بهترین مانگاهای تاریخ از نظر مای انیمه لیست MyAnimeList

با معرفی بهترین مانگا های تاریخ بر اساس مای انیمه لیست در خدمت شما هستیم. مانگا ها، دنیای شگفت انگیزی دارند. این کتاب های مصور ژاپنی، دارای تاریخچه ای طولانی و بلندبالا و محبوبیتی جهانی هستند. اغلب مانگا ها، در حالت رسمی، به صورت سیاه و سفید منتشر می شوند و همین موضوع، جذابیت خاصی به آنها بخشیده است؛ زیرا آنها خلاقیت و تخیل مخاطب را به کل محدود نمی کنند و حامل احساس خاص و غیرقابل توصیفی هستند که در سایر اشکال کتاب های مصور (مانهووا، کمیک استریپ، مانهوا و…) پیدا نمی شود.

هر مانگایی، با توجه به خالقش، از نظر بصری تک و غیرتکراری است و به همین دلیل، این فرم از داستانگویی، با هر ژانری تناسب دارد: از آثار هیجان انگیز و ترسناک گرفته که با پانل های سیاه و سفید، دلگیر و حیرت انگیز، مخاطب را سر جایش سیخ نگه می دارند، تا مانگاهای ایاشیکی یا رمانتیک که با وجود سیاه و سفید بودنشان، دنیای رنگارنگی دارند. در این مطلب، قصد داریم 50 مورد از محبوب ترین و بهترین مانگاهای تاریخ از نظر وبسایت MAL به شما معرفی کنیم؛ با مجله وارونه همراه باشید.

در ادامه بخوانید »

زیباترین دختران انیمه ای | 10 تا از جذاب ترین دختران انیمه ای

غم انگیز ترین انیمه های تاریخ | 26 انیمه شاهکار + تریلر


1/ Berserk

Berserk از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 9.4

مانگای برسرک (آشفته) که توسط کنتارو میورا نوشته و با همکاری استودیو Gaga تصویرگری شده، یکی از مهم ترین و بهترین آثار در دنیای انیمه و مانگا به حساب می آید. تک تک طرفداران این صنعت، سری عظیم برسرک را می شناسند و به آن احترام می گذارند. با اینکه این مانگای محبوب، چندین و چند اقتباس دارد، ولی متاسفانه هیچ کدام نتوانسته اند هواداران این فرنچایز را راضی کنند و به عنوان اقتباسی لایق و قابل و قبول شناخته شوند. برسرک، با رای بیش از 560 هزار نفر، به جایگاه بهترین مانگای تاریخ در مای انیمه لیست دست پیدا کرده و تاکنون، موفق به کسب جوایز مختلفی مثل جایزه “فوق العاده” در جوایز فرهنگی تزوکا اوسامو شده است. مانگای برسرک، قدمتی طولانی دارد؛ انتشار این مانگا از سال 1989 شروع شده است و از سال 2003، ترجمه های رسمی به زبان انگلیسی در اختیار مخاطبان قرار گرفتند. با اینکه متاسفانه خالق برزرک، در سال 2021 در 54 سالگی از دنیا رفت و طرفداران نگران پایان برزرک بودند، ولی از آنجا که او جزئیات ادامه داستان را برای دوست مانگاکایش، کوجی موری، فاش کرده بود، این سری بدون او ادامه پیدا خواهد کرد.

برزرک، یکی از بهترین مانگاهای تاریخ داستان مردی به نام گاتس است که در ازای اعتماد کردن به یک نفر، همه چیزش را از دست می دهد و به مرگ محکوم می شود. تنها چیزی که گاتس می خواهد، این است که در انتهای مسیر وحشتناک زندگی اش، انتقامش را بگیرد. او آنقدر اراده محکمی دارد که هیچ چیز، حتی مردن و یا تحمل دردناک ترین زجرها نیز نمی توانند او را متوقف کنند.


2/ JoJo’s Bizarre Adventure – Part 7: Steel ball run

JoJo's Bizarre Adventure از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 9.28

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که ببینید کسی با ذوق و شوق فراوان درباره انیمه ماجراجویی های عجیب جوجو صحبت کند و کس دیگری به او بگوید: «تازه هنوز پارت هفتم رو ندیدی!». خب، آن شخص چندان هم بیراه نمی گوید، چرا که پارت هفتم جوجو، استیل بال ران، یکی از بهترین و عجیب ترین داستان های این سری محسوب می شود! این پارت از جوجو، با محوریت جانی جواستار، به یک رقابت تاریخی و بزرگ در آمریکا می پردازد. استیل بال ران، با حال و هوای وسترن، از جایی شروع می شود که چندین هزار نفر برای شرکت در بزرگترین مسابقه دنیا با جایزه 50 میلیون دلاری، یعنی طی کردن مسیر شش هزار کیلومتر، در سریع ترین زمان ممکن، با هر وسیله نقلیه ای که دوست دارند (اسب ها در آن زمان کاربرد و محبوبیتشان را از دست داده بودند) در سن دیگو جمع می شوند. جانی جواستار، سوارکار سابق که به علت معلولیت بازنشسته شده است، یکی از چندین و چند نفری‌ست که برای تماشای مسابقه حاضر می شوند.

با اینکه در ابتدا به نظر می رسد که نقش جانی صرفا به یک تماشاچی محدود شده است، اما اوضاع غیرقابل پیشبینی می شود. جانی متوجه می شود که مردی مرموز در مسابقه، از دو گوی فولادی به جای اسلحه استفاده می کند. او با قدرت ناشناخته و رازآلود این دو گوی، کاری می کند که در یک دوئل، طرف مقابلش به خودش شلیک کند. در میان یک آشفته بازار حسابی، جانی تصادفی گوی های فولادی را لمس می کند و بعد از آن، قدرت عجیبی در بدنش جای می شود. او می تواند برای اولین بار از زمانی که فلج شده بود، روی پای خودش بایستد و حس کند سالم است. جانی جواستار، وارد مسابقه دیوانه‌وار سن دیگو می شود، در حالی که پیش خودش قسم خورده است راز پشت گوی های فولادی را کشف کند. به این ترتیب، ماجراجویی عجیب او در سراسر آمریکا آغاز می شود.


3/ One piece

One piece از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 9.20

محال است انیمه باز باشید، اما وان پیس را نشناسید. سری وان پیس، شامل یک سریال طولانی، یک مانگای طولانی تر و چند فیلم سینمایی است که بدون اغراق، همه آنها ارزش دنبال کردن را دارند. وان پیس، یکی از بهترین مانگاهای تاریخ دنیای کامل و منحصر به فردی دارد که سرک کشیدن در گوشه گوشه آن و آشنایی با تک تک آدم هایش، لذت خودش را دارد.

این مانگا، داستان پسر جوانی به نام مانکی د. لوفی را دنبال می کند که بعد از اعدام گل د. راجر، پادشاه دزدان دریایی، به دنبال میراث بزرگ او، یعنی گنج وان پیس در اقیانوس وسیع گرند لاین می گردد. در ابتدای داستان، لوفی، به جز یک قایق کوچک، یک کلاه حصیری و شور و اشتیاق بی حد و مرزش، چیزی ندارد؛ اما او همچنان با دل و جان تلاش می کند تا به عنوان پادشاه جدید دزدان دریایی شناخته شود، صاحب و سالار یک کشتی عظیم باشد و در کنار رفقایی خوب و باوفا زندگی کند.

وان پیس که یکی از بهترین انیمه های شونن است، با فروش بیش از 500 میلیون کپی در سراسر جهان، پرفروش ترین مانگای تاریخ محسوب می شود. این مانگا، دلخوشی چند نسل است و چندین نفر، اهل هر کجا و با هر سن و سالی، با آن خاطره دارند. خالق وان پیس، ایچیرو اودا، بابت این سری جوایز مختلفی مثل جایزه انجمن کارتونیست های ژاپن را دریافت کرده است. وان پیس موفق شد سه سال متوالی، به عنوان فینالیست جوایز فرهنگی تزوکا اوسامو حضور داشته باشد.

4/ Vagabond

Vagabond از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 9.19

مانگای Vagabond، که یکی از بهترین مانگاهای کمتر شناخته شده محسوب می شود، راجع به تحول جنگجویی جوان به نام شینمن تاکزو است که با رفتارهای تهاجمی و خطرناکش، آشوب های زیادی را در اطرافش به وجود آورده و همه اطرافیان را از دست خودش خسته کرده است. او از روستایش خارج می شود، در جنگ شرکت می کند، به جرائم مختلفی متهم می شود و سختی های زیادی را تحمل می کند. او به مرور زمان، بردباری و اخلاق درست را می آموزد و سعی می کند تا به یک شمشیرزن قهار و بی رقیب تبدیل شود.

مانگای Vagabond جوایز مختلفی مثل تزوکا اوسامو، کودانشا، جایزه هنرهای رسانه ای ژاپن و… را برای تصویرگری و داستانگویی جذاب خود کسب کرده است. این مانگا، بیش از 82 میلیون کپی در سراسر دنیا فروخته و به زبان های متعددی ترجمه شده است.

در ادامه بخوانید » بهترین انیمه های سامورایی که باید حتما آنها را تماشا کنید!


5/ Monster

Monster از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 9.13

دکتر کنزو تنما، پزشک و جراحی ماهر و زبردست است که در آلمان زندگی می کند. او مهربان و انسان دوست است و تقریبا همه چیز دارد: مورد احترام است، در یک بیمارستان مشهور و خوشنام کار می کند و با دختر رئیسش نامزد است و قرار است به زودی ازدواج کند. اما در عرض یک شب، به خاطر یک انتخاب، نه تنها همه چیزش را از دست می دهد، بلکه محکوم به تحمل ترس و زجری طولانی مدت می شود.

یک شب، زمانی که دکتر کنزو تنما در بیمارستان مشغول کار است، با دو نفر مواجه می شود که هر دو نیاز فوری به کمک و درمان او دارند: یک مقام سیاسی سالخورده و یک پسربچه یتیم و معصوم. او انتخاب می کند که به داد نفر دوم برسد. رئیس بیمارستان، به او اصرار می کند تا مقام سیاسی را نجات دهد، وگرنه اخراج می شود. او بدون توجه به این تهدید، پسربچه را جراحی و درمان می کند و فردا صبح که از خواب بیدار می شود، بیکار است و تازه نامزدش هم با او به هم زده است. او از انتخابش پشیمان نیست، تا اینکه آن پسربچه بزرگ می شود و تصمیم می گیرد به کابوس همیشگی ناجی اش تبدیل شود…

مانگای هیولا که از بهترین مانگاهای تاریخ است اقتباس انیمه قابل تحسینی دارد که 74 قسمت است. هیولا، یکی از بهترین مانگاها و انیمه های روانشناختی محسوب می شود و با دیدگاهی عمیق، به مسائل گوناگونی می پردازد. فضای تاریک و سنگین اثر، شاید برای هر کسی مناسب نباشد، اما اگر علاقمند به داستان های تفکر برانگیز و قابل بحث هستید، نباید هیولا را از دست بدهید.


6/ Slam Dunk

Slam Dunk از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 9.06

اگر طرفدار ورزش، به ویژه ورزش بسکتبال هستید، خواندن و تماشای اسلم دانک برای شما واجب است. مانگای Slam Dunk، یکی از چند مانگای این لیست است که آنقدر خوش شانس بوده اند تا اقتباس قابلی داشته باشند. اسلم دانک، درباره پسری قدبلند و قدرتمند به نام هانامیچی ساکوراگی است که تاکنون، از طرف 50 دختر در راهنمایی رد شده و دوستان زیادی ندارد. او تصمیم می گیرد با اراده ای محکم وارد دبیرستان شود و با سعی و تلاش، بلاخره با یک دختر قرار بگذارد.

در روزهای اول، او با دختری به نام هاروکو آکاگی ملاقات می کند که طرفدار دوآتشه بسکتبال است و با توجه به ظاهر و قدرت فیزیکی هانامیچی، فکر می کند او پتانسیل بسکتبالیست شدن را دارد. هانامیچی، با اینکه از بسکتبال متنفر است، اما به خاطر جلب توجه هاروکو، وارد دنیای بسکتبال می شود و به مرور زمان، می فهمد که این دنیا چقدر جذاب و هیجان انگیز است. او دلایل و اهداف مهم تر و پایدارتری در زندگی پیدا می کند و با دوستانی خوب آشنا می شود.


7/ Fullmetal alchemist

Fullmetal alchemist از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 9.04

کیمیاگر تمام فلزی، شاهکار هیرومو آراکاوا، یکی از مشهورترین و بهترین مانگاهای تاریخ است. این مانگا، با ترکیب یک داستان هیجان انگیز و ملموس، فلسفه، مسائل اجتماعی و سیاسی، یکی از آثاری است که می توان با دنبال کردنشان هم سرگرم شد و هم آموخت. این مانگا داستان دو برادر به نام ادوارد و آلفونس الریک را روایت می کند که از سنین کودکی، آموختن کیمیاگری را شروع کرده اند و استعداد زیادی هم دارند. بعد از اینکه این دو برادر، در سنین پایین، مادرشان را از دست می دهند، تصمیم می گیرند دست به عمل ممنوعه در کیمیاگری بزنند: یعنی تلاش برای زنده کردن مرده. آنها تلاششان را می کنند، اما در نهایت پیکر مادرشان به موجودی ترسناک و زشت تبدیل می شود، ادوارد، برادر بزرگتر، یک دستش و آلفونس، برادر کوچکتر، تمام بدنش را از دست می دهد. ادوارد، برای اینکه برادرش را نجات دهد، یک پای خودش را قربانی می کند و روح برادرش را به یک زره پیوند می زند. بعد از این حادثه، ادوارد و آلفونس سفرشان را برای یافتن سنگ کیمیا آغاز می کنند؛ سنگی که با استفاده از آن، می توانند بدن هایشان را پس بگیرند…

از مانگای کیمیاگر تمام فلزی، دو انیمه سریالی اقتباس شده است که هر دو ارزش تماشا کردن را دارند. نسخه اول، یعنی نسخه 2003، 51 قسمت دارد. این اقتباس، همزمان با انتشار مانگا پخش شد و به همین دلیل، با صبر و آرامش و حوصله جلو می رود و تک تک جزئیات مانگا را پوشش می دهد. ولی از آنجا که حتی این آهستگی هم نتوانست زمان زیادی برای انتشار مانگا بخرد، سازندگان تصمیم گرفتند به جای ساخت اپیزودهای فیلر، یک پایان اورجینال بسازند. بنابراین، تقریبا از قسمت 30 به بعد این نسخه، داستان به سمت نتیجه ای هدایت می شود که با سرانجام مانگای منبع اقتباس یکسان نیست. اقتباس دوم، کیمیاگر تمام فلزی: برادری است که همگی با آن آشنایی داریم. این اقتباس، نسبت به ورژن 2003، از سرعت روایت بیشتری برخوردار است و محبوبیت آن نیز بیشتر است.

نسخه برادری سالهاست که در مای انیمه لیست به عنوان بهترین انیمه تاریخ شناخته می شود. توصیه می کنیم اگر علاقمند به تماشای اقتباس های کیمیاگر تمام فلزی هستید، اول نسخه 2003 را تماشا کنید و بعد به سراغ برادری بروید، چرا که پیش زمینه های ضروری داستان، به شکل دقیق تر و ظریف تری در این نسخه به تصویر کشیده می شوند.


8/ Oyasumi Punpun

Oyasumi Punpun از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 9.03

پونفکر می کنید سریال بوجک هورسمن افسرده کننده است؟ پس احتمالا هنوز با پدیده ای به نام “شب بخیر، پون‌پون” آشنا نشده اید! بگذارید اینطور به شما بگویم: تصور کنید تک تک چپترهای یک مانگا مثل اپیزود چشم انداز نیمه راه پایین (اپیزود یکی مانده به آخر بوجک هورسمن) باشند؛ شاید حتی به مراتب تاریک تر و دردناک تر. خواندن شب بخیر، پون پون که از بهترین مانگاهای تاریخ است کار هر کسی نیست، این مانگا می تواند به راحتی مخاطبان حساس تر و خوشبین تر را افسرده کند (باور نمی کنید؟ یک نگاه به چپتر اول بیندازید!). شب بخیر پون پون، راجع به افسردگی و مشکلاتی است که به دنبال آن به وجود می آیند. این مانگا، داستان اونودرا پون پون را در سنین مختلف روایت می کند و بدون تعارف، فجایعی که پشت سر می گذارد را به کوبنده ترین شکل ممکن به تصویر می کشد.

پون پون، یک پسربچه 11 ساله خجالتی و آرمان گراست که به شکل غم انگیز و ناراحت کننده ای، رمانتیک است. بعد از اینکه او با یک دختر تازه وارد در مدرسه به نام آیکو آشنا می شود، می فهمد که یک رابطه واقعی می تواند با وجود شیرینی هایش، نیاز به تلاش و مراقبت طاقت فرسایی برای سالم ماندن داشته باشد. درست زمانی که او حس می کند در حال بزرگ شدن و رشد کردن است، یک روز موقع بازگشت به خانه، می بیند که مادرش مورد حمله پدرش قرار گرفته است و می فهمد که شاید آرمان هایش، آنقدرها هم آرمانی نبوده اند. در نتیجه، مسیر مناسبی که او برای بزرگ شدن پیدا کرده بود، به مرور زمان نابود و دنیایش سیاه و تاریک می شود. کم کم خجالتی بودن او، به یک انزوا و گوشه گیری خودخواسته تغییر شکل می دهد و به جای اینکه رشد کند و به کمال برسد، هر روز نابود و نابودتر می شود.


9/ Grand blue

Grand blue از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 9.03

گرندبلو، که به خاطر فن سرویس ها و کمدی بزرگسالانه اش شناخته می شود، یکی از محبوب ترین مانگاهای سینن است. این مانگا، آرت استایل جذابی دارد و از نظر زیبایی های بصری، یکی از بهترین هاست. حال و هوای آن نیز مفرح و سرگرم کننده است، بنابراین اگر از انیمه های کمدی با چاشنی ایچی یا حارم خوشتان می آید، گرندبلو برای خودتان ساخته شده است. این مانگا، به دوران دانشجویی، شیرینی ها و سختی ها و چالش های این دوره می پردازد و به خاطر سادگی و دوری از پیچیدگی های غیرضروری، لحظات خوبی را برایتان فراهم می کند.


10/ Vinland Saga

Vinland Saga از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.99

وینلند ساگا از بهترین مانگاهای تاریخ و یک حماسه خونبار و خشن و دیوانه‌وار است. تک تک لحظات این سری، با خشم و عطش انتقام پر شده است و کاراکترها، چپ و راست به میدان جنگ می روند و می کشند و کشته می شوند. این مانگای تاریخی، یک اقتباس جذاب هم دارد که توسط ویت استادیو (استودیو سازنده سه فصل اول اتک آن تایتان) تولید شده است.

وینلند ساگا، درباره مردی جوان به نام تورفین است که پدرش، یکی از جنگجویان بزرگ وایکینگ، همیشه به او گوشزد می کرد که: «ما نباید بجنگیم، خشونت همیشه بدترین و آخرین راه حله». با این وجود، بعد از اینکه پدر تورفین به قتل می رسد، تمام فکر و ذکر او، انتقام گرفتن از قاتل پدرش می شود. او می خواهد آنقدری قدرتمند باشد که بتواند مسئول مرگ پدرش را به صورت منصفانه در یک نبرد شکست دهد و همین شعله خشم او، باعث کشیده شدن پایش در جنگ های زیادی می شود.


11/ Kingdom

Kingdom از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.98

داستان مانگای Kingdom، مثل اکثر آثار بهترین مانگاهای تاریخ در ژاپن یا کشوری خیالی رخ نمی دهد؛ این مانگا به دوره ای حساس در تاریخ چین پرداخته است. Kingdom راجع به دو دوست بسیار نزدیک با نام های ژین و پیائوست که هر دو آرزو دارند بتوانند به ژنرال هایی بزرگ و نامی تبدیل شوند؛ آرزویی که با توجه به جایگاه پایین آنها در اجتماع به عنوان دو برده یتیم، غیرممکن به نظر می رسد.

در ادامه بخوانید » بهترین انیمه‌های شبیه Game of Thrones که حتماً شما را میخ‌کوب خواهند کرد! 

تا اینکه یک نجیب زاده، به پیائو، قول یک کار مهم را در امپراطوری می دهد و این دو دوست از هم جدا می شوند، در حالی که به هم قول داده اند روزی به عنوان دو فرمانده بزرگ دنیا همدیگر را ملاقات کنند. با این وجود، بعد از مدتی، پیائو در حین یک کودتای بزرگ در کاخ سلطنتی کشته می شود و ژین را تنها می گذارد. اما ژین ناامید نمی شود و تصمیم می گیرد هرطور که شده، به رده های بالایی ارتش برسد و آرزوی خودش و پیائو را برآورده کند.


12/ 20th century boys

20th century boys از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.95

زمانی که دنیا به پایان قرن بیستم نزدیک می شد، نگرانی های زیادی بین مردم وجود داشت. همه تصور می کردند که جهان ما قرار است در قرن جدید، حسابی زیر و رو شود و اکثرا، باور داشتند که این تغییرات، لزوما خوب نخواهد بود. در آن زمان، تصور می شد با آغاز قرن جدید، سیستم های پایگاه های نظامی، ناسا و… دچار ارور و با انفجار تصادفی بمب های اتمی، دنیا نابود خواهد شد. شاید در حال حاضر ترس های مردم در آن زمان خنده‌دار به نظر برسد، اما واقعیت این است که آن موقع این قضیه واقعا شوخی بردار نبود.

کنجی اندو، یک مرد عادی در اواخر قرن بیستم است که یک فروشگاه را اداره می کند و دنبال برنامه های آنچنان بزرگی در زندگی اش نیست، جز اینکه از پس همان فروشگاه بربیاید. او زندگی روزمره اش را طی می کند تا اینکه به او خبر می رسد یکی از دوستان دوران کودکی اش خودکشی کرده است. از طرف دیگر، او متوجه می شود یک فرقه عجیب با اقداماتی ترسناک و خطرناک با رهبری شخصی به نام “دوست” به وجود آمده است که به شکل مرموزی، کنجی و دوستان دوران کودکی اش را مورد هدف قرار داده است…

مانگای پسران قرن بیستم، مثل دفترچه مرگ، با الهام از وقایع واقعی، یعنی ماجرای فرقه آوم شینریکیو و رهبرشان، شوکو آساهارا – که تقریبا 5 سال پیش اعدام شد – نوشته شده است. اعضای این فرقه، مقصر حملات تروریستی وحشتناک، مثل حملات گازی در متروی توکیو در سال 1995 بوده اند. پسران قرن بیستم، با ترکیب وقایع واقعی، عناصر علمی – تخیلی و داستانی درگیرکننده، موفق شده تبدیل به یکی از بهترین مانگاهای روانشناختی شود. دنباله این مانگا، با عنوان “پسران قرن بیست و یکم” منتشر شده است.


13/ Land of the Lustrous

Land of the Lustrous از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.95

سرزمین جواهرات، از دیدگاه همه مخاطبان، چه از نظر محتوا و چه از نظر بصری، یکی از خاص ترین و جذاب ترین آثار محسوب می شود. این مانگا، یک اقتباس انیمه هم دارد که به اندازه خودش دیدنی و منحصر به فرد است. سرزمین جواهرات، راجع به دنیایی‌ست که ساکنان آن را، به جای آدم ها، جواهراتی انسان نما تشکیل می دهند.

در ادامه بخوانید » بهترین انیمه های سریالی کمتر شناخته شده 

این جواهرات، سی گونه هستند که زیر نظر استادشان، کار می کنند و وظایف مختلفی را بر عهده گرفته اند. مهم ترین کاری که آنها باید انجام دهند، محافظت از خود و سرزمینشان در برابر مهاجمان اهل ماه است؛ چرا که آنها می خواهند جواهرات را شکار کنند، بشکنند و با خود به عنوان کالا، به ماه ببرند.


14/ Ashita no Joe

Ashita no Joe از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.93

مانگای “فردای جو” راجع به مردی جوان از طبقات پایین جامعه است که با سعی و تلاش، کم کم از یک یاغی که دعواهای خیابانی راه می اندازد، به یک ورزشکار حرفه ای و معتبر تبدیل می کند. فردای جو، بسیار مناسب کسانی است که از انیمه یا مانگای Hajime no Ippo لذت برده اند و یا به طور کلی به ورزش بوکس علاقه دارند. مانگای فردای جو، یک اقتباس انیمه سریالی دارد که یکی از بهترین انیمه های انگیزشی است.


15/ Kaguya-sama wa Kokurasetai: Tensai-tachi no Renai Zunousen

Kaguya-sama wa Kokurasetai از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.93

مانگای کاگویا ساما: عشق جنگه، یک کمدی – رمانتیک منحصر به فرد است که حال و هوای جیمز باند دارد. این مانگا، که تاکنون سه فصل از اقتباس انیمه محبوبش منتشر شده، داستان معاون و رئیس شورای دانش آموزی مدرسه شوچین (یک آکادمی بزرگ و خصوصی مخصوص نخبه ها و فرزندان مقامات مهم کشور) را روایت می کند که پنهانی به یکدیگر علاقه دارند، اما حاضر نیستند این علاقه را قبول و آن را به طرف مقابلشان اعتراف کنند.

همین عدم صداقت با خود، باعث شده آنها در ذهنشان بهانه های مختلفی برای وادار کردن دیگری به اعتراف عشقش بیاورند و برای رسیدن به خواسته خود، نقشه های شیطانی و پلید بکشند! مانگای سینن کاگویا ساما، کمدی واقعا دلچسب، شخصیت هایی به یادماندنی و داستانی پرمعنا (در کنار تمام کارهای احمقانه پروتاگونیست ها) دارد و یکی از بهترین مانگاهای عاشقانه محسوب می شود.


16/ Real

Real از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.91

با اینکه اغلب مانگاها و انیمه های ورزشی، به نوجوانانی پرشور و انگیزه می پردازند که به مرور زمان، مهارتی را کسب می کند و در آن بهترین می شود، مانگای Real راجع به سه نوجوان است که قبلا بازیکنان فوق العاده بسکتبال بوده اند، اما حالا به علت معلولیت، نمی توانند به راحتی قبلا علاقه‌شان را دنبال کنند. این مانگا، داستان تومومی نومیا، کاپیتان سابق تیم بسکتبال دبیرستان را دنبال می کند که بعد از فلج شدن، حس عذاب وجدان خردکننده ای بابت یکی از بخش های تاریک زندگی اش، یعنی تصادف با یک دختربچه و نابود کردن آینده او، رهایش نمی کند. او مدرسه را کنار می گذارد و تصمیم می گیرد زندگی اش را با کمک کردن تمام مدت به آن دختر ادامه دهد. در حالی که تومومی سعی می کند خسارتی را که به آن دختربچه زده، جبران کند، با کیوهارو توگاوا آشنا می شود، پسری که مثل خودش عاشق بکستبال است و معلولیت دارد.

