با معرفی بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی در خدمت شما هستیم. طرفداران به خوبی از تنوع زیادی که انیمه ارائه می دهد آگاه هستند، اما دیگران ممکن است متوجه نباشند که ژانرهای فرعی زیادی در زیر چتر این سبک انیمیشن وجود دارد. علاوه بر آثار علمی تخیلی آینده‌نگرانه و اکشن‌تر، بسیاری از انیمه‌ها بیشتر بر روی غلبه بر عمیق ترین احساسات و کاوش در پیچیدگی‌های عشق و رومنس تمرکز دارند. در ادامه با بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی همراه مجله وارونه باشید.

بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی

انیمه قدرتی دارد که به آن کمک می کند تا از نظر احساسی مخاطبان را با خود همراه کند – و این به ویژه در انیمه های عاشقانه مشهود است. قوی‌ترین فیلم‌های این ژانر فرعی واقعاً به ساختن، حفظ و گاهی اوقات پایان دادن به روابط می‌پردازند و پیوندهای عمیق را در روابط عاشقانه و افلاطونی به طور مؤثر منتقل می‌کنند.

مرتبط: بهترین انیمه های عاشقانه | 33 انیمه عاشقانه شاهکار + تریلر 

در حالی که تمرکز اغلب بر عشق نوجوانانه است، اما اغلب منجر به تجربه ای می شود که عمیقاً شخصی و قابل ارتباط است. فرقی نمی‌کند قبلاً از طرفداران انیمه بوده اید، یا فقط به دنبال انیمه ای برای شروع می‌گردید، ما 30 تا از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی را در ادامه رتبه‌بندی کرده‌ایم.


30/ Fireworks

Fireworks از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی

در حالی که الگوی معمول این است که ابتدا انیمه و بعداً بازسازی لایو اکشن انجام شود، «آتش بازی» 2017 آن را تغییر می دهد زیرا این انیمه بازسازی فیلم لایو اکشن سال 1993 با همین نام است. همین باعث می‌شود که این انیمه در میان انیمه های سینمایی بسیار منحصربه‌فرد باشد – اکثریت قریب به اتفاق انیمه ها یا داستان‌های کاملاً اورجینال هستند یا از منابع دیگری مانند مانگا، بازی‌های ویدیویی یا فولکلور سنتی اقتباس شده‌اند.

مرتبط: بهترین انیمه های اورجینال که از مانگا اقتباس نشده‌اند! 

این انیمه در ابتدا خیلی در بین منتقدان محبوب نبود، اما مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت و بعداً نامزد جایزه فیلم آکادمی ژاپن و جایزه انیمه کرانچی رول شد. «آتش بازی» داستان پسری به نام نوریمیچی (ماساکی سودا) را روایت می‌کند که توپی را پیدا می‌کند که به او اجازه می‌دهد زمان را به عقب برگرداند و تصمیم‌های گذشته را اصلاح کند – با این حال، او در نهایت می‌آموزد که هر تلاشی برای اصلاح یک اشتباه منجر به یک دسته دیگری از اشتباهات می‌شود. در طول راه، او سعی می کند با همکلاسی خود نازونا (سوزو هیروس) ارتباط برقرار کند. اما این موضوع توسط پسر دیگری به نام یوسوکه (مامورو میانو) پیچیده می شود که او نیز نسبت به نازونا احساساتی دارد و حاضر نیست او را بدون دعوا رها کند.

“آتش بازی” از طریق پویایی “مثلث عشق” خود، نمایش عالی از گام های اشتباهی را ارائه می دهد که نوجوانان در تلاش برای ایجاد پیوند با شخص دیگری برای اولین بار انجام می دهند – در حالی که همزمان در تلاش هستند تا بفهمند خودشان چه کسی هستند.


29/ I’ve Always Liked You

I've Always Liked You از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی

بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی کاملاً از استعاره‌های آشنای rom-com مصون نیستند و «همیشه از تو خوشم می آمد» بر اساس نوعی سوء تفاهم احمقانه ساخته شده است که اساس بسیاری از فیلم‌هایی را تشکیل می‌دهد که می‌شناسیم و دوست داریم. دانش‌آموز دبیرستانی ناتسوکی (هاروکا توماتسو) مدت‌هاست که نسبت به دوستش، یو (هیروشی کامیا) احساساتی دارد و سعی می‌کند شجاعت گفتن این حقیقت را به او کسب کند.

او بالاخره یک روز آن را بیرون می‌آورد، اما بلافاصله به عقب برمی‌گردد و به یو می‌گوید که در واقع داشت تمرین می‌کرد که چگونه احساساتش را نسبت به مردی که واقعاً دوستش داشت اعتراف کند. بنابراین یو – که یک دوست خوب و وفادار است – تصمیم می گیرد به ناتسوکی کمک کند تا آن پسر را پیدا کند، بدون اینکه متوجه شود که آن پسر در واقع خود او است.

مرتبط: بهترین انیمه های کمدی عاشقانه که حتما باید ببینید! 

پیچش شاید غافلگیرکننده در این داستان این است که یو نیز همین احساس را دارد، اما او هم با به اشتراک گذاشتن احساسات خود مبارزه می کند و آنها را برای خود نگه می دارد – چرا که فکر می کند ناتسوکی شخص دیگری را دوست دارد. در حالی که همه اینها در جریان است، پسر دیگری در مدرسه – کویوکی (تسوباسا یوناگا) – نیز ناتسوکی دوست دارد. مسلماً همه اینها کمی مزخرف به نظر می رسد و ضربات داستان به ندرت غافلگیرکننده هستند، اما «همیشه از تو خوشم می آمد» یک فیلم فوق العاده شیرین و خنده دار است که با نویسندگی تند و شخصیت های عالی بر کلیشه های خود غلبه می کند.


28/ The Anthem of the Heart

The Anthem of the Heart از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی

«سرود قلب» بر روی دختری به نام جون (اینوری میناسه) تمرکز می‌کند که ناخودآگاه ماجرای پدرش را افشا می‌کند و متعاقباً مقصر آسیب‌هایی است که این افشاگری به خانواده وارد می‌کند. او به این باور می رسد که واقعاً این سخنان او بوده است که باعث این همه درد شده است – و در نهایت خود را به نفرین دیگر حرف نزدن محکوم می کند – که معتقد است برای همه بهتر است. اما آیا این نفرین واقعی است، یا این فقط روشی است که او خود را از صحبت کردن منع کند و ریسک نکند که دوباره با کلماتش به کسی صدمه بزند؟

در ادامه بخوانید » بهترین انیمه های عاشقانه شاهزاده ای ؛ 14 انیمه سلطنتی با چاشنی رومنس 

جون به سفری برای کشف خود می رود که به او کمک می کند تا ببخشد و به خودش اجازه دهد تا دوباره صحبت کند و این با عشق تازه یافته اش به موسیقی و رابطه جوانه زده با همکلاسی اش به نام دایکی (یوشیماسا هوسویا) همراه می شود. این نوع داستان زیبایی است که در هیچ مدیای دیگری به طور موثر گفته نمی شد، بهترین تعریف از این انیمه توسط زک برتسچی برای شبکه خبری انیمه مطرح شد که گفت: “هرازگاهی باید متوقف شوید و چیزهای واقعا منحصر به فرد در مورد این انیمه را تشخیص دهید. انیمه‌هایی که هنوز هم درست هستند – مانند این که داستان‌هایی را با انیمیشن تعریف می‌کنند که هیچ‌کس آن را انجام نمی‌دهد.»


27/ Clannad

Clannad از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی

اسامو دزاکی، نویسنده و کارگردان افسانه ای انیمه، بخشی از اولین نسل از سازندگان انیمیشن بود که به عنوان انیماتور و کارگردان اپیزود برای سریال پیشگام “Astro Boy” در دهه 60 شروع به کار کرد. کارنامه داستانی او همچنین شامل کار بر روی فرنچایزهایی مانند “Lupin the 3rd”، “Golgo 13″، “Hamtaro” و “Clannad” بود – که آخرین آنها آخرین اعتبار سینمایی او قبل از مرگش در سال 2011 بود. این قطعاً راهی عالی برای پایان دادن به یک حرفه بسیار متنوع بود، زیرا فیلم “Clannad” یک انیمه کلاسیک است.

مرتبط: غم انگیز ترین انیمه ها که باید آنها را تماشا کنید!

در حالی که فرنچایز “Clannad” به عنوان بازی های ویدیویی رمان بصری آغاز شد – و از آن زمان به فیلم ها و سریال های دیگر تبدیل شد – فیلم 2007 مسلما سنگ بنای کل برند است. این داستان پسر دبیرستانی به نام تومویا (کنجی نوجیما) است که در حال گذراندن مراحل مدرسه و زندگی در حالی است که به طور کلی احساس بی هدفی می کند. این تا زمانی است که او با دختری جذاب به نام ناگیسا (مای ناکاهارا) آشنا می‌شود که به احیای کلوپ نمایش خفته مدرسه ابراز علاقه کرده است. تومویو از فرصت خود برای تحت تاثیر قرار دادن او استفاده می کند و تصمیم می گیرد به باشگاه روح بدهد و با این کار آتش زندگی خود را دوباره روشن می کند و در نهایت دوباره در آن معنا پیدا می کند.


26/ Hello World

Hello World از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی

“سلام دنیا” در کیوتویی در آینده نزدیک می گذرد و درباره دو نوجوان درون گرا است که عشقشان به مطالعه آنها را به هم پیوند می زند، اما خجالتی بودن آنها را از ارتقای سطح دوستی باز می دارد.

یکی از آنها، نائومی (تاکومی کیتامورا)، خود را در 10 سال آینده (با صدای توری ماتسوزاکا) ملاقات می کند تا به او هشدار دهد که اتفاقی غم انگیز برای دختر، روری (مینامی هامابه)، مدت کوتاهی پس از شروع عشقشان رخ می دهد. نائومی آینده و نائومی امروزی شروع به برنامه‌ریزی راه‌هایی برای جلوگیری از تراژدی و تغییر آینده می‌کنند و در عین حال به پیشرفت رابطه عاشقانه‌اش با روری نیز کمک می‌کنند.

مرتبط: 12 فیلم درباره سفر در زمان که باعث می‌شوند همه چیز را زیر سوال ببرید! 

بهترین فیلم‌های سفر در زمان اغلب یک داستان عاشقانه در مرکز دارند – و به طور خاص، فیلمی که در آن باید از سفر در زمان برای جلوگیری از اتفاق بد برای پارتنر فرد استفاده کرد. اما نحوه پرداختن به این موضوع در «سلام دنیا» – با همکاری نسخه‌های حال و آینده نائومی – منحصربه‌فرد است و طرح داستان در مسیرهای جالب و غیرعادی زیادی پیش می‌رود تا به نتیجه شگفت‌انگیزش برسد. برای طرفداران داستان های علمی-تخیلی و عاشقانه ترکیبی، «Hello World» ارزش دیدن را دارد.


25/ Summer Wars

Summer Wars از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی

دنیای مجازی – و شکل منحصربه‌فردی از گریز که ارائه می‌دهد – اغلب در فیلم‌ها، تلویزیون‌ها و بازی‌ها ظاهر می‌شود – حتی به دنیای واقعی میلیاردرهای خیال‌پردازی مانند مارک زاکربرگ، خالق فیس‌بوک (در هر Vice) سرایت می‌کند. البته در انیمه با نمایش هایی مانند “Sword Art Online” و در فیلم “Summer Wars” در سال 2009 نیز ظاهر می شود. در این فیلم، جامعه شیفته دنیای مجازی به نام «OZ» است.

یکی از گردانندگان OZ پسری به نام کنجی (ریونوسوکه کامیکی) است که در ریاضیات توسط یک غریبه به چالش کشیده می شود تا یک معمای پیچیده را حل کند. در انجام موفقیت آمیز این کار، او به طور ناخواسته به هوش مصنوعی پشت OZ فرمولی را آموزش می دهد که به آن کمک می کند تا دنیای واقعی را تسخیر کند.

مرتبط: بهترین انیمه های سریالی عاشقانه ؛ 30 انیمه عاشقانه سریالی 

در حالی که این قضیه به عنوان درگیری اصلی برای “جنگ های تابستانی” عمل می کند، یک داستان فرعی عاشقانه نیز وجود دارد که شامل دختری به نام ناتسوکی (نانامی ساکورابا) می شود که کنجی را “اجیر کرده” تا او را در یک جمع خانوادگی همراهی کند و به عنوان نامزدش ظاهر شود. پیچ و تاب این است که کنجی قبلاً به ناتسوکی علاقه داشت، بنابراین همه چیز به سرعت پیچیده می شود. در حالی که ممکن است به نظر برسد که در اینجا چیزهای زیادی در حال وقوع است، “جنگ های تابستانی” یک ماجراجویی سرگرم کننده، خنک و آسان برای تماشا است. این فیلم حتی به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های انیمه تمام دوران توسط Empire انتخاب شد و بالاتر از فیلم‌های کلاسیکی مانند «شاهزاده مونونوکه» و «آبی کامل» قرار گرفت.


24/ The Place Promised in Our Early Days

The Place Promised in Our Early Days از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی

“مکان وعده داده شده در روزهای اولیه ما” اولین فیلم بلند به نویسندگی و کارگردانی ماکوتو شینکای بود – که با پروژه های بعدی خود به سرعت در ژانر فیلم های انیمه عاشقانه نامی برای خود دست و پا کرد. او با اینکه تازه شروع به کار کرده ممکن است پرکارترین فیلمسازی باشد که در حال حاضر در این ژانر خاص کار می کند.

مرتبط: معرفی آثار ماکوتو شینکای ؛ کسی که به ما آموخت زندگی چقدر زیباست! 

