بازار گوشی های هوشمند در چند سال اخیر پیشرفت های زیادی کرده و برند های مختلفی در بازار فعالیت شان را گسترش داده اند. حالا در ادامه تلاش کرده ایم تا بهترین گوشی های زیر 10 میلیون را بررسی کنیم تا شما عزیزان بتوانید با خیالی آسوده خریدتان را انجام بدهید.

توجه داشته باشید که قیمت های وارد شده مربوط به زمان نگارش این مطلب است.

بهترین گوشی های زیر 10 میلیون تومان

Redmi 10C

بهترین گوشی های زیر 10 میلیون ردمی 10سی

قیمت : 4 میلیون تومان

Redmi 10C اولین گوشی از لیست بهترین گوشی های زیر 10 میلیون از کمپانی شیائومی است. باتوجه به پولی که برای این گوشی پرداخت میکنید امکانات خوبی در اختیارتان قرار میگیرد. در بخش طراحی شیائومی خوب عمل کرده است. در پشت گوشی 3 دوربین و یک سنسور فلش در یک قاب مربعی قرار گرفته اند. علاوه بر این ها حسگر اثرانگشت هم در این قاب قرار گرفته است. این حسگر عملکرد خوبی داره ولی واقعا در جای خوبی قرار نگرفته است. پایین قاب هم به 50 مگاپیکسلی بودن دوربین اشاره شده.

پشت گوشی به صورت تکسچر خطی است که در تصویر هم مشخص هست. پایین گوشی، درگاه تایپ C، اسپیکر و میکروفون قرار دارد و بالای گوشی هم جک 3.5 میلیمتری تعبیه شده است. سمت چپ گوشی اسلات سیم کارت (دارای دو جایگاه سیم کارت و کارت Micro SD) هست.

اسپیکر این گوشی عملکرد متوسط به بالایی داره و تو این بازه خوب هست ولی در ولوم بالا، کیفیت و تفکیک صدا بهم میریزه.

برخلاف سایر گوشی های شیائومی، در Redmi 10C سنسور مادون قرمز وجود ندارد و حاشیه های صفحه نمایش هم یکمی زیاد هست.

صفحه نمایش، متوسط ولی قابل قبول

در Redmi 10C از صفحه نمایش IPS LED با رزولوشن 720 استفاده شده است. فارغ از اعداد و در استفاده واقعی، کیفیت و روشنایی خیلی خوبی ندارد. البته در این بازه قیمتی یک صفحه نمایش خوب هست ولی اگر اولویت تان صفحه نمایش است، حتما بیخیال این گوشی بشید. اگر گوشی در زاویه قرار بگیره، روشنایی صفحه اذیت کننده است و رنگ ها هم کیفیت شان را از دست میدهند.


همچنین بخوانید: چند مورد از باورهای اشتباه درباره شارژ گوشی که باید آن ها را اصلاح کنید! 


باتری، عالی در این بازه

باتری ردمی 10 سی، 5000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد. عملکرد باتری در استفاده متوسط به بالا خوب هست برای درک بهتر از عملکرد باتری، توجه داشته باشید که با یک ساعت بازی کردن کالاف دیوتی، 15 درصد از شارژ گوشی کم میشود. آداپتور این گوشی، فست شارژ 15 وات است و شارژ شدن گوشی حدود 1.5 ساعت زمان میبرد. البته A13 تا 25 رو پشتیبانی می‌کنه.

دوربین، 50 مگاپیکسلی بی کیفیت

یکی از بزرگترین نقاط ضعف این گوشی، بخش دوربین هست. با وجود سنسور 50 مگاپیکسلی، عکس های جزییات خوبی ندارند. البته عکس های داینامیک رنج و وایت بالانس خوبی دارند. این دو یعنی عکس های طبیعی هستند و رنگ‌ها اغراق شده نیستند.

دوربین سلفی هم عملکرد مشابهی داره و خیلی خوب نیست. عکس های سلفی هم تو جزئیات ضعیف هستند و بهتره زوم نکنید. توصیه میکنم اگه دوربین براتون مهم هست، برید دنبال A13 سامسونگ چون توی بخش دوربین بهتر هست.

پردازنده، گل سرسبد Redmi 10C

تو بخش پردازنده شیائومی تو این بازه، حرف آخر رو زده و یک پردازنده اسنپدراگون 680 برای این گوشی در نظر گرفته شده است. این پردازنده هنگام اجرای برنامه های سنگین مثال کالاف دیوتی (در حالت فریم ریت روی Medium و گرافیک روی Very High ) عملکرد بسیار خوبی داره و میتونید بدون لگ و باگ بازی کنید. در مقایسه با A13سامسونگ، پردازنده Redmi 10C قطعا بهتر هست. حتی پردازنده Redmi 10C از پردازنده Note10 هم بهتر هست (زیاد نیست فقط یکم )

حرف آخر در مورد Redmi 10C

اگه دوربین براتون مهم هست، بدترین انتخاب Redmi 10C هست ولی اگه پردازنده براتون مهمه یا شارژدهی Redmi 10C یک انتخاب معقول و خوب هست. در ضمن این گوشی با رم های 4 و 6 گیگابایت و با حافظه 64 و 128 گیگابایتی عرضه شده که 64 گیگابایتی ارزش خرید بیشتری داره و میتونید مشکل حافظه رو با یک Micro SD حل کنید.