با اینکه تومومی تصور می کند بازگشت به دنیای بکستبال، غیرممکن و رویاگونه است، کیوهارو به او نشان می دهد که ورزش معلولان نیز برای خودش عالمی دارد. این دو نفر، در مسیرشان با افراد زیادی مانند و متفاوت با خودشان آشنا می شوند و به سختی تلاش می کنند تا به ناتوانی هایشان غلبه کرده، و عشق بی قید و شرطشان به بکستبال را حفظ کنند.


17/ March Comes in Like a Lion

March Comes in Like a Lion از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.90

ری کیریاما، یکی از تنها بازیکنان نوجوان حرفه ای شوگی (بازی تخته ای ژاپنی مثل شطرنج) در ژاپن است. او با چنگ و دندان جنگیده تا به این جایگاه برسد، ولی نه از روی اشتیاق و علاقه، بلکه از روی ترس و وسواس. ماجرا از این قرار است: والدین ری، زمانی که او سنی نداشت، از دنیا می روند و بعد از فوت آنها، یکی از دوستان خانوادگی، سرپرستی او را قبول می کند. این دوست خانوادگی، بازیکن شوگی بود و در نتیجه، مهم ترین مسائل خانه و خانواده اش، حول محور شوگی می چرخید. ری، می خواست که در این خانواده، جایگاهی داشته باشد و طرد نشود؛ در نتیجه با نگرانی زیاد شوگی را می آموزد و بعد از مدتی، به عنوان یک نابغه شوگی شناخته می شود، هرچند او همچنان در خانواده جدیدش حس غربت و جداافتادگی دارد و از طرفی، یکی از بهترین ها بودن در شوگی، باعث ایجاد احساس پوچی در او شده است.

“مارچ مثل شیر از راه می رسد” یک درام روانشناختی عمیق است که با ظرافت تمام، به افسردگی نوجوانان می پردازد. این مانگا، یک اقتباس انیمه هم دارد که خوشبختانه، در حد و اندازه مانگا ظاهر شده است. با اینکه “مارس مثل شیر از راه می رسد”، به مشکلاتی نظیر افسردگی می پردازد و پروتاگونیست اصلی اش، دنیای ناراحت کننده و تیره و تاری دارد، اما همزمان به مخاطبان انگیزه می دهد و به آنها درس های زیادی می آموزد.


18/ GTO

GTO از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.89

Great teacher Onizuka داستان مرد جوان 22 ساله ای به نام ایکیچی اونیزوکا را تعریف می کند که یک عضو یاغی سابق گروه موتورسواری، یک منحرف به تمام معنا و یک معلم تازه کار است. او که به اهداف کثیفی وارد دبیرستان شده و تصمیم گرفته به بهترین معلم تبدیل شود، با سه دشمن بزرگ مواجه است: معاون بداخلاق و همیشه خشمگین مدرسه، افراد سابقش در گروه گانگسترهای موتورسوار و متودهای مسخره اش برای تدریس؛ که البته این آخری از همه دردسرسازتر است!

مانگای Great teacher Onizuka به شکل سرگرم کننده و خنده‌داری، به تحول تدریجی و نامحسوس آدم ها می پردازد. شخصیت اصلی این مانگا، با وجود تمام عیب و ایرادهایش، به شکل قابل درکی محبوب است و از یاد مخاطب نمی رود. با اینکه Great teacher Onizuka در اغلب بحث ها به خاطر کمدی جذابش شناخته می شود، اما بسیار بیشتر از این حرف هاست و یک اثر پرمحتوا و آموزنده محسوب می شود. این مانگا، یک اقتباس انیمه هم دارد که یکی از بهترین انیمه های کلاسیک است.


19/ Yotsuba&!

Yotsuba&! از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.87

مانگای “یوتسوبا و!” ممکن است در نگاه اول کودکانه به نظر برسد و شما را به خود جذب نکند؛ اما حقیقت این است که این مانگا، خیلی خیلی بامزه است! “یوتسوبا و!” به مسائل مهمی (معمولا مسائل زیست محیطی) از دید یک دختربچه 5 ساله می پردازد و همین موضوع، فرصتی را فراهم آورده تا داستان بدون اینکه در دام کلیشه ها بیفتد، به صادقانه ترین شکل ممکن، پیش برود.

این مانگا، درباره دختربچه ای کوچک و بی نهایت شیرین و البته کنجکاو به نام یوتسوبا است که دنیا را، متفاوت از بزرگترها می بیند. قلب او پر از امید است و چشم هایش، فقط شگفتی می بینند. کنجکاوی او، باعث شده خیلی اوقات در حال کارآگاه بازی باشد و همین موضوع، ماجراهای زیادی را خلق می کند.


20/ A Silent voice

A Silent voice از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.86

شهرت صدای خاموش، احتمالا بیشتر به خاطر انیمه سینمایی فوق العاده مشهورش است، تا مانگا؛ ولی لازم است بدانید که خواندن مانگای صدای خاموش، اثر اویما یوشیتوکی، به اندازه انیمه، تجربه زیبایی‌ست. برخلاف نام تو، که یک انیمه سینمایی اورجینال بود و بعدا از روی آن، مانگایی اقتباس شد، انیمه صدای خاموش، کاملا اقتباسی است.

مانگای شونن و درام صدای خاموش، یکی از آن رومنس هایی بود که تمام مخاطبان (فارغ از سن و سال، جنسیت و سلیقه)، با هر سن و سالی، توانستند با آن ارتباط برقرار کنند و دوستش داشته باشند. این مانگا جوایز و افتخارات زیادی مثل نامزدی در تزوکا اوسامو و برنده شدن یوشیتوکی به عنوان بهترین مانگاکای جدید، نامزدی در مانگا تایشو و کودانشا مانگا و… را برای خود و خالقش به ارمغان آورده است.


21/ Haikyuu!!

Haikyuu!! از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.84

هایکیو!! که تجربه متفاوت هارویچی فوروداته بعد از نوشتن چند مانگای ترسناک بود، توانست به سرعت قلب مخاطبان را در همه جای دنیا تسخیر کند. این مانگا، که یکی از پرفروش ترین مانگاها در خارج از ژاپن محسوب می شود، راجع به شویو هیناتاست، پسری با جثه ریز و قد کوتاه که عاشق والیبال است و می تواند بلندتر از هر کسی پرواز کند. هیناتا، آرزو دارد بتواند به یک بازیکن قهار و شکست ناپذیر در والیبال تبدیل شود؛ درست مثل اسطوره اش، غول کوچک، بازیکنی که با وجود قد کوتاهش نسبت به سایرین، می توانست همه را شکست دهد.

با این حال، مسیری که شویو هیناتای پرسروصدا و دوست داشتنی ما در آن قدم گذاشته، آنقدرها هم هموار نیست. او در اولین و آخرین مسابقه دوران راهنمایی اش، شکست مفتضحانه ای می خورد و همه به او اصرار دارند که انقدر خودش را اذیت نکند و به جای دست و پا زدن برای رسیدن به جایگاهی که فقط در خواب می تواند داشته باشد، به کارهای دیگری بپردازد. اما هیناتا به راحتی این حرف ها را قبول نمی کند و با چنگ و دندان می جنگد تا به خواسته اش برسد.


22/ Nausicaä of the wind valley

Nausicaä of the wind valley از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.83

نائوسیکا از دره باد، مانگایی اثر هایائو میازاکی بزرگ است. این مانگا، از دو سال قبل از اکران انیمه سینمایی شروع به پخش کرد و انتشار آن، تا ده سال بعد از اکران انیمه ادامه یافت.

مانگای Nausicaä of the wind valley فضایی علمی – تخیلی و آخرالزمانی دارد: زمانی که گازهای سمی در سراسر دنیا پخش شده اند و دنیا به خاطر غفلت انسان ها، رو به نابودی است، نائوسیکا، دختری جوان، مهربان، خوش قلب و شجاع، سفری را برای پیدا کردن راه نجات دنیا و انسان ها آغاز می کند. او با افراد مختلفی آشنا می شود و کم کم علت این اوضاع نگران کننده را به چشم می بیند.


23/ Yona of the dawn

Yona of the dawn از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.83

یونا از سپیده‌دم، یکی از محبوب ترین مانگاها و انیمه های شوجو است. این مانگا – که اقتباس انیمه‌اش از شهرت زیادی برخوردار است – با ترکیب ژانرهای فانتزی، اکشن، کمدی و رمانتیک، قلب خوانندگان زیادی را به تصرف خود در آورده است. داستان مانگای یونا از سپیده دم، راجع به شاهدخت جوانی به نام یوناست که بعد از تهدید دشمنان حکومت، سفری را برای نجات و محافظت از امپراطوری آغاز می کند.

این مانگا که در ژانر تاریخی نیز قرار می گیرد، مناسب کسانی است که از دنیاهای فانتزی، قهرمانانی خوش قلب و با اهداف مشخص لذت می برند.


24/ Jumyou wo Kaitotte Moratta. Ichinen ni Tsuki, Ichimanen de.

Jumyou wo Kaitotte Moratta از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.80

مانگای “من زندگی‌ام را در ازای سالی ده هزار ین فروختم” با وجود عناصر فراطبیعی، یکی از واقع گرایانه ترین آثار این لیست است. این مانگا، راجع به جوانی 20 ساله و درمانده به نام کوسونوکی است که آخرین بازمانده از دارایی ناچیز خود را، برای خرید غذا فروخته است. او که در اوج بیچارگی به سر می برد، با پیشنهاد عجیب یک مغازه دار سالخورده روبرو می شود: «چرا زمانت رو نمی فروشی؟». او کوسونوکی را به سمت فروشگاهی عجیب و غریب هدایت می کند که در آن سال های عمر و زمان خریداری می شود. کوسونوکی ناامیدانه متوجه می شود که تمام سال های باقی مانده زندگی اش، فقط اندازه 300 هزار ین ارزش دارد. او تصمیم می گیرد سی سال آینده زندگی اش را به ازای سالی ده هزار ین بفروشد؛ با اینکار او، فقط حدود سه ماه برایش باقی می ماند.

کوسونوکی، با سیصد هزار ین به خانه برمی گردد، در حالی که فقط سه ماه فرصت زندگی دارد. این موقعیت باعث می شود او کم کم ارزش های واقعی‌اش را درک کند و بشناسد، بفهمد چه چیزی واقعا اهمیت دارد و قدر زمان و زندگی را بداند.


25/ Umineko no Naku Koro ni Chiru – Episode 8: Twilight of the Golden Witch

Twilight of the Golden Witch از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.80

Umineko When They Cry یک سری مانگای شونن، فانتزی، ماوراءالطبیعی، درام و رازآلود اثر ریوکیشی07 و ناتسومه کی است که در قالب اپیزودهای مختلف، منتشر شده است. قسمت هشتم این سری، که قسمت پایانی هم هست، به عقیده طرفداران این مانگا، بهترین اپیزود کل سری محسوب می شود.

در اپیزود هشتم، یعنی Twilight of the Golden Witch، یک سناریو با محوریت شخصیت انج روایت می شود. این اپیزود جایی است که بلاخره معماهای سری اومینکو: وقتی آنها گریه می کنند، به یک نتیجه می رسند، رازها برملا می شوند و سردرگمی ها پایان می یابند.


26/ Made in Abyss

 Made in Abyss از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.79

پرتگاه (ابیس) گودالی مرموز با عمق غیرقابل تصور است که هیچ کس اطلاعات آنچنان زیادی درباره آن ندارد، با این وجود روحیه ماجراجویی و عشق به دانستن در برخی مردم، باعث شده آنها تمام خطرات را به جان بخرند و به ابیس سفر کنند. این افراد، که با نام “مهاجمان گودال” شناخته می شوند، بین مردم مانند قهرمانان محبوب هستند و مورد تحسین قرار می گیرند. ریکو، دختر جوانی است که مادرش، سالها پیش، به پرتگاه سفر کرد و ناپدید شد. او بعد از آشنایی با پسری ربات به نام رگ که از پرتگاه آمده است، تصمیم می گیرد به دنبال مادرش بگردد و او را پیدا کند.

مانگای ساخته شده در ابیس، یک اقتباس انیمه جذاب هم دارد که فصل جدید آن اخیرا منتشر شده است. یادتان باشد که گول آرت استایل کیوت این سری را نخورید، این فقط یک پوشش برای بخش های ترسناک تر داستان است!

در ادامه بخوانید » معرفی 25تا از بهترین انیمه ها با قهرمانان زن | قدرت زنان را دست کم نگیرید! 


27/ Uchuu Kyoudai

Uchuu Kyoudai از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.79

«وظیفه داداش بزرگه، اینه که تمام تلاششو برای داداش کوچیکه بکنه». این، فکری ست که موتا با آن بزرگ شده است. موتا ننبا، قبل از هر چیزی، یک برادر بزرگتر است. او از زمانی که به یاد دارد، همیشه در حال تلاش کردن برای حمایت و مراقبت از برادر کوچکترش، هیبیتو بوده است. در یک شب تابستانی در سال 2006، موتا و هیبیتو زمانی که با هم آسمان شب را تماشا می کردند، پدیده عجیبی را مشاهده می کنند. همین موضوع، الهام بخش هیبیتو می شود تا او بخواهد در بزرگسالی، یک فضانورد شود و به ماه برود. موتا که این را می بیند، شوخی – جدی می گوید حالا که اینطور است، او هم قرار است به مریخ برود. آنها در سنین کودکی، به هم قول می دهند وقتی بزرگ شدند، این وعده‌شان را عملی کنند.

سال ها بعد، هیبیتو در ناسا مشغول به کار شده است و قرار است به زودی، تبدیل به اولین مرد ژاپنی شود که روی ماه قدم می گذارد؛ در حالی که موتا، به تازگی از کارش در یک شرکت خودرو اخراج شده است. با این حال، او یکبار دیگر این فرصت را پیدا می کند تا بتواند برای هیبیتو، یک برادر بزرگتر حامی و قابل اتکا باشد.


28/ Nana

Nana از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.77

نانا اوساکی، یک وکالیست جوان و مغرور که از دوران دبیرستان کارش را شروع کرده، با آرزوهایی بزرگ و امیدواری برای کسب موفقیت، راهی توکیو می شود تا پیشرفت کند. او در قطار توکیو، با دختر دیگری، همسن خودش، به نام نانا کوماتسو آشنا می شود. نانا کوماتسو، دختری با اعتماد به نفس پایین است که مدام در روابطش شکست می خورد. او اکنون با امید زنده کردن یک رابطه، به توکیو می رود. بعد از رسیدن به توکیو، آنها از هم جدا می شوند؛ اما دست سرنوشت باعث می شود که این دو دختر همنام، در توکیو نیز به عنوان هم اتاقی با هم برخورد داشته باشند…

نانا، یکی از بهترین و محبوب ترین مانگاهای شوجو، اثر آی یازاواست و برای مخاطبان بزرگتر نیز مناسب و جذاب است (اصلا فضای این مانگا آنقدر با شوجوهای معمول تفاوت دارد که بسیاری از خوانندگان تصور می کنند نانا یک مانگای جوسی است!). مانگای نانا، یک اقتباس انیمه هم دارد که به عنوان یکی از غم انگیزترین انیمه ها شناخته می شود.


29/ One Punch-Man

One Punch-Man از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.75

سایتاما، یک کارمند ساده است که مدام حسرت یک زندگی “باحال تر” را می خورد. او همیشه دلش می خواست یک ابرقهرمان شود؛ اما هیچ وقت در راه رسیدن به آرزویش اقدام خاصی انجام نمی دهد. تا اینکه از کارش اخراج و بعد از آن، با یک شرور عجیب و غریب مواجه می شود و بلاخره، انگیزه اش برای تلاش کردن را پیدا می کند. او با تمام وجودش سختی می کشد و با تمرین های مشقت بار، به قدرتش می افزاید (همین موضوع به از دست دادن موهایش منجر می شود)؛ تا اینکه بعد از سه سال، او به نقطه ای می رسد که می تواند فقط با یک مشت، هر چیزی را نابود کند. این درجه از شکست ناپذیری، باعث می شود او به فردی گوشه گیر تبدیل شود که هیچ وقت “حال” ندارد کار خاصی انجام دهد. او در زندگی حس خستگی و پوچی می کند و همین موضوع، درگیری های اصلی سری وان پانچ من را تشکیل می دهد.

مانگای وان پانچ من (مرد تک مشتی) یکی از آن آثاری است که نشان می دهند محبوبیت لزوما همیشه به خاطر جذابیت بصری نیست. وان – خالق این مانگا – به اندازه مانگاکای هم نسل خودش زیبا نقاشی نمی کشد (در واقع، نقاشی های او حتی به اندازه یک هنرجوی سال اولی هم چشمگیر نیست)، اما او خیلی خوب بلد است داستان بگوید.

ماگ با طرح سایتاما
خرید ماگ با طرح سایتاما
همین حالا خرید کن

اصلا همین کیفیت بالای داستان های او، باعث شده اند برخی هنرمندان توانمند، داوطلبانه تصویرگری های او را اصلاح و پانل های مانگا را تبدیل به تصاویری قابل مقایسه با بقیه مانگاها کنند. البته، اگر منصف باشیم، سبک هنری وان، جذابیت های خاص خودش را دارد (برای متوجه شدن منظورم، نگاهی به ورژن اورجینال چپترهای ابتدایی وان پانچ من بیندازید). از مانگای مرد تک مشتی، دو فصل انیمه نیز اقتباس شده است که از نظر کیفیت تصویری و جذابیت، فصل اول بهتر و محبوب تر است.


30/ Chainsaw Man

Chainsaw Man از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.74

دنجی، پسر جوانی است که فقط می خواهد یک زندگی آرام داشته باشد، اما نمی تواند، زیرا باید برای تسویه بدهی های فراوانش، زیر نظر یاکوزا شیاطین را بکشد. او یک حیوان شیطانی کوچک به نام پوچیتا دارد که به کمک آن، می تواند در جلوی شیاطین بایستد. دنجی به همین شکل، زندگی اش را می گذاراند: شیاطین را می کشد و در ازای کمی پول، هر کاری می کند. تا اینکه یاکوزا به این نتیجه می رسد که دنجی دیگر به درد نمی خورد و او را به قتل می رساند. بعد از این اتفاق، پوچیتا با جسد دنجی ترکیب می شود و با او یک قرارداد می بندد؛ به این ترتیب دنجی به عنوان مرد اره ای به این دنیا برمی گردد…

مرد اره ای، مانگایی اثر تاتسوکی فوجیموتو است که آثاری مثل مشت آتشین و خداحافظ اری – که در این لیست حضور دارد – در کارنامه اش به چشم می خورند. انتشار پارت اول این مانگای به شدت محبوب، در سال 2020 به پایان رسید و انتشار پارت دوم، از 13 جولای 2022 آغاز شد. همچنین انیمه اقتباسی مورد انتظار مرد اره ای، اثر استودیو ماپا، قرار است از پاییز 2022 شروع به پخش کند.


31/ Sayonara Eri

Sayonara Eri از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.74

مادر یوتا که از یک بیماری لاعلاج رنج می برد، از پسرش می خواهد تا آخرین لحظات زندگی اش را ضبط کند. یوتا به حرف او گوش می دهد و تمام دقایق را ثبت می کند؛ از زمانی که مادرش در کنار خانواده لبخند دردناکی می زند تا زمانی که در بیمارستان بستری است. بعد از مرگ مادرش، یوتا این لحظات فیلمبرداری شده را در کنار هم می گذارد و با اضافه کردن کمی چاشنی فانتزی، به شکل یک فیلم در مدرسه نمایش می دهد. با این حال، او به شدت مورد انتقاد و تمسخر قرار می گیرد؛ به طوری که به قصد خودکشی، به پشت بام مدرسه می رود، ولی یک اتفاق جلوی او را می گیرد: ملاقات با اری. اری، دختری است که ادعا می کند برخلاف همه، فیلم یوتا را دوست داشته و بسیار تحت تاثیر آن قرار گرفته است. او از یوتا می خواهد که با همدیگر، یک فیلم شبیه فیلم مادر یوتا بسازند، اثری که مرزهای واقعیت و خیال در آن کمرنگ است.

مانگای خداحافظ اری، به شکل عجیب و غریبی غم انگیز است. ممکن است در اول این مانگا، حدس هایی راجع به پایان داستان بزنید و فکر کنید داستان قابل پیشبینی جلو می رود؛ اما پیچش داستانی نهایی، همچنان شما را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد. یادتان نرود که اگر تاتسوکی فوجیموتو توانسته قبلا شما را با سایر آثارش، به ویژه مرد اره ای، شگفت زده کند، قابلیت انجام دادن اینکار را برای یک دفعه دیگر نیز دارد.


32/ Mushishi

Mushishi از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.73

موشیشی، یک مانگای فلسفی و بحث برانگیز است که شاید برای هر کسی جذاب نباشد. همه چیز در این مانگا، حول محور یافتن پاسخ و دلیل است: جایگاه ما در این دنیا چیست؟ زندگی ما چه معنایی دارد؟ هر کدام از پدیده هایی که روزانه می بینیم، چه علتی دارند؟ این مانگا، با آرت بسیار چشم نواز و شخصیتی متفکر، سفرها و ماجراهای مختلفی را دنبال می کند و دیدگاه خاصی درباره جهان هستی دارد. اگر به دنبال اکشن های هیجان انگیز و بزن بزن یا کمدی – درام های سرراست و کیوت هستید، موشیشی گزینه آنچنان مناسبی برایتان نیست؛ اما اگر عاشق نگاه کردن به آسمان و غرق شدن در فکر و خیال هستید، موشیشی را برای خودتان ساخته اند.


33/ Hunter x Hunter

Hunter x Hunter از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.71

مانگای هانتر X هانتر که در حال حاضر در وقفه به سر می برد و متاسفانه سرنوشت روشنی ندارد، همیشه به عنوان یکی از بهترین آثار شونن، اکشن و فانتزی شناخته می شود. این مانگا، دو اقتباس انیمه دارد که هر کدام جذابیت خاص خود را دارد؛ اما نسخه 2011 محبوب تر است. هانتر X هانتر، راجع به افرادی ماجراجو و شجاع است که با نام شکارچی (هانتر) شناخته می شوند. هانترها، در سراسر دنیا سفر می کنند، به دنبال گنج می گردند و در مسیر پرخطر خود، با افراد زیادی آشنا می شوند و حوادث بیشماری را پشت سر می گذارند.

گون فریکس، پروتاگونیست Hunter x Hunter، پسری کم سن و سال و مشتاق است که آرزو دارد بتواند یک هانتر شود؛ نه فقط برای دنیای پرزرق و برق و هیجان انگیزی که هانترها دارند، بلکه برای پیدا کردن پدر هانترش، که سالها پیش خانواده اش را برای ماجراجویی ترک کرده است. با این حال، گون اهمیتی به این موضوع نمی دهد و همچنان با احترام بی قید و شرطی که برای پدرش قائل است، به تلاش هایش برای هانتر شدن ادامه می دهد…


34/ Death Note

Death Note از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.70

دفترچه مرگ، که همیشه به عنوان یکی از بهترین های روانشناختی در دنیای انیمه و مانگا شناخته می شود، داستان بحث برانگیزی را درباره لایت یاگامی، مرد جوانی روایت می کند که بعد از یافتن یک دفترچه مرموز، زندگی اش از این رو به آن رو می شود. این دفترچه، قدرت کشتن افراد را دارد؛ فقط کافی است نام شخص مورد هدف در این دفترچه نوشته شود.

لایت، تصمیم می گیرد از این دفترچه برای حذف کردن جنایتکاران و به قول خودش “انگل” ها از جامعه استفاده کند، یک دنیای آرمانی و عادلانه بسازد و در نهایت، خودش، به عنوان خدای این دنیای جدید، حکومت کند. با اینکه لایت بسیار باهوش است و نقشه های پرجزئیات، دقیق و خلاقانه ای می کشد، اما نشانه هایی از خودش به جا می گذارد که از L، کارآگاه نابغه FBI پنهان نمی ماند و به این ترتیب، نبرد ذهنی و ایدئولوژیک لایت و ال آغاز می شود…


35/ Yokohama Kaidashi Kikou

Yokohama Kaidashi Kikou از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.69

مانگای Yokohama Kaidashi Kikou یک مانگای آخرالزمانی با حضور سایبورگ ها و اندرویدهاست؛ اما برخلاف تصور، اثری با حال و هوای سرحال و آرامش بخش است. بعد از سلسله ای از حوادث آخرالزمانی، دنیا به کلی عوض می شود و شکل دیگری به خود می گیرد. کوهستان فوجی از بین می رود و به نظر می رود عصر انسان ها به زودی غروب خواهد کرد.

آلفا هاتسسو، یک اندروید انسان نمای شاد و مثبت است که یک کافه قدیمی همنام خودش در یک دهکده را می چرخاند و زندگی آرامی دارد؛ اما بعد از خبر بازگشت صاحب اصلی کافه، اوضاع آلفا تغییر می کند…


36/ Hajime no Ippo

Hajime no Ippo از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.69

ایپو، پسر نوجوان و درونگرایی است که به دلیل ویژگی های شخصیتی و موقعیتی که دارد، مدام در مدرسه مورد قلدری قرار می گیرد. یک روز، در حالی که قلدرهای مدرسه او را اذیت می کردند، یک بوکسور حرفه ای به نام مامورو تاکامورا از دست آنها نجاتش می دهد. بعد از ملاقات و آشنایی با مامورو تاکامورا و فهمیدن نکاتی راجع به بوکس، ایپو به این ورزش علاقمند می شود و به این نتیجه می رسد که اتفاقا برخی خصوصیت هایش، می توانند به عنوان یک بوکسور برایش مفید باشند. در حالی که همه به توانایی ایپو شک دارند، او تصمیم می گیرد قدم به دنیای بی تعارف ورزش بوکس بگذارد و یکی از بهترین های این رشته شود.


37/ Akira

Akira از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.69

آکیرا، یکی از آثار کلاسیک است که اگر علاقه به داستان های خلاقانه دارید که به خاطر سیاست های امروزی کارفرماها و مسئولین پخش، تحریف و محدود نمی شوند، اصلا نباید از دستش بدهید. این مانگا، داستان ورژن سایبرپانک توکیو را روایت می کند که بعد از خسارات وحشتناک جنگ جهانی سوم، به سرعت پیشرفت کرده است و توانسته تمام آثار بجا مانده از جنگ را از دید مردم مخفی کند. تتسو شیما و شوتارو کاندا، دو دوست صمیمی و دو رقیب سرسخت هستند که با یکدیگر، در یک باند به عنوان موتورسوار کار می کنند.