در اینجا، شینکای داستانی را روایت می کند که در یک ژاپن جایگزین پس از جنگ اتفاق می افتد که در آن سه نوجوان – هیروکی (هیدتاکا یوشیکا)، تاکویا (ماساتو هاگیوارا) و سایوری (یوکا نانری) – در تلاش برای ساختن هواپیمایی هستند که به آنها امکان بازدید از یک برج مرموز را می دهد. هیروکی و تاکویا هر دو نسبت به سایوری احساسات دارند، اما در یک چرخش تازه، رقابت یا درگیری بین پسران برای محبت سایوری وجود ندارد. هر سه نفر با وضعیت پیچیده خود صلح می کنند و تا حد زیادی آن را کنار می گذارند تا همه بتوانند با هم دوست بمانند. «مکان وعده داده شده در روزهای اولیه ما» با انیمیشنی زیبا، ترکیبی عالی از عاشقانه و فانتزی است – روندی که در تمام فیلم‌های شینکای ادامه خواهد داشت.


23/ Patema Inverted

Patema Inverted از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی

با روشی مشابه سریال “چیزهای عجیب”، “Patema Inverted” محصول 2013 با ایده یک دنیای واقعی و جایگزین بازی می کند. پاتم (Yukiyo Fujii) دختری است که از یک تمدن زیرزمینی می آید و خود را روی سطح زمین می بیند – جایی که گرانش معکوس می شود. او بلافاصله شروع به سقوط به آسمان می کند قبل از اینکه توسط ایجی ساکن سطح زمین (نوبوهیکو اوکاموتو) نجات یابد. ایجی به پاتما کمک می‌کند در زمین بماند، علی‌رغم اینکه جامعه‌اش به او می‌آموزند که مردم دنیای او شیطان هستند و آسمان آنها را به عنوان مجازات گناهانشان «می بلعد».

مرتبط: فیلم های پیشنهادی برای طرفداران سریال Stranger Things 

Patema Inverted از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی داستان آشنای “رومئو و ژولیت” است – دو عاشق که بخشی از طرف های متخاصم هستند – اما به شیوه ای واقعاً منحصر به فرد روایت می شود. علاوه بر دیدگاه‌های تنگ نظرانه اطرافیان، جاذبه هم تلاش می‌کند پاتما و ایجی را از هم جدا کند و آنها را مجبور به یافتن راه‌هایی برای غلبه بر موانعی کند که بر سر راه رابطه عاشقانه آنها قرار دارد. «Patema Inverted» با روایت داستان عاشقانه و علمی تخیلی خود به شیوه‌های واقعاً مؤثری به طبقه‌گرایی و تعصب می‌پردازد و بیش از چند پیچ وجود دارد که شما را متعجب خواهند کرد.


22/ Words Bubble Up Like Soda Pop

Words Bubble Up Like Soda Pop از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی

در حالی که بسیاری از فیلم‌های عاشقانه درباره شروع یک رابطه طولانی مدت هستند، بسیاری از آنها نیز داستان یک تابستان جادویی را روایت می‌کنند – و این رویکردی است که “کلمات مانند نوشابه حباب می شوند” در پیش گرفته است. داستان درباره پسری خجالتی به نام چری (Ichikawa Somegoro) است – که فقط می تواند از طریق هایکو ارتباط برقرار کند – و دختری که خود را Smile می‌نامد (هانا سوگیساکی) که سعی می‌کند یک شخصیت آنلاین باشد و پیام مثبتی را منتشر کند، اما ماسک می‌زند زیرا نسبت به دندان‌هایش احساس خوبی ندارد.

در ادامه بخوانید » بهترین انیمه های موزیکال ؛ بهترین انیمه های ژانر موسیقی 

چری و اسمایل یک تابستان در یک مرکز مراقبت از سالمندان کار می‌کنند و تلاش می‌کنند به فوجیما (کویچی یامادرا) – یکی از افراد حاضر در این مرکز – کمک کنند تا در فروشگاه موسیقی قدیمی که مالک آن است، یک آلبوم خاص پیدا کند. این دو به همراه چند دوست به سفری پر از موسیقی و خودشناسی می روند و یاد می گیرند که بر ناامنی های مربوط به خود غلبه کنند. این یک فیلم فوق‌العاده جذاب است که پرتره‌ای فوق‌العاده از آن تابستان‌های جادویی را ترسیم می‌کند، زمانی که مردم یک ارتباط عمیقاً معنی‌دار، اگرچه در نهایت زودگذر، با شخص دیگری به اشتراک می‌گذارند که آنها را برای همیشه تغییر می‌دهد.


21/ Doukyusei: Classmates

Doukyusei: Classmates از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی

هیکارو (هیروشی کامیا) و ریهیتو (کنجی نوجیما) دو پسر دبیرستانی هستند که نمی‌توانستند متفاوت‌تر از این باشند – هیکارو نوجوانی رسا و آزاده است، در حالی که ریهیتو بسیار محتاط‌تر است و به نظر نمی‌رسد که علاقه‌ای به خوشگذرانی داشته باشد. با این حال، آنها به زودی متوجه می شوند که عشق مشترکی به موسیقی دارند، و از آنجایی که هیکارو در کنسرت آینده به ریهیتو کمک می کند، پسرها به سرعت دوستی برقرار می کنند – و حتی بیشتر – زیرا متوجه می شوند که آنطور که فکر می کردند هم متفاوت نیستند.

مرتبط: بهترین انیمه ها برای علاقمند کردن دیگران به انیمه 

«دوکیوسی: همکلاسی ها» نه تنها داستان زیبایی را روایت می کند، بلکه با انیمیشنی زیبا این کار را انجام می دهد. گاهی اوقات، به نظر می رسد یک نقاشی آبرنگ زنده می شود، که واقعاً حس رویایی داستان را به شما القا می کند. فیلم‌های انیمه‌های رمانتیک عجیب و غریب بسیار کم هستند، اما «دوکیوسی: همکلاسی‌ها» داستان عشق جوان را به گونه‌ای روایت می‌کند که بسیار خاص و صمیمانه است.


20/ To the Forest of Firefly Lights

To the Forest of Firefly Lights از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی

این یکی از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی است. با توجه به اینکه هوتارو (آیانه ساکورا) – بازیگر زن “به جنگل نورهای شب تاب” – در ابتدای فیلم تنها 6 سال سن داشت، شاید غیرعادی به نظر برسد که آن را یک فیلم “عاشقانه” بنامیم. اما حقیقت این است که برخی افراد در آن سن شروع به احساس ارتباط واقعی با دیگران می کنند – حتی  اگر این ارتباط کاملاً بی گناه و افلاطونی باشد. روشی که این فیلم به این موضوع می‌پردازد، در واقع بسیار شیرین است، و می‌توان گفت که انجام آن در هر رسانه‌ای غیر از انیمه، کار سختی است.

مرتبط: انیمه Into the forest of fireflies’ light : عاشقانه ای فراتر از مادیات 

پسری که هوتارو با او ارتباط برقرار می کند، جین (کوکی اوچیاما)، دچار نفرینی است که او را از تماس فیزیکی با انسان دیگری باز می دارد. هوتارو ئ جین که در صورت برقراری تماس با انسان ها محکوم به ناپدید شدن است، وقت خود را با هم می گذرانند و بدون نیاز به جسمانی از همراهی یکدیگر لذت می برند. البته، با گذشت سالها و بزرگتر شدن آنها، این کار دشوارتر و کمتر واقع بینانه می شود و این زوج باید ببینند که آیا رابطه آنها با وجود این مانع بزرگ آینده ای دارد یا خیر. “به سوی جنگل کرم های شب تاب” در نهایت یک داستان تلخ اما به زیبایی روایت شده از انتظار و اشتیاق است که مدت ها پس از پایان آن به آن فکر خواهید کرد.


19/ The Garden of Words

The Garden of Words از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی

تاکائو (میو ایرینو) یک دانش آموز 15 ساله و کفاش مشتاق است که قول می دهد برای یوکاری (کانا هانازاوا)، معلم 27 ساله، یک جفت کفش بسازد. اگرچه جلسات صبحگاهی بارانی آنها گرم و دوستانه است، اما آنها هرگز با یکدیگر کاملا آشنا نمی شوند و اطلاعات نسبتا کمی در مورد یکدیگر دارند.

این دو در نهایت حقیقت را در مورد یکدیگر می یابند و یک بعد از ظهر را با هم می گذرانند، در آن لحظه تاکائو به یوکاری می گوید که او را دوست دارد. او با اشاره به تفاوت سنی آنها و این واقعیت که او معلم است، به او می گوید که آینده عاشقانه ای با هم ندارند. آنها راه خود را از هم جدا می کنند، اما مشخص می شود که آنها از طریق ایمیل در تماس هستند و در نهایت چندین سال بعد دوباره به هم می رسند – تاکائو سرانجام کفش هایی را که برای او ساخته بود به یوکاری داد.

در ادامه بخوانید » بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی ؛ 30 انیمه سینمایی رمانتیک 

علیرغم مشکل‌ساز بودن تفاوت سنی بین شخصیت‌ها، «باغ کلمات» به طور بالغانه به این موضوع نزدیک می‌شود، و در حالی که مقاصد عاشقانه آشکاری از تاکائو وجود دارد، چیزی که بیشتر می‌بینیم این است که دو نفر در مقطعی از زندگی‌شان در زمانی که بیشترین نیاز را به آن داشتند، به هم متصل می‌شوند.


18/ Voices of a Distant Star

Voices of a Distant Star از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی

شاید بیش از هر فیلم دیگری، «صداهای یک ستاره دور» روشن‌ترین نشانه‌ای از اینکه ماکوتو شینکای در نهایت با «نام تو» در سال 2016 به کجا خواهد رسید، می‌دهد. داستان عاشقانه علمی-تخیلی حماسی بیشتری که او با اولین فیلم بلندش، «مکان وعده داده شده در روزهای اولیه ما» تعریف می‌کرد، در زمان کوتاه‌تر «صداهای یک ستاره دور» به داستانی فشرده‌تر و متمرکزتر منجر می‌شود.

در سال 2046، نوبورو (با صدای خود ماکوتو شینکای) و میکاکو (میکا شینوهارا) در آستانه فارغ التحصیلی از دبیرستان هستند. متأسفانه، بیگانگان به زمین حمله می کنند و یک جنگ بین سیاره ای را آغاز می کنند و Noboru به نبرد فراخوانده می شود. او و میکاکو قول می‌دهند که در تماس بمانند، و این کار را انجام می‌دهند – فقط، پیام‌های آن‌ها بیشتر و بیشتر طول می‌کشد تا به هم برسند زیرا وظایفش او را از زمین دورتر و دورتر می‌کند. به زودی، سال ها بین پیام ها می گذرد، و هر دو شروع به تعجب می کنند که آیا زمانی فرا می رسد که پیام بعدی هرگز نرسد – و آیا فرصت خود را برای گفتن احساس واقعی به یکدیگر از دست داده اند.

در ادامه بخوانید » بهترین انیمه های دبیرستانی ؛ معرفی 16 انیمه برتر دبیرستانی 

این یک داستان ساده اما قدرتمند است که شینکای حق داشت آن را به عنوان یک داستان کوتاه نگه دارد، زیرا هر چیزی فراتر از زمان پخش 25 دقیقه ای آن باعث می شد تا حدی اثربخشی خود را از دست بدهد. از این فیلم مشخص بود که شینکای قرار است در سال های بعد نیروی عظیمی در انیمه باشد.


17/ From Up on Poppy Hill

From Up on Poppy Hill از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی

بدون حضور استودیو جیبلی، فهرستی از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی و یا اصلا بهترین فیلم های انیمه ای از هر ژانری بی معنی خواهد بود. «از بالا روی پاپی تپه» اولین همکاری مستقیم هایائو میازاکی افسانه ای و پسرش گورو میازاکی بود. هایائو فیلمنامه را نوشت و گورو کارگردانی فیلم را برعهده داشت – اگرچه هایائو میازاکی بارها از آن  زمان (از طریق یاهو نیوز) بازنشسته شده و دوباره به کار بازگشته است. علیرغم استقبال مثبت منتقدان، «از بالا روی پاپی هیل» یکی از فیلم‌های دست کم گرفته‌شده‌تر استودیو جیبلی است، اما سزاوار اعتبار بیشتری است – به‌ویژه به‌عنوان یک داستان عاشقانه.

مرتبط: بهترین انیمه های استودیو جیبلی ؛ راهنمای تماشای آثار Ghibli برای هر سلیقه 

دو نوجوان – شون (جونیچی اوکادا) و اومی (ماسامی ناگاساوا) – بخشی از گروهی هستند که سعی می کنند از تخریب یک ساختمان محبوب جلوگیری کنند. این دو به سرعت نسبت به یکدیگر احساس پیدا می‌کنند – به‌ویژه زمانی که اومی به شون یتیم کمک می‌کند تا درباره گذشته و خانواده‌اش اطلاعات بیشتری کسب کند – و این سفر به راه‌هایی منجر می‌شود که آنها هرگز تصورش را هم نمی‌کردند. در حالی که این انیمه در سطح فیلم هایی مانند “Spirited Away” نیست، “از بالا در پاپی هیل” هنوز فیلمی عالی است که افراد بیشتری باید آن را ببینند.


16/ The Girl Who Leapt Through Time

The Girl Who Leapt Through Time از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی

یکی از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی از Mamoru Hosoda – همان کارگردان “جنگ های تابستانی” و “Mirai” نامزد اسکار 2018 – “دختری که در زمان پرید” یک کمدی-درام عاشقانه بسیار تخیلی است که هوسودا را به عنوان یک نیروی اصلی در انیمه معرفی می کند. جهان داستان روی ماکوتو (ریسا ناکا) متمرکز است که خود را با توانایی سفر در زمان می بیند. همانطور که بیشتر نوجوانان 17 ساله احتمالا این کار را انجام خواهند داد، او در ابتدا به دلایل بیهوده از این قدرت استفاده می کند، مانند شرکت در آزمون های شکست خورده در مدرسه و تکرار شب های سرگرم کننده بارها و بارها. با این حال، او به زودی متوجه می شود که هر بار که گذشته را به نفع خود تغییر می دهد، منجر به عواقب منفی برای دیگران می شود.

مرتبط: بررسی انیمه دختری که در زمان پرید ؛ The girl who leapt through time 

ماکوتو که مجبور به مبارزه با این ایده است که قدرت‌های او می‌توانند بیش از آنکه فایده داشته باشند، ضرر داشته باشند، وقتی از توانایی خود استقاده کرد که بتواند از اعتراف عشق دوستش چیاکی (تاکویا ایشیدا) نسبت به خودش جلوگیری کند و اینکار آنها را در راه هایی قرار می دهد که هرگز انتظار نداشتند.
“دختری که در زمان پرید” یک داستان عاشقانه واقعا مبتکرانه است و علاوه بر این که یکی از بهترین انیمه های سینمایی است، شایسته است که در بحث فیلم های عالی سفر در زمان نیز حضور داشته باشد.


15/ The Wind Rises

The Wind Rises از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی

دیدن نام هایائو میازاکی در یک فیلم استودیو جیبلی نشانه‌ای از کیفیت است و «باد برمی‌خیزد» از جمله فیلم‌هایی است که او هم نویسندگی و هم کارگردانی کرده است. اما چیزی که «باد برمی‌خیزد» را منحصربه‌فرد می‌کند این است که در واقع چیزی شبیه به یک فیلم بیوگرافی درباره چندین مهندس و طراح هواپیما است که به ساخت برخی از هواپیماهایی که نیروی دریایی امپراتوری و سایر نیروهای نظامی در طول جنگ جهانی دوم استفاده کردند (از طریق Polygon) کمک کردند.

در حالی که این انیمه از حقیقت الهام می‌گیرد، روایتی بسیار تخیلی از زندگی و کارهای جیرو هوریکوشی، کیرو هونجو، و جیووانی باتیستا کاپرونی (با صدای هیدیاکی آنو، هیدتوشی نیشیجیما، و نومورا مانسایی) است و به خاطر بیان یک داستان قانع کننده (برای The Artifice) آزادی های زیادی می طلبد. شاید مهمترین آنها ساخت زنی به نام نائوکو ساتومی (میوری تاکیموتو) باشد که در نهایت به همسری جیرو در فیلم ختم می شود و عاشقانه آنها به یکی از عوامل محرک کل فیلم تبدیل می شود.

مرتبط: بهترین انیمه های انگیزشی و امیدبخش که حالتان را خوب می کنند! 

اساساً، این یک داستان عاشقانه تخیلی است که برخی از نام‌ها و رویدادهای واقعی را به‌عنوان پس‌زمینه به عاریت می‌گیرد، اما داستانی فوق‌العاده دوست‌داشتنی است. این فرمولی است که بسیاری از فیلم‌ها آن را امتحان می‌کنند، اما با استفاده از «باد برمی‌خیزد» که از عشق میازاکی به هواپیما و پرواز (از طریق The Economist) استفاده می‌کند، نتایج مسحورکننده هستند.


14/ Josee, the Tiger and the Fish

Josee, the Tiger and the Fish از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی

“Josee, the Tiger and the Fish” یک فیلم انیمه ای با نامی جذاب است که یک دانشجوی زیست‌شناسی دریایی به نام تسونئو (تایشی ناکاگاوا) را نشان می دهد که تلاش می‌کند از مشاغل مختلف پاره وقت پول کافی برای تحصیل در خارج از کشور را جمع کند. او به زودی متوجه می شود که با دختری به نام کومیکو (کایا کیوهارا) همراه شده است – اگرچه او ترجیح می دهد او را “ژوزی” صدا کنند – که ویلچر سوار است و به یک مراقب نیاز دارد. تسونئو در ابتدا تمایلی ندارد زیرا کنار آمدن با جوزی را ساینده و سخت می‌داند، اما وقتی متوجه می‌شود که این راهی عالی برای او برای کسب درآمد بیشتر است، موافقت می‌کند.

در ادامه بخوانید » بهترین کارگردان های انیمه را بشناسید! 

در حالی که شروع کار دشوار است – و تسونئو حتی به ترک او فکر می کند – به زودی متوجه می شود که او و خوزی تمایل مشترکی برای سفر و دیدن جهان دارند. قرار حرفه ای آنها به زودی به یک دوستی و در نهایت به یک عاشقانه تبدیل می شود زیرا آن دو متوجه می شوند که دیدن جهان با هم چیزی است که واقعاً می خواهند. «ژوزی، ببر و ماهی» داستانی دردناک و دل‌انگیز است که مهم‌تر از همه، هرگز از نظر چالش‌های فیزیکی ژوزی زیر سوال نمی‌رود. روشی که فیلم با این موضوع برخورد می‌کند، تونیک است و عاشق نشدن را غیرممکن می‌کند.


13/ Ocean Waves

Ocean Waves از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی

“امواج اقیانوس” یکی دیگر از تلاش های منحصر به فرد استودیو جیبلی است که یک فیلم تلویزیونی ساخته شده بود که از تلویزیون نیپون پخش شد. این انیمه چیزی شبیه یک اجرای آزمایشی برای نسل جوان استودیو جیبلی و همکارانش در آن زمان بود که ببینند بدون راهنمایی هایائو میازاکی یا ایسائو تاکاهاتا و با بودجه محدود یک تولید با صفحه‌نمایش کوچک (در IndieWire) چه کاری می‌توانند انجام دهند. نتایج واقعاً فاقد شکوه بصری و جلای بی عیب و نقص یک اثر معمولی جیبلی است، اما «امواج اقیانوس» هنوز ارزش یکی از میراث های این استودیو بودن را دارد.

مرتبط: 10 انیمه ای که به اشتباه فکر میکردید توسط استودیو جیبلی ساخته شده اند! 

داستان دو پسر دبیرستانی – تاکو (نوبوئو توبیتا) و یوتاکا (توشیهیکو سکی) – را دنبال می‌کند که هر دو به ریکاکو (یوکو ساکاموتو) علاقه مند می‌شوند و باید راهی را طی کنند که دوستی آنها را پیچیده می‌کند. خوشبختانه، چیزی که شبیه داستانی به نظر می رسد که میلیون ها بار گفته شده است، هنوز هم توسط شخصیت های خوش فرم، نوشته های تیز، و شیوه ای که داستان در مسیرهای واضح پیش نمی رود، تازه می شود – به ویژه اینکه نسخه “پایان خوش” آن لزوماً آن چیزی نیست که شما ممکن است انتظار داشته باشید.


12/ 5Centimeters per Second

5Centimeters per Second از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی

در حالی که این انیمه در بین آثار ماکوتو شینکای در رده متوسط قرار دارد، اما از نظر کیفیت، فرزند وسط بودن برای «5 سانتی متر در ثانیه» جای شرمندگی ندارد، زیرا هنوز هم یکی از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی است. شینکای با پیروی از مضمون دیگر آثارش، بار دیگر به پستی و بلندی های روابط از راه دور می پردازد. در سه فصل، “5 سانتی متر در ثانیه” تاکاکی (کنجی میزوهاشی) و روابط او با دو دختر – آکاری (با صدای یوشیمی کوندو و آیاکا اونویی) و کانائه (ساتومی هانامورا) را دنبال می کند.

در حالی که کانائه تلاش بیهوده ای برای جلب محبت تاکاکی در فصل دوم می کند، قلب او با آکاری است، اما معشوق های سابق دوران کودکی در طول سال ها از هم دور شده اند و تا حد زیادی مجبورند به خاطرات و رویاهای یکدیگر بپردازند. تاکاکی و آکاری به جای اینکه این واقعیت را بپذیرند که با هم نخواهند بود، تصمیم می‌گیرند که برای همیشه زندگی خود را وقف عشق به یکدیگر کنند. این قطعاً شادترین داستان عاشقانه نیست، اما بدون شک برای بسیاری آشناست. شاید بالاترین ستایشی که می‌توانست دریافت کند، از سوی مارک شیلینگ از ژاپن تایمز بود، که شینکای را به‌طوری‌که قبلاً هایائو میزاکی را تحت الشعاع قرار داده است، نشان می‌دهد که «زیبایی تند و ناپدیدکننده‌ای که اکثر ما فقط در لحظات نادری متوجه آن می‌شویم» را آشکار می‌کند.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های کوتاه ؛ انیمه هایی که کمتر از 20 قسمت دارند! 


11/ The Night is Short, Walk on Girl

The Night is Short, Walk on Girl از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی

بسیاری از فیلم‌ها ظاهراً در یک روز یا شب اتفاق می‌افتند، و اغلب به نظر می‌رسد که در یک بازه زمانی کوتاه اتفاقات زیادی می‌افتد. در مورد انیمه مبتکرانه “شب کوتاه است، راه بیا دختر”، مفهوم یک عصر غیرممکن طولانی عمداً زیر و رو می شود زیرا به نظر می رسد این یک شب هفته ها ادامه دارد.

از دو بازیگر اصلی فیلم هرگز نامی برده نمی‌شوند و با نام‌های «سینیور» (ژن هوشینو) و «دختری با موهای مشکی» (کانا هانازاوا) از آنها یاد می‌شود. Senior دختر را دوست دارد و سعی می کند شرایط را طوری تنظیم کند تا به طور “تصادفی” سر راه هم قرار بگیرند تا بتواند با او صحبت کند، اما چیزها یکی پس از دیگری مانع راه می شوند. در حالی که سینیور سعی می‌کند کتابی را پیدا کند که دختر در کودکی از آن لذت می‌برد، دختر یک شب بسیار وحشی را سپری می‌کند – مشت زدن به یک پسر و برنده شدن مسابقه نوشیدن الکل در برابر موجودی جادویی.

«شب کوتاه است، راه بیا دختر» اندکی سندرم «manic pixie dream girl» را دارد، اما آن را به حدی فراتر می‌برد که به نظر نمی‌رسد شبیه یک داستان باشد. این ممکن است خلاقانه ترین فیلم در این لیست باشد و یکی از معدود داستان هایی است که به جز انیمه در هیچ رسانه دیگری نمی توانست اجرا شود.

در ادامه بخوانید » بهترین انیمه های سریالی عاشقانه ؛ 30 انیمه عاشقانه سریالی 


10/ Ride Your Wave

Ride Your Wave از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی

یکی دیگر از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی به کارگردانی Masaaki Yuasa – که همچنین کارگردانی “شب کوتاه است، راه بیا دختر” را برعهده داشت – “Ride Your Wave” 2019 ثابت می‌کند که او می‌تواند رویکرد بسیار بصری و واقعی‌اش را در داستان‌سرایی در یک داستان عاشقانه سنتی‌تر – و مسلماً مین استریم تر – اعمال کند.

مرتبط: بدترین و بهترین انیمه ها برای شروع ؛ قدم اول را محکم بردارید! 

همانطور که گفته شد، هنوز عناصر خارق‌العاده و منحصربه‌فردی برای «Ride Your Wave» وجود دارد که از آن چیزی جز یک اثر معمولی می‌سازد. هیناکو (رینا کاوائی) یک دختر موج سوار است که با آتش نشان خوش تیپ میناتو (ریوتا کاتایوسه) آشنا می شود. با این حال، پس از مرگ میناتو برای نجات یک جت اسکی، خوشبختی آنها کوتاه مدت است – اما متوجه می شوند که او ظاهراً می تواند فقط در زیر آب زندگی کند. میناتو که هر بار که هیناکو آهنگی را که با هم می خواندند می خواند، خودش را نشان می دهد، بخشی از زندگی او باقی می ماند، اما در نهایت، ممکن است مجبور شوند یاد بگیرند که یکدیگر را رها کنند. «Ride Your Wave» در حالی که هنوز یک اثر فانتزی است، رویکردی واقع گرایانه به رمانتیک دارد، که به آن برتری جزئی نسبت به دیگر فیلم‌های یواسا می‌دهد و آن را به یکی از بهترین فیلم‌های رمانتیک اخیر تبدیل می‌کند – انیمه یا غیره.


9/ A Whisker Away

A Whisker Away از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی

در فیلم A Whisker Away، دختر جوانی به نام میو (میرای شیدا) به شدت عاشق پسری به نام کنتو (ناتسوکی هانا) می شود و تمام تلاشش را می‌کند تا او را به خود جذب کند، حتی در حالی که او در هر لحظه او را رد می‌کند. یک روز، میو ماسکی را کشف می کند که او را به یک گربه تبدیل می کند – و طبیعتاً، یکی از اولین کارهایی که انجام می دهد این است که با شکل گربه ای خود به کنتو نزدیک شود. کنتو به سرعت با گربه ارتباط برقرار می کند و به این ترتیب، میو می تواند با کنتو وقت بگذراند و محبتی را که همیشه می خواست از او بگیرد. با این حال، کنتو نمی‌داند که میو گربه است و میو می‌خواهد با کنتو یک رابطه واقعی و انسانی داشته باشد. بنابراین او باید تصمیم بگیرد که آیا ارزش این را دارد که حقیقت را برای او فاش کند، با این احتمال که او نه تنها دوباره او را رد کند، بلکه دیگر نخواهد وقتش را با او به عنوان یک گربه بگذراند.

این یک داستان بسیار شیرین است – داستانی که قطعاً کمی جوان پسندانه تر است – اما این بدان معنا نیست که بزرگسالان نیز مجذوب آن نخواهند شد. در واقع، احتمالاً بزرگسالان بهتر از بچه‌ها می‌دانند که افراد چقدر می‌توانند با حیوانات ارتباط برقرار کنند، و اینکه چگونه گاهی اوقات راحت‌تر می‌توان با حیوانات ارتباط برقرار کرد، زیرا آنها شما را قضاوت نمی‌کنند و محبت آنها بسیار بی‌قید و شرط است. “A Whisker Away” از بسیاری جهات شبیه آثار استودیو جیبلی است و قطعاً این یک تعریف بزرگ است.

مرتبط: بهترین زوج های انیمه‌ای : عاشقانه هایی از جنس انیمه 


8/ Weathering with You

Weathering with You از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی

شاید با الهام از «باغ کلمات»، ماکوتو شینکای در «Weathering with You» یک داستان عاشقانه نوپا را در طول فصل بارانی مرور می‌کند. این فیلم بر روی یک فراری به نام هوداکا (کوتارو دایگو) و یک دختر یتیم به نام هینا (نانا موری) تمرکز می کند که هر دو با باران های به ظاهر بی پایانی که توکیو را خیس کرده است، دست و پنجه نرم می کنند. پس از اینکه هوداکا به هینا کمک می کند تا از یک موقعیت خطرناک خارج شود، آن دو تصمیم می گیرند با هم فرار کنند.

در ادامه بخوانید » بهترین انیمه های تاریخی ؛ ماجراجویی‌هایی خیال‌انگیز در صفحات تاریخ 

بعدها، هوداکا از قدرت هینا در تابش خورشید مطلع می شود و او را تشویق می کند تا از قدرت خود برای خیر و کمک به مردم استفاده کند. اما بهای وحشتناک قدرت او در نهایت فاش می شود و فیلم شروع به حرکت در مسیری جادویی می کند که اسپویل کردن در اینجا شرم آور است. تنها چیزی که می گوییم این است که این یک فیلم باورنکردنی است و در قلب آن یک عاشقانه فوق العاده و دلخراش بین هوداکا و هینا وجود دارد. این فیلم موفقیت چشمگیری در ژاپن داشت – و در بین 15 فیلم برتر تاریخ این کشور (به ازای Kogyo Tsushinsha) قرار گرفت – و همچنین بیش از 193 میلیون دلار در سراسر جهان به دست آورد.


7/ Millennium Actress

Millennium Actress از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی

در میان تمام فیلم‌های این فهرست، «بازیگر هزاره» احتمالاً تعریف انیمه‌های عاشقانه را بیش از همه گسترش می‌دهد. از برخی جهات، داستان عاشقانه فیلم شامل عشق فیلمساز رویایی ساتوشی کن به سینما (در سریال Little White Lies) می شود – با استفاده از چارچوب بازیگری بازنشسته که زندگی حرفه ای خود را دوباره زندگی می کند تا در دوره های مختلف تاریخ فیلم ژاپن حرکت کند. مانند اکثر فیلم های کن، مرز فانتزی و واقعیت به زودی محو می شوند و چیوکو (بازیگر با صداپیشگی مامی کویاما) به نوعی در حال بازگو کردن بخش هایی از حرفه خود است که نه تنها در ژاپن باستان بلکه در آینده نیز اتفاق افتاده است.

مرتبط: بهترین انیمه های کلاسیک دهه 70، 80 و 90 میلادی

علاوه بر این، یک داستان زیربنایی از عشقی نافرجام بین چیوکو و یک هنرمند ضدجنگ وجود دارد که برای مدت کوتاهی در نوجوانی با او آشنا شده بود که کلیدی مرموز را به او داده بود که تمام عمرش آن را نگه داشته است. در هر صحنه از «بازیگر هزاره» لایه‌هایی از معنا وجود دارد. ساتوشی کن هرگز قرار نبود یک فیلم عاشقانه سنتی بسازد، و این نزدیک‌ترین فیلمی است که تا به حال به این هدف او رسید – زیرا موفق شد هم دقیقاً همان چیزی باشد که شما انتظار دارید و هم کاملاً غیرمنتظره باشد.


6/ Only Yesterday

Only Yesterday از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی

فیلم «فقط دیروز» محصول 1991 استودیو جیبلی بر روی دختر شهری به نام تائکو (میکی ایمای) تمرکز دارد که از شلوغی توکیو خسته شده و تصمیم می گیرد به دیدار خانواده کشاورزش برود. با اعتقاد به اینکه هوای تازه و آرامش و سکوت به او کمک می کند، او دوباره با اقوامش ارتباط برقرار می کند و بیشتر در مورد آنها می فهمد. در آنجا، او همچنین با یک کشاورز محلی به نام توشیو (توشیرو یاناگیبا) دوستی برقرار می کند.

در ادامه بخوانید » مانگا Sagawa ؛ نوشته قاتل آدم خوار!

در حالی که ما نمی بینیم که رابطه بین تائکو و توشیو به طور رسمی در طول فیلم شروع شود، دانه ها قطعا در حال کاشت هستند و بدون شک توشیو در نهایت عامل اصلی تصمیم تائکو برای ترک شهر است.


5/ Whisper of the Heart

Whisper of the Heart از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی

علیرغم وجود رمانتیسم کلی در بسیاری از فیلم‌های استودیو جیبلی، این شرکت در واقع داستان‌های عاشقانه سنتی را زیاد تعریف نمی‌کند. یکی از معدود آثاری که کم و بیش یک درام عاشقانه سرراست است، «نجوای قلب» است. این فیلم توسط هایائو میازاکی نوشته شده است، اما یوشیفومی کوندو کارگردانی آن را بر عهده داشته است، کسی که پس از بازنشستگی میازاکی و ایسائو تاکاهاتا، در آستانه تبدیل شدن به رئیس خلاق جدید استودیو قرار داشت. متأسفانه، او هرگز این فرصت را پیدا نکرد زیرا سه سال پس از انتشار “نجوای قلب” درگذشت.

مرتبط: بهترین موسیقی‌های متن استودیو جیبلی Studio Ghibli را گوش کنید! 

این فیلم داستان دختر جوانی به نام شیزوکو (یوکو هونا) را روایت می‌کند که متوجه می‌شود هر کتابی که از کتابخانه به امانت می‌گیرد قبلاً توسط شخصی به نام سیجی آماساوا (ایسی تاکاهاشی) خوانده شده است. او تصمیم می گیرد به دنبال پسر بگردد، مطمئن است که این دو شباهت های زیادی خواهند داشت. اما این سفر به چرخش‌های شگفت‌انگیزی ختم می‌شود که شامل یک گربه غول‌پیکر و سخنگو می‌شود. «نجوای قلب» آنقدر دوست داشتنی است که تنها فیلم اسپین آف مستقیمی را که جیبلی تا به حال با «گربه برمی‌گردد» در سال 2002 ساخته است، تولید کرد.


