آیا واقعا شنا برای لاغری کارساز است؟ و شنا لاغر می کند؟ اولین فکری که به ذهن هرکسی که به دنبال لاغری و کاهش وزن است، می رسد ثبت نام در یک باشگاه است. درحالیکه شنا کردن می تواند به خوبی در کاهش وزن به شما کمک کند. از طرفی شنا برای کسانی که آسیب دیدگی های مختلفی دارند روشی مطمئن تر برای فعالیت بدنی و کاهش وزن است. در ادامه با مجله وارونه همراه باشید تا هرآنچه باید در مورد لاغری با شنا بدانید را برایتان شرح دهیم.

شنا برای لاغر شدن

به خاطر داشته باشید که روش های مختلف شنا بسته به ماهیچه‌هایی که درگیر می کنند، می‌توانند منجر به کالری سوزی بیشتر شوند. بنابراین روال های مختلف آزمایش کنید تا عضلات و بدن خود را به چالش بکشید.

مرتبط: روزی دو بار ورزش کردن ؛ هرآنچه باید در این مورد بدانید! 

شنای پروانه‌ای سخت‌ترین شنا است، کل بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بیشترین کالری را می‌سوزاند. کرال سینه در جایگاه دوم و کرال پشت در جایگاه سوم قرار می گیرد.

مخلوط کردن شدت تمرین نیز نتایج عالی دارد. تمرینات اینتروال اسپرینت توصیه می شود که شامل دوی سرعت به مدت 30 ثانیه و به دنبال آن چهار دقیقه استراحت است.

این استراحت می تواند استراحت کامل باشد، یا می‌توانید با شدت 1 از 10 به شنا کردن ادامه دهید و چهار تا هشت بار تکرار کنید. شاید این روال شدید به نظر نرسد، اما به یاد داشته باشید، این روش بسیار موثر است. می‌توانید بین سبک‌ها یا روش های مختلف شنا جابه‌جا شوید یا شنا کردن تان را کاملاً ساده نگه دارید.

یک افسانه رایج در مورد شنا

به بسیاری از کودکان آموزش داده شد که تا 30 تا 60 دقیقه پس از صرف غذا شنا نکنند. تصور می شد که مقداری خون پس از خوردن غذا به معده می رود تا به هضم غذا کمک کند و به نوبه خود خون را از بازوها و پاها دور کند.

برخی معتقد بودند که خروج خون از اندام ها باعث می شود دست ها و پاها به راحتی خسته شوند و خطر غرق شدن را افزایش دهند. اما در حالی که این یک باور رایج است، به نظر می رسد هیچ مبنای علمی برای این توصیه وجود ندارد. برخی از افراد ممکن است پس از شنا با شکم پر دچار گرفتگی معده شوند، اما این چیز جدی یا خطرناکی نیست.

مرتبط: فواید و معایب ورزش کردن در شب برای سلامتی و کاهش وزن

شنا برای لاغری

10 نکته برای شنا برای کاهش وزن

فرقی ندارد که برای کاهش وزن و لاغری می خواهید شنا کنید یا برای افزایش توان عضلانی و یا برای لذت از تمرین کردن، در ادامه بهترین روش ها برای استفاده از شنا برای لاغری را برایتان شرح می دهیم.

صبح قبل از صبحانه شنا کنید

درست است که ممکن است همه به شنا کردن صبحگاهی دسترسی نداشته باشند، اما اگر قبل از کار یا دانشگاه بتوانید ساعتی را برای شنا کردن درنظر بگیرید عالی است. صبح زود بیدار شدن و شنا کردن در حالت ناشتا باعث می شود که بدن تان از ذخایر چربی برای سوخت انرژی استفاده کند. شنا نه تنها یک فرم عالی از تمرینات هوازی است، بلکه یک تمرین برای تمام بدن نیز هست، بنابراین می‌توانید انتظار نتایج عالی را داشته باشید.

مرتبط: انجام ورزش قبل از صبحانه 2 برابر چربی سوزی می کند! 

با شدت و سرعت بیشتر شنا کنید

هنگامی که تازه شروع کرده اید، شنا کالری زیادی می سوزاند، اما با بهبود مهارت های شنای شما و کارآمدتر شدن تان، دیگر ضربان قلب تان چندان افزایش نمی یابد. راه حل این مشکل این است که برای بالا نگه داشتن ضربان قلب، سخت‌تر و سریع‌تر شنا کنید.

می توانید از ساعت های هوشمند ضد آب استفاده کنید تا ضربان قلب خود را هنگام شنا کنترل کنید. ضربان قلب موردنظرتان در طول یک تمرین با شدت متوسط باید حدود 50 تا 70 درصد حداکثر ضربان قلب تان باشد. شما می توانید حداکثر ضربان قلب مورد نظرتان را با تفریق سن خود از 220 محاسبه کنید.

در کلاس شنا شرکت کنید

یادگیری تکنیک های صحیح شنا کردن می تواند به شما کمک کند تا با سرعت متوسط شنا کنید. ممکن است که شنا کردن را بلد باشید اما یادگیری تکنیک های این ورزش به روش صحیح می تواند درصد چربی سوزی شما را بالا ببرد.

روال شنای خود را تغییر دهید

اگر با یک سرعت ثابت شنا کنید و بارها و بارها از یک تکنیک استفاده کنید، بدن تان به آن سطح از فعالیت عادت می کند. خارج شدن از منطقه راحتی و اصلاح روال خود یک راه عالی برای استفاده از گروه های مختلف عضلانی است که به به حداکثر رساندن نتایج شما کمک می کند.

مرتبط: 6 قانون طلائی که هنگام رژیم غذایی باید رعایت کنید! 

چهار تا پنج روز در هفته شنا کنید

برای کاهش وزن، هرچه فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید، بهتر است. فرقی هم ندارد که در حال دویدن، پیاده روی، استفاده از تجهیزات کاردیو یا شنا باشید، این امر در مورد تمام فعالیت های بدنی صدق می کند.

تعداد دفعات شنا برای کاهش وزن مانند سایر تمرینات قلبی عروقی است، بنابراین برای دستیابی به بهترین نتایج، چهار تا پنج روز در هفته را شنا کنید.

آهسته شروع کنید

یک روز در میان، با 15 تا 20 دقیقه شنا کردن شروع کنید و سپس به تدریج به 30 دقیقه شنا در پنج روز در هفته برسانید. مهم است که به بدن تان گوش کنید و طبق نیاز و توان بدن تان پیش بروید. اگر یک روال جدید شنا را با شدت زیاد شروع کنید، درد عضلانی و خستگی می تواند باعث تسلیم شدن شما شود.

شنای متناوب با ایروبیک در آب

برای دیدن نتایج لازم نیست هر روز شنا کنید. در روزهای تعطیل کلاس ایروبیک در آب شرکت کنید. این یک ورزش کم استرس عالی برای ادامه حرکت در روزهای ریکاوری فعال است.

مرتبط: لاغری در یک ماه ؛ چگونه 4 کیلو در ماه وزن کم کنیم؟ 

با نودل شناور شنا کنید

اگر شناگر قوی نیستید، با استفاده از نودل، تخته پا یا جلیقه نجات در استخر شنا کنید. این ها شما را در حالی که از دست ها و پاهای خود برای حرکت در آب استفاده می کنید، شناور نگه می دارند.

از وزنه های آب استفاده کنید

اگر برای کاهش وزن و تناسب اندام شنا می‌کنید، چند حلقه دو سر بازو را با دمبل‌های آبی در بین دورها انجام دهید. آب مقاومت ایجاد می کند که می تواند به ایجاد قدرت و استقامت کمک کند.

رژیم غذایی تان را هم تنظیم کنید

هر برنامه کاهش وزنی که داشته باشید، باید در کنارش کالری بیشتری از آنچه دریافت می کنید بسوزانید، شنا نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر هدف شما کاهش چند کیلویی است، باید رژیم غذایی خود را اصلاح کنید.

البته شنا انرژی زیادی می گیرد، بنابراین باید با غذا سوخت گیری کنید. همچنین، آب سرد ننوشید زیرا می تواند باعث افزایش اشتهای شما پس از شنا شود.

اگر احساس گرسنگی زیاد می‌کنید، سبزیجات بیشتری به بشقاب خود اضافه کنید، یک شیک پروتئینی مصرف کنید و از خوردن میان‌وعده های ناسالم خودداری کنید.

مرتبط: چگونه بدون رژیم غذایی لاغر شوم ؟ 

خط آخر

اگر طرفدار باشگاه نیستید یا به دلیل درد مفاصل نمی توانید در فعالیت های خاصی شرکت کنید، شنا یک راه عالی برای خوش اندام شدن است. شنا یک تمرین عالی برای کاهش وزن، افزایش تون عضلانی و تقویت قلب است.