اگر به دنبال بهترین ساعت هوشمند ضد آب برای شنا هستید، این مطلب برای شماست. ما 9 مورد از بهترین ساعت های هوشنمد ضدآب را به شما معرفی کرده ایم. با مجله وارونه همراه باشید.

تقریباً همه ساعت‌های هوشمند این روزها در برابر آب مقاوم هستند، و می توانید از آنها در هنگام شنا کردن در استخر و حتی آب‌های آزاد استفاده کنید. اما برخی در ردیابی دقیق شنای شما بسیار بهتر از دیگر رقیبان هستند.

همچنین بخوانید: راهنمای خرید بهترین هدفون های ورزشی وایرلس با قیمت مناسب 

ساعت هوشمند برای شنا، باید دارای مقاومت آب 5ATM یا بیشتر یا حداقل دارای استاندارد IPX8 باشد.

بهترین ساعت هوشمند ضد آب برای شنا

در لیستی که در ادامه مطالعه می کنید، ما Apple Watch Ultra را به عنوان بهترین ساعت هوشمند ضد آب معرفی کردیم – اما این لزوما به این معنی نیست که این ساعت بهترین ساعت هوشمند ضد آب برای همه افراد است، به همین خاطر گزینه های دیگری را نیز با قیمت ها و ویژگی های متفاوت پیش روی شما قرار داده ایم.

Apple Watch Ultra

بهترین ساعت هوشمند ضد آب برای شنا
  • درجه ضد آب: 10 ATM (100m)
  • استخر و آب آزاد: بله
  • شیرجه: EN13319

اپل واچ اولترا که احتمالا بهترین ساعت هوشمند ضد آب است، دارای رتبه 100ATM است و برای غواصی خوب است (دارای گواهینامه EN13319) و آن را چند برابر جلوتر از رقبای خود قرار می دهد.

هنگامی که اپل واچ اولترا در آب غوطه ور می شود، به طور خودکار به یک کامپیوتر غواصی تبدیل می شود و عمق زنده را در یک صفحه نمایش واضح و خوانا به شما نشان می دهد. برای غواصی تا 40 متر خوب است و همچنین می تواند از فشار آب جت اسکی و موج سواری جان سالم به در ببرد.

این اسمارت واچ به اپلیکیشن Oceanic+ که معیارها و ویژگی های تخصصی غواصی را ارائه می دهد، نیز وصل می شود. بند Ocean این ساعت که به نظر ما بهترین بند استاندارد است، می تواند به خوبی رضایت شما را جلب کند.

وقتی صحبت از شنا می شود، اپل واچ اولترا عملکرد ردیابی عالی مدل های استاندارد سری 8 و اپل واچ SE را به اشتراک می گذارد. (پایین را ببینید). البته که اپل واچ الترا هیولایی کاملا متفاوت است. قاب 49 میلی‌متری به این معنی است که روی مچ دست درشت است و بسیاری از افراد (به‌ویژه خانم‌ها) آن را ناراحت‌ می دانند. اما صفحه نمایش و روز(های) اضافه شده به عمر باتری به خوبی می تواند این ناراحتی را جبران کند.


مرتبط: آیا میتوان اپل واچ را با گوشی اندرویدی استفاده کرد؟ 


Apple Watch Series 8 / SE

بهترین ساعت هوشمند ضد آب برای شنا
  • درجه ضد آب: 10 ATM (100m)
  • استخر و آب آزاد: بله

اگر به اندازه یا قیمت Ultra علاقه ای ندارید، سری 8 استاندارد و Watch SE همراهان فوق العاده ای برای استخر/آب هستند. و از نظر مهارت های استخر، فرقی بین آنها وجود ندارد.

حالت‌های شنای متعددی در اپلیکیشن Workout وجود دارد که مجموعه‌ای از معیارها از جمله مسافت طی شده، طول و سرعت متوسط را ارائه می‌دهد و می‌تواند سبک شنای شما را نیز متمایز کند.

در طول شنا، صفحه نمایش لمسی غیرفعال است، اما نمایشگر همیشه روشن به این معنی است که می توانید دست خود را بالا ببرید تا پیشرفت زمان واقعی را بررسی کنید.

از نظر دقت، اپل واچ نسبت به ساعت‌های ورزشی اختصاصی رده بالاست و به طور کلی تجربه شنا کردن با آن قوی است.

داده های اصلی (مسافت، تعداد دور، سرعت متوسط) همگی با آزمایش کنترل مطابقت داشتند، و ساعتی راحت برای استفاده در آب است. داده ها در برنامه Apple Activity به طور زنده ثبت می شوند، اما شما همچنین از مزایای برنامه های شنای اپل واچ برای آنالیز بیشتر برخوردار هستید.


Huawei Watch GT 3 / GT 3 Pro

بهترین ساعت هوشمند ضد آب برای شنا
  • درجه ضد آب: 10 ATM (100m)
  • استخر و آب آزاد: بله
  • شیرجه: EN13319

تجربه شنای هواوی نیز کاملاً قابل قبول است – اگرچه فقط GT 3 Pro سطوح غواصی مقاومت در برابر آب را ارائه می دهد.

ردیابی دورها، کالری‌ها، مسافت، سرعت، SWOLF، سرعت حرکت شنا و فرکانس در ساعت های هواوی قابل اعتماد هستند – بنابراین از این نظر، Huawei Watch GT 3 توصیه می‌شود.

برای غواصی مناسب است، با امتیاز EN 13319 به این معنی که برای غواصی تا عمق 30 متری مناسب است.

غواصی با آن به اندازه Apple Watch Ultra نرم نیست، اما برنامه غواصی آن داده های زیادی تولید می کند. سرعت، عمق و مدت غواصی و همچنین منحنی عمق، ضربان قلب، مدت زمان حبس نفس و داده های مربوط به انقباض دیافراگم را اندازه گیری می کند.

این ساعت هوشمند در نسخه های 46 میلی متری و 43 میلی متری، ساخت تیتانیوم و سرامیکی و صفحه نمایش AMOLED عالی عرضه می شود. عمر باتری نسبت به رقبا یک هفته فاصله دارد – با این حال، تمام این مواد ممتاز به این معنی است که قیمت آن از ساعت اپل بیشتر است.


همچنین بخوانید: بهترین گوشی های زیر 10 میلیون که ارزش خرید دارند 


Garmin Venu 2

بهترین ساعت هوشمند ضد آب برای شنا
  • درجه ضد آب: 5 ATM (50 متر)
  • استخر و آب آزاد: فقط استخر

Venu 2 دومین ساعت گارمین بود که یک صفحه نمایش لمسی تمام رنگی AMOLED با صفحه نمایش بزرگتر، روشن تر و واضح تر داشت تا آن را به ساعتی بسیار زیباتر برای زندگی در داخل و خارج از آب تبدیل کند.

برخلاف برخی از ساعت‌های گران‌تر گارمین، این ساعت فقط برای ردیابی شنا در استخر طراحی شده است، اما همچنان مجموعه‌ای غنی از معیارهای زمان واقعی و پس از شنا را ارائه می‌کند تا تجربه غوطه‌وری در آب را در مجموع به یک تجربه خوب تبدیل کند.

این معیارها شامل موارد اولیه مانند مسافت، سرعت، تعداد ضربات، SWOLF و کالری است. گارمین اکنون توانایی مشاهده دقایق شدت را در برنامه Garmin Connect اضافه می کند تا میزان سختی کار شما را در جلسه شنا نیز ارزیابی کند.

همچنین نوع شنای شما را تشخیص می دهد، تایمر استراحت و نظارت بر ضربان قلب زیر آب را ارائه می دهد. با این حال، اینکه این داده ها چقدر قابل اطمینان است کاملاً قابل بحث است.

پس از شنا، داده‌های شما را می‌توان در ساعت مشاهده کرد و می‌توانید داخل اپلیکیشن Garmin Connect اطلاعات عمیق تری بدست بیاورید. گارمین همچنین با برنامه‌هایی مانند Strava خوب کار می‌کند.

در حالی که Venu 2 ممکن است مانند برخی دیگر از ساعت‌های گارمین، عمر باتری معمولی بالایی داشته باشد، هنوز هم باید مقدار قابل توجهی از زمان ردیابی در آب را قبل از نیاز به شارژ مجدد آن ارائه دهد.

از نظر دقت، گارمین یکی از از بهترین ردیابی های شنا را در استخر ارائه می دهد و با Venu 2 تفاوتی ندارد. همچنین صفحه نمایش خوبی برای مشاهده پیشرفت در هنگام استراحت بین ست ها دارید.

اگر نمی‌خواهید برای Garmin Venu 2 هزینه کنید، می‌توانید Garmin Venu Sq را با قیمتی کمتر خریداری کنید. Venu 2 Plus جدیدتر و گران‌تر چیز خیلی متفاوتی ارائه نمی‌دهد، بنابراین Venu 2 یکی از گزینه‌هایی است که می توانید در نظر بگیرید.


مرتبط: آیا آیفون 14 ارزش خریدن دارد؟ 


Garmin Epix (Gen 2)

بهترین ساعت هوشمند ضد آب برای شنا
  • درجه ضد آب: 10 ATM (100m)
  • استخر و آب آزاد: بله

Garmin Epix (نسل 2) به بهترین وجه یک Fenix با صفحه نمایش AMOLED است و بهترین چیزی را که Garmin در ویژگی های ردیابی شنا ارائه می دهد، با قیمتی بالا به شما ارائه می دهد.

