زمان بهبودی کرونا تقریباً چقدر است؟؟؟

بیش از شش میلیون نفر در سراسر جهان، توانسته‌اند کرونا را شکست بدهند ولی مسیر بازگشت به ‌سلامتی کامل برای همه بهبودیافتگان، به یک‌ شکل نیست و تفاوت‌های بسیاری در زمان بهبودی کرونا، وجود دارد؛ برخی افراد ممکن است خیلی زود سلامتی‌شان را به دست آورند و برخی افراد نیز ممکن است در این مسیر با مشکلات و چالش‌هایی مواجه شوند. عواملی مثل سن، جنسیت و بیماری‌های زمینه‌ای می‌توانند در مدت‌زمان این دوره حیاتی نقش داشته باشد.

اگر نشانه‌هایی از کرونای خفیف داشته باشیم زمان بهبودی کرونا چقدر است؟

بیشتر افرادی که به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند، دارای علائم رایج و اصلی مثل سرفه و تب هستند ولی ممکن است مبتلایان برخی نشانه‌های دیگر مثل بدن‌درد ، خستگی و گلودرد را نیز داشته باشد.

سرفه‌ها در این افراد، در ابتدا خشک هستند و اما ممکن است این سرفه‌ها همراه با سلول‌های ریوی کشته‌شده توسط ویروس و خون نیز باشند بیماران دارای کرونای خفیف، با استراحت در خانه استفاده از مایعات و مسکن‌هایی مثل استامینوفن بهبود می‌یابند و نکته لازم این است که این افراد باید استراحت کامل و کافی داشته باشند.

تب افراد مبتلابه کرونای خفیف، در هفته اول از بین می‌رود ولی سرفه‌ها دوام بیشتری دارند و بر اساس آنالیزهای صورت گرفته توسط سازمان بهداشت جهانی بر روی‌ داده‌های کشور چین، مدت‌زمان بهبودی نسبی به‌طور میانگین ۱۴ روز برای این مبتلایان است.

زمان بهبودی کرونا


همچنین بخوانید:

نکات مهم برای جلوگیری از ابتلا به کرونا در باشگاه!

آغاز موج دوم کرونا از پاییز امسال!

علائم گوارشی کرونا جدی تر از چیزی هستند که تصور می کنید! 


اگر علائم بیماری شدید باشد زمان بهبودی کرونا چقدر است؟

ممکن است بیماری در برخی افراد گسترش و نمود بیشتری داشته باشند و این گسترش بیماری و عفونت می‌تواند بین ۷ تا ۱۰ روز اول بیماری در اوج خود باشد شروع بیماری کرونا می‌تواند ناگهانی و با تنگی نفس و التهاب‌های ریوی همراه شود؛در این حالت سیستم ایمنی بدن واکنش نشان می‌دهد و ممکن است این پاسخ دفاعی که در سطح بالا هست، باعث صدماتی به بافت‌ها به بدن شود و در این وضعیت خطرناک مبتلایان نیازمند مراقبت‌های پزشکیدر بیمارستان، مثل استفاده از گاز اکسیژن هستند و بهبودی این تنگی نفس ناشی از کرونا ممکن است تا ۸ هفته نیز طول بکشد

اگر نیازمند مراقبت‌های ویژه باشیم؟

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی از هر ۲۰ مبتلا یک نفر نیازمند مراقبت‌های ویژه پزشکی است.

افرادی که به کما می‌روند و در ICU بستری می‌شوند در صورت بهبود آن‌ها ۱۲ تا ۱۸ ماه زمان‌دارند تا به حالت نرمال قبل از کرونا برگردند

این افراد چون‌که به مدت زیاد در بیمارستان بستری می‌شوند ماهیچه‌هایشان ضعیف شده و برای بهبود وضعیت ماهیچه‌هایشان باید به فیزیوتراپی بروند.

یکی از فیزیوتراپیست ها می‌گوید که یکی از عوارض بیماری کرونا خستگی و ضعف عضلانی است که بعد از بهبودی نیز این افراد را درگیر خود می‌کند.

بنا بر گزارش‌ها تحقیقاتی در کشورهای ایتالیا و چین افراد بهبودیافته در مواجهه با هرگونه فشار عصبی دچار سرفه تنگی نفس و سردرد و ضعف جسمی می‌شوند.


همچنین بخوانید:

ماندگاری کرونا روی لباس ها چقدر است؟

برای جلوگیری از ابتلا به کرونا هنگام مسافرت چه کار کنیم؟؟؟

ازبین رفتن حس بویایی نشانه‌ی کرونای خفیف است!


آیا کرونا در سلامت بلندمدت افراد نیز تأثیر دارد؟

فعلاً نمی‌توان به‌صورت شفاف دراین‌باره اظهارنظر کرد و باید در آینده پژوهشگران دراین‌باره تحقیق و بررسی‌های لازم را انجام دهند تا تأثیرات کرونا بر سلامت بلندمدت افراد،آشکار شود. گروهی از پژوهشگران دانشمندان و روانشناسان، پیش‌بینی‌هایی کرده‌اند که نتیجه این پیش‌بینی‌ها این است که تا ۵ سال آینده مردم جوامع مختلف در معرض مشکلات جسمی و روانی هستند و هشدار داده‌اند که باید توجه کافی به سلامت جسمانی و روانی افراد شود و در غیر این صورت ما شاهد گسترش مشکلات اجتماعی فراوانی در آینده خواهیم بود مثلاً برخی از افراد مجبور هستند که تا آخر خود از تجهیزات کمک تنفسی استفاده کنند و این به‌نوبه خود می‌تواند باعث تضعیف اعتمادبه‌نفس آن‌ها شود.

چه تعداد از مبتلایان بهبودیافته‌اند؟

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط سازمان بهداشت جهانی، تاکنون ۶ میلیون و ۴۲۰ هزار نفر از ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مبتلا بهبودیافته‌اند.

آیا احتمال دارد دوباره کرونا بگیریم؟

برای مشاهده پاسخ این سؤال اینجا کلیک کنید.

امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید.