انجام حرکات یوگا در محل کار به رفع فشارهایی که در زندگی حرفه ای امروزی وجود دارد، کمک خواهد کرد. سروصدای زیاد، نشستن های طولانی، مشکلات اقتصادی و … فشارهای زیادی به افراد وارد می سازد. اگر آرزو و هدف دارید که زندگی راحت تر و بهتری داشته باشیم پس باید به دنبال راهی باشیم که در محیط کار سازنده تر باشیم.یکی از این راه ها دور کردن استرس هاست.

انجام دادن یوگا در محیط کار باعث می شود، سلامت جسمانی و خوشحالی درونی تان افزایش یابد و در انجام کارتان سازنده و کارآمد باشید.

دست هایتان را در هم گره کنید و به سمت بالا بکشید، طوری که کف دست ها به سمت بیرون و بالا باشد. همانطور که دستهایتان را بالای سرتان نگه داشته اید چندین بار نفس بکشید، دم و بازدم عمیق.

حرکات یوگا در محل کار

در همان حالت کمی به سمت راست خم شوید و چندین بار به طور عمیق نفس بکشید. سپس به سمت چپ بدنتان متمایل شوید و بازهم چندین بار عمیقا نفس بکشید. سپس دوباره دست ها را بالای سر نگه دارید و چندین بار ستون فقرات را به سمت راست و چپ خم کنید.


همچنین بخوانید: ۷ حرکت یوگا برای رهایی از کمر درد 


دست های خود را روی شانه ها قرار دهید. با آرنج هایتان دایره های فرضی بزرگ و کوچک درست کنید. احساس می کنید چقدر خوب است؟ – این حرکت به کاهش تنش در شانه ها و گردن تان کمک خواهد کرد.

حرکات یوگا در محل کار

دست ها را روی پاهایتان قرار دهید سر خود را به عقب و پس از آن ابتدا به سمت راست، سپس به سمت چپ بچرخانید. اجازه دهید سرتان به جلو حرکت کند. هر بار، به آرامی نفس بکشید، و به طور ریتمیک دم و بازدم کنید.

با ملایمت چهره و چشمان خود را بمالید، این باعث خواهد شد که دوباره بتوانید به طور واضح ببینید. یک رنگ التیام بخش را تصور کنید، مثل آبی یا بنفش.


همچنین بخوانید: یوگا برای کاهش وزن : ۶ حرکت برای فرم گیری سریع


 

حرکات یوگا در محل کار

دستهایتان را روی پاها قرار دهید و با خود بگویید: من بودا یا الهه ی آرامش هستم، من در آرامش زندگی می کنم و در راه آرامش در حرکتم. سپس دست خود را به صورت دعا در آورده و با خود بگویید: نور برای من فرستاده شده است. همه ی مردم خوشحال باشند تا دنیا خوشحال شوند.

پاهای خود را بر زمین بکشید،  خود را به عنوان یک درخت با ریشه، تنه، برگها و تاج تجسم کنید. سپس مانند مانتارا فکر کنید: “درخت”  اجازه دهید ریشه های درخت عمیقا به زمین وارد شوند. یک پرنده کوچک پرواز می کند، بر روی درخت نشسته و به شما یک جمله مثبت می گوید. پرنده شما چیست؟ او به شما چه می گوید؟

در ادامه بخوانید: