نقشه برداری از سطح ماه هم ممکن شد …

اولین نقشه ی جغرافیایی ماه به دست بشر تهیه شد ! این خبر یکی از داغ ترین و تازه ترین دستاوردهای بشر در دنیای فضانوردی است!

 اولین نقشه ی جغرافیایی از ماه یعنی قدمی بزرگ در راستای شناخت هر چه بیشتر نزدیک ترین همسایه مان! واقعا تهیه اولین نقشه جغرافیایی ماه برای ما چه سودی دارد؟

 با من و وارونه همراه باشید تا از جزییات این خبر و مزایایش بیشتر بدانیم!


داستان تولد اورانوس و قمر هایش !!! راز های سیاره ی یخی بر ملا شد!!! 


خب خبر های حاکی از آن است که ما توانسته ایم اولین نقشه ی جغرافیایی از ماه را به دست بیاوریم!

اطلاعات لازم برای این نقشه از ماهواره ها ، ماموریت های آپولو و انیستیتو های فعال در دانش ماه شناسی جمع آوری شده است !

با کنار هم قرار دادن اطلاعات این منابع بالاخره موفق شدیم یک نقشه ی جغرافیایی قابل فهم و دقیق از ماه داشته باشیم!

این همسایه ی 4.5 بیلیون ساله ی ما پوشیده از تخته سنگ و حفره های عظیم است ! و در کل هر مدل ویژگی جغرافیایی که بخواهید در آن پیدا می شود!

بروز ترین نقشه ی ممکن …

 محققان برای دقیق تر کردن هر چه بیشتر نقشه ها از نقشه های کوچک تری که در 6 ماوریت آپولو به دست آمده بود هم استفاده کردند !

البته این نقشه ها و اطلاعات قدیمی را با عکس های تازه ی به دست آمده از ماهواره ها تلفیق کردند تا نقش ی جغرافیایی از ماه بروز و دقیق باشد!

همین کارشان باعث شد نقشه ی به دست آمده با بهترین و دقیق ترین حالت ممکن ماه را برایمان به تصویر بکشد! این نقشه می تواند مساحتی به اندازه 15000000 کیلومتر از ماه را به صورت دقیق نشان دهد!

چرا ماه نقشه برداری شد ؟

اولین نقشه جغرافیایی ماه

جیم رایلی ، فضانورد اسبق ناسا می گوید: بشر همیشه شیفته ماه بوده و هست! استفاده از چنین نقشه هایی می تواند به ناسا در ماموریت ها و برنامه های آینده خیلی کمک کند!

داشتن یک نقشه ی مشخص و واحد می تواند مثل یک سرنخ در ماموریت های آینده به فضانوردان کمک کند! جدایی از اینها ، همین جا روی زمین هم می توان از این نقشه استفاده کرد!

 با استفاده از این نقشه ویژگی های برجسته ماه نقطه یابی شده است ! و در صورت نیاز به راحتی میدانیم کجا ،دنبال چه چیزی بگردیم!

مدیر تیم نقشه برداری از ماه ، کوری فورتزو گفته: این نقشه حاصل دهه ها تلاش بی وقفه ی ماست!

با استفاده از اطلاعات ارزشمند این نقشه می توان ماموریت های تازه به این سیاره را به راحتی پیش برد!

مکان ها با نقطه بندی مشخص شده! درست مانند اینکه در سیاره خودمان سفر میکنیم!

اگر مایل هستید می توانید انیمه ی این نفشه را با استفاده از لینک زیر ببنید ! اولین نقشه ی جغرافیایی ماه هم در این لینک موجود است !