تتسو، همیشه با خودش فکر می کند که از شوتارو عقب است و دلش می خواهد برای یکبار هم که شده، خودش را به او ثابت کند. این خواسته تتسو، او را در جهت انجام کاری هدایت می کند که در نتیجه آن، یکی از تاریک ترین رازهای حکومت برملا می شود و تمام سازوکار توکیوی به ظاهر آرمانی، به هم می خورد…


38/ Blue period

Blue period  از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.69

زمانه آبی” اثری سرشار از احساسات و بسیار تاثیرگذار است که نشان می دهد چرا هنر، بخش جایگزین نشدنی زندگی هرکدام از ماست و چرا عطش درونی ما برای یافتن چیزی ارزشمند و پرمعنا در زندگی، با هنر برطرف می شود. این مانگا، داستان پسری باهوش، محبوب و کاریزماتیک به نام یاتورا یاگوچی را روایت می کند که به دلیل وضع مالی نه چندان مناسب خانواده اش، یک چاره بیشتر ندارد: سخت درس بخواند، به یک دانشگاه خوب برود تا بتواند در آینده یک شغل دولتی ساده پیدا کند و خیالش از بابت درآمد راحت باشد. با اینکه این مسیر زندگی، واضحا به یاتورا تحمیل شده، اما خودش دلیلی برای مخالفت با آن پیدا نمی کند. یاتورا، همیشه بی حوصله است. هیچ چیز خوشحالش نمی کند، تمام لبخندهایش مصنوعی هستند و همیشه در اعماق قلبش حس پوچی دارد.

تا اینکه او یکبار نقاشی کشیدن را در کلاس هنر امتحان می کند، و ناگهان همه چیز در سر جای خودش قرار می گیرد و تک تک مخلوقات و موجودات، معنا پیدا می کنند. یاتورا، می فهمد که دنیای هنر او را صدا می زند، اما او از چالش ها، شکست ها و آینده تضمین نشده اش به عنوان یک هنرمند، آگاهی کامل دارد و دلش نمی آید امیدهای والدینش را ناامید کند. علاقه آتشین و بی سابقه او به هنر از یک طرف و ریسک ها و سختی ها در تصمیم گیری، از طرف دیگر، درگیری هایی را برای یاتورا به وجود می آورند…


39/ Beck

 Beck از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.68

یوکیو (کویوکی) تاناکا، پسر نوجوانی است که سال های راهنمایی اش را تلف کرده است و حالا که وارد دبیرستان شده است، باید کم کم فکری به حال بی هدفی و بی برنامگی اش بکند. اوضاع یوکیو ثابت است، تا اینکه با پسری هم سن و سال خودش، به نام ریونوسکه (ری) مینامی آشنا می شود. ری، یوکیو را با دنیای موسیقی راک آشنا می کند و اینجاست که یوکیو بلاخره می فهمد که می خواهد چه کار کند. او مجذوب و شیفته راک می شود و تصمیم می گیرد به همراه ری، گیتار بیاموزد و یک گیتاریست فوق العاده شود. مانگای بک، بسیار انگیزشی است و با حال و هوای صمیمی اش، می تواند هر خواننده ای، با هر سلیقه ای را به خودش جلب کند. عاشق موسیقی – به ویژه راک – هستید؟ از چاشنی رومنس خوشتان می آید؟ مثل یوکیو، هنوز سردرگمید و نمی دانید باید با حال و آینده چه کنید و فقط سعی دارید روزها را بگذرانید؟ نیاز به انگیزه دارید؟ مانگای بک را از دست ندهید.


40/ Dorohedoro

Dorohedoro از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.68

مانگای دوروهدورو، که اگر از طرفداران سریال آرکین هستید، اصلا نباید از دستش بدهید، داستان جامعه ای بیرحم در آینده را روایت می کند: جامعه ای که به دو بخش کاملا مشخص و مجزا تبدیل شده است. بخش اول، جادوگرانی هستند که از آزادی عمل و حقوق طبیعی برخوردارند و زندگی راحتی دارند و بخش دوم، سایر مردم هستند که در جایی به نام “گودال” زندگی وحشتناکی دارند. مردم گودال، هیچ امکاناتی ندارند و مدام به صورت ناخواسته به خاطر آزمایش ها و اقدامات غیرانسانی و غیرقابل قبول جادوگران، قربانی می شوند، مورد تحقیر و خشونت قرار می گیرند و جان خودشان را از دست می دهند.

داستان دوروهیدورو، حول محور یکی از همین قربانیان می چرخد که به خاطر یکی از آزمایش ها، به یک تمساح تبدیل شده است. او که بابت نابود شدن زندگی اش از جادوگران متنفر است و عطش انتقام، تمام فکر و ذکرش را تسخیر کرده، به همراه یک دختر جوان به نام نیکایدو، برای گرفتن انتقام سختی از جادوگران، راهی سفری پرپیچ و خم می شود…


41/ Kono Oto Tomare!

Kono Oto Tomare! از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.68

مانگا و انیمه Kono oto tomare! یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی هستند که به موسیقی و سازهای سنتی علاقه دارند و دوست دارند بیشتر راجع به آنها بدانند. “این صدا رو متوقف کن!” با معرفی یک ساز ژاپنی کمتر شناخته شده به نام کوتو، داستانی هیجان انگیز و پر احساس راجع به چند نوجوان را روایت می کند که عاشق این ساز هستند و کوتو، پیوند عمیق و محکمی را بینشان به وجود آورده است. پروتاگونیست اصلی مانگای “این صدا رو متوقف کن!”، پسری جوان به نام چیکاست که بین همه به عنوان یک یاغی شناخته می شود و همیشه مورد قضاوت قرار می گیرد. او حتی از طرف پدر و مادرش هم طرد شده و در نتیجه، خانه ای هم برای رفتن ندارد. تنها کسی که به روشنایی قلب چیکا ایمان دارد و او را عزیز می شمارد، پدربزرگ اوست که یک کارگاه کوتو سازی دارد.

پدربزرگ چیکا، همیشه به او اصرار می کند که نواختن کوتو را بیاموزد، چرا که به نظر می رسد او واقعا استعداد اینکار را دارد. اما چیکا با او لجبازی می کند؛ تا اینکه پدربزرگ او، طی یک حادثه تلخ، از دنیا می رود و چیکا را تنها می گذارد. چیکا تصمیم می گیرد برای تسکین حس دلتنگی اش، وارد دنیای موسیقی و کوتو شود؛ اما به خاطر سابقه ای که دارد، مدام مورد قضاوت می گیرد و متوجه می شود که مسیر سختی را در پیش رو دارد…

42/ Shoujo Shuumatsu Ryokou

 Shoujo Shuumatsu Ryokou از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.68

مانگای “آخرین سفر دختران” اثر منحصر به فردی است که موفق شده به زیبایی، در فضایی افسرده کننده و تلخ، داستان دو شخصیت امیدوار را روایت کند که در هر شرایطی، همچنان سعی می کنند مقاومتشان را در برابر سختی ها حفظ کنند. این مانگا، راجع به یوری و چیتو است، دو دختر جوان که در دنیایی آخرالزمانی، از تنها بازماندگان یک جنگ بزرگ هستند. این دو نفر، که زندگی روزمره، خانه و شهرشان را از دست داده اند، به دنبال یک جای جدید برای زندگی و سایر بازماندگان می گردند؛ در حالی که تنها چیزی که برایشان باقی مانده، یک موتور سیکلت عجیب و خوشبینی‌شان به آینده است.

43/ Yagate Kimi ni Naru

Yagate Kimi ni Naru  از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.67

مانگای Blooming into you، راجع به دختر نوجوانی به نام یو کویتو است که همیشه از داستان های رمانتیک لذت می برده و آرزو داشته خودش هم بتواند داستان زیبایی را در آینده تجربه کند. اما بعد از اینکه یکی از همکلاسی های یو، عشقش را به او اعتراف می کند، او متوجه می شود که قادر به حس کردن هیچ چیز خاصی نیست و به این ترتیب، اوضاع و شرایط یو، دگرگون می شود. یو فکر می کند که قادر به دوست داشتن کسی نیست و احساسات و عاطفه ندارد. او با خودش درگیر است و نمی داند باید در چنین شرایطی چه کار کند و چه راه حلی را به کار ببندد، تا اینکه با توکو نانامی آشنا می شود…

44/ Natsume Yuujinchou

Natsume Yuujinchou از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.67

مانگای Natsume’s Book of Friends یکی از بهترین و محبوب ترین مانگاهای شوجو است. این مانگا، توسط یوکی میدوریکاوا نوشته و تصویرگری شده است و در دسته آثار ایاشیکی (آرامش بخش و دارای کاربردهای درمانی) جای می گیرد. این مانگا، درباره ناتسومه است؛ پسری 15 ساله که فقط می خواهد یک زندگی آرام داشته باشد. هرچند، متاسفانه حسرت واقعی شدن این رویای او، همچنان روی دلش مانده، زیرا ناتسومه، مثل مادربزرگش، ریکو، قادر به دیدن و ارتباط برقرار کردن با ارواح است. با اینکه اکثر ارواح، بی ضرر و آرام هستند، اما گاهی اوقات نیز اشباحی پیدا می شوند که قصد آسیب رساندن به ناتسومه و یا سایر انسان ها را دارند.