این ساعت برای استخر، شنا در آب های آزاد و دوی های شنا کار می کند، دارای درجه ضد آب 100 متری بالاتر از ساعت های سری Venu گارمین است و شما یک صفحه نمایش لمسی AMOLED بزرگتر برای مشاهده داده های خود در اینجا نیز دریافت می کنید.

از نظر عملکرد، ردیابی شنا به خوبی ارائه شده، مانند سایر گارمین ها و این خبر خوبی است. شما مجموعه ای غنی از معیارها را برای ضبط دارید، از جمله مسافت، سرعت، تعداد ضربات، و امتیازات SWOLF و صفحه روشن و پر جنب و جوش این امکان را فراهم می کند تا پیشرفت را در آب های شنای شفاف تر مشاهده کنید.

در استخر، می‌توانید استراحت‌های خودکار و هشدارهای سرعت را تنظیم کنید. پشتیبانی برای نظارت بر ضربان قلب زیر آب وجود دارد. عمر باتری نیز ثابت است و تقریبا تا 16 روز کار میکند، که اگر صفحه نمایش را 24/7 روشن نگه دارید، به 6 روز کاهش می یابد.

اگر ایده گارمینی با ویژگی‌های غنی‌تر را دوست دارید که امکانات بیشتری را به شناگران ارائه دهد و بهترین ویژگی‌های ساعت هوشمند و ردیابی گارمین را با صفحه‌نمایش رنگی ارائه می‌دهد، این همان گارمینی است که می‌خواهید در آب استفاده کنید.


همچنین بخوانید: بهترین دوربین‌های اکشن کم / قیمت + راهنمای خرید 


Samsung Galaxy Watch 5

بهترین ساعت هوشمند ضد آب برای شنا
  • درجه ضد آب: 5 ATM (50m)
  • استخر و آب آزاد: بله

گلکسی واچ 5 جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ است. این برنامه بر روی سیستم عامل Wear OS 3 Google اجرا می شود و به شما امکان دسترسی به ویژگی های Google مانند Play Store و امکان دانلود برنامه های Google را می دهد.

از نظر قدرت ردیابی ورزشی، هنوز هم باید از آن انتظار ردیابی شنای مشابه با مدل های قبلی در استخر و آب‌های آزاد را داشته باشید. همچنین تا عمق 50 متری ضد آب است.

این یک ساعت هوشمند است که به شما امکان می دهد معیارهایی مانند مسافت، ضربات، زمان دور زدن و SWOLF (برای اندازه گیری کارایی شنا) را از صفحه نمایش Super AMOLED مشاهده کنید.

با استفاده از Wear OS اکنون به برنامه های شخص ثالث برای ردیابی شناهای خارج از برنامه همراه Health سامسونگ دسترسی دارید.

برخلاف ساعت‌های هوشمند قبلی، Watch 5 فقط با گوشی‌های اندرویدی کار می‌کند. به طور کلی در آب دقت خوبی ارائه می دهد و پوشیدن آن در آب نیز راحت است. شما همچنین یکی از بهترین تجربه‌های ساعت هوشمند را دریافت می‌کنید، چه پشتیبانی از اعلان‌ها، چه ویژگی‌های موسیقی. و اکنون پشتیبانی برنامه‌ها به‌طور قابل توجهی بهتر است.

اگر یک ساعت هوشمند Wear OS می‌خواهید که جدیدترین نرم‌افزار را اجرا کند و ردیابی شنای خوبی ارائه دهد، Galaxy Watch 5 همان چیزی است که می‌خواهید.


Fitbit Versa 4

بهترین ساعت هوشمند ضد آب برای شنا
  • درجه ضد آب: 5 ATM (50m)
  • استخر و آب آزاد: فقط استخر

Fitbit Versa 4 تفاوت زیادی با Versa 3 ندارد، اما همچنان یک همراه خوب است. همه ویژگی‌های ردیابی شنا را ارائه می‌دهد، بنابراین می‌توانید طول، مسافت طی شده و مدت تمرین را روی صفحه نمایش لمسی مشاهده کنید.

این ساعت نوع شنا را نشان نمی دهد و هیچ داده SWOLF در دسترس نیست، بنابراین شناگران تشنه داده ممکن است این تجربه را کمی ناچیز بدانند، اما این یک ساعت هوشمند شنا خوب برای مبتدیان یا افراد معمولی است.

