با شرح مهمترین نکات انیمه اتک آن تایتان قبل از تماشای پارت دوم فصل آخر در خدمت شما هستیم. به زودی، پارت دوم فصل آخر انیمه Attack on titan منتشر می شود و ما مجبور می شویم به زودی از این مجموعه خداحافظی کنیم. آخرین قسمت های انیمه اتک آن تایتان، همان قسمت هایی هستند که بلاخره همه جزئیات را به هم پیوند داده و پاسخ سوالات مخاطبان را می دهند. به همین دلیل، باید خیلی خوب مهم ترین نکات داستان را به یاد داشته باشیم تا بتوانیم از پارت آخر این انیمه، بیشترین لذت را ببریم.

مهمترین نکات انیمه اتک آن تایتان تا اینجای کار

آیا برخی جزئیات داستان را فراموش کرده اید؟ و حس می کنید بخشی از ماجرا را متوجه نشده اید؟ آیا وقت ندارید که قبل از انتشار پارت آخر، یکبار این انیمه را از اول شروع کنید؟ پس در این مطلب همراه مجله وارونه باشید تا خیلی سریع، نگاهی به مهمترین نکات انیمه اتک آن تایتان داشته باشیم.

1/ دنیای بیرون دیوارها

در سه فصل ابتدایی انیمه اتک آن تایتان، تصور می شد که تنها بازماندگان بشریت پشت سه دیوار جمع شده اند و بیرون از دیوارها، هیچ شخص خاصی زندگی نمی کند. با این وجود، ما کم کم نشانه هایی از جریان داشتن زندگی در خارج از دیوارها دریافت کردیم و فهمیدیم که مردم پشت دیوارها، در واقع بخش خیلی کوچک و ناچیزی از جمعیت زمین هستند! و زندگی به شکل گسترده و با امکانات پیشرفته تری در خارج از دیوارها ادامه دارد.

بعد از اینکه ارن و دوستانش متوجه شدند که تمام این مدت، در جزیره ای به نام پارادایس به دور از مردم جهان زندگی می کردند، از حقیقتی تلخ تر رونمایی شد: اهالی پارادایس، که بخشی از ملت الدیا بوده اند، در حال حاضر توسط کل دنیا طرد شده اند. حتی الدیایی های بیرون دیوارها. به همین دلیل، همه دشمنشان هستند و امید چندانی به صلح نیست.

2/ تایتان های شیفتر

یکی از مهمترین نکات انیمه اتک آن تایتان این بود که در فصل اول متوجه شدیم بعضی از تایتان ها، در واقع تحت فرمان یک انسان خاص هستند. در نتیجه، علائمی از قدرت تفکر از خودشان نشان می دهند. به این تایتان ها، تایتان های شیفتر یا هوشمند گفته می شود.

منشا تایتان ها

در فصل سوم، از صحبت های مارلی ها، متوجه شدیم که قرن ها پیش، یمیر، زنی جوان با ملیت الدیایی، قراردادی با شیطان می بندد و قدرت تایتانی را به دست می آورد. او پس از گسترش این قدرت، باعث ایجاد جنگ های بسیاری با قوم مخالفش، مارلی می شود و امنیتشان را از آنها می گیرد. تا اینکه بعد از سالهای طولانی جنگ و خونریزی، مارلی موفق می شود از قدرت تایتان ها بر علیه خود الدیایی ها استفاده کند و آنها را تحت فرمان و اسارت خود در بیاورد.

با وجود اینکه به نظر می رسد مارلی دروغ های زیادی به نفع خود در لا به لای این داستان جاساز کرده باشد، ولی کلیت همین است. هرچند، بعید است که یمیر به خاطر بستن قرارداد با شیطان قدرت تایتانی را به دست آورده باشد.

نه تایتان شیفتر

بعد از مرگ یمیر، قدرت او بخش بخش شد و هر کدام از بخش های قدرتش، به یکی از فرزندان و نوادگانش رسید. تا اینکه در نهایت نه تایتان هوشمند یا شیفتر به وجود آمدند. آشنایی با این 9 تایتان از مهمترین نکات انیمه اتک آن تایتان است و باید قبل از تماشای پارت دوم فصل آخر حتما با آنها آشنا شوید.

1. تایتان مادر – صاحب کنونی: ارن یگر

آشنایی با تیتان مادر مهمترین نکات انیمه اتک آن تایتان

تایتان مادر، قدرت هایی مثل تغییر خاطرات الدیایی ها، یا کنترل تایتان ها را دارد. همچنین می تواند بدن و آناتومی مردم الدیا را تغییر دهد. البته، برای دسترسی کامل به توانایی های این تایتان، باید وارث، فردی از خانواده سلطنتی الدیایی (یعنی نوادگان یمیر و شاه فریتز) باشد. هرچند در این صورت، وارث تایتان مادر، دیگر نمی تواند در هیچ گونه جنگ و درگیری شرکت داشته باشد (بعدا دلیل این موضوع توضیخ داده می شود).

اگر وارث تایتان مادر فردی از خون سلطنتی نباشد، مثل ارن، نمی تواند به تنهایی از تمام قدرت های این غول استفاده کند. ولی اگر چنین کسی، با یکی از افراد خانواده سلطنتی تماس داشته باشد، می تواند قدرت های تایتان مادر را فعال کند. علاوه بر اینها، دیگر مجبور به تعهد به صلح و پرهیز از جنگ نیست.

2. تایتان زره پوش – صاحب کنونی: راینر براون

آشنایی با تایتان زره پوش از مهمترین نکات انیمه اتک آن تایتان

با تایتان زره پوش از همان اوایل مجموعه AoT آشنایی داریم! این تایتان، که به خاطر زره سخت و مقاومش معروف است، موفق به شکستن دروازه دیوار ماریا شده. کاری که تعدادی از تایتان های شیفر و تقریبا همه تایتان های معمولی از انجام دادنش عاجز هستند. ولی به لطف زره مستحکم غول زره پوش، چنین حملاتی برایش امکان پذیر است.

3. تایتان حمله – صاحب کنونی: ارن یگر

آشنایی با تایتان حمله مهمترین نکات انیمه اتک آن تایتان

تایتان حمله، تایتانی است که همواره به صاحبش احساس آزادی خواهی می دهد. و در هر زمانی، بر علیه بی عدالتی هایی که در حقش می شود، خیزش و ایستادگی می کند. تایتان حمله، تایتانی است که ارن یگر را با آن می شناسند. قبل از ارن، این تایتان متعلق به پدر او، گریشا یگر، و قبل از گریشا، متعلق به یک جاسوس الدیایی به نام ارن کروگر بوده است.

تایتان حمله، ویژگی ها و توانایی های جالبی دارد که هنوز در انیمه نشان داده نشده اند. با مراجعه به مانگا می توانید درباره این توانایی ها اطلاعاتی به دست بیاورید.

4. تایتان عظیم الجثه – صاحب کنونی: آرمین آرلرت

آشنایی با تایتان غول پیکر مهمترین نکات انیمه اتک آن تایتان

تایتان عظیم الجثه، اولین تایتانی است که ما در انیمه Attack on titan دیدیم. این تایتان، که به خدای ویرانگر هم معروف است، قدی بلندتر از 60 متر دارد؛ یعنی تقریبا 10 متر بلندتر از دیوارها. تبدیل شدن به این تایتان، انرژی بسیار زیادی مصرف می کند. به همین دلیل برای صاحب آن بسیار سخت است تا دو یا چندبار پشت سر هم تبدیل شود.

برخلاف سایر تایتان های شیفتر که هنگام تبدیل شدن، بدترین اتفاقی که می تواند بیفتد یک رعد و برق پر سر و صدا و یک طوفان موقت است، تایتان عظیم الجثه هنگام تبدیل شدن، انفجاری بزرگ و مهیب را به وجود می آورد. که می تواند تا شعاع چند صد متری، یا حتی بیشتر، را به صورت کامل نابود کند. همانطور که تبدیل شدن آرمین آرلرت در آرک مارلی، باعث نابود شدن کل نیروی دریایی این کشور، و همچنین کشته شدن تعداد زیادی از مردم عادی شد.

تایتان عظیم الجثه همچنین قادر به تولید و انتشار مقدار زیادی بخار داغ است. به همین دلیل حمله مستقیم یک غول کش به این تایتان، معمولا با شکست مواجه می شود.

5. تایتان مونث – صاحب کنونی: آنی لئونهارت

آشنایی با تایتان مونث مهمترین نکات انیمه اتک آن تایتان

تایتان مونث، یکی از مرموزترین و متفاوت ترین تایتان هاست. به خاطر تایتان مونث بود که برای اولین بار، گروه شناسایی به این نتیجه رسید که ممکن است انسان های بیشتری وجود داشته باشند که قادر به استفاده از قدرت یک غول هستند. این تایتان، می تواند بدنش را سخت سازی، و با فریادش، تایتان های بی عقل را جذب کند. با این حال، قدرت اصلی این تایتان چیز دیگری است. اگر با یک اسپویل ریز از مانگا درباره قدرت تایتان مونث مشکلی ندارید، پاراگراف بعدی را بخوانید:

طبق گفته های آنی لئونهارت، وارثان تایتان مونث، در مارلی تحت آزمایش هایی سخت و دردناک قرار می گرفتند. بعد از مدتی، مشخص شد اگر این وارثان، بخشی از بدن یک تایتان دیگر را بخورند، می توانند به قدرت های آن تایتان دسترسی پیدا کنند. به عبارت دیگر، قدرت اصلی تایتان مونث، کپی کردن قدرت سایر تایتان هاست.

6. تایتان جانوری – صاحب کنونی: زیک یگر

آشنایی با تایتان جانوری مهمترین نکات انیمه اتک آن تایتان

تایتان جانوری، به اندازه تایتان زره پوش یا تایتان آرواره، در نبردها مفید نیست. وارث قبلی آن، یعنی کساور، صرفا به انجام تحقیقات در مارلی مشغول بود. ولی صاحب کنونی آن، زیک یگر، از قدرت های تایتانش برای حملات از راه دور استفاده می کند. و همچنین، جایگاه خودش را به عنوان یک استراتژیست و رهبر کاردان در مارلی به دست آورده است.

نکته جالب درباره تایتان جانوری، این است که بسته به صاحبش، شکلش تغییر می کند. مثلا تایتان زیک به شکل یک میمون غول پیکر است. ولی ممکن است یکی از وارثان قبلی تایتان جانوری، غولی به شکل نهنگ یا زرافه داشته باشد!

7. تایتان آرواره – صاحب کنونی: پورکو گالیارد

آشنایی با تایتان آرواره از مهمترین نکات انیمه اتک آن تایتان

همانطور که از اسمش مشخص است، قدرت اصلی تایتان آرواره، در فک و دندان هایش است. این تایتان، به اندازه بقیه تایتان ها عظیم الجثه نیست؛ به همین دلیل می تواند بسیار فرز و سریع باشد (فلفل نبین چه ریزه، بشکن ببین چه تیزه).

بعد از اینکه مارسل گالیارد، این تایتان را به ارث برد، به همراه راینر، آنی، و برتولت، برای انجام ماموریت به پارادایس رفت. ولی در پارادایس، توسط یمیر (یادتان هست؟ دوست کریستا در گروه شناسایی) خورده شد. با وجود اینکه در ابتدا تصور می شد تایتان آرواره نیز به جبهه پارادایس و گروه شناسایی بپیوندد، اما چنین اتفاقی نیفتاد. در عوض، یمیر به همراه راینر و برتولت به مارلی رفت. و توسط برادر مارسل، پورکو خورده شد.


در صورت تمایل می توانید کانال نماشا، یوتوب و اینستاگرام انیمه مجله وارونه را دنبال کنید.


8. تایتان ارابه – صاحب کنونی: پیک فینگر

آشنایی با تایتان ارابه از مهمترین نکات انیمه اتک آن تایتان

تایتان ارابه نیز مثل تایتان جانوری نقش چندانی در نبردهای تن به تن ندارد. به جای آن، یک نقش حمایتی را ایفا می کند. و وظیفه حمل کردن سلاح های جنگی و بارها را برای همرزمانش به عهده می گیرد. یکی از ویژگی های جالب تایتان ارابه، این است که می تواند برای مدتی طولانی در حالت تایتانی بماند؛ این مدت می تواند حتی به چند ماه برسد! ولی سایر تایتان های شیفتر چنین قابلیتی ندارند.

9. تایتان پتک – صاحب کنونی: ارن یگر

آشنایی با تایتان پتک از مهمترین نکات انیمه اتک آن تایتان

تایتان پتک، مدت ها در سکوت و بدون هیچ اقدام خاصی، در خاندان تایبور، نسل به نسل منتقل می شد. تا اینکه بعد از حمله پارادایس به مارلی خود را نشان داد. این تایتان، می تواند هر سلاحی که می خواهد را، در کمترین زمان ممکن، با هر اندازه ای، بسازد. جنس سلاح های آن، از همان کریستال های دیوار و آنی هستند.

یکی از چیزهایی که تایتان پتک را متفاوت می کند، جای قرارگیری صاحبش در غول است. همه تایتان ها، فرقی نمی کند هوشمند یا بدون هوش، نقطه ضعفشان پشت گردنشان است. چون انسانی که درون آن هاست، در آن ناحیه قرار می گیرد. در صورتی که صاحب تایتان پتک، مثل آنی، در یک پیله کریستالی پیچیده می شود. و با توجه به خواسته صاحب غول، در نقطه ای از زیر زمین دفن شده و با یک رگ به پای تایتان پتک متصل می شود.

جنگجویان مارلی

بالاتر، نه تایتان شیفتر را معرفی کردیم. همچنین، گفتیم مارلی با استفاده از قدرت تایتان ها، توانست در جنگ بزرگ چند صد سال پیش، بر الدیا پیروز شود. مارلی چطور اینکار را کرد؟ مارلی موفق شد هفت تا از نه تایتان هوشمند را به اختیار خودش در آورد. دو تایتانی که مارلی نتوانست تصرفشان کند، تایتان حمله و تایتان مادر بودند.

مارلی در تمام سال های بعد از جنگ، گروهی از الدیایی ها را شستشوی مغزی می داد. تا برای تبدیل شدن به یک شهروند افتخاری مارلی، زیر نظر خودش، آموزش ببینند و یکی از تایتان ها را به ارث ببرند. و بعد، در جنگ ها به اسم جنگجویان، به جبهه مارلی خدمت کنند. و پیروزی هایی را رقم بزنند. با وجود اینکه بسیاری از جنگجویان مارلی واقعا تحت تاثیر شستشوی مغزی قرار گرفته بودند، مثل راینر یا گابی براون، ولی اکثرشان به خاطر دسترسی به امکاناتی که لازم داشتند، و آسایش خانواده هایشان، به عنوان جنگجوی مارلی آموزش دیدند. مثل زیک یگر، پیک فینگر، کلت گرایس، یا آنی لئونهارت.

3/ کارل فریتز

اقدامات کارل فریتز از مهمترین نکات انیمه اتک آن تایتان

مارلی سال ها اصرار داشت یک حقیقت تحریف شده درباره شیطانی بودن الدیایی ها را در مغز مردم فرو کند. ولی طبق صحبت های ویلی تایبور، می توان فهمید که حقیقت همزمان که تا حدودی حرف مارلی را تائید می کند، متفاوت از آن هم هست.

مارلی اصرار داشت بگوید که خودش با تدبیر و درایت، موفق به شکست دادن الدیایی ها در جنگ چند قرن پیش شده. اما واقعیت چه بود؟ کارل فریتز، پادشاه الدیایی ها، بعد از اینکه نتایج تاسف بار جنگ را دید، تصمیم گرفت پایانی به آن بدهد. برای همین با مارلی توافق کرد یک قهرمان برای مردم بسازند که به جنگ پایان، و الدیا را شکست داده است. و در ادامه، هر تعداد از الدیایی ها را که می توانست، با خودش به جزیره ای دور برد. و نامش را پارادایس (بهشت) گذاشت. با استفاده از میلیون ها غول عظیم الجثه، سه دیوار ساخت. و حافظه مردم را دستکاری کرد. به طوری که مردم فکر کنند تنها بازماندگان حمله غول ها هستند.

تهدید کارل فریتز

یکی دیگر از مهمترین نکات انیمه اتک آن تایتان این بود که مارلی یک حقیقت دیگر را هم تحریف کرد: بعد از اینکه شاه فریتز به همراه بخشی از مردمش به پارادایس رفت، مارلی این شایعه را پخش کرد که شاه فریتز گفته: «اگر کسی جرات کند آرامش مردم من را به هم بریزد، غول های درون دیوارها را آزاد می کنم». اگر چنین اتفاقی می افتاد، طبیعتا کل دنیا نابود می شد.

در صورتی که شاه فریتز هرگز پیامی نفرستاد. اتفاقا، او گفت: «اگر کسی به ایننجا حمله کند و کشتار به راه بیندازد، جلویش را نمی گیرم. چون این تاوان ملت ما برای همه خون های ریخته شده است». جالب اینجاست که جنگ را شاه فریتز شروع کرده بود، ولی مردمش باید تاوان پس می دادند!

بعد از این، شاه فریتز و خاندان سلطنتی، پیمان صلح بستند. آنها دیگر قادر به ایجاد و شرکت در جنگ و کشتار نبودند. به همین دلیل است که اگر صاحب تایتان مادر، یعنی کسی که می تواند غول های دیوارها را آزاد کند، جزء خاندان سلطنتی باشد، نمی تواند نبردی به راه بیندازد.

4/ جدایی ارن از گروه شناسایی

ممکن است وقایع فصل چهارم را با جزئیات به یاد نداشته باشید. و برای همین کمی درباره تکلیف ارن با گروه شناسایی گیج شده باشید. خب، در حال حاضر، ارن از گروه شناسایی جدا شده، جبهه یگریست ها را به وجود آورده، و رسما دشمن گروه شناسایی محسوب می شود. یعنی، بله، میکاسا و آرمین باید با ارن بجنگند. ارن، باقی ماندگان دوره آموزشی 104، یعنی آرمین، میکاسا، جان، و کنی، به همراه نیکولو و خانواده ساشا را زندانی کرده است. 

5/ خاندان اکرمن

آشنایی با خاندان آکرمن از مهمترین نکات انیمه اتک آن تایتان

آشنایی با خاندان آکرمن از مهمترین نکات انیمه اتک آن تایتان است. خاندان اکرمن، که در گذشته محافظان وفادار پادشاهان الدیایی بوده اند، در واقع به خاطر تلاش برای وارد کردن قدرت غول ها به انسان ها به وجود آمده اند. به همین دلیل، ویژگی های مخصوص خودشان را دارند: جنگجویان ذاتی هستند، قدرت زیادی درون آنها نهفته شده، که با یک تلنگر بیدار می شود (اتفاقاتی که بعد از کشته شدن والدین میکاسا افتادند را به یاد بیاورید) و مهم تر از همه، خاطراتشان توسط غول مادر دستکاری نمی شود.

اکرمن ها، به خاطر مخالفت هایی که با خاندان سلطنتی در برخی موارد داشتند، و همچنین حافظه غیرقابل دستکاری‌شان، از طرف آنها طرد شدند. و مورد آزار و اذیت های فراوان قرار گرفتند. لیوای، کنی، و میکاسا، معروف ترین اکرمن های اتک آن تایتان هستند.

6/ نقشه اتانازی زیک

نقشه اتانازی زیک از مهمترین نکات انیمه اتک آن تایتان

زیک به خاطر گذشته ای که داشته، و رفتارهایی که با او شده، همیشه به یک چیز فکر می کند: «اگه از اول وجود نداشتم، هیچ کدوم از این اتفاقات نمی افتاد». از نظر او، بزرگترین لطفی که می توان به فرزندان آینده الدیا کرد، این است که اصلا هرگز آنها را به این دنیا نیاورد! نقشه ای که او کشیده، از دید خودش دو سر سود است:

بقیه کشورها کاری به الدیایی ها نداشته باشند و اجازه دهند زندگی شان را بکنند. در عوض، الدیایی ها با استفاده از قدرت تایتان مادر، عقیم می شوند و دیگر هرگز یک نوزاد الدیایی به دنیا نمی آید. بعد از چند دهه، همه الدیایی ها می میرند. و بلاخره نسلشان منقرض می شود. نقشه اتانازی زیک، به قدرت ارن تکیه کرده؛ و فعلا به نظر می رسد ارن با این  نقشه موافق است.

7/ سرنوشت نامشخص لیوای

سرنوشت لیوای از مهمترین نکات انیمه اتک آن تایتان

بعد از اینکه زیک در جنگل، مایع نخاعی اش را بین سربازان پخش، و با فریادش، همه شان به جز لیوای را به تایتان تبدیل کرد، جنگی سخت بین او و لیوای به وجود آمد. و لیوای، مثل همیشه، پدر زیک را در آورد و پوستش را کند! ولی بعد از آن، زیک همچنان درس عبرت نگرفت. و با ایجاد یک انفجار، سر زندگی خودش برای شکست دادن لیوای ریسک کرد.

اگر یادتان باشد، بعد از انفجار، یک تایتان عجیب و چندش آور ظاهر شد. و با انجام دادن کاری عجیب و غریب، زیک را احیا کرد. سرنوشت زیک همچنان کمی مبهم است. ولی سرنوشت لیوای کاملا نامشخص است. معلوم نیست که به خاطر انفجار مرده؟ یا توانسته جان سالم به در ببرد؟ در تریلر پارت آخر دیدیم که هانجی لیوای را پیدا کرده؛ ولی با توجه به ظاهرش، می توان گفت اوضاع لیوای بسیار وخیم است.

8/ پیوند بین الدیایی ها

همه الدیایی ها از راه های مختلف به هم وصل هستند و همه راه ها به یمیر ختم می شوند. این یک قانون ساده است؛ ولی هرگز نباید فراموشش کرد. (به خاطر همین راه هاست که تایتان های هوشمند می توانند خاطرات وارثان قبلی را ببینند). این هم یکی از مهمترین نکات انیمه اتک آن تایتان است. فعلا، اطلاعات زیادی درباره “مسیر” در انیمه در دسترس نیست. ولی می توانیم انتظار داشته باشیم که این بخش جذاب دنیای اتک آن تایتان، در پارت آخر، نقش بیشتری داشته باشد.

9/ سرنوشت آنی لئونهارت

سرنوشت آنی لئونهارت از مهمترین نکات انیمه اتک آن تایتان

از سال 2013 است که طرفداران انیمه Attack on titan منتظرند ببینند داستان آنی قرار است به کجا برسد! آیا قرار است تا ابد زنده زنده در یک کریستال زندانی بماند؟ بعد از پایان فصل اول، ما دیگر هرگز آنی را – به جز در چند فلش بک مختصر – ندیدیم. تا اینکه در فصل چهارم، قسمت 3، درست و حسابی تر حضور او را، هر چند باز هم در یک فلش بک، حس کردیم. بعد از آن، در زمان حال نیز سری به این شخصیت زدیم. که نشان می دهد اتک آن تایتان در حال مقدمه چینی برای نشان دادن بیشتر او در پارت آخر، و به نتیجه رساندن داستان اوست. 

10/ پخش شدن مایع نخاعی زیک

برای به وجود آوردن تایتان، به دو چیز نیاز داریم: یک عدد الدیایی، و مایع نخاعی به مقدار لازم. اگر این دو در کنار هم قرار بگیرند، یک تایتان به وجود می آید. زیک تاکنون، از روش های زیادی برای رساندن مایع نخاعی اش به الدیایی ها استفاده کرده. از روش های استاندارد و مستقیم گرفته تا استفاده از گازهای تنفسی. این بار، او با پخش کردن مشروب هایی حاوی مایع نخاعی اش، رهبران پارادایس را کیش و مات کرده است.

اوضاع زمانی خراب تر می شود که می فهمیم دات پیکسیس، فرمانده پادگان ها نیز از این مشروب مصرف کرده. و حالا، فقط یک فریاد زیک کافی است تا تعدادی از با نفوذترین سران پارادایس به تایتان های بی عقل تبدیل شوند. (اگر یادتان باشد، زمانی که زیک با فریاد سربازان جوخه لیوای را به تایتان تبدیل کرد، فرماندگانی که مشروب حاوی مایع نخاعی را خورده بودند، با وجود کیلومترها فاصله از زیک، احساس عجیبی پیدا کرده بودند).

11/ هیزورو

هیزورو، کشوری شرقی، تقریبا تنها متحد پارادایس محسوب می شود. که خیلی واضح، صرفا دنبال منابع و معادن این جزیره است. با این وجود، تاحدودی برای مردم پارادایس مفید بوده است.

وقتی شاه فریتز به پارادایس آمده بود، تعدادی از مردم هیزورو نیز همراهش بودند. کم کم تعداد مردم هیزورو در پارادایس کم، و کمتر شد. آنها نیز مثل اکرمن ها مورد بد رفتاری قرار می گرفتند. در حال حاضر، میکاسا تنها بازمانده مردم هیزورو در پارادایس است (به یاد دارید در ابتدا خیلی روی شرقی بودن میکاسا تاکید می شد؟).

12/ آغاز جنگ مارلی و پارادایس

جنگ مارلی و پارادیس از مهمترین نکات انیمه اتک آن تایتان

در قسمت پنجم فصل آخر، ویلی تایبور رسما آغاز جنگ مارلی با پارادایس را اعلام کرد. و حمله ارن و گروه شناسایی، حکم مهر تائید این خبر بود. با توجه به خسارات شدید و فراوان، و شاهدانی از کل دنیا که حمله پارادایس و قدرت تایتان ها را با چشم خود دیدند، دیگر امید چندانی به صلح نیست. و ارن، هر روز امید به صلح را کاهش می دهد.

در قسمت شانزدهم فصل آخر انیمه Attack on titan، دیدیم که مارلی ها به پارادایس بار دیگر نفوذ کرده اند. و جنگجویان مارلی، در برابر ارن، و کل مردم جزیره قرار گرفته اند. آیا ارن و دوستانش برای شکست دادن مارلی با هم متحد می شوند؟ یا هر کدام به شیوه خود با آنها مقابله می کند؟ باید صبر کرد و دید.

در ادامه موسیقی متن انیمه Attack on titan را گوش کنید.