هوش مصنوعی که صاحب آگاهی است! و می تواند خود را ارتقاء دهد!

تا به حال به هوش مصنوعی خود آگاه فکر کرده اید؟؟؟ چه ویژگی هایی دارد؟؟؟ هوش مصنوعی خود آگاه به هوش مصنوعی گفته می شود که به صورت خودکار خودش را ارتقا می دهد !!!

اما اطلاعات بیشتری هم هست … با وارونه همراه باشید تا در این مورد اطلاعات بیشتری به دست آورید !!!


در ادامه بخوانید »

ترکیب هوش انسانی و هوش مصنوعی ، سوپر هوشی که بشر به آن نیاز دارد…. 

هوش مصنوعی در پزشکی، تحولی عظیم در درمان بیماری ها!


دانشمندان حوزه ی کامپیوتر و برنامه نویسان گوگل در حال بررسی الگوریتم هایی هستند که برای هوش مصنوعی نوشته می شوند !!!

قرار بر این است که این الگوریتم ها از ریشه بررسی شوند !!! بر همین اساس می توان امکان ارتقای خود آگاه این الگوریتم ها را هم بررسی کرد !!!

بر اساس تحقیقات این گروه از متخصصان گوگل مشخص شد که برنامه ای هست که می تواند به صورت خودآگاه الگوریتم های کاملا ناشناخته برای ارتقای خود را پیدا کند !!! در این پروسه نیازی به دخالت انسان نیست !!! می تواند ترسناک باشد !!!

بر اساس محتوای نوشته شده در « ScienceMag»، این برنامه با نام «AutoML-Zero» شناخته می شود ! برنامه ای که می تواند با استفاده از پیدا کردن کد های لازم خودش را ارتقا دهد !!! در اینکار نیازی به دخالت انسان ها هم نیست !!!

گفته شده این هوش مصنوعی آموزش داده می شود تا از میان اطلاعات موجود در نت آپدیت خودش را پیدا کند !!! باز هم خاطر نشان میکنم این پروسه کاملا اتوماتیک است و هر بار توسط خود هوش مصنوعی انجام می شود !!!

هوش مصنوعی خود آگاه

اما محققان گفته اند این برنامه هنوز کامل نیست و نیاز به اصلاحات دارد !!!

این برنامه با برنامه های دیگر تفاوت اساسی دارد !!! مثلا اینکه برنامه هایی که با دخالت انسان ارتقا داده می شوند شامل الگوریتم هایی می شوند که نظرات شخصی انسان در آن دخیل است !

ممکن است نظرات متفاوت در این حوزه بسیار متفاوت باشد اما ، … برنامه های که به صورت اتوماتیک ارتقا داده می شوند تحت نفوذ سلایق شخصی افراد نیستند !!!

در ادامه بخوانید »

شغل‌هایی که ChatGPT آنها را نابود خواهد کرد! 

تکینگی تکنولوژیکی؛ نقطه ای از تاریخ که ماشین های هوشمند نسخه ی ما را میپیچند! 

آنالیز های مربوط به این تحقیق در مجله ی آرکسیو چاپ شده و با نام «Evolving Machine Learning Algorithms From Scratch» شناخته می شود!!! این تحقیقات کاری از گروه گوگل برین است !!!

گفته شده این هوش مصنوعی مزایای زیادی دارد !

مثلا می توان از این هوش مصنوعی در هر نوع دستگاهی استفاده کرد !!! هیچ نیازی به تعیین پارامتر های از پیش تایین شده نیست !!! این هوش مصنوعی می تواند 42 ساعته کار کند !! و هر بار الگوریتم های جدید شناسایی کند !!!

بر اساس گزارشات منتشر شده در مجله ی ساینس مگ این هوش مصنوعی می تواند هر بار 100 کاندید الگوریتم پیدا کند !!! آنهم با استفاده از قوانین پایه ای ریاضی !!!

سپس این 100 کاندید در آزمون های ساده تست می شوند !! مثلا در شناسایی تفاوت میان عکس ها !!! با این روش بهترین الگوریتم انتخاب می شود ! و با استفاده از کد های آن ارتقا به صورت اتوماتیک انجام می شود !!!

