تشخیص ویروس کرونا در افراد بدون علائم !ویروس کرونا (COVID-19) که در کل جهان شیوع پیدا کرده ، باعث مرگ هزاران نفر شده است.در این زمان کنجکاوانه ترین مورد ، تشخیص ویروس کرونا در افرادی است که علائمی از خود نشان نداده اند.بنابراین تشخیص ویروس کرونا در افراد بدون علائم چگونه است ؟

تشخیص ویروس کرونا در افراد بدون علائم

COVID-19 به طور عمده توسط قطرات منتقل می شود.این ویروس از طریق تماس با فرد بیمار و توسط سرفه و عطسه منقل می شود.از این رو شستن دست ها و لمس نکردن صورت ،بینی و چشم دارای اهمیت زیادی است.ما تا الان اطلاع داریم که علائم این بیماری شامل تب ، سرفه ، تنگی نفس است.اما آیا کسیکه این علائم را ندارد می تواند به ویروس کرونا مبتلا شده باشد؟


همچنین بخوانید:

آیا ویروس کرونا از طریق هوا منتقل می شود ؟

آیا ویروس کرونا می تواند از طریق رابطه جنسی انتقال پیدا کند؟

5 اشتباهی که می تواند شیوع ویروس کرونا را بیش تر کند!


تشخیص ویروس کرونا در افراد بدون علائم

در پاسخ باید بگوییم افراد بدون علائم نیز می توانند به ویروس کرونا مبتلا شده باشند ، با این تفاوت که ویروس هنوز در مجاری تنفسی آنها است و وارد ریه نشده.از این رو نوشیدن مایعات در این دوران بسیار مهم است و شما باید روزانه حداقل 2 لیتر آب بنوشید.

در ادامه باید بگوییم که قبل از بروز بیماری دوره انتظار وجود دارد.این مدت انتظار به طور متوسط 5-6 روز است.البته در مواردی نیز مشاهده شده است که این ویروس بین 2-14 روز خودش را نشان نداده است.

مدت زمان انتقال این ویروس به دیگران

مدت زمان انتقال این ویروس به فرد دیگر هنوز دقیقا مشخص نیست.به عبارت دیگر محققان تصور می کنند که بیمار 1-2 روز قبل از بیماری و تا پایان اتمام بیماری می تواند ویروس را با افراد دیگر منتقل کند.

از این رو ماندن در خانه بسیار اهمیت دارد زیرا ممکن است شما ناقل ویروس کرونا باشین و هنوز علائمی از ویروس را در خود مشاهده نکنید اما به راحتی بتوانید دیگران را به این ویروس آلوده کنین.

در بررسی های انجام شده مشخص شده برخی افرادی که به این ویروس مبتلا شده اند دارای بارزترین علائم این بیماری یعنی تب ، سرفه و تنگی نفس نبوده اند ، اما تست کرونا آن ها مثبت اعلام شده است .در گفتگو با این افراد اظهار داشته اند که آن ها علائمی چون سرماخوردگی خفیف را تجربه کرده اند.از این رو تشخیص این بیماری واقعا دشوار است.

ویروس کرونا در افراد بدون علائم چگونه تشخیص داده می شود؟

برای مشخص شدن این افراد به ویروس کرونا اول از همه از آن ها در مورد تب و یا سابقه تب پرسیده می شود.سوال دوم  این است که آیا شما سرفه دارید ، و سوال سوم درباره  مشکل در تنفس است.اگر پاسخ آن ها به یکی از این سوالات مثبت باشد ، باید به یکی از مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

اگر پاسخ شما به این سوالات منفی است ، وارد مرحله دوم می شویم. در این مرحله سوالاتی از قبیل اینکه در 14 روز گذشته به کشورهای خارجی سفر داشته اید یا خیر ؟سوال دوم  این  است که “آیا در 14 روز گذشته هیچ یک از اعضای خانواده از خارج از کشور آمده اند؟”سوال سوم  این است که “آیا در 14 روز گذشته هیچ یک از بستگان شما با  مشکلات تنفسی در بیمارستان بستری شده اند؟ و سوال چهارم این است که “آیا در 14 روز گذشته هیچ یک از بستگان شما به COVID-19 مبتلا شده اند یا خیر ؟پاسخ شما نشان دهنده ریسک ابتلا شما به این ویروس است.و در صورت مثبت بودن پاسخ هایتان حتما باید به یکی از مراکز پزشکی مراجعه کنید.