پنج فوت فاصله جدیدترین اثر عاشقانه ی هالیوود عاشقانه ای که آرام نیست. با ما در نقد و بررسی پنج فوت فاصله همراه باشید.شاید با خوندن داستان فیلم Five feet apart به یاد فیلم های خورشید نیمه شب یا همه چیز همه چیز بیوفتید.

فیلمی که محوریت داستانش حول پسر و دختریه که عاشق همن ولی بیماریشون این اجازه رو نمیده که کم تر از یک و نیم متر فاصله داشته باشن وگرنه میمیرن. اونا اجازه ی لمس همدیگه رو ندارن.ولی عاشقانه ی پنج فوت فاصله یک عاشقانه ی ارام حوصله سر بر نیست. عاشقانه ای از جنس فیلم بخت پریشان ماست که شما رو درگیر خودش می کنه.

نقد و بررسی پنج فوت فاصله (Five feet apart)

داستان فقط دغدغه ی عشق و لمس نشدن نداره، داستان راجع به دختریه که هر سال تولدش فکر می کرده آخرین تولدشه و خودش و خونوادش آماده ی مرگش بودن ولی بر اثر یک اتفاق جای مرگ خودش خواهرش رو از دست میده و حالا احساس مسئولیت می کنه نسبت به خونواده ای که توان تحمل مرگ دومین فرزندشون رو ندارن.

نقد و بررسی پنج فوت فاصله


داستان پسریه که نقاشه و دوست داره تمام جهان رو بگرده به جای قدم زدن توی راه روهای تاریک و سیاه بیمارستان. داستان پسری که از درمان نا امیده و از دارو بیزار.

اتفاقات این فیلم نمیذاره از دیدن یه عاشقانه ی تینیجری خسته شید. این فیلم آموزندست، چون نقش اولش بهتون میگه من که این شانس رو نداشتم ولی شمایی که می تونید، تا فرصتش رو دارید عزیزانتون رو، دوستانتون رو لمس کنید و در آغوش بکشید چون فقط یک بار زنده اید.



نقد و بررسی پنج-فوت-فاصله

نکته ای که تو این فیلم توجه ام رو جلب کرد فیلم برداری و انتخاب قاب های این دو نفر بود که در بعضی از سکانس ها مثلا سکانس کنار استخر کاملا چسبیده در دو طرف قاب دوربین بودن که نشون دهنده ی اینه که این فاصله یک و نیم متری هر چند فاصله کمیه ولی برای این دو نفر اون قدر طولانیه که حتی نمیتونن دور تر از این رو تصور کنن و این کارگردانی متفکرانه و خلاق رو از جاستین بالدونی کارگردان جوان این فیلم به نمایش می ذاره.

پنج فوت فاصله بیان گر این موضوعه که ما زنده نیستیم که سالم باشیم، ما سلامتی رو میخوایم که زندگی کنیم و زمانی که یادمون میره زندگی کنیم چیزی بیشتر از یه مرده نیستیم.

پنج فوت فاصله فیلمیه که از دیدنش پشیمون نمیشید پس از دستش ندید.

در ادامه بخوانید: