با معرفی انیمه های شبیه Squid game همراه شما هستم. سریال بازی ماهی مرکب – اسکویید گیم – یکی از جدیدترین سریال های نتفلیکس، و محصولی از کره جنوبی است. که به سرعت موفق به ایجاد سر و صدای زیادی شده است. این سریال، که به عنوان یکی از محبوب ترین سریال های خارجی زبان نتفلیکس شناخته می شود، داستانی درباره دست و پنجه نرم کردن با بقا و مرگ را روایت می کند. سریال بازی مرکب، یکی از دغدغه های آشنا، به نام بی پولی و غرق شدن در قرض ها و قسط ها را برداشته. و آن را تبدیل به محرک بسیاری از شخصیت های داستانش کرده است.

بهترین انیمه ها برای طرفداران سریال بازی ماهی مرکب – اسکوئید گیم

این سریال، درباره مردی است که در بدبختی هایش غرق شده و نمی داند چه کار کند. تا اینکه بعد از دریافت یک فراخوان، پایش به رقابتی باز می شود که زندگی اش را برای همیشه تغییر می دهد. رقابتی سر مرگ و زندگی. در این مسابقه، 456 نفر شرکت کرده اند. آنها بازی های دوران کودکی‌شان را انجام می دهند. هر کس ببازد، کشته می شود؛ و تنها کسی که تا انتها بماند، به جایزه ای نزدیک 40 میلیون دلار دست پیدا می کند.

مرتبط: تئوری های سریال بازی مرکب که ممکن است واقعیت داشته باشند!

بهترین انیمه های شبیه Squid game

با وجود اینکه رقابت بر سر مرگ و زندگی چیز جدیدی نیست؛ ولی راستش را بخواهید، دنبال کردن داستان هایی با این موضوع، خسته کننده نمی شود. ما با کسانی آشنا می شویم، احساساتشان، و شرایطی که در آن هستند را، درک می کنیم، و خودمان را جای آنها می گذاریم. البته همیشه هم شخصیت های این داستان ها همدلی برانگیز نیستند؛ خیلی اوقات آنها نفرت انگیز هستند. یا مثل کاکگوروی، کلا در سطح دیگری قرار دارند.

انیمه های شبیه Squid game کم نیستند، اگر طرفدار آثاری درباره رقابت های جدی و غیرقابل شوخی، جنگیدن برای بقا، و پیچش های داستانی غیرمنتظره هستید، و از سریال بازی ماهی مرکب هم لذت برده اید، تا آخر این مطلب همراه مجله وارونه باشید. تا انیمه های شبیه بازی مرکب را به شما معرفی کنیم.

Gantz .11 / گانتز

  • MAL: 7
  • ژانر: علمی تخیلی، تریلر روانشناختی، ترسناک، اکشن
  • سال انتشار: 2010

انیمه گنتز یکی از بهترین انیمه های شبیه Squid game، درباره نوجوانی به نام کی کورنو است که یک روز، زمانی که در راه برگشت به خانه در ایستگاه قطار ایستاده بود، متوجه می شود که یک نفر روی ریل قطار افتاده است. او در ابتدا کاری با او ندارد، ولی بعد از اینکه یکی از همکلاسی هایش برای نجات دادن آن فرد از او کمک می خواهد، مجبور می شود جلو برود. کی و همکلاسی اش، موفق به نجات دادن او می شوند، ولی زمانی که هنوز خودشان نتوانسته اند از روی ریل قطار، به بالا، روی ایستگاه بروند، قطار سر می رسد.

کی و دوستش، تقریبا نجات پیدا می کنند. در واقع، بهتر است بگوییم از چاله به عمق چاه سقوط می کنند! وقتی آنها به خودشان می آیند، می بینند که به همراه چندین نفر، که همگی شان تا دم مرگ رفته و برگشته بودند.

مرتبط: فیلم و سریال های شبیه بازی مرکب (Squid Game) 


Danganronpa .10 / دانگانرونپا

  • MAL: 7.2
  • ژانر: جنایی
  • سال انتشار: 2013

انیمه Danganronpa درباره 16 دانش آموز است که در مدرسه شان حبس می شوند. در حالی که آنها نمی دانند چه کار کنند، یک خرس انسان نما به نام مونوکوما پیدایش می شود. و راه حلی جلوی پایشان می گذارد: تنها راهی که این 16 نفر می توانند از طریق آن به آزادی دست پیدا کنند، کشتن همدیگر است. البته ماجرا فقط همین نیست؛ آنها بعد از کشتن هر کس نباید به عنوان قاتل لو بروند!

nronpa مثل سریال بازی مرکب، شاهد افرادی هستیم که برای زنده ماندن، و رسیدن به چیزی که می خواهند، مجبورند در رقابتی ترسناک و خشن شرکت کنند. البته شرکت کنندگان این رقابت در انیمه Danganronpa نسبت به سریال بازی مرکب جوان تر و بسیار کمتر هستند!


Darwin’s game .9 / بازی داروین

  • MAL: 7.3
  • ژانر: اکشن، علمی تخیلی
  • سال انتشار: 2020

انیمه بازی داروین، درباره نوجوانی 17 ساله به نام سودو است که پس از قبول کردن یک دعوت آنلاین از یکی از دوستانش، وارد یک بازی به نام داروین می شود. این بازی، جنبه های ناشناخته و دلهره آور زیادی دارد. در ادامه، سودو، متوجه می شود که بازی داروین فقط یک بازی آنلاین نیست؛ او وارد یک نبرد مرگ و زندگی شده است! هر کدام از شرکت کنندگان بازی داروین، نشان خاصی را دریافت می کنند. این نشان، به آنها قدرت هایی فراطبیعی می بخشد؛ که از بازیکن تا بازیکن فرق دارد.

انیمه بازی داروین، شباهت های زیادی به بازی های این چنینی که در دنیای واقعی انجام می شوند، دارد. چندین نفر، در سراسر دنیا، به خصوص ایران خودمان، درگیر بازی هایی شده اند که رسما آنها را بیچاره می کنند. عاقبت شرکت کنندگان این بازی ها، اغلب اوقات خوب و خرم نیست. و بسیاری از آنها، در انتهای این بازی کشته می شوند. انیمه بازی داروین، این قضیه را با چاشنی عناصر فراطبیعی به تصویر می کشد.


Btoom .8! / بتووم!

  • MAL: 7.3
  • ژانر: اکشن، بقا
  • سال انتشار: 2012

انیمه Btoom درباره مردی تنها و بیکار به نام ریوتاست که یکی از بازیکنان برتر یک ویدیو گیم به نام Btoom است. ماجرا زمانی آغاز می شود که سازندگان این بازی، یک فراخوان برای شرکت در نسخه واقعی آن می دهند. و ریوتا، شخصیت اصلی انیمه، برای شرکت در نسخه واقعی بازی بتوم داوطلب می شود…

انیمه Btoom، جنبه های مختلفی که انسان ها می توانند داشته باشند را، به شکل قابل تاملی به تصویر می کشد. این انیمه، اثری است که اگر از آثار ژانر بقا لذت می برید، یا اگر از طرفداران سریال بازی مرکب یا فیلم بتل رویال باشید، نباید آن را از دست بدهید.


Kakegurui .7 / قمارباز

  • MAL: 7.3
  • ژانر: تریلر روانشناختی
  • سال انتشار: 2014

انیمه قمارباز – کاکگوروی، تسخیر کننده – یک انیمه روانشناختی خاص است. این انیمه، درباره مدرسه ای به نام هیاکائو است که هیچ چیزش شبیه مدارس عادی نیست. این مدرسه، روی انگشتان اعضای شورای دانش آموزی می چرخد؛ که روش ترسناکی برای اداره کردن هیاکائو دارند. اگر یکی از دانش آموزان هیاکائو باشید، و بخواهید چه در مدرسه و چه در زندگی آینده تان جایگاهی داشته باشید، باید بتوانید قمار کنید. و ببرید. کسی که در قمار ببازد، برده بقیه می شود. و تمام برنامه زندگی اش در آینده، توسط شورای دانش آموزی تعیین می شود. اوضاع به همین شکل است و افراد ثابتی قدرت را در دست دارد. تا اینکه یک نابغه به نام یومکو جابامی وارد مدرسه می شود و هر کسی که قدرت دارد را، کنار می زند!

در انیمه تسخیر کننده، تنها چیزی که بر سرش قمار می کنند، پول نیست. آنها سر مرگشان، میراثی که هنوز تصاحبش نکرده اند، اعضای بدن، و هر چیزی که فکرش را بکنید قمار می کنند. و درست مثل اسکویید گیم، همه اینها زیر سر یک نفر خاص است که از دور تماشا می کند.


Alice in Borderland .6 / آلیس در سرزمین مرزی

  • MAL: 7.4
  • ژانر: علمی – تخیلی، هیجان انگیز، درام، بقا
  • سال انتشار: 2014

انیمه آلیس در سرزمین های مرزی یکی دیگر از انیمه های شبیه Squid game، درباره پسری جوان و به شدت بد شانس به نام آریسو ریوهی است که تقریبا دبیرستان را تمام کرده است. او به همراه چند نفر دیگر، در توکیوی متروکه گیر می افتند. آنجا، آنها متوجه می شوند که تنها چاره ای که دارند، انجام بازی هایی خطرناک است که میزان سختی آنها، با کارت هایی مشخص می شوند. وقتی آنها اولین بازی را انجام می دهند، “ویزا” دریافت می کنند. ویزای آنها با انجام دادن هر بازی تمدید می شود. و اگر آنها بازی نکنند، و ویزایشان منقضی شود، کشته می شوند.

