قسمت قبلی درحالی تموم شد که ایچیگو توی زندان ریشی گیر کرده و چاد و اریهیمه به شدت زخمی شدن و اروهارا تیر خورد، با اینکه توی این اپیزود تغییری توی وضعیت این چند نفر رخ نداد، اما دست پنهانی به اونا کمک کرد و ایشترن ریتر J رو شکست داد. با بررسی قسمت پنجم انیمه بلیچ جنگ خونین هزارساله با ما همراه باشید.

برای مطالعه بررسی قسمت های دیگه انیمه بلیچ کلیک کنید.

بررسی قسمت پنجم انیمه بلیچ جنگ خونین هزارساله

قسمت جدید در انستیتو تحقیق و توسعه شروع میشه، جایی که بعد از خبردار شدن از گیر کردن ایچیگو بین هوئکو موندو و جامعه ارواح، ضربه دیگه ای بهشون وارد میشه و جیباندو غول پیکر که مشخصا داره توسط یکی از ایشترن ریترها کنترل میشه به اونجا حمله می کنه.

مرتبط: بهترین انیمه های شونن تمام دوران | 50 انیمه برتر شونن 

چه کسی ایشترن ریتر J رو شکست داد؟

بررسی قسمت پنجم انیمه بلیچ جنگ خونین هزارساله

این یکی از اصلی ترین سوال هایی است که این اپیزود برای مخاطب به وجود آورد. از گرفتن شمشیر به سمت اوروهارا و واکنش اون میشه فهمید که خیلی از دیدن این شخص متعجب شده و میشه انتظار داشت که این شخص اصلا از دوستان شینیگامی ها نباشه. حدس شما چیه؟ حتما توی بخش کامنت ها برامون بنویسید.

ترس

خب مشخصه که حروفی که ایشترن ریترها می گیرن به قدرتی که دارن ربط پیدا می کنه. مثلا قدرت ایشترن ریتر J در به زندان یا JAIL انداختن دشمنش هست و قدرت ایشترن ریتر F انداختن ترس یا FIAR به جون دشمنش هست.

بررسی قسمت پنجم انیمه بلیچ جنگ خونین هزارساله

این ترس با آدم چه میکنه؟ کاری می کنه به همه و همه اقدامات خودت شک میکنی، حتی به نفس کشیدنت. انقدر می ترسی که می خوایی حتی نفس هم نکشی که مبادا برات گرون تموم بشه. انقد میخوایی از اون ترس اجتناب کنی و دنبال امنیت کاذبی که در واقع اصلا وجود نداره میگردی که به جای جنگیدن و تلاش کردن، حتی یه اینچ هم نمیخوایی تکون بخوری! این وضعیت براتون آشنا نیست؟

مرتبط: بهترین انیمه های طولانی که حتما باید ببینید! لیستی که می توان تا آخر عمر با آن زندگی کرد! 

ترسی که دلیلی نداره و برای بقاست و توی غریزه همه انسان ها وجود داره. ترسی که ایشترن ریتر F و رنجی به اشتباه فکر می کردن که کاپیتان بیاکویا از وقتی کاپیتان شده دیگه تجربش نمی کنه. اما این ترس و همه تجربه می کنن و هر جنگی با ترس همراهه، فقط مسئله اینجاس که کی به این ترس غلبه میکنه و کی مغلوبش میشه.

بررسی قسمت پنجم انیمه بلیچ جنگ خونین هزارساله

به هرحال، با اینکه کاپیتان بیاکویا می تونه به این ترس غلبه کنه و دست از تلاش و جنگیدن برنمیداره، ایشترن ریتر F که به معنای واقعی سادیستیک هستش، اونو شکست میده و از سنبونزاکورا علیه کاپیتان بیاکویا استفاده می کنه. موزیکی که در حین حین پخش میشه بار هیجانی سنگینی رو به مخاطب تحمیل میکنه. این وسط رنجی هم به لطف یکی دیگه از ایشترن ریترها (البته یه لطف اتفاقی احمقانه) از مرگ احتمالی نجات پیدا میکنه.

نور سبز

بررسی قسمت پنجم انیمه بلیچ جنگ خونین هزارساله

خب ایچیگو کل اپیزود توی زندانی که ایشترن ریتر J از ریشی براش ساخته بود گیر کرده بود و وقتی صدای کشتار و کمک خواستن شینیگامی ها توی انستیتو تحقیق و توسعه رو شنید و فهمید که دیگه واقعا جون دوستاش در خطره، دیگه قاطی کرد و از گتسوگا تنشو برای خلاص شدن از اون زندان استفاده کرد که خب در کمال تعجب کارساز نبود.

اما اگه توجه کرده باشید نور سبزی از ایچیگو ساتع شد که احتمالا خبر از قدرت آشکار نشده دیگه ای میده که ایچیگو خودش هم ازش بی خبره و این نور سبز در واقع یه امیدی رو توی دل مخاطب به وجود میاره که شینیگامی ها قراره پیروز این جنگ باشن.

مرتبط: بهترین انیمه های اکشن سریالی که از تماشای آنها لذت می برید! 

زاراکی کنپاچی

بررسی قسمت پنجم انیمه بلیچ جنگ خونین هزارساله

چقدر زاراکی کنپاچی خسته اس! خیلی شخصیت وحشی باحالی داره و مطمئنا شما هم عاشقش هستید. سه تا از ایشترن ریترهارو شکست داد و رو شونه اش حمل شون می کرد، کسی انتظار دیگه ای از کنپاچی داشت؟ شکست خوردنش از پادشاه کوئنسی ها محتمل بود اما خب ما نمیدونیم که این یه شکست واقعی بود یا اینکه هنوز کنپاچی چیزی تو چنته برای یوهاباخ داره یا نه.

ساساکیبه

توی قسمت های قبلی دیدیم که پیکر ساساکیبه سوزونده شد، اما کاپیتان یاماموتو هنوز با بهترین دوستش خداحافظی نکرده بود و با سوختن ایشترن ریتر (O (OVER KILL به دست شعله های خشم کاپیتان بزرگ، ما و یاماموتو بلاخره با این ستوان دوست داشتنی خداحافظی کردیم.

بررسی قسمت پنجم انیمه بلیچ جنگ خونین هزارساله

فلش بک ساساکیبه واقعا جذاب بود و بار هیجانی زیادی داشت. ساساکیبه با اینکه ارادت خاصی به یاماموتو داشت و میخواست که دست راست اون باشه، اما دوست نداشت ازش کپی کنه و بانکای خودش رو تقویت کرد. بانکای قدرتمندی که آب و هوا رو کنترل می کرد و تونست زخمی رو روی پیشونی یاماموتو بندازه. استفاده این بانکای باشکوه توسط ایشترن ریتر O واقعا هتک حرمتی به ساساکیبه بود که خوشبختانه دیگه اتفاق نمیوفته.

مرتبط: بهترین انیمه های شبیه بلیچ Bleach 

هنر خشم

بررسی قسمت پنجم انیمه بلیچ جنگ خونین هزارساله

بازهم جلوه دیگه از پیشرفت گرافیک بلیچ. بارها از کاپیتان ها و ستوان های مختلف از خشم یاماموتو شنیدیم و گاهی هم چشمه هایی ازش رو دیدیم. اما اینطور که بوش میاد حالا قراره که هنر خشم آتشین یاماموتو رو ببینیم که درست به همون اندازه ترسناکه که همه انتظارش رو دارن.

در ادامه بخوانید: بهترین انیمه های سایبرپانکی Cyberpunk 

نیرویی تازه

بررسی قسمت پنجم انیمه بلیچ جنگ خونین هزارساله

خشم یاماموتو یه نیروی تازه به تمام شینیگامی ها داد. و باعث شد مو به تن همه سیخ بشه، حتی کاپیتان شینسوی و احساس کرد این غرش یاماموتو سرزنشی برای تمام شینیگامی هاست که به این زودی مقابل دشمن کم آوردن.

باید ببینیم توی قسمت بعدی شینیگامی ها چطور به مبارزه مقابل این دشمن قدرتمند ادامه میده، اما مطمئنا بازهم شاهد صحنه های پاشیده شدن خون خواهیم بود.

اگه راستش رو بخواید توی انتخاب شات ها مخصوصا برای این قسمت با سختی های زیادی مواجه هستیم، چون واقعا هر فریم زیبا و جذابه. موسیقی حرف نداره و به طور کلی بلیچ نه تنها توقع مارو از خودش براورده کرده، بلکه استاندارد جدیدی رو به وجود آورده. این قسمت با یه شعر زیبا تموم شد:

آن قلب می سوزد، اگر چه باران می بارد.

امیدواریم که از بررسی قسمت پنجم انیمه بلیچ جنگ خونین هزارساله لذت برده باشید. مثل همیشه نظرات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید » بررسی قسمت ششم انیمه بلیچ جنگ خونین هزارساله