به ماه دوم زمین خوش آمد بگویید!!!!

آیا زمین دو ماه دارد؟ محققان در طول هفته ی گذشته اعلام کرده اند که سیاره ی ما زمین دوست تازه ای برای خود پیدا کرده است! میگویند قمری تازه خود را در مدار زمین جای داده است! سوال این جاست: آیا زمین دو ماه دارد؟

گروه کاتالینا دیروز به صورت رسمی اعلام کرد که دومین قمر طبیعی گردنده به دور زمین را رویت کرده است.

این قمر تازه متولد شده پیش از این سیارکی بوده که در مدار زمین گردش می کرده . محققان هفته ی گذشته این ماه را کشف کرده اند اما تصمیم گرفتند که خبر را منتشر نکنند تا مطمئن شوند قمر کشف شده ماهواره ی از مدار خارج شده یا زباله ی فضایی نباشد!!!



هنوز هم ممکن است این قمر را به اشتباه گرفته باشند!!!

برخی هنوز هم مشکوکند که این قمر ماهواره ای ا مدار خارج شده باشد . اما تا به این جای کار همه ی شواهد گواه بر این هستند که این جسم قمری است که به دور سیاره ی ما گردش می کند!!! این یعنی زمین ما 2 ماه دارد.

گروه کاتالینا خبر را در توییتی منتشر کردند و لینک فیلم ماه دوم زمین را هم در این ویدیو آپلود کردند.

توییت گروه کاتالینا

خبر خبر خبر

زمین قمر کوچک دیگری هم دارد به نام 2020 CDC. در شب 15 فوریه من و همکارم تدی پروینه , دونفر از اعضای گروه کاتالینا ،این جسم را در مدار زمین کشف کردیم. فیلم های منتشر شده توسط این فضانوردان در این لینک موجود است!!!

بر اساس گفته های فضانوردان این ماه مداری نامنظم دارد اما جایی برای نگرانی نیست چرا که اندازه ی این ماه چیزی به اندازه ی یک ماشین فشرده شده است.

اتفاقی نادر اما ارزشمند

این اتفاقات در دنیای ستاره ها و سیاه ها بسیار نادر است. اما این اولین بار نیست که زمین ما جسمی را به مدار خود جذب کرده است.

در عرض چند ماه ،قمر جدید زمین از مدار کره ی ما جدا می شود. وداع گفته و به فضایی نا معلوم رانده خواهد شد!!! شاید هم روزی قمر کره ای دیگر شود!!!

جدایی از اینکه زندگی کردن بر روی سیاره ای دو ماهه بسیار جالب است، فضانوردان معتقدند که وقتی زمین هر از چندگاهی سیاره ای را به خود جذب کند در واقع این امکان را به وجود آورده که محققان آن جسم را بررسی کنند.

علاوه بر این محققان می توانند نحوه ی شکل گیری سیارک ها را مشخص کنند و البته رابطه شان با زمین را از نزدیک زیر نظر بگیرند!!!