انیمه آلیس در سرزمین های مرزی، یک اقتباس یا سریال کامل نیست. تنها سه قسمت او وی ای از این انیمه وجود دارد. برای همین، اگر می خواهید درست و حسابی از داستان این سری سر در بیاورید، پیشنهاد می کنیم مانگای منبع اقتباس، که یکی از بهترین مانگاهای ترسناک است را مطالعه کنید. یا می توانید سریال ژاپنی آلیس در سرزمین مرزی که اقتباس کامل تری نسبت به انیمه است را، تماشا کنید.


Future diary .5 / خاطرات آینده

  • MAL: 7.5
  • ژانر: اکشن، تریلر روانشناختی، معمایی، عاشقانه، ترسناک
  • سال انتشار: 2011

انیمه خاطرات آینده – میرای نیکی – درباره یک رقابت اجباری و مرگبار بین 12 نفر است. عمر خدای زمان و مکان، دئوس، رو به پایان است؛ و حالا می خواهد برای خودش یک جانشین انتخاب کند. برای این کار، او 12 انسان عادی را انتخاب می کند و آنها را به جان هم می اندازد؛ و تنها کسی که در نهایت باقی بماند، خدای زمان و مکان بعدی خواهد شد. البته، ماجرا فقط همین نیست. دئوس، اطلاعات مربوط به آینده را، در اختیار هر کدام از شرکت کنندگان قرار می دهد. بنابراین، کسی که بتواند از چیزهایی که درباره آینده فهمیده، به بهترین شکل ممکن استفاده کند، شانس بیشتری برای زنده ماندن دارد.

بعد از تماشای انیمه خاطرات آینده، فقط دو حالت برایتان پیش می آید: یا از آن متنفر می شوید، یا عاشقش می شوید. هیچ حالت دیگری ندارد. اصولا مردم یا طرفدار سینه چاک این انیمه هستند و یا هیتر سرسخت آن. به هر حال، فارغ از خوب و بد بودن، این انیمه، از لحاظ بصری جذاب است و ایده جالبی هم دارد. پس بدک نیست نگاهی به آن بیندازید. ولی اگر با دیدن چند قسمت، حس کردید خوشتان نیامده، بلافاصله بدون تعلل آن را رها کنید. چون احساس اولیه ای که این انیمه به شما می دهد، تا آخر با شما باقی می ماند.


Tower of God .4 / برج خدا

  • MAL: 7.6
  • ژانر: اکشن، فانتزی تاریک
  • سال انتشار: 2020

“اگر بتوانید به طبقه آخر برج خدا برسید، به هر آرزویی که داشته باشید، دست پیدا می کنید.”

انیمه برج خدا، درباره پسری به نام بم است که در تمام زندگی اش، در نزدیکی برجی مرموز به نام برج خدا زندگی می کرده است. تنها کسی که بم با او در ارتباط بوده و می شناخته، دختری به نام ریچل است که یک روز، تصمیم می گیرد برای رفتن به برج خدا، بم را ترک کند. بم، که وابستگی زیادی به ریچل داشته، تصمیم می گیرد به دنبال او برود. بم، برای اینکه به ریچل برسد، باید تک تک طبقات برج را طی کند که عبور از هر کدام آنها، بسیار دشوار است. و اینگونه می شود که پای او، به دنیایی بسیار پیچیده و خطرناک باز می شود…

انیمه برج خدا، اقتباسی از یک مانهوای به شدت محبوب و مشهور است که طرفداران بیشماری در سراسر دنیا دارد. جالب است بدانید که منبع اقتباس انیمه برج خدا، تاکنون بیش از 4 و نیم میلیارد بازدید داشته! این همه طرفدار، نشان دهنده این است که شانس لذت بردن از مجموعه برج خدا بسیار بالاست. پس منتظر چه هستید؟ قدم به دنیای تاور آف گاد بگذارید و با داستانی دوست داشتنی و تصاویری منحصر به فرد و زیبا روبرو شوید.

