شاید زمانی که اینترنت متصل بود، شما کاربر وابسته و از آن‌هایی نبودید که مدام در شبکه‌های اجتماعی و وب پرسه می‌زنند. اما حالا با وجود این قطعی احساس می‌کنید که فلج شده‌اید. (حال در نظر بگیرید افراد وابسته چه حسی دارند!) و خب همه‌مان حق داریم. اگر نخواهیم دیگر موارد را که به سبب این قطعی با مشکل مواجه شده‌اند در نظر بگیریم، بسیاری از کسب و کارها به نوعی معلق شده‌اند. قسمت بدتر ماجرا ساعت‌های خالی‌ست که با لم دادن روی کاناپه و خیره شدن به دیوار می‌گذرد. “خدای من! چطور بدون اینترنت زمان‌مان را بگذرانیم ؟” جواب‌های زیادی برای این پرسش وجود دارد…


پیش از مطالعه این مطلب بخوانید: 


چطور بدون اینترنت زمان‌مان را بگذرانیم ؟

۱- کتاب بخوانید

گوشه دنجی را در این هوای سرد پاییزی در نظر بگیرید. اضافه شدن کتابی جذاب به این ترکیب، فوق العاده می‌شود. کتاب می‌تواند برای دقایقی هم که شده ذهن شما را از دنیای خودتان بیرون بیاورد و با دنیاها و زندگی افراد جدید آشنا کند. همین حالا گوشه دنج‌تان را پیدا کنید و سراغ یکی از کتاب‌هایی بروید که مدت‌هاست انتظار مطالعه را می‌کشد. کتاب‌های صد سال تنهایی، کیمیاگر، چشم‌هایش، مثل خون در رگ‌های من و دنیای سوفی را پیشنهاد می‌کنم.

۲- با خانواده وقت بگذرانید

خودم را مثال می‌زنم. خیلی وقت بود که زمان زیادی را برای ارتباط با خانواده صرف نمی‌کردم و ترجیح می‌دادم در وب گشتی بزنم و اخبار و مقالات جدید را دنبال کنم. اما این 6 روز با تمام سختی‌ها و محدودیت‌هایش مزیت‌هایی داشت. آرامش، نزدیک شدن به خانواده و خواب آسوده. برای من این موقعیت فرصت خوبی بود تا مزه وقت گذراندن با خانواده را بچشم. می‌توانید فیلمی بگذارید و با خانواده از دیدن آن لذت ببرید. (اهمیت ندارد اگر فیلم تکراری باشد).

۳- بنویسید!

لزومی ندارد که استعداد نویسندگی داشته باشید تا دست به قلم شوید. نوشتن احساسات، خاطرات، اتفاقات و … می‌تواند باعث آرامش شما شود. (اصلا نیازی نیست کسی آن را بخواند) از بد نوشتن یا تبدیل شدن متن‌تان به نوشته‌ای احمقانه نترسید. از روزمره‌ترین اتفاقات شروع کنید و خواهید دید که از انجام این کار لذت خواهید برد.

۴- چیزی جدید یاد بگیرید

به خاطر بیاورید، همیشه دوست داشتید چه فعالیتی را یاد بگیرید اما محدودیت زمانی فرصتی به شما نمی‌داد؟ می‌خواهید فتوشاپ یاد بگیرید؟ برنامه نویسی؟ کسب درآمد از اینستاگرام؟ یا می‌خواهید زبان انگلیسی‌تان را تقویت کنید؟ آشپزی کنید یا حتی خودشناسی را یاد بگیرید؟ الان زمانش است! می‌توانید با مراجعه به سایت‌هایی همچون فرانش، فرادرس و …، خود و مهارت‌های‌تان را ارتقا دهید.

۵- بیرون بروید! 

همین حالا لباس‌تان را بپوشید و از خانه بیرون بزنید. شاید هوای شهر شما بسیار سرد باشد اما پیاده‌روی (به خصوص در باران، یا هوای ابری و هوای سرد) می‌تواند آرامش فوق العاده‌ای به شما بدهد. فراموش نکنید که پیاده‌روی با دوستی پایه لذتی دوچندان دارد! 🙂

شما چه پیشنهادی دارید؟ اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.