روز ۴شنبه بعد از ناهار حوالی ساعت ۳ با خانواده ی خوب و پایه ام به سمت جنگل ابر شاهرود به راه افتادیم. جنگل ابر جنگلی بسیار وسیع در شهرستان شاهرود در روستای ابر میباشد که به خاطر حجم انبوه ابر و مه های غیر قابل پیش بینی مشهور شده است.

گزارش سفر به جنگل ابر شاهرود
عکس : فرزانه شهروی

از سمنان تا شاهرود حدود ۴ ساعت راه است که بعد از عبور از جاده ی بسطام به روستای ابر میرسید و بعد از آن هم وارد حوزه ی استحفاظی جنگل ابر میشوید‌. جاده ی آنجا با وجود خاکی بودنش مناسب هر نوع ماشین شاسی بلند و کوتاهی هست.

حدود ساعت ۷:۳۰ عصر بعد از بالا رفتن از تپه ها و رد کردن پیچ ها بالاخره جای مناسبی‌را برای کمپ کردن پیدا کردیم و مشغول برپا ساختن چادر ها شدیم. بعضی افراد محلی اسبهای خود را برای سواری گردشگران به آنجا میاورند و با قیمت مناسبی آنها را در اختیار قرار میدهند. خانواده های زیادی به آنجا آمده بودند و در کنار ماشینهای خود مستقر شده بودند.

بعد از استقرار یک منقل سنگی بزرگ برای برپایی آتش درست کردیم و دورش را سنگچین کردیم تا هم شام شب و چای را روی آن درست کنیم هم گرما بخش محیط شود. برای تهیه هیزم هم بین درختان مشغول جستجو شدیم و هم از شاخه ی خشک شده ی درختان استفاده کردیم.

در این ماه سال جنگل ابر بسیار خنک میباشد و شبها کمی‌سرد میشود و حتما باید پتو یا کیسه خواب مناسب برای خواب راحت در اختیار داشته باشید. بعداز صرف شام و چای و کمی گپ زدن کنار آتش، داخل چادر هایمان رفتیم و در خواب عمیقی فرو رفتیم.

صبح با تلالوی خورشید از خواب بیدار شدیم و از چادر ها بیرون آمدیم.

مشغول درست کردن املت و چای روی آتش شدیم و صبحانه را زیر آفتاب لذت بخش و خنک جنگل میل کردیم.
مشغول عکاسی از خودمان و محیط شدیم. کم کم‌ به زیر‌سایه ی درختان پناه بردیم و بعد از چرت کوتاهی به گردش در منطقه پرداختیم. بالای تپه های سنگی رفتیم و دره ای بزرگ و پوشیده از درختان را مشاهده کردیم.

همچنین بخوانید »

میکس ۱۲ دقیقه ای از صدای پارک های ملی آمریکا / میکسی آرامش بخش و رویایی !

نکاتی مهم درباره کمپ کردن در طبیعت که باید حتما آنها را بدانید !

گزارش برنامه سفر به سنگ سوری تا درفک و ماسال

هنگام صرف ناهار هم هوا ابری شد و مه ها و ابرها بالاخره خودشان را نمایان کردند. هوا به شدت مطبوع و دلچسب و کمی خنک شد و با نسیم فرح بخشی که میوزید مه از این سو به آن سو در حرکت بود. حدود ساعت ۴ هم مشغول جمع کردن چادر ها و وسایلمان شدیم، آتش را خاموش کردیم و رویش کمی خاک ریختیم و زباله هایی را هم که پخش شده بود و زباله های قدیمی که آنجا وجود داشت را هم جمع کردیم و راهی خانه شدیم. این منطقه پوشش گیاهی مناسب و درختان بسیار پیر و زیبایی دارد که عمده ی آنها بلوط هستند.

سگ و روباه و کلاغ و شانه به سر هم از حیوانات و پرندگانی بودند که آنجا مشاهده کردیم. این محیط مناسب تمام افراد پیر و جوان و کودک میباشد و با هر وسیله نقلیه ای امکان رفتن به آنجا وجود دارد و البته که برای دوچرخه سواری هم بسیار مسیر خوب و زیبایی است.