و نه فقط در این سریال بلکه در دنیای واقعی خودمون به اطرافمون نگاه کنیم به دیدمون به آدم های مختلف که شاید مدت های طولانی ازشون تو ذهنمون چیزی و ساختیم که واقعیتشون نیست.

در نهایت تنبیه دیژا یکی از بزرگ ترین آموزه های این اپیزود بود. این که در عین حال که رندال و همسرش فکر کردن که رفتارشون اشتباه بوده برای اشتباه دیژا یک تنبیه یک هفته ای ممنوعیت بیرون رفتن رو در نظر گرفتن و سعی کردن با منطق و ذهن باز پیش برن. اجازه ی دوستی با مالک تحت کنترل و حمایت خودشون دادن.

نقد و بررسی قسمت هفتم سریال this is us نقد و بررسی قسمت هفتم سریال this is us

دعوتشون به حرف زدن دیژا راجع به مالک تا بهتر بتونن بشناسنش و تمامی این مسائل نشون میده، میشه خودرای بود بی منطق بود ولی در نهایت شاید آسیبی که به فرزند وارد میشه جبران ناپذیر شه وقتی میشه در کنارشون بود و کنترلشون کرد. چرا باید طوری رفتار کرد که اونقدر باهاتون احساس غریبی کنن که از کنترل خارج بشن.

و در نهایت موضوع نژاد پرستی که بارها در این سریال بهش اشاره شده و حتی به نظرم ورود رندال به این خونواده یک حرکت ضد نژاد پرستی در سریال بوده. شعر فوق العاده ی من نیز از امریکا هستم که به طرز صادقانه و زیبایی با زبان رندال خونده شد برای مایی که در بطن این ماجرا هم نیستیم احساساتی رو زنده کرد. به امید روزی که فارغ از رنگ پوست و زبان و دین و نابود شدن کلمه ای به نام اقلیت ها همه ی ما در کنار هم برابر و آزاد زندگی کنیم.

در ادامه بخوانید » نقد و بررسی قسمت هشتم سریال this is us ; شروع فراموشی