در این مطلب اطلاعاتی که از فصل دوم ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت در دسترس است را برای شما بازگو می کنیم. پس مثل همیشه با مجله وارونه همراه باشید:

قبل از شروع بهتر است هشدار بدهم که این مطلب ممکن است برای کسانی که فصل اول سریال را کامل تماشا نکرده‌اند، دارای اسپویل باشد.

همچنین می توانید با کلیک کردن بر روی بررسی قسمتی سریال ارباب حلقه ها بررسی تمام قسمت های این سریال را نیز بخوانید.

سریال ارباب حلقه ها

انتظار می رود مدت زیادی تا انتشار فصل دوم The Lord of the Rings: The Rings of Power طول خواهد کشید. در دنیای سینما، سریال محبوب بازی تاج و تخت (Game of Thrones) تأثیر به سزایی بر صنعت تلویزیون داشته است. بنابراین دوستداران دنیای سینما و تلویزیون، بعد از انتشار این مجموعه خارق العاده، به صبر کردن به مدت طولانی تا انتشار فصل بعد سریال محبوب خود، عادت دارند.

مرتبط: 7 مورد از سریال های شبیه به گیم آف ترونز

همانطور که می دانید داستان سریال The Lord of the Rings: The Rings of Power در عصر دوم سرزمین میانه اتفاق می افتد. یعنی هزاران سال قبل از رویدادهای فیلم های ارباب حلقه ها. کمپانی Prime Video قصد دارد تا در این سریال به داستان ساخته شدن 20 حلقه قدرت بپردازد. و تا اینجای کار به بهترین نحو ممکن عمل کرده است.

فصل اول

فصل 1 سریال the Rings of Power به عنوان چیزی شبیه به یک “جعبه اسرار آمیز” عمل کرد. از طرفی دیگر، بر روی شخصیت های ظاهرا اصلی تمرکز کرد که از هویت واقعی آنها در افسانه تالکین صحبت شده بود. با افشای برخی رازها در فصل اول، سریال “ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت” وارد یکی از هیجان انگیزترین دوره های تاریخ سرزمین میانه شد. می توانید تمامی حقایقی که در فصل اول مورد بررسی قرار گرفتند را در مطلب حقایقی در مورد سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت که نمی دانستید! مطالعه کنید.

داستان فصل دوم سریال حلقه های قدرت

فصل دوم The Lord of the Rings: The Rings of Power همچنان داستان دوران دوم سرزمین میانه را روایت خواهد کرد. در ادامه قصد داریم تا به هرآنچه در مورد داستان فصل دوم سریال حلقه های قدرت می دانیم، بپردازیم. پس با من همراه باشید.‌

در اواخر فصل 1 سه حلقه قدرت الف ها ساخته شد. اما این فصل با یک چرخش بزرگ به پایان رسید. به نظر می رسد که برخلاف رمان های تالکین، میتریل کلید ساخت حلقه ها است. بنابراین ساخت حلقه‌ های بیشتر به میتریل بیشتری نیاز دارد. و این بدان معناست که داستان خزاد دوم و بالروگی که در زیر معادن آن کمین کرده است، مطمئناً مهم خواهد بود. در همین حال، مرد غریبه به همراه نوری در حال سفر به سرزمین Rhûn است. منطقه ای که تالکین زیاد به آن نپرداخته است. از این رو، نویسندگان و مجری برنامه فضای زیادی برای مانور پیدا می کنند.

جزئیات کمی از داستان فصل دوم تایید شده است. اما گزارش ها حاکی از آن است که یک سکانس جنگی عظیم و طولانی دو قسمتی وجود دارد. ممکن است این جنگ توسط سائورون رخ داده باشد. چرا که اکنون هویت او فاش شده است. و احتمالاً پیرو این جنگ کنترل اورک ها را در موردور به دست خواهد گرفت.


حلقه ها برای چه کسانی است

فصل دوم ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت

در فصل اول سریال دیدیم که سه حلقه قدرت ساخته شدند و در فصل دوم نقش بسازایی خواهند داشت. طبق افسانه‌ های سرزمین میانه، این حلقه ها ناریا، ویلیا و ننیا هستند. در ابتدا، ناریا و ویلیا هر دو باید به گیل گالاد برسند. از طرفی دیگر ننیا باید توسط گالادریل استفاده شود.

در کتاب‌ ها، الف‌ ها با موفقیت وجود خود را از سائورون تا دوران سوم پنهان می‌ کنند. بنابراین سائورون دستش به این حلقه ها نخواهد رسید. اما، ممکن است در فصل دوم شاهد درگیری‌ هایی بین الف ها، بر سر اینکه چه کسی کدام حلقه را بگیرد، باشیم.

مرتبط: ارباب حلقه ها : چرا برخلاف بیلبو، گالوم بدون حلقه پیر نشد؟ 


سائورون نقشه خود را در موردور آغاز می کند

فصل دوم ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت
چارلی ویکرز در نقش سائورون (هالبرند)

در اپیزود پایانی فصل اول سریال “حلقه های قدرت” مشخص شد که هالبرند همان سائورون است. اکنون سائورون وارد موردور شده و اولین قدم خود را برای تبدیل شدن به آنتاگونیست اصلی جنگ ارباب حلقه ها برداشته. اکنون این شخصیت شرور در خانه نمادین خود مستقر شده است. اما او ارتش، برج یا هر چیز دیگری که برای تحقق بخشیدن به سرنوشت خود در کتاب ها نیاز دارد، را در اختیار ندارد. از این رو ممکن است فصل 2 زمانی باشد که سائورون دژ اصلی خود Barad-dûr را بسازد. در طول این مدت، او می‌ تواند شروع به جمع‌ آوری ارتش اورک‌ ها کند. که ممکن است شامل نبرد با آدار باشد یا حتی نباشد.

ساخت باقی حلقه‌ های قدرت (از جمله حلقه یگانه)، اتفاقی مهم است که باید در این خط زمانی رخ دهد. و مطمئناً رویدادی است که احتمال وقوع آن قبل از پایان فصل دوم Rings of Power بسیار زیاد است.


مرد غریبه و نوری به Rhun می رسند

فصل دوم ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت
مارکلا کاونا در نقش نوری

همانطور که در فصل اول دیدیم، نوی و مرد غریبه راهی Rhun شدند. جالب اینجاست که آثار تالکین هیچ سرنخی در مورد آنچه در انتظار غریبه و نوری است، ارائه نمی‌ کند. این مکان خاص در نقشه سرزمین میانه توسط شخصیت‌ های اصلی در طول سفرهایشان در ارباب حلقه‌ ها یا هابیت کاوش نشده است. و این یکی از دلایلی است که درباره تاریخچه آن بسیار کم صحبت شده.

از آنجایی که نوری یک شخصیت اصلی می باشد، این امکان را برای نمایش فراهم می کند تا هر طور که می خواهد با نقش نوری در مبارزه با سائورون عمل کند. همین امر می تواند در مورد مرد غریبه نیز صدق کند. زیرا حتی اگر او گندالف باشد، می دانیم که این جادوگر در عصر دوم به سرزمین میانه نیامد. از این رو، شاهد یکی دیگر از اتفاقاتی هستیم که در کتاب های تالکین از آنها صحبتی نشده است.


ایزیلدور همچنان گم شده است

فصل دوم ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت
مکس بالدری در نقش ایزیلدور

قسمت پایانی به سرنوشت ایزیلدور نپرداخت. اما ما می دانیم که پسر الندیل هنوز زنده است. به هر حال، او تا پایان داستان سرزمین میانه که باید سال ها ادامه پیدا کند، فاصله زیادی دارد. او باید زنده بماند تا بتواند روزی حلقه یگانه را به دست آورد و سائورون را شکست دهد. بنابراین، در برخی مواقع، حلقه‌ های قدرت باید شخصیت او و اتفاقی که برای او در هنگام فوران Mount Doom رخ داد را دوباره بررسی کند. احتمالاً او از ویرانی دهکده جان سالم به در برده و می‌ تواند در جایی در موردور از خود مراقبت کند. بازگرداندن او به داستان و شاید قرار دادن او به عنوان دشمن سائورون می تواند بخشی از نقشه شخصیت او در فصل دوم Rings of Power باشد.


مبارزه قدرت در نومنور

فصل دوم ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت
تریستان گرول در نقش فارازون

الندیل و ملکه ریجنت میریل به نومنور بازگشته‌اند. اما مشکل این است که شاید میریل نتواند تاج و تخت را به دست گیرد. گویا قرار است فارازون (Pharazôn)، مشاور ملکه، نومنور را به دست بگیرد که ممکن است سریال در فصل 2 این اتفاق را به نمایش بگذارد.

فارازن به عنوان پادشاهی که اتحاد مخفیانه اش با سائورون، کل پادشاهی نومنور را محکوم کرد، شهرت دارد. سوء استفاده از نابینایی مرگ پادشاه و ملکه میریل به عنوان یک نقطه ضعف می تواند به فارازون در حکومت بر نومنور کمک کند. منطقی است که در فصل دوم به قدرت رسیدن فارازون اتفاق مهمی باشد که مردم نومنور را به چالش می کشد.


مبارزه با سائورون آغاز می شود

فصل دوم ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت

از ابتدای فصل اول، گالادریل مصمم بود که سائورون را شکست دهد. اما اکنون فقط توانسته است چهره او را شناسایی کند. با خواندن طومار در اپیزود پایانی، الروند هم از این ماجرا با خبر می شود. هنوز مشخص نیست که گالادریل قصد دارد در آینده چه اقداماتی انجام دهد. اما بعید است که او اجازه دهد برنامه های سائورون برای سرزمین میانه بدون وجود موانع پیش برود.

بیشتر بخوانید: بررسی تیتراژ سریال ارباب حلقه ها | روایت خلقت سرزمین میانه تا ساخت حلقه ها 


بالروگ بیدار شده است

همانطور که بسیاری از طرفداران حدس می زنند، استخراج میتریل عواقب فاجعه باری برای دورف ها خواهد داشت. پایان قسمت هفتم The Lord the Rings: The Rings of Power نشان داد که بالروگ در اعماق معادن دورف ها بیدار شده است. طبق آثار تالکین، قرار نبود تا عصر سوم خبری از این موجود باشد. اما به نظر می رسد که نمایش در حال تدارک دیدن صحنه نبردی باشد که بالروگ ها وارد میدان می شوند. مبارزه و شاید دوباره خواباندن بالروگ می‌ تواند محور اصلی داستان فصل دوم باشد. مبارزه‌ای که شاه دورین سوم و شاهزاده دورین چهارم در مرکز آن قرار خواهند گرفت. اما با توجه به ارتباط دورین چهارم با الروند، ممکن است الف ها هم درگیر مبارزه با بالروگ شوند.

در نهایت ممکن است چندین شخصیت اصلی برای مبارزه با بالروگ دور یکدیگر جمع شوند. مخصوصاً زمانی که همه می دانند این هیولاها واقعاً چقدر قدرتمند هستند.


شخصیت های جدید

همانطور که انتظار می رود، با پیشروی داستان شخصیت های جدیدی به این سریال اضافه خواهند شد. در این بخش، شخصیت های جدیدی که ممکن است در فصل دوم به سریال بپیوندند را بررسی می کنیم.

طبق گزارش هایی که تا کنون منتشر شده است، مطلع شده‌ایم که آمازون به دنبال انتخاب یک بازیگر مناسب برای کارکتر Cirdan (یکی از اربابان الف‌ ها) است. اسپویل: این کارکتر نقش نسبتا مهمی در طول داستان دارد. زیرا یکی از حلقه های قدرت به او خواهد رسید.

همچنین دیدن افرادی که قرار است به نازگول ها تبدیل شوند در فصل دوم ارباب حلقه‌ ها: حلقه‌ های قدرت، تعجب‌ آور نیست. سفر مرد غریبه به شرق به این معنی است که در آینده او و نوری با Ringwraith برخورد می کنند. سفر به شرق مطمئناً امکان حضور شخصیت‌ های اصلی زیادی را فراهم می‌ کند. همچنین دیدن این که در طول این سفر چه اتفاقاتی خواهد افتاد، بسیار جالب است.

یکی دیگر از کارکترهایی که حضور او در فصل دوم ممکن است، کلبورن (همسر گالادریل) می باشد. اما هنوز اطلاعات کاملی از حضور این کارکترها در فصل دوم یا اینکه کدام بازیگر نقش آنها را ایفا خواهد کرد، در دسترس نیست.


فصل دوم در حال تولید است

خبر خوب! در حال حاضر اقداماتی برای تولید فصل دوم The Lord of the Rings: The Rings of Power انجام شده است. پاتریک مک‌ کی، مجری برنامه، توضیح داد که در دنیای تالکین، سفر به سرزمین‌ های دیگر یک موضوع تکراری است. با در نظر گرفتن این موضوع، فصل 1 حلقه‌ های قدرت که با سفر مرد غریبه به سرزمین‌ های هرگز دیده نشده‌ی Rhûn در شرق به پایان می‌ رسد، می‌ تواند نشانه‌ای باشد که بیشتر داستان در مکان‌ های جدید اتفاق می‌ افتد. بمب! چیزهای جدیدی در راه است.

مرتبط: بهترین فیلم های نازنین بنیادی ؛ بازیگر ایرانی مشهور هالیوود


تاریخ انتشار فصل دوم ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت

فصل دوم ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت
مورفید کلارک در نقش گالادریل

به نظر می رسد که طرفداران این سریال محبوب باید برای بازگشت به سرزمین میانه مدتی صبر کنند. به گفته پاتریک مک‌ کی، مجری برنامه، تولید فصل دوم The Rings of Power ممکن است «چند سال دیگر» طول بکشد. همانطور که انتشار فصل اول به خودی خود به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا با تاخیر مواجه شد. این نمایش در مقیاسی حماسی اجرا می‌ شود که بازسازی آن زمان می‌ برد. امیدواریم آمازون از حجم جلوه‌ های بصری مجلل که زمان زیادی برای ساخت می‌ گیرند، کم نکند. زیرا یکی از ویژگی های مهمی که نگاه بینندگان را به خود جلب کرد، همین چهره های بصری بود.

همانطور که می دانید ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت پرهزینه ترین سریال تلویزیونی بود که تا به حال ساخته شد. و تنها فصل اول آن 462 میلیون دلار هزینه داشت. با این حال، موفقیتی که فصل اول سریال کسب کرد، غیرقابل انکار بود. بنابراین امیدواریم که کمپانی پرایم ویدیو عشق و پول زیادی روی فصل دوم سرمایه گذاری کند.

همچنین در ادامه بخوانید: نقد و بررسی سریال خاندان اژدها House of the Dragon