تجربه ردیابی شنا از نظر آنچه در ساعت می بینید کمی ابتدایی است. و هنگامی که دوش گرفته اید و لباس می پوشید، داده های بعد از شنا به طور مشابه پایه هستند و تاکید دوباره بر این است که چگونه این فعالیت به داده های کلی روز شما کمک می کند.

از نظر ویژگی‌های ساعت هوشمند، شما بهترین Fitbit را دریافت می‌کنید. می‌توانید اعلان‌ها را مشاهده کنید و به کنترل‌های موسیقی دسترسی داشته باشید.

اگر می خواهید یک تجربه ردیابی شنا غنی از داده ها داشته باشید، این چیزی نیست که به دنبال آنید. این برای شناگران استخری مناسب است که فقط می‌خواهند تنی به آب بزنند و در مورد بررسی معیارهای پیشرفته‌تر نگران نیستند.


همچنین بخوانید: روش های خشک کردن گوشی خیس شده ؛ بایدها و نبایدها 


Huawei Watch Fit 2

بهترین ساعت هوشمند ضد آب برای شنا
  • درجه ضد آب: 5 ATM (50m)
  • استخر و آب آزاد: بله

Huawei Watch Fit 2 یک ساعت هوشمند است که شبیه یک ردیاب تناسب اندام به نظر می رسد اما گول نخورید، مهارت های ساعت هوشمند زیادی دارد و توانایی ردیابی شنا در داخل و خارج را دارد.

این ساعت صفحه نمایش دارای نور، طراحی زیبا و صفحه نمایش لمسی AMOLED با وضوح 1.74 اینچی 336 در 480 است و فریم باریکی دارد.

مانند سری GT، Fit 2 قادر به ردیابی شنا در آب های آزاد و استخر است که معیارهایی از جمله دور، کالری، مسافت، سرعت، SWOLF، میزان ضربات شنا و فرکانس را ارائه می دهد.

نکته منفی این است که داده‌ها عمدتاً در داخل برنامه همراه هواوی وجود دارند و هیچ پشتیبانی عالی از برنامه شخص ثالث برای شناگران وجود ندارد. این سیستم عامل بر روی سیستم عامل هارمونی او اس هوآوی اجرا می شود، به این معنی که شما به فروشگاه AppGallery هوآوی دسترسی دارید، اگرچه فاقد هرگونه برنامه معروف یا برنامه های شنا محور در این زمینه است.

برنامه‌ای وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند داده‌های تمرینی را با سایر برنامه‌های شخص ثالث مانند Strava همگام‌سازی کنید، بنابراین می‌توان این داده‌ها را خارج کرد.

استفاده از آن با گوشی اندرویدی یا گوشی هواوی در مقایسه با آیفون تجربه کامل تری است. اعلان‌ها، بلوتوث و پخش‌کننده موسیقی داخلی را با فضایی برای حداکثر 5000 آهنگ دریافت می‌کنید، اما این فقط اندروید است.

اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی کنید و ایده یک ساعت هوشمند با پشتیبانی قوی‌تر از ردیابی شنا که باریک‌تر، سبک‌تر و کوچک‌تر از اکثر ساعت‌های هوشمند باشد، را دوست دارید، پس این ساعت ارزش امتحان کردن را دارد.


مرتبط: شنا برای لاغری ؛ تمام نکاتی که باید در این مورد بدانید!


Amazfit GTS 4

بهترین ساعت هوشمند ضد آب برای شنا
  • درجه ضد آب: 5 ATM (50m)
  • استخر و آب آزاد: بله

مانند هواوی، Amazfit تجربه شنای عالی را در طیف ساعت‌های هوشمند خود ارائه می‌کند – اما GTS 4 سبک وزنی است که در اینجا به آن اشاره کرده‌ایم.

شنا در استخر به طور خودکار شناسایی می شود – و صفحه نمایش AMOLED برای بررسی معیارهای شما در هنگام حضور در استخر مناسب است.

در ساعت، مسافت طی شده، مدت زمان شنا و کالری سوزانده شده را برای شنا در آب های آزاد و استخر دریافت می کنید. پس از آن، می توانید میانگین سرعت، سرعت و ضربات متوسط در دقیقه را بیابید. علاوه بر این، برنامه Amazfit به خوبی با Strava همگام می شود، که مکانی عالی برای ضبط و بررسی داده های شنا است.

دور از استخر، Amazfit GTS 4 یک ساعت هوشمند قوی است که قیمت متوسطی را ارائه می دهد. در اعلان ها ثابت است و شارژ آن یک هفته دوام می آورد – و برنامه همراه عالی است. فاقد برنامه‌های شخص ثالث، پرداخت‌ها و پشتیبانی از پخش موسیقی است.

به نظر شما بهترین ساعت هوشمند ضد آب کدام است؟ تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.