پیشنهادهای دکوراسیون برای اتاق کودک ! فقط چند روز تا باز شدن مدارس باقی مانده است.شاید این بهترین زمان برای تغییر دکوراسیون اتاق کودکتان باشد.خب،  اما آیا می دانید چگونه بهترین برنامه ریزی را در این زمینه انجام دهید؟ به عنوان مثال چه رنگی را باید انتخاب کنید و یا روشنایی اتاق باید چگونه باشد ؟ما در این مطلب تمام نکات در دکوراسیون اتاق کودک را برای شما جمع آوری کرده ایم با ما همراه باشید :

پیشنهادهای دکوراسیون برای اتاق کودک

مهم ترین نکاتی که در دکوراسیون اتاق کودک (در سن مدرسه ) باید رعایت شود کدامند ؟

در دکوراسیون اتاق کودک جهت نور ،موقعیت پنجره و درب و نحوه قرار گرفتن تخت خواب ،محل قرار گرفتن میز مطالعه ،کمد ها و ارتفاع سقف باید مورد توجه قرار گیرد.بهترین گام استفاده از نور طبیعی برای روشن شدن اتاق و میز مطالعه و همچنین با توجه به متراژ اتاق محل قرار گیری تخت خواب را مشخص کردن است.اگر نور طبیعی به اتاق خواب نمی تابد ،نور روز را می توان با استفاده از روشنایی غیر مستقیم به وجود آورد.

استفاده از رنگ و یا کاغذ دیواری روشن نقش مهمی در بزرگ نشان دادن اتاق را ایفا می کند.همچنین می توانید از اکسسوری هایی مانند آینه برای بزرگ تر نشان دادن اتاق استفاده کنید.

جدیدترین نوآوری در مورد رنگ و چیدمان اتاق کودک کدامند ؟

رنگ ها که یکی از مهم ترین عناصر دکوراسیون داخلی هستند هر فصل تغییر پیدا می کنند.مبلمان های به رنگ کلاسیک و طبیعی نیز طبق پیروی از ترند هر فصل به رنگ های روشن و شادتری تبدیل شده اند.سبز یشمی ،آبی تیره ،سرخابی ،زرشکی و زردهای روشن امسال جزو ترند رنگ ها در دکوراسیون داخلی هستند.رنگ های ملایم تر با رنگ های تیره به عنوان یک عنصر متعادل کننده ترکیب می شوند.و ترند رنگ های بژ ،آبی و صورتی ملایم نیز همچنان ادامه دارد.اکسسوری های از جنس برنج و یا مس نیز در کنار رنگ های ذکر شده باعث خلق دکوراسیونی فوق العاده خواهند شد.


در ادامه بخوانید :

۷ رازی که معلم کودک تان درباره ی او می داند اما شما از آنها بی خبر هستید!

پیشنهاد های رنگی برای دکوراسیون اتاق خواب !

برای داشتن خوابی آسوده و راحت دکوراسیون اتاق شما باید چگونه باشد ؟

نشانه های اضطراب مدرسه رفتن در فرزندتان را جدی بگیرید!


آیا نکاتی برای تمرکز بیشتر کودکتان در دکوراسیون وجود دارد ؟

انتخاب ارگونومی صندلی در قسمت مطالعه کودک به اندازه رنگ از اهمیت خاصی برخوردار است.برای جلوگیری از حواس پرتی کودک باید کشوها و کمدها به صورت ساده انتخاب شوند ،باید یک گوشه مطالعه برای تمرکز بر درس ها ایجاد شود و یک تخت راحت و سالم برای خواب آسوده کودک انتخاب گردد.رنگ زرد و بنفش می تواند انتخاب مناسبی برای کودکان در سن مدرسه باشد زیرا باعث تقویت هوش و تمرکز آن ها می شود.برای کودکان بین 11 تا 12 ساله، می توانید رنگ های قرمز، نارنجی و زرد  را انتخاب کنید.دیوارهای سبز  رنگ برای کودکان که در هنگام مطالعه عدم تمرکز دارند مفید خواهد بود.در عین حال ،رنگ های سبز به کودکان کمک می کند تا احساس آرامش و راحتی کنند.

با توجه به سلامت کودک چه نکاتی را باید مورد توجه قرار داد؟

باید از وسایل غیر قابل آلرژی زا و سرطان زا در اتاق کودک استفاده کنیم.باید اتاق کودک براساس گروه سنی وی چیده شود .توجه به این نکات تا حدود زیادی می تواند کودک تان را از خطرات ناشی مانند لبه های تیز مبلمان و…. نجات دهد.


همچنین بخوانید :اسباب بازی های پلاستیکی دارای خطر مرگ برای کودکان هستند !


تاثیر تحولات تکنولوژیکی در دکوراسیون چیست؟

توسعه و تغییر فناوری پیشرفت نیز نیازهای طراحی را به موازات پیشرفت های تکنولوژیکی شکل می دهد.می توانیم بگوییم که جزئیات تکنولوژیکی مورد استفاده در سیستم های کامپیوتری و موسیقی و تخته های هوشمند که در مدارس و میز های مطالعه ادغام شده اند، با افزایش خلاقیت کودکان، به توسعه اجتماعی کمک زیادی خواهند کرد.