با معرفی بهترین انیمه های موزیکال یا بهترین انیمه های ژانر موسیقی در خدمت شما هستیم. انیمه‌هایی که به شدت حول محور موسیقی متمرکز شده‌اند، معمولاً به اندازه ژانرهای دیگر توجه را به خود جلب نمی‌کنند، اما همه باید این انیمه ها را تماشا کنند!

مرتبط: بهترین انیمه های سینمایی تاریخ  

موسیقی نقش مهمی در همه رسانه ها ایفا می کند و این برای انیمه ها هم صدق می کند. در طول سال‌ها، انیمه‌های باورنکردنی زیادی وجود داشته‌اند که بر اشکال مختلف موسیقی، از راک گرفته تا پاپ و حتی کلاسیک تمرکز کرده‌اند. انیمه های موزیکال برخی از بهترین سریال های موجود هستند که هر کدام دارای درام جذاب، شخصیت های خوش خط و آهنگ های اورجینال است.

بهترین انیمه های موزیکال

همه این داستان‌ها با درام شخصیتی عالی و لحن‌ها و حالت‌های خاص خود روایت می‌شوند، اما همه آنها قطعا ارزش تماشا دارند. با این اوصاف، هر کسی که از طرفداران پر و پا قرص موسیقی، درام و داستان های خوش نوشته است، مطمئناً عاشق این سریال های قابل توجه و همچنین موسیقی آن ها خواهد شد. در ادامه با معرفی بهترین انیمه های موزیکال با مجله وارونه همراه باشید.

15. Zombieland Saga

Zombieland Saga از بهترین انیمه های موزیکال

در طول سال‌ها تعداد زیادی سریال انیمه درباره گروه‌های معروف ساخته شده است، اما تعداد کمی از آنها به اندازه Zombieland Saga منحصر به فرد هستند. این سریال ساکورا میناموتو، دختر جوانی را دنبال می‌کند که آرزوی تبدیل شدن به یک ستاره را دارد. با این حال، پس از از دست دادن زندگی خود در یک تصادف وحشتناک، رویاهای او ناگهان از بین می روند.

خوشبختانه، پس از زنده شدن او و شش دختر دیگر توسط مردی عجیب به نام کوتارو تاتسومی، فرصتی دوباره به او داده شد. ساکورا و سایر دختران که اکنون به عنوان یک زامبی زندگی می کنند، گروه ستاره ای خود را تشکیل می دهند و برای نجات استان ساگا با موسیقی خود تلاش می کنند.

مرتبط: بهترین انیمه های کوتاه ؛ انیمه هایی که کمتر از 20 قسمت دارند! 


14. Belle

Belle از بهترین انیمه های موزیکال

Belle فیلمی محصول سال ۲۰۲۱ ساخته شده توسط Mamoru Hosoda مشهور است که عناصر داستان کلاسیک Beauty and the Beast را با مفهوم واقعیت مجازی ترکیب می‌کند. داستان دختری به نام سوزو نایتو را نشان می دهد که پس از ورود به یک پلتفرم محبوب واقعیت مجازی به نام “U”، اشتیاق از دست رفته خود را برای آواز خواندن دوباره زنده می کند. در اینجا، او شخصیت Belle را می پوشد و به موسیقی باز می گردد.

با این حال، آهنگ او بیشتر از آنچه که تصور می کرد به گوش مردم می رسد و یک شبه، Belle به یک ستاره جدید تبدیل می شود. همانطور که محبوبیتش بیشتر می شود، با یک چهره شناخته شده دیگر در U روبرو می شود، شخصیتی هیولا به نام “اژدها”. اکثر افراد در ترس از خشم اژدها زندگی می کنند، اما سوزو متوجه می شود که او هیولایی نیست که همه باور دارند و با هم، هر دو واقعیت خود را تغییر می دهند.


13. Full Moon Wo Sagashite

Full Moon Wo Sagashite از بهترین انیمه های موزیکال

Full Moon wo Sagashite یکی از مشهورترین و دوست داشتنی ترین آثار آرینا تانمورا، مانگاکای مشهور در ژانر شوجو است. این داستان میتسوکی کویاما 12 ساله است، دختر جوانی که هیچ آرزوی دیگری جز خواننده شدن ندارد. متأسفانه او با سرطان گلو دست و پنجه نرم می کند و در خطر از دست دادن صدایش به طور کلی است.

به نظر می رسد که میتسوکی هرگز به رویایش نخواهد رسید تا زمانی که با یک جفت شینیگامی عجیب و غریب با تم حیوانات روبرو شود که وظیفه دارند روح او را تسخیر کنند. پس از انعقاد قرارداد با این دو، میتسوکی می تواند به نسخه ای قدیمی تر و سالم تر از خود تبدیل شود. در این شکل، او در نهایت به رویاهای خود می رسد، و به آرامی برای تبدیل شدن به یک ستاره پیش از تمام شدن زمان تلاش می کند.

مرتبط: بهترین انیمه های کلاسیک دهه 70، 80 و 90 میلادی 


12. Sound! Euphonium

Sound! Euphonium از بهترین انیمه های موزیکال

شبیه به K-On همیشه محبوب! این انیمه هم شامل گروهی از دختران بامزه است که گرد هم آمده اند تا یک کلوپ گروه تشکیل دهند. این سریال شخصیت کومیکو اومائه را دنبال می‌کند که می‌خواهد در مدرسه جدیدش از نو شروع کند. با این حال، رویاهای او برای حفظ زندگی خصوصی اش زمانی که به کلوپ گروه موسیقی دبیرستان کشیده می‌شود، از بین می‌رود.

اکنون، او به ریشه‌های خود بازگشته است و یک بار دیگر صدای شادی را در دست گرفته است، به این امید که این بار بتواند به جای نگرانی در مورد رقابت، سرگرمی و آرامش داشته باشد. کومیکو همراه با هم گروه های جدیدش باید در مبارزات زندگی گروهی پیروز شود و با رشدش به عنوان یک نوازنده، بر فشار نوازندگی رقابتی غلبه کند.


11. Bocchi The Rock!

Bocchi The Rock! از بهترین انیمه های موزیکال

در طوفان دنیای انیمه، Bocchi the Rock! بدون شک یکی از داغ ترین سریال های جدیدی است که در سال گذشته منتشر شده است. این انیمه داستان هیتوری “بوچی” گوتو، دختری خجالتی و مضطرب را دنبال می کند که مشتاق دوستیابی و تشکیل یک گروه است.

اما در حالی که او در موسیقی اش غوطه ور است، بوچی هنوز مهارت های لازم برای تحقق رویایش را به دست نیاورده است. یعنی تا یک برخورد تصادفی با نیجیکا ایجیچی، درامر خوش‌بین و برون‌گرای گروه Kessoku Band، فرصت باورنکردنی را برای او به ارمغان می‌آورد. ه زودی، بوچی خود را بخشی از گروه می بیند و در نهایت، این شانس را دارد که اشتیاق خود را با دیگران به اشتراک بگذارد.

مرتبط: بهترین انیمه های انگیزشی و امیدبخش که حالتان را خوب می کنند! 


10. K-On!

K-On! از بهترین انیمه های موزیکال

K-On! گروهی از دختران دبیرستانی را دنبال می کند که بخشی از یک گروه موسیقی لایت در مدرسه خود هستند. آنها در باشگاه نواختن ساز را یاد می گیرند و کم کم شروع به تشکیل یک گروه موسیقی رسمی می کنند. همانطور که اعضای بیشتری به آنها می پیوندند و مهارت های خود را بهبود می بخشند، گروه کوچک آنها به طور تصاعدی رشد می کند.

این مجموعه آنها را در دوران دبیرستان و تا دانشگاه دنبال می کند و آنها همچنان به تقویت استعدادهای موسیقی خود ادامه می دهند. اگرچه بسیاری این اثر کلاسیک را به عنوان یک سری معمولی “دختران ناز در حال انجام کارهای زیبا” می دانند، K-On! بسیار بیشتر از صرف بازیگران شایان ستایشش برای ارائه دارد و قطعا ارزش تماشا کردن را دارد.


9. Gravitation

Gravitation از بهترین انیمه های موزیکال

Gravitation داستان مرد جوانی به نام شویچی شیندو را دنبال می کند که مصمم است به ستاره بزرگ پاپ بعدی تبدیل شود. او عاشق ایری یوکی، رمان‌نویس مشهور عاشقانه می‌شود، که اغلب مهارت‌هایش و رویاهایش برای تبدیل شدن به یک ستاره بزرگ را نادیده می‌گیرد.

داستان به همان اندازه که عاشقانه بین این دو است، داستان سفر مصمم شویچی به صدر جدول های موسیقی است. اگرچه بیشتر تمرکز بر رابطه دوباره شویچی و یوکی است، بسیاری از داستان ها حول کاردستی شویچی متمرکز می شود زیرا او و بهترین دوستش هیرو با هم گروهی می سازند.

مرتبط: بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی ؛ 30 انیمه سینمایی رمانتیک 


8. Beck: Mongolian Chop Squad

Beck: Mongolian Chop Squad از بهترین انیمه های موزیکال

بک درباره گروهی از دوستان دبیرستانی است که با هم گروهی راه اندازی می کنند و در واقع شروع به اوج گرفتن می کند. آنها در نهایت در آمریکا تور می گذارند، اما گروه آنها در پایان از هم می پاشد و زندگی مانع رویاهای آنها می شود.

اما کویوکی، گیتاریست بک، زندگی بدون گروه را کسل کننده می بیند، و تلاش می کند تا ببیند آیا می تواند بک را دوباره گرد هم بیاورد، و می خواهد دوباره انرژی و هیجان ساختن موسیقی را با هم احساس کند. این سریال یک داستان الهام بخش از دنبال کردن رویاهای خود بدون توجه به هر چیزی است، و برای بسیاری از نوازندگان جوان مشتاق الهام بخش است.


7. Detroit Metal City

Detroit Metal City از بهترین انیمه های موزیکال

دیترویت متال سیتی یک کمدی درباره موسیقیدانی است که می‌خواهد خواننده پاپ شود، اما تاکنون نتوانسته این رویا را محقق کند. در عوض، او خواننده اصلی یک گروه متال به نام دیترویت متال سیتی است. اگرچه شخصیت صحنه او به خاطر خشن و شیطانی بودن بدنام است، اما این نمی تواند در واقعیت نیز صدق کند.

در واقعیت، Krauser II، همچنین به عنوان Souichi Negishi شناخته می شود، بسیار شیرین و نرم است. این سریال سفر او را برای رسیدن به رویایش دنبال می کند، همه اینها در حالی است که تروپ هایی را که اغلب در موسیقی متال یافت می شود اجرا می کند و ایده هایی را که مردم در مورد چیستی موسیقی متال دارند و تأثیر آن بر افرادی که به آن گوش می دهند، تقلید می کند.

مرتبط: بهترین انیمه های کمدی عاشقانه


6. Nodame Cantabile

Nodame Cantabile از بهترین انیمه های موزیکال

Nodame Cantabile یک درام رابطه ای درباره دو دانش آموز به نام های Megumi Noda و Shinichi Chiaki است که در یک مدرسه موسیقی تحصیل می کنند، یکی ویولن می نوازد و دیگری پیانو می نوازد. آنها به آرامی شروع به ایجاد یک رابطه می کنند زیرا متوجه می شوند چقدر خوب با هم می نوازند.

این دو سعی می کنند بر ترس های خود غلبه کنند تا رویاهای خود را برای تبدیل شدن به نوازندگان حرفه ای کلاسیک محقق کنند. همانطور که آنها به عنوان یک ستاره موسیقی کلاسیک به شهرت می رسند، فقط به هم نزدیک تر می شوند و متوجه می شوند که هر چیزی را که در زندگی از دست داده اند در یکدیگر پیدا کرده اند.


5. Carole & Tuesday

Carole & Tuesday از بهترین انیمه های موزیکال

Carole & Tuesday یکی از مجموعه‌های انیمه دوست‌داشتنی است که Shinichiro Watanabe آن را ساخته است، کسی که به‌خاطر انیمه‌های سنگین موسیقی مانند Cowboy Bebop و Samurai Champloo شناخته می‌شود. با در نظر گرفتن این رکورد، تاکید زیاد Carole & Tuesday بر موسیقی اصلاً تعجب آور نیست.

این سریال در مریخ قرار دارد، که اکنون به یک کلانشهر پر رونق و سرشار از زندگی تبدیل شده است و دو شخصیت اصلی سعی می کنند در آنجا به ستاره های موسیقی تبدیل شوند. پس از یک برخورد تصادفی، دختران تصمیم می گیرند زندگی قدیمی خود را پشت سر بگذارند و با خوانندگان آینده نگرانه هوش مصنوعی جهان رقابت کنند. با سخت کوشی، عزم راسخ و فقط کمی شانس، کارول و توزدی امیدوارند احساسات خود را از طریق موسیقی و آهنگ به همه منتقل کنند.

مرتبط: بهترین انیمه های فانتزی ؛ داستان‌‎هایی پر از خیال! 


4. Kids On The Slope

Kids On The Slope از بهترین انیمه های موزیکال

Kids on the Slope یکی دیگر از مجموعه‌های انیمه ای شینیچیرو واتانابه است که در طول سال‌ها مورد تحسین قرار گرفته است. این سریال درباره دانش‌آموز دبیرستانی کائورو نیشیمی است که با خانواده اش به یک شهر دورافتاده نقل مکان می‌کند. او به آرامی با یکی از همکلاسی هایش به نام سنتارو کاوابوچی دوست می شود که بیشتر افراد او را یک خلافکار می دانند.

با این حال، کائورو بخشی از شخصیت سنتارو را می بیند که هیچ کس دیگری آن را نمی بیند، و این دو به دلیل عشق متقابل خود به موسیقی جاز پیوند می خورند. با دوست جدیدش در کنارش و اشتیاق جدید به موسیقی، کائورو شروع به بیرون آمدن از پوسته خود می کند. از طریق لذت موسیقی، پسرها زندگی خود را تغییر می دهند و با هم خاطرات فراموش نشدنی را خلق می کنند.


3. Your Lie In April

Your Lie In April از بهترین انیمه های موزیکال

اگرچه به نظر می رسد این یک انیمه معمولی از زندگی باشد، اما دروغ تو در آوریل قطعا یکی از بهترین انیمه های موزیکال است. مانند Tomorrow’s Cantabile، داستانی در مورد دو نوازنده جوان است که یکی از آنها پیانیست و دیگری ویولونیست است که سعی می کنند عشق خود به نواختن موسیقی را حفظ کنند، به ویژه با نواختن با هم.

با این حال، نوازنده ویولن، کائوری، به شدت بیمار است و نیاز به یک عمل جراحی نجات بخش اما خطرناک دارد. درام و اضطراب در مورد رابطه آنها، که یک داستان عاشقانه بین این دو شخصیت و پخش واقعی موسیقی است، باعث شده است که تماشای این فیلم ضروری باشد.

مرتبط: ۵ دلیل برای تماشای انیمه Your lie in April ؛ سمفونی هیجان انگیز 


2. Nana

Nana از بهترین انیمه های موزیکال

NANA یکی از محبوب ترین مانگا های جوسی در تمام دوران است. این داستان در مورد دو زن جوان به نام نانا است که به طور تصادفی با هم در قطاری به توکیو می نشینند، جایی که هر دو قرار است زندگی جدیدی را شروع کنند.

نانا کوماتسو به دوست پسرش می پیوندد که برای مدرسه هنر به توکیو رفته است، در حالی که نانا اوساکی امیدوار است به عنوان یک نوازنده پانک زندگی اش را بسازد. این سریال به همان اندازه که درباره جاه طلبی ها و برنامه های آنهاست، به رابطه آنها می پردازد و بر روی مبارزات زیادی که با آنها روبرو می شوند تمرکز دارد. با شوخی‌های درونی عالی و انیمیشن‌ شیک و زیبا، جای تعجب نیست که NANA به یکی از معروف‌ترین انیمه‌های موسیقی تبدیل شده است.


1. Given

Given از بهترین انیمه های موزیکال

Given به صراحت یک داستان عاشقانه بین دو شخصیت اصلی، Mafuyu Satou و Ritsuka Uenoyama است. این دو نوجوان در یک دبیرستان هستند و زمانی که یکی به دیگری نحوه نواختن گیتار را آموزش می دهد با هم دوست می شوند. کار آنها در نهایت به نواختن در یک گروه ختم می‌شود و احساساتشان با آماده شدن برای نبرد سبک گروه‌ها شکوفا می‌شود.

Given یکی از محبوب ترین انیمه های موسیقی است که در سال های اخیر منتشر شده است و به راحتی می توان دلیل آن را فهمید. با موسیقی عالی، شخصیت‌های دوست‌داشتنی، و داستان عاشقانه جذاب، هر چیزی که طرفداران می خواهند را دارد.

در ادامه بخوانید: بهترین انیمه های هیجان انگیز که به خوبی سرگرم تان می کنند! 

امیدواریم که از معرفی بهترین انیمه های موزیکال لذت برده باشید، مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.