اگر چیزی را درخواست نکنی، آن را بدست نخواهی آورد!

حتما برایتان پیش آمده است که از کسی درخواستی داشته باشید ولی در بیان آن احساس راحتی نکنید. در ادامه راهکارهایی برای افزایش اعتماد به نفس را به شما معرفی می کنیم که به شما برای بیان کردن خواسته تان کمک خواهد کرد. با ما همراه باشید.

راهکارهای افزایش اعتماد به نفس برای راحت تر بیان کردن چیزی که می خواهید!

زمان مناسب را انتخاب کنید.

زمانی را انتخاب کنید که می دانید خواسته تان شنیده خواهد شد. “زمانی که افراد عصبانی، مضطرب یا خسته هستند دوست ندارند به درخواست شما گوش کنند. “تارا چیووکولا” معتقد است: بخش مهمی از روند درخواست کردن مربوط به انتخاب زمان مناسب است. به طور مثال: زمانی که از همسرتان می خواهید که درباره ی موضوعی مهم صحبت کنید، یا از رئیس تان درخواست ترفیع دارید و یا می خواهید با دوست تان وارد یک بحث شوید. 

درخواست کردن را تمرین کنید.

خودتان را مدام در موقعیت درخواست کردن قرار بدهید. “ویجایتا سین” یکی از بهترین خانواده درمانگران در نیویورک می گوید: درخواست کردن مثل تقویت کردن یک عضله است، هر چه بیشتر تمرین کنی بهتر و راحت تر عمل خواهی کرد. تمرین کردن به شما کمک خواهد کرد که استعداد هایتان را توسعه دهید و مهارت هایتان را ارتقا دهید و همچنین دیدگاه خنثی تر و حتی مثبت تری نسبت به موقعیت های مختلف داشته باشید.

همچنین بخوانید: ۵ روش هوشمندانه برای یادگیری سریعتر و موفقیت در کسب و کار

اعتماد به نفس داشته باشید!

“تینا کت کورتنی” مربی زندگی در کالیفرنیا می گوید: در خواست کردن با عشق به خود آغاز می شود. قطعا نمی توانید توقع داشته باشید دیگران به خواسته ی تان عمل کنند در حالی که خودتان را لایق آن نمی دانید. اگر به ارزشمندی خود اطمینان نداشته باشید دیگران متوجه آن خواهد شد و تمایل کمتری برای انجام خواسته ی شما نشان خواهند داد. به علاوه اگر خودخواهانه رفتار کنید، حتی در درخواست سس بیشتر برای ساندویچ تان، به جای مهربانی با برخوردی ناخوشایند روبه رو خواهید شد. و این خودخواهی است که باعث اینگونه برخورد ها می شود.

همچنین بخوانید: ۵ راه برای افزایش اعتماد به نفس که باعث تغییر زندگی شما می شود

برخورد ملایم و مهربان تری داشته باشید.

روش درخواست کردن از اهمیت زیادی برخوردار است. کورتنی پیشنهاد می کند: برای جذب کردن دیگران بهتر است با طرح یک سوال درخواست تان را مطرح کنید تا تقاضا کردن. برای مثال به جای اینکه به رئیس تان بگویید که فکر می کنید لیاقت ترفیع را دارید، از او بپرسید که آیا او فکر می کند که شما لیاقت ترفیع دارید؟ اگر با پاسخ منفی مواجه شدید، بپرسید که چه کاری باید انجام دهید تا به چیزی که می خواهید برسید. پاسخ منفی را به عنوان یک پایان تلخ برای خواسته تان در نظر نگیرید و پیگیر باشید.

همچنین او می افزاید شما باید به دنبال کشف این باشید که چگونه می شود شخص مقابل را متقاعد و راضی به چیزی که می خواهید کنید و همان کار را انجام دهید. (به نوعی می شود گفت طرفتان را بشناسید)

همچنین : با ۱۹ فیلم که به خوبی بیانگر احساس تنهایی هستند آشنا شوید !

در مقابل درخواست تان چیزی به طرف مقابل بدهید.

در صورتی که شرایط مناسب است، چیزی را در مقابل خواسته تان پیشنهاد بدهید و در واقع از تبادل انرژی استفاده کنید. به طور مثال اگر از همسرتان می خواهید به طور متفاوتی با شما رفتار کند، ابتدا از او بپرسید که او از شما چه می خواهد؟ حتی راهی برای مبادله ایجاد کنید تا این طور به نظر بیاید که شما تقاضایی نمی کنید بلکه یک سازش ایجاد می کنید.


همچنین بخوانید: چگونه حسادت خود را مدیریت کنیم؟


واقعی باشید.

“تای آن ترونگ” یک درمانگر در شهر اکلاهما توصیه می کند: در مورد هیجانات و احساسات تان شفاف باشید. هنگامی که اعتماد به نفس ندارید طوری رفتار نکنید که انگار با اعتماد به نفس هستید. افراد متوجه احساسات شما خواهند شد و امکان رد خواسته تان به مراتب بیشتر خواهد شد.درخواست تان را واضح و روشن و به راحتی بیان کنید. با این توصیه راحت تر دیگران را تحت تاثیر قرار خواهید داد.

بدانید که نیاز های شما مهم هستند.

با خودتان مهربان باشید و نیازهایتان را بیان کنید و خوشحال بودن را بخواهید.همه ی ما به نوعی سعی می کنیم با یکدیگر مهربان باشیم اما آیا سعی می کنیم با خودمان مهربان باشیم؟ نیازهای شما مهم هستند آنها را مطرح کنید.

وقت و انرژی تان را به روابط عاشقانه اختصاص دهید.

“لوری مینتز” استاد و رئیس دانشکده روانشناسی فلوریدا می گوید: اکثر مردم ارتباط جنسی و عاشقانه را ترسناک یا سخت می دانند، ولی رابطه ی بین خوب ارتباط برقرار کردن، رضایت زناشویی و رضایت جنسی غیر قابل انکار است. او پیشنهاد می کند: زمانی را برای صحبت کردن درباره ی زندگی صمیمانه و عاشقانه با همسرتان اختصاص دهید و برخوردی دلگرم کننده داشته باشد.


همچنین بخوانید: دلایل عدم اعتماد طرفین به یکدیگر در زندگی مشترک !


اینگونه شانس بیشتری وجود دارد که در صورت مطرح کردن خواسته تان، همسرتان از اینکه موضوعی که با آن مشکل دارید را پیش کشیده اید، از شما قدر دانی کند و به درخواست تان عمل کند.

مهارت های برقراری ارتباط تان را توسعه دهید.

دانستن اینکه دیگران شما را چگونه می بینند اهمیت زیادی دارد. محکم دست دادن، برقراری تماس چشمی، مودب بودن، داشتن یک مکالمه ی جذاب و درگیر کردن دیگران، استفاده از الفاظ و دستور زبان مناسب و شناختن نقاط قوت تان و استفاده از آنها، قدرت شما را در زمان بیان خواسته تان بیشتر خواهد کرد.

برای بیان آنچه می خواهید احساس گناه نکنید.

“ملیسا دیواریس تامپسون” یک روان شناس در نیویورک می گوید: هنگامی که صحبت از بیان خواسته ها می شود بسیاری از مردم فکر می کنند که این کار خودخواهی و خودبینی است، در حالی که حقیقت این نیست. درخواست کردن چیزی که می خواهیم چه در باشگاه یا رخت خواب، محل کار یا موقعیت های مختلف به ما این امکان را می دهد که با انگیزه ها و خود واقعی مان ارتباط برقرار کنیم و در این صورت است که بیشتر احساس خوشحالی و آرامش خواهیم کرد و کنترل بیشتری بر زندگی مان خواهیم داشت.

بدترین نتیجه را درنظر بگیرید.

“کیم برلی هرشنسون” روان درمانگر در نیویورک پیشنهاد می کند: برای غلبه بر ترس از مطرح کردن خواسته تان، از خود بپرسید بدترین احتمال در نتیجه ی طرح خواسته تان چه خواهد بود؟ و بگذارید ذهن تان تمام احتمالات را بررسی کند.

برای مثال هنگامی که از رئیس تان درخواست ترفیع دارید، بدترین احتمال چه خواهد بود؟ سرتان داد می زنند؟ درجه تان پایین تر می آید؟ اخراج می شوید و دیگر کار پیدا نمی کنید؟ احتمال بسیار کمی برای این اتفاقات وجود دارد. پس این برای شما دلگرمی خواهد بود که بدانید بدترین ترس شما به وقوع نمی پیوندد.

ممکن است به مطالعه ی این مطالب هم علاقه مند باشید: