بدون شک این اپیزود یکی از بهترین اپیزودهای بلیچ بود و هیچ بعید نیست که در آینده حتی اپیزودهای بهتری رو از این انیمه بی نظیر شاهد باشیم. با بررسی قسمت هفتم انیمه بلیچ جنگ خونین هزار ساله با مجله وارونه همراه باشید.

برای مطالعه بررسی قسمت های دیگه انیمه بلیچ کلیک کنید.

بررسی قسمت هفتم انیمه بلیچ جنگ خونین هزار ساله

بررسی قسمت هفتم انیمه بلیچ جنگ خونین هزار ساله

بی دلیل نیست که انیمه های شونن جزو پرطرفدارترین انیمه ها هستند. انیمه های شونن پراز هیجان هستند و می تونن واقعا سرگرم کننده و در عین حال پرمحتوا باشن. اما هر انیمه شوننی هم خوب از آب در نمیاد. همونطور که می دونید انیمه بلیچ جزو 3 انیمه بزرگ جهان هستش و حتی این سه انیمه بزرگ هم فراز و نشیب هایی داشتن. درسته که انیمه بلیچ چندتایی اپیزود مسخره و بی معنی (که عمدتا فیلر بودن) منتشر کرده، اما انقدر اپیزود بمبی و خفن داشته که اونارو شسته و برده. اپیزود هفتم آرک جنگ خونین هزارساله تا به اینجا بهترین اپیزود بلیچ بود که قطعا تو خاطر هممون می مونه.

شاید تصور اینکه اپیزودی بهتر از این اصلا بتونه ساخته بشه براتون سخت باشه، اما یه طرفدار دو آتیشه بلیچ هیچوقت انتظارش رو از این انیمه محدود نمیکنه، چون میدونه که این از اون انیمه ها نیست که از سوپرایز کردن طرفدارهاش دست برداره.

همچنین بخوانید: چرا انیمه های شونن انقدر محبوب هستند؟ 

پایان کاپیتان بزرگ

بررسی قسمت هفتم انیمه بلیچ جنگ خونین هزار ساله

برای خیلی ها مرگ یاماموتو خیلی ساده و بدون شکوه بود. اما واقعا اینطور بود؟ این مرد در حالی شکست خورد که روی پاهاش ایستاده بود و حتی وقتی روی زمین افتاد شمشیرش رو محکم توی دستش نگه داشته بود.

لگد شدن سرش توسط یوهاباخ و تحقیر کردنش بخاطر غروری که باعث شد توی جنگ با آرانکارها و آیزن از ایچیگو و برای ترمیم دستش از اوریهیمه کمک نگیره، چیزی رو از شکوه یاماموتو کم نمیکنه.

بررسی قسمت هفتم انیمه بلیچ جنگ خونین هزار ساله

تضاد این صحنه و از پا در اومدن سیریتی و یاماموتو، با فلش بکی که ابتدای اپیزود پخش میشه خیلی جالبه. توی اون فلش بک یاماموتو با اقتدار از کوهی از اجساد کوئنسی ها بالا می ره تا با کمک ساساکیبه، یوهاباخ رو از سر راه برداره. اما حالا سیریتی غرق در خون شینیگامی هاست، ساسکیبه مرده و یوهاباخ سر یاماموتو رو لگدمال می کنه.

توی این اپیزود چیزای زیادی برای تحسین کردن وجود داشت- نمایش گذشته و حال یاما، نمایش سیزده جوخه اصلی گارد دادگاه یا گوتی 13، ظاهر ایچیگو توی میدون نبرد و تغییر فوری لحن و دما توی سراسر جهان انیمه، جنگ بین نیروهای خیر و شر، و به طور کلی یه اپیزود فوق العاده و به یاد ماندنی. بلیچ توی قسمت هفتم مثل همیشه به معنای هنر خیلی نزدیک بود.

همچنین بخوانید: بررسی قسمت اول انیمه Chainsaw Man | خون، خون بیشتر…

بررسی قسمت هفتم انیمه بلیچ جنگ خونین هزار ساله

متولد شده در تاریکی

صحبت کردن در مورد جزئیات این قسمت بدون خراب کردن کل طرح اپیزود سخته، بنابراین بررسی این قسمت قطعا خیلی مبهم خواهد بود. طرفداران مانگا پنلی که توش “از ایچیگو خواسته میشه که یه کاری بکنه” رو یکی از به یاد ماندنی ترین پنل ها در تاریخ مانگا میدونن و ما در نهایت انیمیشن اونو دیدیم که همون‌طور که انتظار داشتیم باشکوه بود. جلوه های صوتی، موسیقی متن، صداپیشگی فوق العاده و چهره اشک آلود بیاکویا، خشمی که به زیبایی توی چهره ایچیگو دیده شد و ریاتسویی که از شدت خشم بدنش و فراگرفته بود واقعا دیدنی بود.

در ادامه بخوانید » ناروتو بهتر است یا بلیچ؟ 10 دلیل برتری ناروتو از بلیچ 

بررسی قسمت هفتم انیمه بلیچ جنگ خونین هزار ساله

سبک های انیمیشن متفاوتی توی این قسمت طی بخش های مختلف مورد استفاده قرار گرفت که ظاهری متنوع تر و آروم تر از قسمت قبلی به نمایش گذاشت. موسیقی حماسی، طراحی صحنه و شخصیت ها اصلا مارو ناامید نکردن.

می تونیم درباره محاسن نوع داستانی که توی این قسمت گفته شد یا کیفیت نوشتار بلیچ به‌طور کلی ساعت ها حرف بزنیم، اما نمی‌تونیم انکار کنیم که این قسمت چقدر جالب و خاطره‌انگیز بود. بله، این قسمت به هیچ چیز پاسخ مستقیمی نداد، و حقیقتی رو به صورت نصفه کاره بیان کرد که طی این همه قسمت حتی از گوشه ذهن مون هم نگذشته بود. هیچوقت فکرش و نمیکردیم که توی انیمه بلیچ عین سریال های ترکیه ای دنبال پدرومادر اصلی کسی باشیم. اما بازم این به اندازه هر چیزی که تا به حال توی این انیمه دیدیم و شنیدیم هیجان انگیز بود.

امیدواریم که از بررسی قسمت هفتم انیمه بلیچ جنگ خونین هزار ساله لذت برده باشید. مثل همیشه نظرات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید: بررسی قسمت هشتم انیمه بلیچ جنگ خونین هزارساله