هر چیزی که باید درباره یمیر بنیان‌گذار بدانید!

انتشار هشتادمین قسمت سری عظیم تایتان مهاجم با عنوان “از تو در دوهزار سال گذشته” به گذشته یمیر فریتز و سرآغاز تاریخچه ی دوهزار ساله تایتان ها پرداخت. در این قسمت خلاصه ای از زندگی یمیر فریتز، بنیانگذار حکومت تایتان ها به روی زمین رو دیدیم و متوجه شدیم خیلی از دونسته های ما و حتی خود کارکترها حقیقت نداشتن و توهمی پوچ و توخالی بودن!

در ادامه بخوانید » بررسی قسمت آخر انیمه اتک آن تایتان | مرگ یک رویا! 

اگه هنوز قسمت 80 سری انیمه Attack On Titan رو تماشا نکردین بهتون پیشنهاد میکنیم قبل از مطالعه این مطلب تماشایش کنید. همینطور بهتره قبل از این بررسی قسمت “از تو در دوهزار سال گذشته” که در سایت قرار گرفته رو مطالعه کنید. با مجله وارونه همراه باشید!

از اول هم میدونستیم این داستان نه سرآغاز خوشی داره و نه پایان شاد و دلچسبی نصیبمون میشه. با این حال سر در آوردن از گذشته تلخ یمیر همچنان دردناک بود. ایسایاما با طراحی این آرک داستانی به معماهای زیادی پاسخ داد؛ معماهایی که از همون قسمت اول، زمانی که تایتان عظیم الجثه از بالای دیوار شیگانشینا به مردم نگاه کرد ذهن طرفداران رو درگیر کرده بود.

خرید انواع محصولات انیمه ای از فروشگاه وارونه

زمانی که برای اولین بار گریشا یئگر و کلیدش رو دیدیم به ارن (و به ما) گفت که باید یه زیرزمینی رو به اون نشون بده که راز های زیادی از دنیای بیرون رو پنهون کرده؛ و حالا به خوبی میفهمیم که اصلا اغراق نکرده بود. زمانی که هنگ اکتشاف (اسکَوت) در فصل سوم بلاخره به زیرزمین راه پیدا کرد متوجه این حقیقت شدن که اون ها “تنها بازمانده های بشریت رو زمین” نیستن؛ کشور اونها جزیره کوچکی به اسم پارادایس (بهشت) هست که از بقیه دنیا طرد شده. همون موقع ها بود که پارادایسی ها برای اولین بار اسم یمیر بنیانگذار، خون الدیا و مارلیایی رو شنیدن و متوجه شدن همه افراد درون دیوار الدیایی هستن و خط خونی مشترکی دارن و فقط به خاطر نژادشون از دنیا طرد شدن.

اما دونسته های پارادایس از دنیای بیرون، یمیر و الدیا، تنها براساس گفته های بی عیب و نقص گریشا شکل گرفته بود. جای تاسف داره، اما اطلاعات گریشا هم تنها با مطالعه کتابی به دست اومده بود که معلوم نیست توسط چه کسی نوشته شده؛ اما به طرز آزاردهنده ای بینقص و دقیق بود. اونقدر دقیق که جای هیچ شک و ابهامی نمیذاشت. اما تفاوت واقعیت با نوشته های کتاب و با نوشته های گریشا از زمینه تا آسمونی که بی انتهاست.

مرتبط: هرآنچه درباره یمیر و مسیر در انیمه اتک آن تایتان می دانیم! 

هشتادمین قسمت انیمه تایتان مهاجم با از سرگیری درگیری بین برادران یئگر آغاز میشه؛ جایی که ارن هنوز در بند دستبند های آهنیه و زیک به یمیر دستور میده تا قدرت تایتان بنیانگذار رو تسلیم برادر بزرگتر کنه. اما خب ارن هم آدمی نیست که تسلیم چندتا تیکه پاره آهن بشه و با اراده فولادین و کمی لجبازی و شکستن مچ دست هایش که خب بی سرو صدا هم نبود خودش رو آزاد میکنه تا جلوی یمیر رو بگیره. ارن، یمیری که در مسیر در قالب یه بچه بی پناه به نظر میرسه رو در آغوشش میگیره، به خشم سرکوب شده درون یمیر چنگ میندازه و میگه: “دیگه کافیه! من به این دنیا پایان میدم! اونی که باعث شد راه من به اینجا ختم بشه خود تو بودی! منتظرم بودی مگه نه؟”

