فواید تخم مرغ!

اول مرغ بوده است یا تخم مرغ ؟ سوالی که هنوز جواب آن را پیدا نکرده ایم .مهم نیست که اول مرغ بوده است یا تخم مرغ ، مهم این است که هر دو به خصوص تخم مرغ دارای فواید زیادی برای سلامت ما است .در مورد فواید تخم مرغ هر روز به اطلاعات جدیدی دست پیدا می کنیم.تخم مرغ دارای فواید بسیاری برای بدن می باشد که با شنیدن این فواید متعجب خواهید شد . برای پاسخ به سوال بالا با ما همراه باشید:

1-مغز شما تحت حفاظت کولین قرار می گیرد

فسفولیپیدها ،حاوی مقادیر زیادی کولین ها هستند که از سلول های مغز حفاظت می کنند.این ویتامین از مهم ترین مواد مورد نیاز برای سلامت مغز است .اگر روزی دو عدد تخم مرغ بخورید بدن شما کولین لازم برای مغز را دریافت خواهد کرد.کمبود کولین سبب ضعیف شدن حافظه می شود.

2-به لطف لوتئین بینایی شما حفاظت می شود

براساس تحقیقات انجام شده ،تخم مرغ حاوی مقادیر زیادی لوتئین است.لوتئین در بدن وظیفه بینایی را برعهده دارد.و کمبود آن باعث به وجود آمدن مشکلات بینایی می شود.


حتما بخوانید:

تخم مرغ خام یا پخته شده کدامیک مفید تر است ؟ 

ماسک تخم مرغ: طرز تهیه ماسک تخم مرغ برای تغذیه و تقویت موها

ماسک سفیده تخم مرغ :طرز تهیه 3 ماسک فوق العاده برای سلامت پوست در تابستان


3-ویتامین D به جذب کلسیم کمک می کند

اگر به  انسان یک قاشق غذا خوری روغن ماهی و یک تخم مرغ پیشنهاد شود ،انتخاب او تخم مرغ خواهد بود.حتی در صورتی که بدانید که ویتامین D موجود در هردو به یک اندازه است.محققان با تغییر تغذیه مرغ سعی در افزایش ویتامین D موجود در تخم مرغ دارند .ویتامین D تاثیر به سزایی در جذب کلسیم در بدن دارد.

4-ویتامین B برای کبد ،پوست و موها بسیار مفید است

بیوتین ،ویتامین B12 ،سبب سلامت مو وپوست می شوند.فسفولیپیدها موجود در تخم مرغ باعث از بین رفتن سموم موجود در کبد می شود.

5-ریسک بیماری های قلبی و خونی را کاهش می دهد

بر خلاف تحقیقات اولیه ،کلسترول موجود در تخم مرغ باعث تعادل فسفولیپیدها می شود.و برای سلامت ما مضر نیست.حتی افزایش کلسترول در بدن را نیز کنترل می کند.همچنین حاوی امگا 3 وتری گلیسیرید است و به تعادل آن کمک می کند.به همین دلیل رسیک بیماری های قلبی وخونی را کاهش می دهد.

6-شروع به کاهش وزن می کنید

بر اساس تحقیقات انجام شده در آمریکا خوردن تخم مرغ در صبحانه باعث کاهش وزن می گردد.زیرا باعث احساس سیری و مصرف کمتر مواد غذایی در روز می گردد.

7-خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

کولین ،در عین حال خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.بر اساس تحقیقات انجام شده بانوانی که در طول روز تخم مرغ استفاده می کنند خطر ابتلا به سرطان سینه در آن ها 18% کاهش می یابد.

8-برای تولید مثل مفید است

ویتامین B ،نقش مهمی در تعادل هورمون ها دارد.ویتامین B9 نام دیگری دارد ،فولیک اسید .و با کمک آن سلول های قرمز خون و جنین یک راه عصبی ایجاد می کند.ریسک ابتلا جنین به بیماری های مغزی را کاهش می دهد.به همین دلیل مصرف مداوم آن به زنان باردار توصیه می شود.

9-روند پیری را کاهش می دهد

بر اساس تحقیقات انجام شده در هلند زنان بین 35 -40 سال با مصرف روزانه تخم مرغ به پوست محکم تر و روشن تری دست پیدا کردند.و در مردان نیز باعث کاهش چروک زیر چشم آن ها می شود.

فواید تخم مرغ