چین از ایالات متحده توقف تحریم ها برعلیه هوآوی را درخواست کرد ! همانطور که می دانید ایالات متحده با ریاست جمهوری دونالد ترامپ، تناقضات بسیاری با چین پیدا کرده است. تناقضاتی که موجب تحریم شرکت های مختلف چینی از جمله هوآوی توسط ایالات متحده شد.

تحریم های اعمال شده که بیشتر در بخش فناوری نیمه هادی هستند، موجب ایجاد محدودیت هایی برای هوآوی گشته است. محدودیت هایی که از جمله آن باید به عدم دسترسی به سرویس های نرم افزاری گوگل در اندروید با تلفن های هوشمند این شرکت اشاره داشت.

ایالات متحده معتقد است که هوآوی جاسوسی برای دولت چین بوده و محصولات آن از سطح امنیتی کافی برخوردار نیستند. همین موارد موجب شده تا شرکت چینی به شدت مورد تحریم امریکا قرار گیرد.

وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای اعلام کرد:

“دولت چین کاملاً از حقوق و منافع قانونی و قانونی شرکت های چینی حمایت خواهد کرد. ما از طرف آمریکا می خواهیم که فوراً تحریم برعلیه شرکت های چینی و هوآوی را متوقف سازد.”


همچنین بخوانید »

سرویس جایگزین خدمات گوگل هوآوی میلیون ها کاربر دارد!!!

مقایسه هوآوی میت 30 پرو با آیفون 11 پرو ؛ کدام اسمارت فون پرو بهتر است؟


این وزارتخانه چین اعلام کرده که عملکرد ترامپ موجب نابود کردن زنجیره های تولید ، عرضه و ارزش جهانی سهام شرکت های موردنظر خواهد شد. وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که این تحریم ها برای کنترل بیشتر تولیدات هوآوی در بخش نرم افزاری و سخت افزاری صورت گرفته تا مدیریت دقیقی روی محصولات این کشور صورت گیرد. مقامات آمریکایی بارها و بارها غول فناوری چینی را به سرقت اسرار تجاری آمریکا و کمک به تلاش های جاسوسی چین متهم کرده اند. این موارد موجب شد تا تنش ها میان دو دولت افزایش یابد.

محدودیت های جدید دسترسی هواوی را به یکی از تأمین کنندگان اصلی آن یعنی تراشه ساز تایوانی TSMC که همچنین تراشه هایی را برای اپل و سایر شرکت های تولید می کند، قطع می کند.

سال گذشته ایالات متحده هواوی را از استفاده تراشه های نیمه هادی که توسط شرکت های امریکایی تولید شده، در ایالات متحده منع کرد. به گفته یک منبع ناشناس دولت به نقل از روزنامه جمعه گلوبال تایمز، چین انتقام تلافی علیه ایالات متحده را برای این اقدام، از جمله اعمال محدودیت برای شرکت های بزرگ آمریکایی و قرار دادن آنها در “لیست موجودیت غیرقابل اعتماد” تهدید کرده است.

در این گزارش آمده است: غول های فناوری ایالات متحده ، اپل ، سیسکو ، کوالکام و برنامه ریز بوئینگ از جمله شرکت هایی هستند که ممکن است هدف قرار گرفته شوند.

روابط ایالات متحده و چین مجدداً با مشکلاتی رو به رو شده است و روابط تجاری بین پکن و واشنگتن چندان جالب نیست. طی یک هفته گذشته، چین نیز به دلیل محدودیت مدت اقامت ویزا برای روزنامه نگاران چینی، و همچنین برای چندین پرونده شکایت شده توسط قانونگذاران آمریکا علیه چین برای همه گیری کرونا ویروس، اقدامات تلافی جویانه علیه آمریکا را تهدید کرده است.

با تمام این تفاسیر انتظار داریم این تنش های میان ایالات متحده و چین با مسائلی رو به رو باشد. متاسفانه این تحریم ها از سال 2019 به شدت بالا گرفت و مسائلی که موجب شده تا ایالات متحده و چین چندان روابط تجاری خوبی با یکدیگر نداشته و عرصه را بر همدیگر تنگ تر کردند. 

بعید به نظر می رسد آمریکا قصد توقف تحریم ها برعلیه هوآوی را داشته باشد! نظر شما در اینباره چیست؟