داستان تلخ گذشته یمیر فریتز که 2000 سال قبل از شکسته شدن دیوار توسط برتولت اتفاق افتاده در این قسمت تشریح شده و ایسایاما برای این آرک داستانی مجموعه ی اسطوره ایش سنگ تموم گذاشته. در این فلش بک میبینیم که یمیر نه زن پلیدیه که با شیطان معامله کرده و باعث نابودی مارلی شده و نه الهه بزرگی که در کتاب تاریخ الدیا از اون یاد شده بود. و حالا در قسمت 80 سریال تمام این حلقه ها بهم میرسن و یه زنجیر یکپارچه میسازن. در این مطلب به 6 راز بزرگی میپردازیم که با انتشار جدیدترین قسمت انیمه پرده از حقیقت اونها برداشته شد.


منشا وجود تایتان ها

گذشته یمیر فریتز منشا وجود تایتان ها

80 قسمت پیش با انتشار “برای تویِ دوهزار سال بعد” مخاطب در همون ثانیه های اول با دیدن تایتان عظیم الجثه میخکوب شد؛ و بعد این سوال پیش اومد که این غول بیابونی های برهنه از کجا اومدن؟ خب نمیشه که یهو همینطوری از آسمون غول بباره و بعدش اون غول ها نسل بشریت تا پای انقراض پیش ببرن! اتک آن تایتان تا الآن از جواب دادن به این سوال طفره میرفت و مخاطبش رو سردرگم و البته مشتاق نگهداشته بود. حالا بعد از مدت ها انتظار فلش-بکی از داستان زندگی یمیر به نمایش دراومد که نزدیکترین پاسخ احتمالی به این سوال بود. قدرت تایتان ها نه نتیجه ی معامله ای با شیطان بود (طبق تصور مارلی) و نه موهبتی که از سمت خدا برای انسان فرستاده شده (تصور الدیایی).

مرتبط: 12 تا از شخصیت های اتک آن تایتان که بهتر بود زنده بمانند! 

این قدرت تنها نتیجه یک برخورد تصادفی بین شی مرموزی مثل یک رشته DNA و یک برده جوان فراری بود. طوری که انگار کسی از اون ماده بیولوژیکی در اعماق زمین و دور از دسترس انسان نگهداری میکرده و اون ماده که به نظر میرسه قوه تفکر داشته بعد از سقوط یمیر به درون درخت متوجه حضور اون میشه و خودش رو به اون میرسونه تا از اون “زندان” نجات پیدا کنه. اتک آن تایتان هیچوقت به وضوح راجع به این مسئله و چیستی و ماهیت واقعی اون رشته حشره مانند صحبت نکرده، اما خب فرضیه “منبع تمام حیات” ارن کروگر چندان دور از واقعیت به نظر نمیرسه و قابل تامل هست.

فرضیه منبع تمام حیات: توی قسمت 21 فصل سوم انیمه مکالمه طولانی ای بین ارن کروگر و گریشا یئگر شکل میگیره و توی یه قسمت گریشا میپرسه: این غول مادر، یمیر، دقیقا کی بوده؟ و کروگر اینطور توضیح میده: حکومت مارلی میگفت که اون خادم شیطان بوده؛ اما در دوران امپراتوری الدیا اون “معجزه ای با موهبت خدایان” نامیده میشد. اما بعضی ها میگن که یمیر با منشا حیات تماس پیدا کرده. کی میتونه بگه اونا اشتباه میکنن؟ تنها حقیقتی که در این دنیا وجود داره اینه که حقیقتی وجود نداره! هرکسی میتونه خدا یا شیطان باشه. تنها چیزی که لازمه اینه که مردم باورش کنن!


شکل و شمایل اولین تایتان

گذشته یمیر فریتز

تا به حال تصویر درست و دقیقی از تایتان یمیر در طول تماشای انیمه ندیدیم. تصاویر موجود از یمیر کاملا دوگانه بودن، الدیایی ها و مارلیایی ها هرکدوم اونطور که دوست داشتند حقیقت رو به تصویر کشیدن و داستان رو تفسیر کردن. تصاویری که از یمیر در کتاب های تاریخی این دو کشور وجود داره تنها قسمتی از حقیقت یمیر بنیانگذاره که سردسته های هر ملیت خواستن مردم شون تنها همون قسمت دلخواه از وجود یمیر رو ببینن و باور کنن.

خوشبختانه قسمت “از تو در دوهزار سال گذشته” ظاهر واقعی اولین تایتان رو به ما نشون داد و شاهد زمانی بودیم که یمیر برای اولین بار به تایتان تبدیل شد؛ حتی با کمی دقت میتونیم نشونه های قدرت نه تایتان شیفتر رو در تایتان یمیر ببینیم. تایتان یمیر در نگاه اول به تایتان مونث شباهت داره و شکل کلی بدن اونها مشترکه؛ اما جثه تایتان بنیانگذار بارها بزرگ تر از تایتان مونثه و مارو به یاد تایتان عظیم الجثه میندازه. شکل و فرم سخت دست و انگشتان یمیر ما رو به یاد قدرت تایتان آرواره می انداره اما با این حال شکل ماهیچه های روی فرم یا خوشتراش (؟!) بدن تایتان بنیانگذار بسیار شبیه به تایتان مهاجم است.

مرتبط: چرا برخی مخاطبان پارت اول فصل آخر انیمه اتک آن تایتان را دوست نداشتند؟ 

تنها چیزی که برای ما تازگی داره داشتن استخوان های دنده و قفسه سینه خارجی تایتان یمیره که قبل از این در بدن هیچ تایتان شیفتری دیده نشده و ویژگی خاص و منحصر به فرد تایتان بنیانگذاره؛ و حالا که یمیر تصمیم گرفته قدرت اصلی تایتان بنیانگذار رو به ارن بده این ویژگی رو هم با ارن به اشتراک گذاشته و ارن هم این اسکلت عظیم الجثه خارجی رو بدست آورده. این اسکلت خارجی به نوعی نماد همون موجود تاریک و مرموز و حشره ماننده که سرآغاز داستان و حتی تمام دنیای اتک آن تایتان بود و هست و احتمالا خواهد بود؛ حتی اگه دقت کرده باشید دیدیم که هاله ای هزارپا مانند و آبی رنگ به سر بریده شده ارن وصل شد و انفجار تبدیل ارن به تایتان رو شکل داد…

علت مرگ یمیر بنیان‌گذار

گذشته یمیر فریتز

قبل از این، داستان انیمه تایید کرده بود که هر تایتان شیفتر بعد از گذشت 13 سال از به ارث بردن قدرتش، قدرت تایتان و البته جونش رو از دست میده. دلیل این موضوع در قسمت 21 فصل سوم انیمه مشخص شد؛ زمانی که ارن به خاطرات پدرش دست پیدا کرد و مکالمه گریشا و ارن کروگر رو دید و فهمید یمیر 13 سال بعد از به ارث بردن قدرت تایتان بنیانگذار مرده و با مرگش “نفرین یمیر” بر نوادگانش گذاشته. نفرینی که باعث میشه تمام وارثان نه تایتان بعد از 13 سال قدرت و حتی نیروی نرمال جسمانی شون رو از دست بدن، به مرور ضعیف بشن و بمیرن (یه جورایی شبیه ژن پیری زودرسه که در یوری و ارن کروگر هم قابل مشاهده بود؛ مثلا یوری، رفیق شفیق کِنی و وارث تایتان بنیانگذار در آخرین سال زندگی اش علی رغم اینکه در سنین جوانی به سر میبرد ظاهری شبیه به سالمندان داشت!).

مرتبط: آیا انیمه اتک آن تایتان فاشیستی و ضد یهود است؟ 

اینکه چطور چنین موجودات قدرتمندی که توانایی التیام سریع دارن، بدون دلیل میفتن و میمیرن تا مدت ها باعث تعجب مخاطب شده بود. یمیر برای دفاع از شاه فریتز از بدن خودش مثل یک سپر در مقابل نیزه دشمن استفاده کرد و در اثر این جراحت کشته شد. خود شاه فریتز اشاره کرد که چنین جراحت ساده ای نمیتونه به قدرت تایتان بنیانگذار غلبه کنه اما خب یمیر در هر حال مرد…

شاید این صرفا یه برداشت شخصی و بدون دلایل کافی برای اثبات این موضوع باشه؛ اما من فکر میکنم یمیر مرد چون میخواست بمیره و درواقع مرگ یمیر یه مرگ خودخواسته بوده. ارن حتی بعد از بریده شدن سرش خودش رو نجات داد، راینر بعد از رد شدن تیغه لیوای از گردنش به تایتان تبدیل شد و با قدرت التیام در عرض چند ثانیه بهبود پیدا کرد؛ پس چرا یمیر با چنین جراحت کوچیکی مرد؟ چون سال ها درد کشیده بود و برخلاف اینکه همسر شاه فریتز و ملکه کشورش بود مثل یه برده و وسیله با اون رفتار میشد.

یمیر کشته شد چون تصمیم گرفت از قدرت التیام تایتان بنیانگذار استفاده نکنه؛ چون تنها راهی که برای نجات و فرار از دردکشیدن به نظرش میرسید تسلیم شدن در برابر خونریزی و مرگ بود. غافل از اینکه حتی بعد از مرگ هم باید تا ابد به بردگی و فرمانبری از خانواده فریتز ادامه بده. این خشم نشات گرفته از سال ها درد و عذاب دقیقا همون دلیلی بود که باعث شد یمیر به حرف های ارن گوش کنه و این بار بعد از دوهزار سال به جای فرمانبری از زیک با خون سلطنتی، خودش تصمیم بگیره و آزادانه قدرتش رو به ارن بده تا به این چرخه بی پایان درد و رنج پایان بده!

مرتبط: مقایسه استودیو ویت با ماپا در انیمه اتک آن تایتان “نیم فصل اول” 


عشق: انگیزه واقعی یمیر بنیان‌گذار

گذشته یمیر فریتز

انیمه اتک آن تایتان در طول قسمت های گذشته، هیچ انگیزه خاصی به یمیر فریتز نسبت نداده بود. آیا یمیر به دنبال مزه شیرین پیروزی بود؟ آیا فقط از روی وفاداری به شاه فریتز و مردمش خدمت میکرد؛ یا صرفا یه جنگجوی متعصب و بدفهم بوده؟ اما در این قسمت از این حقیقت هم پرده برداشته شد و متوجه انگیزه یمیر شدیم.

تنها انگیزه یمیر برای پیروی از دستورات شاه فریتز عشق و علاقه ای یکطرفه، تراژیک و سمی بوده. زمانی که یمیر جوان و کم سن و سال (قبل از اینکه قدرت تایتان بنیانگذار رو بدست بیاره) ازدواج پادشاه رو تماشا میکنه، کم کم متوجه احساساتی درون قلبش میشه که هیچوقت تلاشی برای درک شون نکرده بود. بعدها زمانی که قدرت تایتانی رو بدست میاره و به ارتش تک نفره و سلاح فوق قدرتمند فریتز تبدیل میشه این احساسات سمی بیش از پیش رشد میکنن.

به نظر این احساسات یه طرفه بیشتر به سندرم استکهلم اون از نوع افراطی و پیشرفته اش شباهت دارن. این احساسات هیچوقت اجازه نافرمانی از دستورات فریتز یا مقابله با او رو به یمیر نمیدادن و برعکس باعث شدن یمیر با جون خودش از فریتز محافطت کنه. یمیر در تمام طول تاریخ با عشق نادرستی هدایت میشد که فقط باعث رنج و درد خودش بود؛ تا اینکه ارن یئگر خودش رو به مسیر میرسونه و با جملاتش کد امنیتی بمب تحمل یمیر رو خنثی میکنه و این بار یمیر با الهام از ارن تصمیم میگیره خودش رو آزاد کنه.

مرتبط: قبل از پخش موردانتظارترین انیمه های 2022 چه انیمه ای تماشا کنیم؟ 


کاهش قدرت تایتان زره پوش

تایتان راینر

در تاریخ هردو کشور الدیا و مارلی حفره هایی درباره یمیر و تایتان ها وجود داره؛ مثلا چطور قدرت واحد یمیر بین نه تایتان شیفتر تقسیم شد؟ هر دو طرف به صورت کلی موافق تقسیم شدن قدرت یمیر بین نه وارث هستن اما هر دو روایت تاریخی الدیا و مارلی از توضیح چطور اتفاق افتادن این حقیقت طفره میرن. یعنی قدرت تایتان ها بعد از مرگ یمیر به صورت تصادفی به نوزادان تازه متولد شده بین نوادگان یمیر میرسید؟ یا اینکه یمیر خودش با مهربانی و بخشندگی قبل از مرگ قدرتش رو بین دیگران تقسیم کرد؟ جواب این سوالات منفیه؛ یمیر توسط فرزندانش خورده شد!

شاه فریتز سه دختر خودش و یمیر رو مجبور کرد تمام بدن، اعضا و جوارح مادرشون رو بخورن. پادشاه فریتز به قدری نگران بود که مبادا قدرتمندترین اسلحه اش رو از دست بده که کورکورانه و با قلبی از جنس سنگ تیری در تاریکی پرتاب کرد و ماریا، رز و شینا رو مجبور کرد مادر مرده شون رو بخورن تا شاید قدرت تایتانی اون رو به ارث ببرن. و خب حدس بزنین چی شد؟ بوم! دقیقا همین اتفاق افتاد. اون ها متوجه شدن قدرت تایتان با خوردن مایع نخاعی وارث قبلی منتقل میشه و از همون موقع رسم خورده شدن توسط وارث بعدی رواج پیدا کرد (دقیقا وقایعی که در ارتش مارلی و در قلعه داخلی شینا بین خانواده ریس اتفاق می افتاد).

از اونجایی که یمیر توسط سه نفر خورده شد، قدرت تایتان بنیانگذار برای اولین بار به سه بخش تقسیم شد و توی مسیر دیدیم که ناگهان سه شاخه به تنه اصلی درخت رو به روی یمیر اضافه شد. بعد سه شاخه به مرور زمان به نه شاخه تبدیل شدن که به نه تایتان شیفتر کنونی متصل هستن. قبل از این ارن یئگر در فصل سوم در این باره گفته بود: “همه اعقاب یمیر به وسیله چیزی که نمیتونیم ببینیم بهم متصلن، چیزی شبیه به یه مسیر… و همه راه ها به یه چیز ختم میشه و یا به عبارت دیگه به غول مادر!”

مرتبط: منفورترین شخصیت های انیمه ای را بشناسید! 

در قسمت 80 انیمه اتک آن تایتان دیدیم که راینر دیگه اون قدرت و زور بازوی قبل رو نداره؛ تا حدی که یه تایتان خالص و بی عقل که هیچ قدرت خاصی هم نداره تونست زره پشت گردن تایتان زره پوش رو بشکنه. این موضوع میتونه دوتا دلیل داشته باشه، اول اینکه حدود 12 سال از به ارث بردن تایتان زره پوش میگذره و با توجه به نفرین یمیر آخرای عمر راینره؛ و دوم اینکه با توجه به اینکه یمیر طرف ارن رو گرفت و قدرتش رو به ارن داد احتمالا قبل از اون هم، همونطور که ارن گفت منتظر دیدن ارن بوده و هدایتش میکرده؛ پس زمانی که حس کرده حضور راینر تهدیدی برای ارنِ با استفاده از مسیر قدرت راینر رو مهار کرده!


هر دو داستان تاریخی ثبت شده در کتب الدیایی و مارلیایی اشتباه بودند

گذشته یمیر فریتز

از زمانی که ارن به خاطرات گریشا دست پیدا کرد، متوجه حضور دو کشور الدیا و مارلی، دشمنان خونی قسم خورده، شدیم. چیزی که به عنوان تاریخ در منابع این دو کشور ثبت شده بود، بیشتر شبیه به دو تصویر خیالی کاملا متفاوت بود که کورکورانه از نسلی به نسل بعدی منتقل میشد. در یک تصویر الدیا امپراتوری خیرخواهی بوده که از قدرت های یمیر بنیانگذار برای پیشرفت و آبادانی استفاده میکرده تا به سوی جهانی مدرن حرکت کنه. اما در تصویر دوم الدیا حکومتی ظالم و خونخوار بوده که بعد از سالها ستمکاری توسط متحدان مارلی و قهرمانی به نام هلوس سرنگون شد.

قسمت 21 ام از فصل آخر سریال تایتان مهاجم واضحا اعلام کرد هر دو این تصویرها اشتباه هستن و با واقعیت فاصله دارن. هرچند تصویر واقعی زندگی یمیر نقاط مشترکی با هر دو تاریخ الدیایی و مارلیایی داشت، اما همه داستان توی هیچ کتابی نوشته نشده.

الدیایی ها از همون اول عطش کنترل ناپذیری برای گسترش قلمروشون داشتن و با داشتن یمیر در کنارشون این حرص و عطش بدتر و بیشتر شد. با این حال حضور یمیر باعث شد تا حدودی به فکر تغییر و پیشرفت بیفتن و ریشه های جامعه مدرن رو پایه گذاری کنن. یمیر واقعا برای الدیایی ها الهه ای بود که باعث دائمی شدن طعم شیرین پیروزی و حس برتری و پیشرفت میشد؛ اما در عین حال در جبهه مقابل مارلی قرار داشت و باعث کشته شدن مارلیایی ها میشد. درست مثل چیزی که در زمان حال در مارلی تکرار شد…

مرتبط: شباهت و فرق بین انیمه های شونن و سینن در چه مواردیست؟ 

از طرفی یمیر هرگز شیطانی که مارلی باور داشت، نبود. یمیر فقط دختر جوانی بود که مثل یه پیاده نظام هیچ اراده و اختیاری از خودش نداشت و فقط از دستورات شاه بیرحم پیروی میکرد. اما مارلی از یمیر شیطان ساخت و به این تصور نادرست بال و پر داد و به اون اصرار کرد تا جایی که همه مردم مارلی و همه مردم دنیا باور کنن یمیر زن پلیدی بوده که در ازای به دست آوردن قدرت روحش رو به شیطان فروخته.

این باور باعث میشد تمام مردم دنیا از یمیر بترسن و همین ترس دقیقا چیزی بود که حاکم مارلی میخواست تا با استفاده از این عنصر بتونه به حکومت دروغینش ادامه بده. مارلی ثابت کرد دست کمی از الدیا نداره و بعد از فرار الدیایی ها به پارادایس راه شاه فریتز رو ادامه داد؛ با ایجاد ترس در دل مردم حکومت کرد و از الدیایی ها و تایتان های شیفتر به عنوان اسلحه و سپر انسانی استفاده کرد تا به ابرقدرت جهان تبدیل بشه.

هرکسی دلایل خودش رو داره و هیچکس به طور قطع مقصر نیست. برتولت به خواست خودش آدم نکشت، همونطور که آرمین بخاطر انفجار لیبریو احساس عذاب وجدان داشت. پیک به عنوان یه الدیایی بدش نمیاد کنار ارن باشه اما با این حال به رفقایی که سال ها در ارتش مارلی در کنارشون جنگیده ایمان داره. و آنی تنها دختری بود که میخواست به خونه و به آغوش پدرش برگرده. همه چیز به زاویه دید ما بستگی داره، هرکسی میتونه شیطان یا الهه باشه فقط کافیه مردم باورش کنن!


یمیر در واقع الدیایی نبود

گذشته یمیر فریتز

بارها در طول تماشای انیمه شنیدیم که از یمیر به عنوان مادر تمام الدیایی ها نام برده میشه و تمام مردم پارادایس و لیبریو به اعقاب یمیر یا نوادگان یمیر معروف اند. در جدیدترین قسمت منتشر شده از سریال دیدیم که این باور درست نیست و جامعه الدیایی کاملا براساس دروغ شکل گرفته.

یمیر دختر روستایی ساده ای بود که به همسایگانش کمک میکرد و آزارش هیچوقت به کسی نرسید؛ تا این که یک روز قبیله ای جنگ طلب با نام الدیان به روستای ساکت دخترک حمله میکنه. الدیان روستا و روستاییان رو غارت میکنه و دخترک رو به اسیری میبره. یمیر نسبت به فریتز عشق و علاقه ای زهرآلود داشت، اما باز هم برده ای بود که چاره ای جز اطاعت کردن نداشت. با فریتز ازدواج کرد و بچه دار شد چون توانایی مخالفت با شاه رو نداشت. یمیر هیچوقت الدیایی نبود و تنها به خواست شاه فریتز به عنوان نمادی از شکوه الدیا استفاده شد تا کسی جرئت نکنه به خون الدیا اهانت کنه.

از اینکه تا اینجا همراه ما بودین سپاسگزارم. امیدوارم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید. لطفا مثل همیشه نظراتتون رو با ما درمیون بذارید! 🙂

مرتبط: بهترین انیمه‌های شبیه Attack on Titan