45/ Spy x Family

Spy x Family از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.67

جاسوس X خانواده، یک مانگای در حال انتشار، اثر تاتسویا اندو است که در شونن جامپ پلاس منتشر می شود. از این مانگا، تاکنون یک فصل انیمه اقتباس شده که انتشار پارت اول آن به پایان رسیده و انتشار پارت دوم، به زودی آغاز می شود.

این مانگا، راجع به یک جاسوس نابغه، با نام رمزی گرگ و میش است که باید در حین یکی از ماموریت هایش، ازدواج کند و تشکیل خانواده دهد. این عملیات، انقدر حیاتی است که اگر به درستی انجام نشود، صلح جهانی مورد تهدید قرار می گیرد و در دنیا جنگ بزرگی به راه می افتد! بنابراین، گرگ و میش، با اسم جعلی لوید فورجر، با یک کارمند ساده شهرداری به نام یور ازدواج می کند و دختربچه ای 6 ساله به نام آنیا را به فرزندخواندگی قبول می کند؛ در حالی که نمی داند یور، یک آدمکش قراردادی و آنیا، یک تله-پات است…

46/ ReLIFE

 ReLIFE از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.66

سختی ها و مسئولیت ها در دوران بزرگسالی، اشتباهات جبران ناپذیر در گذشته، از دست دادن فرصت ها و حسرت های بیشمار، همگی دست به دست هم داده اند تا آراتا کایزاکی بیست و هفت ساله، یک آرزوی محال داشته باشد که مدام فکر آن در سرش رژه می رود: «نمی شد یه دور دیگه، از اولش، درست و حسابی زندگی می کردم؟» با اینکه آراتا در گذشته گیر کرده است و بسیار حسرت می خورد، آنقدری خوش شانس هست که به او شانسی دوباره داده شود و این شانس دوباره، چیزی نیست به جز: آزمایش ریلایف. آراتا، در این آزمایش، که با هدف بررسی شانس “تولد دوباره” در انسان ها صورت گرفته، شرکت می کند. در نتیجه این آزمایش، او از نظر فیزیکی، به یک پسر 17 ساله تبدیل می شود و حالا، فرصت این را دارد که غفلت ها و اشتباهات دوران نوجوانی اش را جبران کند…

مانگای ریلایف، نوشته و تصویرگری شده توسط یایویی سو، اثری لذت بخش و همه چیز تمام است. این مانگا، می تواند به خوبی طرفداران ژانرهای رومنس، درام، کمدی، مدرسه ای و برشی از زندگی را راضی و سرگرم کند. انتشار مانگای ریلایف، به پایان رسیده است. این مانگا، 15 جلد و 238 چپتر دارد.

47/ Kozure Ookami

Kozure Ookam از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.66

ایتو اوگامی، از نعمت های زیادی برخوردار بود: یک شغل حکومتی آبرومندانه، خانواده خوب، همسر و فرزند دوست داشتنی و نفوذ و اعتبار. تا اینکه قبیله یاگیو، برای دزدیدن جایگاه ایتو از او، برایش پاپوش می دزدند و موقعیتش را از او می گیرند. آنها به خانواده ایتو نیز رحم نمی کنند و همه نزدیکان او را به قتل می رسانند، به جز دایگورو، پسر کوچکش. ایتو اوگامی، که همه چیزش را از دست داده، ناامید و خشمگین، به همراه پسرش، به دنبال انتقام در سرتاسر ژاپن سفر می کند تا عوامل این فاجعه را پیدا کند. او در حین اینکار، با افراد زیادی مثل خاندان یاگیو مواجه می شود و تصمیم می گیرد آنها را نیز به سزای اعمالشان برساند. در نتیجه این اقدامات، ایتو اوگامی تبدیل به یک تروریست شناخته شده می شود که بین مردم، جایگاهی مثل رابین هود دارد. به مرور زمان، داستان های ایتو و همسفر کوچکش، مثل یک افسانه، با نام “گرگ تنها و کودک” بین مردم دهان به دهان می شود.

انتشار مانگای “گرگ تنها و کودک” به پایان رسیده است. این مانگا، دارای 28 جلد و 142 چپتر است. مانگای Lone Wolf & Cub مانگایی در ژانر تاریخی و سامورایی است و یکی از آثار قدیمی این لیست محسوب می شود. از روی این مانگا، لایواکشن ها و نمایش های متعددی مورد اقتباس قرار گرفته اند و تاکنون، هنرمندان زیادی، با کشیدن و انتشار طرح ها و نقاشی هایی از Lone Wolf & Cub، به آن ادای احترام کرده اند.

48/ Banana Fish

Banana Fish از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.64

مانگای بنانا فیش، داستان پسر 17 ساله ای به نام اش لینکس است که در نیویورک زندگی می کند و رهبر یک گروه خلافکار است که اعضای آن را، مردانی بزرگتر از خودش تشکیل می دهند. اش، کودکی وحشتناکی را پشت سر گذاشته و حالا، در حال شورش کردن بر علیه کسی‌ست که زندگی اش را به چنین جهنمی تبدیل کرده است: داینو گلزین، یک رئیس مافیا، که بدون شک، تبدیل شدن اش به یک قاتل بیرحم، تقصیر اوست.

از طرف دیگر، ایجی اوکومورا، یک عکاس ژاپنی جوان است که به عنوان دستیار، به همراه یک ژورنالیست، به آمریکا جهت تهیه گزارشی از وضعیت زندگی کودکان – به ویژه کودکان با شرایط استثنائی و کودکان کار – سفر کرده است. در این حین، او با اش لینکس آشنا می شود که سوژه بسیار آبداری برای یک گزارش است. و به این ترتیب، سرنوشت اش و ایجی به هم گره می خورد و زندگی‌شان بعد از این آشنایی، دگرگون می شود…

49/ Kokou no Hito

Kokou no Hito از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.64

مانگای The Climber راجع به پسری دبیرستانی به نام موری بونتارو است که تنهایی را ترجیح می دهد و معمولا با کسی صحبت نمی کند. در ابتدا، او – مانند اکثر پروتاگونیست های هم سن و سالش در دنیای انیمه و مانگا – هدف خاصی در زندگی یا چیزی که قلبش را به تپش بیندازد، ندارد؛ تا اینکه یک روز، در مدرسه، همکلاسی اش او را قانع می کند تا از دیوار مدرسه بالا برود و به قولی، ساختمان مدرسه را فتح کند! موری قبول می کند: او اینکار خطرناک را با پذیرفتن تمام ریسکش، انجام می دهد و در نهایت، زمانی که به بالا می رسد و در ارتفاع قرار می گیرد، حس عجیبی را تجربه می کند که برایش بیگانه است. موری، تصمیم می گیرد که این حس را بیشتر بشناسد و بعد، با بررسی این احساس، متوجه می شود به ورزش کوه نوردی علاقه پیدا کرده است. او با شور و اشتیاقی بی سابقه، تصمیم می گیرد به سختی تمرین و تلاش کند و پا به قله هایی بگذارد که قبلا، هیچ بشری روی آنها قدم برنداشته است.

50/ Aria

Aria از بهترین مانگاهای تاریخ
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.63

مانگای آریا، حال و هوای بانشاط و مفرحی دارد و مناسب کسانی است که حوصله آثار طولانی را ندارند. این مانگا، دارای 12 جلد و 67 چپتر است (که واقعا در مقایسه با بسیاری از عناوین این لیست عددی نیست!) و با اینکه در دنیایی خیالی در آینده جریان دارد و پر از عناصر فانتزی و علمی – تخیلی است، اما روی ماجراجویی های آرام و سرگرم کننده دختری جوان در این دنیا تمرکز دارد و به خاطر همین فضای به دور از استرس و پیچیدگی اش، یکی از بهترین مانگاهای ایاشیکی محسوب می شود. داستان مانگای آریا، در آینده ای دور جریان دارد: زمانی که بشریت موفق شده مریخ را به سیاره ای اقیانوسی و قابل سکونت تبدیل کند. بسیاری از ساکنان زمین، با هدف داشتن زندگی بهتر و سالم تر، به مریخ مهاجرت می کنند، از جمله آکاری مینوزاشی، شخصیت اصلی داستان. او آرزو دارد در کمپانی آریا، یکی از مشهورترین شرکت های گردشگری دنیا، یک تورلیدر شود. مانگای آریا، ماجراهای آکاری را در زندگی روزمره، به همراه تلفیق رضایت بخشی با فانتزی، به تصویر می کشد.

امیدواریم که از معرفی بهترین مانگاهای تاریخ لذت برده باشید. مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید: