سامسونگ، هفته گذشته در تاریخ 12 آگوست، سری جدید گلکسی بادز را معرفی کرد. این آخرین تلاش شرکت سامسونگ برای تقابل با اپل ایرباد بود. حال ما در این مقاله قصد داریم به بررسی اپل ایرپاد و سامسونگ گلکسی بادز بپردازیم و درباره هدفون‌های بی‌سیم ACN سخن بگوییم. در ادامه همراه ما باشید.


بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی نوت 20 و نوت 10 ؛ تفاوت‌ها را دریابید!


سامسونگ گلکسی بادز لایو آخرین محصول غول تکنولوژی کره جنوبی در طیف هدفون‎‌ها است. این محصول توانایی رقابت با هدفون‌های شرکت اپل، ایرپاد، را دارد و همچنین با توجه رقابت همیشگی اپل و سامسونگ در عرصه تلفن‌های هوشمند، رقابت این دو شرکت سخت‌افزاری بر سر هدفون می‌تواند چالش برانگیز باشد.

در ادامه بخوانید » بهترین ایربادهای نویز کنسلینگ 

بررسی اپل ایرپاد و سامسونگ گلکسی بادز

هردوی ای شرکت‌ها هدفون‌هایی با قابلیت‌های بی‌نظیر ارائه می‌دهند و تقابل این دو بسیار تنگاتنگ است. اما با توجه به طراحی منحصر بفرد سامسونگ در سری جدید گلکسی بادز و عرضه آن با قیمت پایینتر شک‌ها و شبهات درباره محصول جدید سامسونگ، زیاد است. حال باید بررسی کنیم و ببینیم این محصول قابلیت رقابت با ایرپاد‌‌های اپل را داراست؟


بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی نوت 20 ؛ هرآنچه باید درباره‌ی این گوشی بدانید!


اندازه هدفون

بررسی اپل ایرپاد و سامسونگ گلکسی بادزیکی از نکاتی که در بررسی اپل ایرپاد و سامسونگ گلکسی بادز باید به آن توجه کنیم، سایز و اندازه هدفون‌ها است. طبق اطلاعات ارائه شده توسط اپل، ایرپاد از طراحی انحصاری استفاده می کند به طوریکه ایرپاد به راحتی درون گوش قرار می‌گیرد و همراه است با یک عنصر اضافی که به پایین خم می شود و باعث می شود ایرپاد به طور مبهمی از بعضی زوایا مانند یک نت موسیقی به نظر برسد. مطابق برگه مشخصات اپل، این هدفون، 1.22 اینچ طول، 0.86 اینچ عرض و 0.94 اینچ عمق دارد.

سامسونگ برای گلکسی جوانه های زنده یک شکل لوبیا را انتخاب کرده است که هرکدام ساخته شده است تا در حفره گوش با حداقل قرار گرفتن در معرض بیرونی قرار بگیرد. افرادی که مجهز به گوشواره های گوش هستند در هنگام نصب ، نمای بیرونی براق را مشاهده می کنند ، اما هیچ عنصر اضافی آویزان یا برآمدگی های اصلی وجود ندارد.

بررسی اپل ایرپاد و سامسونگ گلکسی بادز

ANC

هر دو محصول فناوری ANC را ارائه می دهند. هر دو از میکروفون‌هایی که در داخل و خارج از کانال گوش قرار گرفته اند استفاده می کنند تا از سر و صدای پس زمینه استفاده کنند و سپس صدای متضاد ایجاد می کنند که قبل از اینکه کاربر بتواند آن را بشنود، آن را خنثی کند. واژه ANC مخفف کلمه Active noise cancellation است که معنای آن فعالیت حذف نویز است. با استفاده از این قابلیت نویز بسیاری که در محیط وجود دارد، با وجود هدفون حذف می‎شود.

سامسونگ ANC محصول آخر خود را روی درصد 97 قرار داده است. این بدین معناست که 97 درصد نویز های خارجی مسدود می‎شوند. اما باز هم 3 درصد نویز خارجی وجود دارد و این یک نقطه ضعف برای گلکسی بادز است. البته می‎توان از جهتی گفت این کار سامسونگ خوب است چراکه این شرکت گزینه ای برای ارتقاء دارد و هنوز تمامی کوپن های خود را خرج نکرده است.

با این حال ، ایرپاد از یک حالت شفاف سازی، بهره مند می شود. این ویژگی از طریق برخی صداهای محیطی به کاربر انتقال داده می‌شود. این بدان معنی است که ایرپاد می‌تواند هم تجربه ANC کاملی داشته باشد و هم یک صدای صوتی انتخابی محیطی داشته باشد و این بهترین حالت ممکن است.


بیشتر بخوانید: ویژگی های برتر اندروید نسبت به آی‌او‌اس؛ اندروید سیستم عامل پیشتاز 


کیفیت صدا

ایرپاد از یک درایور بلندگو با کیفیت زیاد و سفارشی که دامنه پویایی دارد، استفاده می‎کند. این امر آداپتیو ای‌کیو را ارتقاء می‌بخشد. آداپتیو ای‎کیو یک اکولایزر است که بطور خودکار با خصوصیات متناسب کانال صدا ارتباط برقرار می‎کند.

بررسی اپل ایرپاد و سامسونگ گلکسی بادز

سامسونگ از بلندگوی‌های 12 میلی متری استفاده می‌کند که توسط AKG برای افزایش وضوح صدا تنظیم شده است. از درایور بزرگ و مجرای بیس، باعث ایجاد یک بیس عمیق می‌شود و این نیز باعث افزایش کیفیت می‏‎شود.

هر دو سیستم از قرار دادن میکروفن‌ها در خارج و داخل لاله گوش استفاده می کنند. اپل تنها از میکروفون‌های خارجی استفاده می‌‎کند، درحالی‌که سامسونگ از هر دوی این‌ها استفاده می‌کند.

علاوه بر این، سامسونگ از نوعی واحد صوتی استفاده می‌کند که می‌تواند هنگام جابجایی فک کاربر حساس شود و لرزش‌ها را به سیگنال‌های صوتی تبدیل کند. این به تقویت گفتار حین تماس‌ها و برخورد با دستیاران دیجیتال کمک می‌کند.

رابط و دستیاران دیجیتال

هر دوی این هدفون‌ها از کنترلر های لمسی استفاده می‌کنند و این تعجبب آور نیست چون جفت هدفون‌ها با گوش سر و کار دارند. کاربران می‌توانند برای مدیریت پخش موسیقی و پاسخ دادن به تماس‌ها، پوشش بیرونی گلکسی بادز را لمس کنند.

ایرپاد از فناوری Force Stem بعنوان کنترلر استفاده می‌کند. این ممکن است برای افرادی که نگران صدمه زدن به دکمه‌های لمسی هدفون خود هستند با ضربه زدن مستقیم روی دکمه مفید واقع شود.

نکته حائز اهمیت دیگری که در بررسی بررسی اپل ایرپاد و سامسونگ گلکسی بادز باید به آن توجه کنیم، استفاده از دستیاران دیجیتال است. ایرپاد از دستیار سیری شرکت اپل بهره می‌برد ولی گلکسی بادز از دستیار بیکسبی استفاده می‌کند. وجوه تمایز این دو دستیار آنقدر‌ها هم زیاد نیست.

کاربران در هر لحظه با صدا زدن دستیار خود می‌توانند از خدمات این دو استفاده کنند. در گلکسی بادز، کاربر با فعال و غیرفعال کردن گزینه Voice Wake-Up شنوایی دستیار را تنظیم کنند.

عمر باتری

مدت زمانی که می‌توانید از هر یک از هدفون‌ها استفاده کنید بسیار مناسب است. اپل ادعا می‌کند کاربران می‎‌توانند از ایرپاد ها حداکثر 4.5 ساعت به همراه ANC و 5 بدون استفاده از ANC استفاده کنند. همچنین به مدت 3.5 ساعت می‌توانند مکالمه و تماس داشته باشند.

سامسونگ، به دلیل ارائه ANC به طور مستقل و قابلیت فعالسازی و غیرفعالسازی بیکسبی، زمان‌های مختلفی در استفاده از گلکسی بادز ارائه می‎دهد. در حالت عادی می‌توان 6 ساعت با استفاده از ANC و 8 ساعت بدون استفاده از آن، از گلکسی بادز استفاده کرد.

اپل ایرپاد و سامسونگ گلکسی بادز

علاوه بر این که زمان استفاده از بادز برای موسیقی گوش کردن بهتر است، زمان مکالمه و تماس آن نیز بهتر است. شما می‌توانید 4.5 تا 5.5 ساعت از این دستگاه برای مکالمه استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین هدفون های ورزشی وایرلس


دیگر اطلاعات

هر دو مدل برای اتصال به تلفن هوشمند از بلوتوث 5.0 استفاده می‌کنند. ایرپاد از تراشه H1 برای جفت شدن سریع با آیفون و تعویض سریع دستگاه بهره می برد. اما سامسونگ از قابلیت های سوئیچینگ مشابه با دستگاه های سازگار برخوردار است. سامسونگ همچنین از رمزگذاری اختصاصی مخصوص خود در کنار AAC و SBC استفاده می‌کند. AAC به معنای رفع تمام اشکالات ارتباطی (غیر از گفتار شفاهی) است. SBC نیز یک دستگاه سخت افزاری است که شروع، برقراری و خاتمه مکالمات تلفنی را در شبکه پروتکل امن VoIP کنترل و رمزنگاری می‌کند.

همچنین هر دوی این هدفون‌ها ضدآب هستند و از این فناوری هوشمند بهره می‌برند. گلکسی بادز از سیستم IPX4 استفاده می‌کند تا بتواند مقاومت بیشتری در برابر آب داشته باشد. همچنین ورود عرق نیز به داخل این هدفون هیچ آسیبی به آن نمی‌رساند. ایرپاد نیز از سیستم IPX2 استفاده می‌کند و در برابر آب مقاوم است اما ورود ترشحات پوستی می‌تواند در دراز مدت به آن صدمه وارد کند.

اپل ایرپاد و سامسونگ گلکسی بادز

ایرپاد سنسور‌های بسیار قوی و جذابی دارد که قابلیت‌های شتاب سنجی، حسگر گفتاری و حرکتی را ارائه می‌دهد که با استفاده از این سنسور‌ها و حسگر‎ها کیفیت صدا افزایش بسیار زیادی خواهد داشت و موجب رضایتمندی کاربر می‌شود.

قیمت

ایرپاد پرو 249 دلار هزینه دارد که این شامل شارژر با‌سیم و بی‌سیم می‌شود. طبق معمول سامسونگ نیز تصمیم گرفته است لوازم جانبی خود را ارزانتر از آمازون عرضه کند. قیمت گلکسی بادز با توجه به قابلیت‌های فراوان آن 169 دلار است. این رقم 79 دلار ارزان تر از ایرپاد اپل است. همچنین نکته دیگری که تعجب برانگیز است، رنگبندی این دو محصول است. ایرپاد‌های اپل فقط در رنگ سفید وجود دارند، درحالیکه گلکسی بادز در رنگ های میستیک برنز، میستیک سفید و میستیک سیاه وجود دارد.

فراموش نکنید؛ همیشه ارزانتر، بهتر نیست !

تصمیم گیری بین انتخاب ایرپاد و گلکسی بادز بسیار سخت است چراکه گلکسی بادز با این همه امکانات خوب و بهتر از ایرپاد، تنها 170 دلار ارزش دارد و این کمی عجیب و خنده دار است. پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید هر یک از این محصولات درباره آن‌ها از افرادی که قبلا این محصولات را خریداری کرده‌اند، پرس و جو کنید.

همچنین ظاهر گوش‌های شما نیز مهم است و باید به شکل گوشتان توجه کنید.


بیشتر بخوانید: بهترین هدفون های ارزان قیمت وایرلس با قابلیت حذف نویز !


مشخصات کلی هدفون‌های اپل ایرپاد پرو و سامسونگ گلسی بادز پلاس

ایرپادگلکسی بادز
عمر باتریبیش از 4.5 ساعت با ANC

بیش از 5 ساعت بدون ANC

بیش از 6 ساعت با ANC

بیش از 8 ساعت بدون ANC

شارژ سریعهر 5 دقیقه شارژ = 1 ساعت استفادههر 5 دقیقه شارژ = 1 ساعت استفاده
ضد آبIPX4IPX2
کنترلردکمه ایلمسی
کاهش نویزANC و حالت کاهش نویز مخصولANC
اتصالاتبلوتوث 5بلوتوث 5
جرم5.4 گرم5.6 گرم
قیمت249 دلار169 دلار

در ادامه بخوانید: بهترین دوربین عکاسی دیجیتالی / راهنمای خرید + قیمت


در آخر پیشنهاد می‌کنیم، قبل از خرید هر یک از این هدفون‌ها درباره آن‌ها به خوبی اطلاعات کسب کنید تا تبعات بدی پیش رو نداشته باشید و از هدفون لذت ببرید.

امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید. شاد و پیروز باشید!