الگوریتم هایی که بهترین نبودند در سابقه ی سرچ سیستم هوش مصنوعی قرار میگیرند !!! درست مانند الگوریتم های قبلی که موفق نشدند بهترین باشند !!!

و این پروسه هم چنان ادامه پیدا میکند !! با این روش هر بار الگوریتم ها بیشتر و بیشتر می شوند !!! و این بیشتر شدن موجب می شود هر بار سیستم با الگوریتم های طبیعی تری ارتقا پیدا کند !!!

هاران جکسون مدیر تک اسپرت که دکترای علوم کامپیوتری دارد در مورد این هوش مصنوعی گفته …

هوش مصنوعی خود آگاه

کار این هوش مصنوعی شناسایی و استخراج است !! بهترین و کاراترین اطلاعات شناسایی می شوند و از پایگاه داده ای استخراج می شوند !!! این را هم بگویم که الگوریتم های انتخابی این هوش مصنوعی از بهترین ها هستند !

درست مانند اینکه در انبار کاه چندین سوزن پنهان شده باشد و بتوان بهترین و تیز ترین سوزن را انتخاب کرد !!!

ما انسانیم ! همه میدانیم که برنامه نویسی نیاز به نو آوری دارد ! اما ما برای برنامه نویسی همیشه از یک سری الگوریتم های زمینه ای که قدیمی هستند استفاده میکنیم !!!

خب ، ویژگی خارق العاده این هوش مصنوعی این است که الگوریتم هایی شناسایی می کند که کاملا جدید و مبتکرانه هستند !!! پس نو آوری این هوش مصنوعی از انسان هم بیشتر است !!!

جکسن در ادامه گفته این هوش مصنوعی او را یاد تئوری تکامل داروین می اندازد !

چرا که گوگل موفق شده از یک سری ست الگوریتمی استفاده کند و با جهش نوع جدیدی از الگوریتم را به وجود بیاورد !!!

این الگوریتم های جهش یافته مشکلات دنیای ما را به بهترین شکل ممکن حل می کنند ! و الگوریتم های ناکارآمد در سیستم باقی می مانند !! با این روش شبکه ای عظیم از الگوریتم ها جمع می شود !!!

ممکن است در این میان باز هم از این الگوریم ها استفاده شود !!! الگوریتم هایی که فکرش را هم نمی کنید !!! الگوریتمی هایی که با تاثیرشان دنیای روز مره زندگی ما را متحول می کنند !!!

پیش از این ثابت شده بود که این هوش مصنوعی تا چه حد کارایی  دارد !

چرا که از این نوع هوش مصنوعی در شناسایی سرطان سینه استفاده می شد !!! با ارتقای هوش مصنوعی پزشکان توانستند از متاستاز سلول های سرطانی به گره های لنفی اطراف سینه هم باخبر شوند !! عالی نیست ؟؟؟

اعضای تیم گوگل در کمال ناباوری این پروژه را تنها شروع کارشان دانسته و میگویند که تا پایان تحقیقاتشان راه زیادی هست !!! آنها خوب می دانند هوش مصنوعی تولید کرده اند که در پیدا کردن الگوریتم های مناسب دست انسان ها را از پشت می بندد !!!

قبلا هم گفته ام !!! برنامه های این هوش مصنوعی بدون دخالت انسان ها تولید می شود! از این رو سلیقه و تصمیم شخصی انسان ها در انتخاب الگوریتم مناسب دخیل نیست !!! پس کارایی این الگوریتم ها هم بالاتر است !!!

همه ی ما میدانیم که این هوش مصنوعی خیلی کار دارد که به بار بنشیند !!! هنوز برای انجام کارهای پیچیده به زمان نیاز داریم !!! اما تا همین جا می دانیم که این هوش مصنوعی قدمی بزرگ در راستای ارتقای خود آگاه هوش مصنوعی است !!! به امید پیشرفت روز افزون علم ….