مرتبط: نکاتی جالب درباره Tower of God ؛ شرح دنیای بزرگ و ناشناخته برج 


No game no life .3 / بدون بازی بدون زندگی

  • MAL: 8.1
  • ژانر: ایسکای، فانتزی، علمی تخیلی
  • سال انتشار: 2014

انیمه بدون بازی بدون زندگی، یک انیمه کمدی است که صدها برابر کیوت تر از بازی مرکب به نظر می رسد! ولی به هر حال، شباهت هایی بین این دو سریال وجود دارد. انیمه نو گیم نو لایف، درباره خواهر و برادری باهوش و گوشه گیر با نام های شیرو و سوراست که به مدرسه نمی روند، ارتباط زیادی با مردم ندارند، و تمام وقتشان را به انجام دادن بازی های ویدیویی می گذارانند. همچنین از دنیای واقعی متنفرند. یک روز، بعد از اینکه آنها یک رقیب سرسخت در بازی شطرنج انلاین را شکست می دهند، دعوتنامه ای مرموز برای وارد شدن به دنیایی را دریافت می کنند که در آن تک تک تصمیمات با بازی کردن گرفته می شوند…

انیمه بدون بازی بدون زندگی، آرت استایل چشم نوازی دارد. صد البته، خشونت و مفاهیم ترسناک بازی ماهی مرکب در این انیمه جایگاهی ندارند. پس اگر بیشتر دنبال آثار دارک و خشن هستید، این انیمه به شما توصیه نمی شود. ولی اگر از کمدی، ایسکای، و همچنین ویدیو گیم ها لذت می برید، تماشای این انیمه برایتان واجب است.


Death parade .2 / نمایش مرگ

  • MAL: 8.2
  • ژانر: درام، ترسناک، هیجان انگیز، روانشناختی، معمایی
  • سال انتشار: 2015

انیمه نمایش مرگ، یکی از محصولات شاخص استودیو مدهاوس، سازنده انیمه هایی مثل دفترچه مرگ است. این انیمه، که به زندگی پس از مرگ می پردازد، درباره یک بار است که روح افرادی که همزمان از دنیا رفته اند، و در زندگی هم نقش داشته اند، به آنجا منتقل می شوند. آنجا، یک قاضی، برای اینکه ببیند از بین این ارواح، چه کسانی لایق مجازات و چه کسانی لایق زندگی دوباره هستند، بین هر دو نفر، یک بازی به راه می اندازد. با توجه به رفتارهایی که آنها هنگام بازی از خود نشان می دهند، قاضی تصمیم می گیرد که چه کسی به سرانجامی تاریک، و چه کسی به سرانجام خوب برسد.

انیمه نمایش مرگ، همزمان که می تواند بعضی اوقات دارک و ترسناک شود، همزمان می تواند خیلی اوقات اشکتان را در بیاورد. این انیمه، به انسان ها و پیوندهای بینشان به زیبایی پرداخته و دید تاثیرگذاری نسبت به انسانیت و مرگ دارد.

مرتبط: بهترین انیمه های جنایی ؛ تماشای جنایت‌های بی نقص از قاب انیمه 


Kaiji: Ultimate survivor .1 / کایجی

  • MAL: 8.3
  • ژانر: اکشن، هیجان انگیز
  • سال انتشار: 2007

کایجی توی لیست انیمه های شبیه Squid game جایگاه ویژه ای دارد. انیمه کایجی: آخرین بازمانده، درباره مردی بیکار و فقیر به نام کایجی است که زندگی خود را با قمار و دزدی می گذراند. او وضع چندان خوبی ندارد تا اینکه یک نفر پیشنهادی وسوسه کننده به او برای شرکت در یک قمار، که می تواند زندگی او را از این رو به آن رو کند، می دهد. در ابتدا، کایجی فکر می کند که می تواند با قبول کردن این پیشنهاد، از شر قرض ها و قسط ها راحت بشود، ولی بعد از اینکه این پیشنهاد را قبول می کند، با شرایط غیر منتظره ای مواجه می شود…

این روزها، همه از شباهت های فیلم بتل رویال و چندین فیلم و سریال دیگر با بازی مرکب صحبت می کنند. در صورتی که از کایجی، یکی از آثاری که می توان ادعا کرد از منابع الهام بازی ماهی مرکب بوده، صحبتی نمی شود. انیمه کایجی: آخرین بازمانده، بخش های اول مانگای تحسین شده کایجی را پوشش داده است. این انیمه، درست مثل قمار باز، روی قمار کردن تمرکز دارد. و به همین دلیل، علاوه بر سریال اسکویید گیم، به قمارباز هم شباهت دارد. این انیمه 26 قسمتی، می تواند شروع مناسبی برای شما هنگام ورود به دنیای مجموعه کایجی باشد. بعد از آخرین بازمانده، که آرک اول مانگا را پوشش می دهد، می توانید فصل دوم این انیمه را تماشا کنید و بعد از پارت سوم مانگا شروع به خواندن کنید.

امیدواریم که از معرفی انیمه های شبیه Squid game لذت برده باشید. مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید: نظر کره ای ها درباره سریال بازی مرکب چیست؟