4/ I Want to Eat Your Pancreas

I Want to Eat Your Pancreas از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی

عنوان این فیلم مطمئناً جلب توجه می‌کند و اصلا به نظر عاشقانه نمی آید. در حالی که به راحتی می توان انواع و اقسام فرضیات وحشیانه را درباره انیمه ای با چنین عنوانی ایجاد کرد، اما به دلیل بسیار دلخراشی به این نام نامگذاری شده است. “من می خواهم پانکراس تو را بخورم” روی دختر دبیرستانی به نام ساکورا (لین) تمرکز دارد که از یک بیماری لاعلاج پانکراس رنج می برد. او با یک دوست جدید (ماهیرو تاکاسوگی) – که در بیشتر فیلم نامش فاش نمی شود – آشنا می شود و دوست دارد که برای او ترحم نکند یا در اطرافش غمگین نباشد. در عوض، او فقط می‌خواهد از همراهی او لذت ببرد، انگار که او در حال مرگ نیست.

مرتبط: چرا باید انیمه I want to eat your pancreas را تماشا کنیم؟ فراتر از کلمات 

آن دو روزهای باقیمانده او را با هم می گذرانند، و ما آنها را تماشا می کنیم که بهترین کارشان را انجام می دهند تا طوری رفتار کنند که انگار فقط دو نوجوان عادی هستند که در حال معاشرت و عاشق شدن هستند. بدیهی است که غم و اندوهی که زیربنای زمان با هم بودن آنهاست غیرممکن است که در حین تماشای آن به طور کامل از ذهن تان خارج شود، اما تعجب خواهید کرد که چقدر مایلید با آن کنار بیایید و از لذت بردن آنها از هر لحظه با هم بودن لذت ببرید. به شما هشدار می دهیم، باید یک جعبه کامل دستمال کاغذی برای تماشای این اثر که یکی از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی است آماده کنید.


3/ Howl’s Moving Castle

Howl's Moving Castle از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی

هایائو میازاکی مردی گوشه‌نشین است که دوست دارد خود را در کارش دفن کند و مصاحبه‌های زیادی انجام نمی‌دهد و درباره فیلم‌هایش زیاد صحبت نمی‌کند. بنابراین، وقتی او اظهار کرد که فیلم مورد علاقه شخصی اش، «قلعه متحرک هاول» است، این اظهاراتی است که نباید آن را ساده تلقی کرد، زیرا واضح است که او بسیار مراقب چیزهایی است که با جهان به اشتراک می گذارد.

“قلعه متحرک هاول” دلیل محکمی برای اینکه بهترین داستان عاشقانه استودیو جیبلی باشد را نشان می دهد. این فیلم «جادوگر شهر اوز» را به چندین روش واضح تکرار می کند – از جمله داشتن شخصیتی به نام جادوگر زباله – اما در این مورد، جادوگر (هاول، با صدای تاکویا کیمورا) در واقع قدرت جادویی دارد و بی رحم نیست. و در نهایت عاشقانه با دوروتی فیلم (سوفی، با صداپیشگی چیکو بایشو) شروع می شود.

این دو با همراهی دوستان دیگر – از جمله مترسک (یو اویزومی) – به سفری جادویی می روند و سعی می کنند سوفی را از نفرینی که او را به یک زن 90 ساله تبدیل کرده است رها کنند. «قلعه متحرک هاول» که در بین تماشاگران و منتقدان موفق بود، نامزدی اسکار بهترین انیمیشن بلند را برای میازاکی به ارمغان آورد.

مرتبط: بهترین انیمه های شبیه قلعه متحرک هاول 


2/ A Silent Voice

A Silent Voice از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی

یکی از براق ترین جواهرات پنهان، انیمه “صدای خاموش” درباره پسری به نام شویا (میو ایرینو) است که شروع به مسخره کردن شوکو (سائوری هیامی) – دانشجوی انتقالی ناشنوا – می کند و بیشتر همکلاسی های خود را تشویق می کند تا به او بپیوندند. مادر شوکو در مورد آزار و اذیت شدن دخترش با مدرسه صحبت می کند، ورق برمیگردد و اینبار شویا تبدیل به قربانی تمام عذاب هایی می شود که شوکو دریافت کرده بود. بعد از اینکه شوکو به مدرسه ای دیگر رفت، اوضاع حتی بدتر می شود، زیرا دوستان شویا به جای اینکه مسئولیت ظلم خود را بر عهده بگیرد، همچنان از شویا دوری می کند.

مرتبط: انیمه A Silent Voice ؛ معرفی عاشقانه ای غم انگیز 

سال‌ها بعد، شویا به خاطر نحوه رفتارش با شوکو از درون در عذاب است و سعی می‌کند او را پیدا کند تا جبران کند. چیزی که به عنوان یک تلاش ساده برای آسایش خود و شوکو آغاز شد، زمانی که یک عاشقانه بین این دو شکوفا می‌شود، یک چرخش شگفت‌انگیز پیدا می‌کند. «صدای خاموش» فراتر از این که به شیوه ای قدرتمند و واقع گرایانه به قلدری می پردازد، یکی از خوش نوشته ترین و کامل ترین داستان های عاشقانه در تاریخ انیمه را نیز روایت می کند.


1/ Your Name

Your Name از بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی

شک داریم که کسی با دیدن “نام تو” در بالای این لیست بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی شگفت زده شود. این نه تنها بهترین فیلم ماکوتو شینکای و یکی از بهترین انیمه های سینمایی تمام دوران است، بلکه یکی از بزرگترین فیلم های تاریخ ژاپن است (به نقل از هالیوود ریپورتر) که بیش از 357 میلیون دلار در گیشه فروش داشته است.

فهرست کردن تمام تمجیدهایی که «اسم تو» دریافت کرده و رکوردهایی که شکسته است چندان ساده نیست. این داستان دو دبیرستانی است – یک دختر روستایی به نام میتسوها (مونه کامیشیرایشی) که آرزوی بچه شهر شدن را دارد و پسری به نام تاکی (ریونوسوکه کامیکی) که در توکیو زندگی می کند. وقتی یک روز صبح از خواب بیدار می شوند و متوجه می شوند که بدن و زندگی شان را با هم عوض کرده اند، سعی می کنند یکدیگر را پیدا کنند و در عین حال سعی می کنند با این اتفاق عجیب مقابله کنند. عاشقانه آغشته به فانتزی همان کاری است که ماکوتو شینکای به بهترین شکل انجام می دهد.

این یک فرض غیرقابل انکار جاه طلبانه است اما “نام تو” کاملاً فراتر از همه انتظارات و سزاوار هر ستایشی است که دریافت کرده است.

در ادامه بخوانید: 10 حقیقت جالب درباره‌ی انیمه your name که از آنها بی خبرید! 

امیدواریم که از معرفی بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی لذت برده باشیدو مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.