همچنین بخوانید: چگونه عمر باتری گوشی اندروید را بهبود دهیم؟


A13 سامسونگ

بهترین گوشی های زیر 10 میلیون

قیمت: 4.8 میلیون تومان

A13 سامسونگ، بعد از A12 که فروش بسیار خوبی رو در بازار داشت، عرضه شد. این گوشی یک گوشی اقتصادی میان رده هست که یه جورایی ارتقاء یافته A12 ناچو هست. پس بریم تا دومین گوشی، لیست بهترین گوشی های زیر 10 میلیون رو بررسی کنیم.

طراحی، در حد صفر

سامسونگ در بخش طراحی به معنای واقعی کلمه گند زده. A13 کاملا از پلاستیک ساخته شده و اصلا طراحی خوبی نداره و نمیتونه حس خوبی رو هنگام استفاده برای کاربر فراهم کنه. طراحی پشت گوشی مثل A32 هست. جای اثر انگشت پشت گوشی میمونه؛ البته زیاد معلوم نیست. لوگوی سامسونگ هم پایین گوشی هست. 3 لنز دوربین هم مقل لنز های A32 هستند که با بیرون زدگی اندک در قاب پشتی حضور دارند.

حاشیه های صفحه نمایش، زیاد هست و این یکم توی ذوق میزنه. دوربین سلفی هم توی ناچ قطره ای هست. برای این گوشی هیچ گواهی ثبت نشده برای همین مواظب گوشیتون باشید. البیته این مورد توی این بازه قیمتی عجیب نیست. A13 سامسونگ 190 گرم وزن داره و 8.8 میلیمتر هم ضخامتش هست که یکمی زیاد هست. در مورد متریال هم واقعا سامسونگ گدابازی درآورده و اصلا این گوشی متریال خوبی نداره.

صفحه نمایش، بهتر از قبل ولی بهترین نیست

همانطور که در قبلا هم گفتم، A13 ارتقاء یافته A12 ناچو هست. توی صفحه نمایش هم همینطور هست و در این گوشی از صفحه نمایش PLS LCD، استفاده شده که کیفیتش 1080 هست. در A12 ناچو از 720 استفاده شده. این نمایشگر روشنایی زیادی نداره و در صورت استفاده زیر نور خورشید، این ضعف کاملا مشهود هست. علاوه بر این موارد، این صفحه نمایش توی رنگ ها هم دقت خوبی نداره و رنگ ها گرم و زنده نیستند. در کل A13 صفحه نمایش بهتری نسبت به A12 ناچو داره ولی نسبت به گوشی های دیگه ضعیف هست.

باتری، خوب ولی …

سامسونگ یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در A13 تعبیه کرده که برای استفاده های روزمره تا یک روز شارژدهی داره که واقعا خوبه. برای مثال یک ساعت کالاف دیوتی، حدودا 15 درصد از شارژ باتری را کم میکنه. کمپانی محبوب کره ای برای این گوشی، یک آداپتور 15 واتی توی جعبه گذاشته که تقریبا شارژ کامل A13، یک ساعت و پنجاه دقیقه طول میکشه. رقبای این گوشی مثل Redmi Note 11 آداپتور، 33 واتی داره و A13 نیبت به رقبای خودش یکمی عقب تر هست.

دوربین؛ خوب و قابل قبول

دوربین این گوشی 50 مگاپیکسلی هست ولی به صورت پیشفرض عکس های 12 مگاپیکسلی میگیره. عکس های گرفته شده توسط A13، خوب هستند ولی دیتیل زیادی ندارند و نباید خیلی ازش انتظار عکس های با جزئیات زیاد رو داشته باشید. رنگ عکس ها اغراق شده هستند و لنر اصلی هم داینامیک رنج خوبی داره. دوربین پرتره خوبه و سوژه رو از بگ گراند میتونه به درستی تشخیص بده. در بخش فیلمبرداری هم A13 با کیفیت 1080 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری میکنه که عملکرد خوبی رو داره ولی سرعت فوکوس دوربین اصلا خوب نیست.


همچینی بخوانید: بهترین گوشی‌ها برای عکاسی و ویدیو گرفتن / راهنمای خرید


پردازنده ضعیف، پاشنه آشیل A13

پردازنده A13، اگزینوس 850 هست. این پردازنده در A12 ناچو هم حضور داشت. بازی کردن با A13 پر از باگ و لگ هست که واقعا روی اعصاب میره. بنابراین نمیتونید با این گوشی بازی هایی مثل کالاف دیوتی رو به راحتی بازی کنید. تکنولوژی حافظه این گوشی هم eMMC5.1 هست که نسبت به Redmi Note11 که از UFS 2.2 استفاده که ، عقب تر هست. این ضعف پردازنده حتی روی سرعت عملکرد حسگر اثر انگشت هم اثر میزاره.

اسپیکر؛ معمولی ولی قابل قبول

سامسونگ کلا به بخش اسپیکر توجه زیادی نمیکنه و شما نمیتونید تفاوت های زیادی رو بین گوشی های سامسونگ تو این قسمت پیدا کنید. اسپیکر A13 ولوم و بیس زیادی نداره ولی بد هم نیست.

رابط کاربری، مدل Core برای A13

One UI 4.1 Core مدل ساده شده One UI 4.1 است که سبک تر از نسخه اصلی عرضه شده. این کار برای عملکرد بهتر پردازنده گوشی صورت گرفته تا باگ کمتری در این گوشی وجود داشته باشه.

جمع بندی

این گوشی اقتصادی ارتقاءیافته A12 و A13 ناچو هست. که شارژدهی خوبی داره و دوربینشم در این بازه خوب هست. اما متریال گوشی ضعیف هست. بنابراین اگه دوربین و باتری براتون مهم هست، A13 انتخاب خوبی هست ولی اگه طراحی یا پردازنده و یا صفحه نمایش براتون مهم هست؛ قطعا A13 انتخاب خوبی نیست.


همچنین بخوانید: 6 نکته برای فروش بهتر گوشی دست دوم که باید بدانید!


نوکیا G21

بهترین گوشی های زیر 10 میلیون G21

قیمت: 5 میلیون تومان

کمپانی نوکیا پس از چند سال دوری از بازار، تلاش های خودش رو برای برگشت به بازار گوشی و گرفتن سهم بیشتر آغاز کرده و در لیست بهترین گوشی های زیر 10 میلیون هم نماینده دارد. G21 از محصولات جدید این کمپانی هست که یک گوشی میان رده و اقتصادی است که تقریبا با A13 سامسونگ و Redmi Note 10S شیائومی در یک بازه قیمتی هست.

طراحی؛ پلاستیک ولی با از نوع کیفیتش

G21 طراجی جمع و جوری داره. در پشت گوشی از تکسچر های خطی افقی استفاده شده. لنز های دوربین و فلش در سمت چپ و قسمت بالای گوشی قرار دارند. بیرون زدگی لنز های دوربین زیاد نیست و باعث ایجاد مشکل نمی‌شود. مشکلات بیرون زدگی برای استفاده کنندگان Redmi Note 8 شیائومی کاملا ملموس هست.وسط قاب پشتی G21، هم لوگوی Nokia هست.

لبه سمت راست محل دکمه پاور و ولوم صدا است. در لبه سمت چپ هم دکمه google assistant تعبیه شده که اکثر کاربرد چندانی ندارد. خشاب سیم کارت ( 2 سیم کارت و 1 حافظه میکرو اس دی) هم در این سمت قرار گرفته است. G21 نوکیا مانند سایر میان رده ها، از جک 3.5 میلیمتری هم پشتیبانی میکند.

صفحه نمایش، بد نیست ولی عقب هست

صفحه نمایش G21 یک پنل IPS LED با رزولوشن 720 هست که در این بازه قیمتی خیلی خوب نیست. در این بازه میتوان گوشی هایی با صفحه نمایش بهتری رو خرید. مثلا A13 سامسونگ صفحه نمایشی با رزولوشن 1080 یا Redmi Note 10s صفحه نمایش امولد با رزولوشن 1080 داره. کمپانی نوکیا واقعا تو این بخش کم آورده و نتونسته انتظارات را برآورده کند.

در ضمن پنل جلویی G21 ، حاشیه های زیادی داره و دوربین سلفی هم در ناچ قطره‌ای قرار گرفته است.

باتری، بهترین قسمت ولی …

کمپانی نوکیا درG21 یک باتری 5050 میلی آمپر ساعتی تعبیه کرده که در استفاده های معمولی تا دو روز و اگر یکم بیشتر از معمول استفاده کنید( بازی و …) تا یک و نیم روز شارژدهی داره. علت این موضوع، رابط کاربری سبک G21 نوکیا هست که مصرف انرژی کمی داره. قسمت بد ماجرا شارژر 18 واتی هست که در واقعیت موقع شارژ کردن گوشی کم میاره و سرعت خوبی نداره و شارژ کامل G21 ، در حدود 2 ساعت زمان می‌برد.


همچنین بخوانید: 5 ترفند برای خالی کردن فضای حافظه گوشی اندرویدی


امنیت؛ خوب و قابل قبول

حسگر اثر انگشت که روی دکمه پاور قرار داره، انصافا سرعت خوبی داره. اما تاخیر کوچکی در روشن شدن صفحه نمایش مشاهده می‌شود که ربطی به حسگر نداره و مشکل از جای دیگری است. سیستم تشخیص چهره 2بعدی هم عملکرد راضی کننده ای داره و در این بازه هر دو قسمت خوب هستند.

دوربین، بدک نیست

لنز دوربین اصلی G21 نوکیا، 50 مگاپیکسلی است. البته نباید خیلی از این گوشی انتظار داشته باشید. گول اعداد و ارقام دهن پر کن را نخورید. عملکرد دوربین فراتر از این اعداد هست. لنز اصلی عکس هایی با نور و رنگ متوسط و شارپنس معمولی میگیره. اگر نور کمی مشکل داشته باشه، عکس گرفته شده با نویز همراه خواهد بود.

در بخش فیلمبرداری هم مثل A13 سامسونگ، تنها میتوانید با کیفیت 1080 با 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنید. در مقابل رقبای این گوشی مثل Redmi Note 10s قابلیت فیلمبرداری 4k رو هم داره. دوربین سلفی هم یه مشکل کوچیک داره؛ این مشکل هم داینامیک رنجش هست و نقاط سیاه رو خیلی سیاه و سفید رو خیلی سفید می‌کنه. در حالت کلی سلفی های خوبی رو میتونید با G21 بندازید. کلا بخش دوربین G21 میتونه کار رو راه بندازه.

پردازنده، بزرگترین نقظه ضعف G21

تو این بخش کمپانی نوکیا اصلا عملکرد خوبی نداشته و یک پردازنده ضغیف رو برای G21 استفاده کرده. Unisoc توان بالایی برای پردازش نداره و اگر از این گوشی برای کارهای سنگین استفاده کنید؛ باید منتظر لگ و باگ باشید. اما با این قیمت برای استفاده های روزمره میتونید روی این گوشی حساب کنید.

رابط کاربری، اندروید 11 به سبک اندروید 9

رابط کاربری G21 نوکیا، Android One هست که سبک شده نسخه اصلی اندروید هست. محیط کاربری این نسخه اصلا جالب نیست و شکل و شمایلش شبیه اندروید 9 هست. قابلیت شخصی سازی محدودی هم در دسترس هست که میتونید استفاده کنید.

اسپیکر، غیر قابل دفاع

G21 اصلا اسپیکر های خوبی نداره. هم کیفیت صدا و هم شدت صدا در این اسپیکر پایین هست. صدا جوری هست که انگار داره از ته چاه میاد.

جمع بندی

نوکیا G21 باتری خوب و مصرف انرژی کمی داره و روون هم هست و برای استفاده های روزمره هم میتونه استفاده بشه.


همچنین بخوانید: چطور کمتر از گوشیم استفاده کنم؟ راهکارهای موثر برای ترک اعتیاد به گوشی 


MOTO G51

بهترین گوشی های زیر 10 میلیون MOTO

قیمت: 5.2 میلیون تومان

موتورولا یکی دیگه از برند های گوشی هوشمند بازار هست. MOTO G51 چهارمین گوشی لیست بهترین گوشی های زیر 10 میلیون است. در ادامه بخش های مختلف این گوشی رو بررسی خواهیم کرد.

طراحی، ساده و خوش دست

یه طراحی معمولی و بدون هیچ جلوه خاصی رو در MOTO G51 5G می‌بینیم. به نظر من همین سادگی طراحی یک امتیاز هست و یک حالت خاصی به این گوشی در میان بقیه گوشی های بازار که گاها طراحی های عجیب و غریبی دارند؛ میده.

کمپانی موتورولا در معرفی این گوشی میان رده اعلام کرده که ضد آب است ولی اشاره ای به میزان ضد آب بودن گوشی نکرده است. با توجه به بازه قیمتی این گوشی، MOTO G51 5G حداکثر در برابر قطرات باران مقاوم هست.

قاب پشتی MOTO G51 5G حالت مات داره و چای اثر انگشت زیاد نمی‌مونه و قابل تشخیص نیست. بدنه گوشی استحکام خوبی داره و حس خوبی رو منتقل میکند.

بالای گوشی یک قاب بیضی است که لنزهای دوربین و فلش در این قسمت قرار گرفته اند. درگاه شارژ تایپ C به همراه جک 3.5 میلیمتری و میکروفون در قسمت پایینی گوشی قرار گرفته اند. در لبه سمت چپ گوشی، خشاب سیم کارت (2 سیم کارت یا 1 سیم کارت و 1 میکرو اس دی) تعبیه شده. لبه سمت راست هم دکمه پاور، ولوم صدا و google assistant رو داره.

نمایشگر با رفرش ریت 120 هرتز

کمپانی موتورولا در MOTO G51 5G از یک پنل IPS LED با کیفیت 1080 استفاده کرده که حداکثر رفرش ریت این نمایشگر، 120 هرتز است. این نمایشگر 6.8 اینچی حاشیه های مناسبی رو داره و اذیت کننده نیست.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با دو آداپتور

تو قسمت باتری، موتورولا برای این گوشی یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی گذاشته که معقول هست و میتونه جوابگوی استفاده معمولی باشه. موتورولا در نسخه جهانی شارژر 10 واتی و در نسخه هند از شارژر 20 واتی رو در جعبه گوشی گذاشته است. این کار قبلا هم سابقه داشته. در بخش باتری همین شارژر ضعیف نسخه جهانی، شاید برای برخی مشکل ایجاد کند.

دوربین، خوب و راضی کننده

MOTO G51 5G سه تا لنز داره که شامل یک لنز 50 مگاپیکسلی اصلی؛ 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو است. لنز اصلی عکس های خوبی رو ثبت می‌کنه. رنگ ها در عکس های ثبت شده واقعی و خوب هستند. لنز ماکرو هم عملکرد خوبی داره و می‌تونید با چندین بار تلاش، عکس های خوبی رو بندازید. البته در این بازه نباید انتظار زیادی از لنز ماکرو داشته باشید ولی این گوشی نسبت به بقیه گوشی های این بازه در این بخش عملکرد بهتری داره.

لنز سلفی هم 13 مگاپیکسلی هست و عملکرد مناسب و قابل توجهی رو داره و با توجه به قیمت گوشی، راضی کننده هست. در بخش فیلمبرداری هم میتونید 1080 فیلمبرداری کنید که باز هم MOTO G51 5G عملکرد خوبی رو داره. در حالت کلی هم دوربین MOTO G51 5G عملکرد خوبی داره.

پردازنده؛ قوی و راضی کننده

پردازنده این گوشی اقتصادی، اسنپدراگون 480+ هست که در کنار رابط کاربری موتورولا می‌تونه یک گوشی سریع و روان رو برای شما آماده کنه. این پردازنده گاها در پردازش های خیلی سنگین کم میاره که طبیعی هست.

جمع بندی

MOTO G51 5G یک گوشی خوب و اقتصادی از موتورولا است که در یک بازه قیمتی خوبی قرار داره و باتری با ظرفیت بالا و صفحه نمایش 120 هرتزی در کنار رابط کاربری جمع و جور موتورولا از ویژگی های مثبت این گوشی هستند. البته این گوشی رقیب های قلدری هم داره که میتونن با این گوشی رقابت کنند برای همین در این بازه قیمتی گوشی های زیادی هست و باید بر اساس الویت بندی نیازهاتون خرید کنید. در ادامه هم چند گوشی هوشمند دیگر از لیست بهترین گوشی های زیر 10 میلیون معرفی شده است.


همچنین بخوانید: وسواس چک کردن گوشی را چگونه کنار بگذاریم؟ 


Redmi Note 11

بهترین گوشی های زیر 10 میلیون Redmi note 11

قیمت: 5.5 میلیون تومان

شیائومی چند سالی میشه که تونسته توی بازار های جهانی خودشو ثابت کنه در ادامه ماجراجویی های این کمپانی خوش‌نام چینی، محصول جدید این کمپانی با نام Redmi Note 11 عرضه شده که گوشی خوبی هست و جزو بهترین گوشی های زیر 10 میلیون است. یه نکته در مورد Redmi Note 11 هست که اونم وجود مدل های مختلف از این گوشی هست که اختلاف قیمت فاحشی بین مدل های مختلف این گوشی وجود داره. البته تفاوت های مدل های گوناگون Redmi Note 11 در بخش مختلف هم گاها زیاد هست.

طراحی؛ منسجم و مشتری پسند

Redmi Note 11 یک گوشی تمام پلاستیک هست که واقعا کیفیتش ساخت خوبی داره و اصلا توی بخش کیفیت بدنه شیائومی کم نگذاشته، برخلاف A13 سامسونگ که واقعا از سامیونگ بعید بود. روی قاب پشتی جای اثر انگشت می‌مونه. پشت گوشی دوربین ها و فلش باهم توی یک قاب کوچک مستطیلی قرار دارند که بیرون زدگی این قسمت کم هست و باعث مشکل نمیشه. پایین قاب پشتی هم کلمه Redmi نوشته شده.

دکمه پاور و ولوم در سمت راست و خشاب سیم کارت (دوسیم و 1 حافظه میکرو اس دی) در سمت چپ قرار دارند. بالای گوشی هم جک 3.5 میلیمتری، اسپیکر و سنسور مادون قرمز برای ریموت هست. پایین هم اسپیکر، درگاه تایپ C و میکروفون هست.

84 درصد پنل جلویی نمایشگر هست و Redmi Note 11 دارای گواهی IP53 هست که نشان دهنده مقاومت این گوشی در برابر رطوبت و گرد وغبار هست. وزن این گوشی هم 180 گرم است که گوشی سبکی محسوب میشه.

صفحه نمایش، با کیفیت بالاتر از حد انتظار

شیائومی در این گوشی اقتصادی از یک نمایشگر AMOLED 1080 با رفرش ریت 90 هرتز استفاده کرده که کیفیت بهتری نسبت با سایر گوشی های بازار در این بازه قیمیت داره. شیائومی با این نمایشگر برتری خوبی نسبت با برند های دیگه در این بخش ایجاد کرده. مثلا A22 سامسونگ دارای نمایشگر TFT-LCD هست که کیفیت کمتری رو نسبت به نمایشگر Redmi Note 11 داره.


همچنین بخوانید: چند نکته ساده برای شارژدهی بهتر باطری گوشی 


باتری؛ باتری خوب با آداپتور عالی

Redmi Note 11 یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی داره که در شارژدهی نسبت به سایر گوشی های این بازه، برتری خاصی نداره و در استفاده های معمولی تا یک و نیم روز میتونه شارژدهی داشته باشه. در عوض یک آداپتور 33 واتی در جعبه گوشی هست که میتونه در عرض یک ساعت Redmi Note 11 رو شارژ کنه. این مزیت Redmi Note 11 نسبت به سایر رقبا هست.

دوربین؛ 51 مگاپیکسلی ؟!

این گوشی 4 تا دوربین پشت داره؛ 50 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید، 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق و 2 مگاپیکسلی ماکرو.

دوربین اصلی فیلمبرداری خوبی داره(1080 با 30 فریم بر ثانیه). در شرایط مناسب می‌تونه جوابگو باشه. ولی در نور کم نویز کاملا مشهود هست. در عکس هم وایت بالانس تصاویر یکم اغراق شده هست و رنگ ها خیلی واقعی نیستند. این موضوع باعث تفاوت عکس های Redmi Note 11 با سایر گوشی ها میشه که سلیقه ای هست و ممکنه کسی این حالت رو دوست داشته باشه.

از دوربین ماکرو انتظار زیادی نداشته باشین و بیشتر تزئینی هست. لنز تشخیص عمق هم عملکرد خوبی میگیره و اشتباهات کمی داره. دوربین سلفی هم که 13 مگاپیکسلی هست عملکرد خوبی داره و راضی کننده هست.

پردازنده، مناسب برای کالاف باز ها

پردازنده Redmi Note 11، اسنپدراگون 680 هست. این پردازنده عملکرد مناسبی داره و در کارهای نسبتا سنگین کم نمیاره. کالاف بازها می‌تونند از این گوشی برای گیم استفاده کنند. عملکرد پردازشی Redmi Note 11 در نسخه رم 6 گیگ نسبت به رم 4 گیگ بهتر هست.

جمع بندی

Redmi Note 11 یک گوشی مناسب و اقتصادی هست. دوربین نقطه ضعف این گوشی هست ولی صفحه نمایش، سرعت شارژ شدن و پردازنده از نقاط قوت این گوشی هستند. بسته به نیازتون میتونید این گوشی رو بخرید.


همچنین بخوانید: نحوه فعال سازی دارک مود در دستگاه های مختلف


nova 8i

بهترین گوشی های زیر 10 میلیون nova

قیمت : 6.1 میلیون تومان

هواوی بعد از تحریم های آمریکا، باز هم دست از بازار موبایل نکشید و هنوز هم در این بازار فعال هست و گوشی های جذابی رو عرضه میکنه. یکی از محصولات جذاب این کمپانی؛ nova 8i هست که در جزو بهترین گوشی های زیر 10 میلیون است و در ادامه هم این گوشی رو بررسی می‌کنیم.

طراحی، بی نظیر و خیره کننده

توی بخش طراحی گوشی، هواوی خیلی خوب عمل کرده و در نگاه اول این گوشی خود نمایی می‌کنه. رنگ بندی زیبای nova 8i در نگاه اول هر کسی رو مجذوب خودش می‌کنه. پشت گوشی از پلاستیک براق هست که شیشه ای بودن رو القا می‌کنه و بسیار با کیفیت هست. لبه های خمیده گوشی باعث خوش دست شدن nova 8i شده‌اند و استفاده از این گوشی رو راحت کرده‌اند. فریم میانی هم از جنس پلاستیک براق هست که هواوی تمام تلاششو کرده تا مثل آلومینیوم به نظر بیاد.

اسپیکر nova 8i در پنل جلویی نیست و به قسمت بالای فریم میانی منتقل شده و دوربین هم در یک پانچ هول بیضی در سمت چپ پنل جلویی هست. حاشیه های پنل جلویی خیلی کم هست و حدود 90 درصد پنل، صفحه نمایش هست.

صفحه نمایش، باکیفیت از نوع IPS

نمایشگر nova 8i با رزولوشن 1080 در 2376 پیکسلی یک نمایشگر با کیفیت هست. علاوه بر این این نمایشگر از کیفیت رنگی بالایی هم برخوردار هست. مثل بقیه نمایشگر های IPS این نمایشگر هم در زیر نور خورشید عملکرد خوبی نداره.

نمایشگر nova 8i از رفرش ریت 60 هرتزش استفاده می‌کنه که نسبت به رقبا کمی توی این موضوع ضعف داره. در این زمینه nova 8i نمی‌تونه انتخاب اول باشه.

باتری، کم ظرفیت ولی بادوام

در این بازه قیمتی این گوشی از نظر ظرفیت باتری، کم‌ترین ظرفیت رو داره. باتری 4300 میلی آمپر ساعتی این گوشی در عمل چیزی از بقیه گوشی ها کم نداره و در استفاده های معمولی رو به بالا، تا یک روز هم شارژدهی داره.

آداپتور این گوشی 66 واتی هست که در عرض 45 دقیقه nova 8i رو شارژ می‌کنه.

امنیت، سریع و با باگ

حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور قرار داره و سرعت خوبی هم داره ولی گاهی باگ داره و گیر می‌کنه که این موضوع مشکل سخت افزاری نیست و احتمالا با آپدیت های نرم افزاری برطرف میشه.

سیستم تشخیص چهره دوبعدی هم عملکرد متوسطی داره و گاها نمیتونه به خوبی چهره رو تشخیص بده.

دوربین، پاشنه آشیل nova 8i

nova 8i بخش دوربین عملکرد خوبی نداره‌. مجموعه دوربین های این گوشی شامل یک لنز 64 مگاپیکسلی، لنر 8 مگاپیکسلی اولترا واید، لنز 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق، لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو هست.

در nova 8i لنز اصلی عکس های خوبی رو نمی‌گیره و عکس های گرفته شده، شارپنس و جزئیات زیادی ندارند.

لنز اولترا واید هم کیفیت عکس رو کاهش میده و نویز هم میندازه. دوربین ماکرو هم طبق معمول تزیینی هست. عملکرد لنز تشخیص عمق هم بد نیست.

پردازنده، خوب و قابل تامل

nova 8i از اسنپدراگون 662 استفاده کرده که پردازنده به روزی هست و عملکرد خوبی داره. هواوی از پردازنده گرافیکی آدرنو 610 برای بهینه سازی برنامه های گرافیکی و گیم ها استفاده کرده. nova 8i در نسخه 6 گیگابایتی و 8 گیگابایتی عرضه شده و از کارت حافظه میکرو اس‌دی هم پشتیبانی نمیکنه که میتونه باعث مشکل بشه.

جمع بندی

باتری و پردازنده از نقاط قوت این گوشی هست. مشکل اصلی این گوشی عدم پشتیبانی از سرویس های گوگل هست که میتونه کلافه کننده باشه ولی فارغ از این موارد، باهم جزو بهترین گوشی های زیر 10 میلیون قرار گرفته است.


همچنین بخوانید: روش های خشک کردن گوشی خیس شده ؛ بایدها و نبایدها 


Honor X9 5G

بهترین گوشی های زیر 10 میلیون Honor

قیمت: 7.5 میلیون تومان

آنر ‌‌پس از اینکه دوباره سرویس های گوگل رو در گوشی هاش داره، دوباره به بازار برگشته تا سهمش رو پس بگیره و تونسته در لیست بهترین گوشی های زیر 10 میلیون نماینده داشته باشه. آنر Honor X9 رو در دو نسخه 5G و 4G عرضه کرده که علاوه بر تفاوت در نوع شبکه های موبایل تحت پوشش، تفاوت های دیگری هم دارند. در ادامه ما نسخه رو 5G رو بررسی میکنیم.

طراحی،

گوشی های اقتصادی طبق معمول پلاستیکی هستند. Honor X9 5G هم از این قضیه مستثنی نیست ولی طراحی جذابی داره. پشت گوشی حالت مات داره و موقع جابه‌جایی، یه تغییر رنگ جذاب رو داره. لبه های گوشی هم یه خمیدگی کوچکی دارند که باعث راحتی استفاده از این گوشی اقتصادی می‌شود.

پشت گوشی سه لنز دوربین به همراه فلش در یک بیرون زدگی قرار گرفته اند که این بیرون زدگی زیاد نیست. سمت راست گوشی دکمه کم و زیاد کردن صدا و پاور قرار گرفته است. حسگر اثرانگشت هم روی دکمه پاور قرار دارد. زیر گوشی هم درگاه تایپ C و خشاب سیم کارت (دو سیم کارت، بدون پشتیبانی از کارت حافظه) قرار گرفته. سمت چپ هم چیزی وجود نداره. اسپیکر هم از پنل جلویی به قسمت فوقانی گوشی منتقل شده.

نمایشگر، رفرش ریت 120 هرتزی با طعم IPS

آنر در این گوشی از یک نمایشگر 6.8 اینچی از نوع IPS با رفرش ریت 120 هرتزی است. رزولوشن این نمایشگر 1080 هست و کیفیت خوبی داره. نور و رنگ نمایشگر راضی کننده هست. البته در برابر نمایشگر های امولد ضعف دارد و نمایشگر های امولد نسبت به IPS کیفیت بهتری دارند.

این گوشی گواهی خاصی رو نداره و با گوریلا گلس هم محافظت نمیشه. این دو از نقاط ضعف Honor X9 5G هستند.

باتری

Honor X9 5G یک باتری 4800 میلی آمپر ساعتی داره که در استفاده معمولی تا یک روز شارژدهی داره و راضی کننده هست. آداپتور این گوشی یک فست شارژ 66 واتی است که در حدود 45 دقیقه طول می‌کشه تا گوشی شارژ بشه.

دوربین

توی این گوشی یک لنز دوربین 64 مگاپیکسلی، 2 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق و 2 مگاپیکسلی ماکرو وجود دارد که در نسخه 4G یک لنز اولترا واید هم وجود دارد. در شرایط مناسب بخش دوربین عملکرد خوبی داره و رضایت بخش است ولی در نور کم، دوربین ها عملکرد خوبی دارند. دوربین ماکرو هم با کمی تلاش می‌تونید عکس های خوبی بگیرید.

در بخش فیلمبرداری هم فقط می‌تونید 1080 با 30 فریم بر ثانیه بگیرین. از این قسمت نباید انتظار زیادی داشته باشید.


همچنین بخوانید: چند مورد از باورهای اشتباه درباره شارژ گوشی که باید آن ها را اصلاح کنید!


پردازنده

کمپانی آنر در این گوشی از Snapdragon 695 5G استفاده کرده که عملکرد خوبی داره و میتونه از پس کارهای مختلف بر بیاد. رابط کاربری Honor X9 5G رابط کاربری اختصاصی آنر Magic UI 4.2 بر پایه اندروید 11 هست.

جمع بندی

این گوشی یک گوشی خوب برای استفاده روزمره به بالا هست. علاوه بر 5G بودن، طراحی جذاب و باتری خوب از دیگر ویژگی های این گوشی اقتصادی آنر است ولی در بخش دوربین نباید انتظار زیادی داشته باشید.

GALAXY M52 5G

بهترین گوشی های زیر 10 میلیون

قیمت: 8.6 میلیون تومان

GALAXY M52 5G از محصولات خوب سامسونگ هست. و در لیست بهترین گوشی های زیر 10 میلیون هم قرار گرفته است. در ادامه این گوشی را از جهات مختلف بررسی خواهیم کرد.

طراحی، کمتر از حد انتظار

سامسونگ در این گوشی از پلاستیک استفاده کرده که با توجه به قیمت گوشی به نظرم بهتر بود از از پلاستیک استفاده نمیکرد. چون گوشی شبیه میان‌رده ها میشه. پشت گوشی براق هست و جای اثر انگشت میمونه. در ضمن یک سری خطوط افقی رو هم میشه دید.

3لنز دوربین و فلش هم در یک مربع قرار گرفته‌اند که بیرون زدگی این مربع زیاد نیست و باعث دردسر نمیشه. زیر گوشی درگاه تایپ c، اسپیکر و میکروفون قرار داره. لبه سمت راست دکمه کم و زیاد کردن صدا و پاور هست که حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور قرار داره. سمت چپ هم خشاب سیم کارت (2سیم کارت یا 1 سیم کارت با یک میکرو اس دی) قرار دارند.

پنل جلویی هم 6.7 اینچی هست و تقریبا 86 درصدش نمایشگر هست. دوربین سلفی هم توی یک پانچ هول نسیتا بزرگ قرار گرفته که میتونست اندازه کمتری داشته باشه.

GALAXY M52 5G هیچ گواهی خاصی نداره و ضدآب یا ضد گرد و غبار هم نیست.


همچنین بخوانید: ساده ترین روش های افزایش سرعت اینترنت 


صفحه نمایش؛ پرسرعت و با کیفیت

سامسونگ یک نمایشگر سوپر امولد پلاس با رزولوشن 1080 با رفرش ریت 120 رو در GALAXY M52 5G گذاشته. رنگ ها کیفیت فوق العاده خوبی دارند و سرعت نمایشگر هم کاملاً راضی کننده هست. کنتراست و عمق رنگ ها از دیگر ویژگی های این صفحه نمایش است.

باتری؛

GALAXY M52 5G یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی داره که در استفاده معمولی یک روز کامل رو می‌تونه شارژ دهی داشته باشه. البته اگر رفرش ریت رو روی 60 هرتز بزاریم GALAXY M52 5G میتونه تا یک و نیم روز هم دوام بیاره. آداپتور این گوشی 25 وات فست شارژ هست که یک ساعت طول می‌کشه تا گوشی رو شارژ کنه.

دوربین، معمولی تر از معمولی

دوربین اصلی GALAXY M52 5G سامسونگ 64 مگاپیکسلی هست که عملکرد خوبی داره و نسبت به قیمت گوشی خیلی راضی کننده نیست و باید بهتر از این می‌بود. مشکل اول وجود نویز در تصاویر هست. البته این نویز در شرایطی هست که مشکل نور وجود داشته باشد. مشکل دوم هم جزئیات عکس هست که اصلا خوب نیست و با یک زوم ساده میشه این رو متوجه شد. مشکل سوم هم وایت بالانس دوربین هست که متعادل نیست و رنگ ها هم اغراق شده هستند.

لنز اولترا واید عملکرد بهتری داره و میتونه عکس های بهتری رو بگیره. علارغم عدم وجود لنز تشخیص عمق، عکس های پرتره خوب هستند و ایراد چندانی ندارند. لنر ماکرو هم دیگه در این بازه قیمتی از حالت تزئینی خارج شده و میتونید عکس های جذابی رو بگیرید. در دوربین سلفی هم مشکلات لنز اصلی مشاهده میشه. در بخش فیلمبرداری هم میتونید با کیفیت های 4k با 30 فریم بر ثانیه و 1080 با 30 و 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنید. یک مشکل این بخش هم، فوکوس هست که گاها اذیت کننده هست.

پردازنده؛ برگ برنده M52

سامسونگ در GALAXY M52 5G از اسنپدراگون 778G، استفاده کرده که واقعا میتونه از پس کارهای سنگین بر بیاد. مثلاً در بازی کالاف دیوتی میتونید تمامی تنظیمات رو روی Max بزارید و بدون لگ و باگ بازی کنید. از نظر پردازنده این گوشی یکی از بهترین گوشی های زیر 10 میلیون هست.

جمع بندی

پردازنده، صفحه نمایش و باتری از نقاط قوت این گوشی هست ولی از لحاظ دوربین نمیتونید روی این گوشی حساب کنید و اسپیکر های مونو هم از دیگر نقاط ضعف GALAXY M52 5G هست.


همچنین بخوانید: آیا میتوان اپل واچ را با گوشی اندرویدی استفاده کرد؟


Poco X4 Pro

بهترین گوشی های زیر 10 میلیون poco

قیمت: 8.8 میلیون تومان

خانواده Poco، از پرفروش ترین های چند سال اخیر هستند. امروز هم یکی از اعضای این خانواده، Poco X4 Pro رو که جزو بهترین گوشی های زیر 10 میلیون هست، بررسی خواهیم کرد. در ضمن این گوشی 5G هست.

طراحی، با کیفیت و شیک

Poco X4 Pro توی این بخش بسیار شیک هست. بدنه گوشی طوری طراحی شده که نمیشه گفت که پلاستیک یا شیشه هست. پشت گوشی براق هست و لنز ها هم در یک کادر مستطیلی قرار گرفته اند. زیر گوشی درگاه تایپ C، خشاب سیم کارت (دو سیم کارت یا یک سیم کارت و یک میکرو اس دی) و اسپیکر هست. در سمت راست هم دکمه پاور و کم و زیاد کردن صدا هست. در سمت چپ هم چیزی وجود ندارد. Poco X4 Pro به سنسور مادون قرمز هم مجهز هست.

این گوشی حالت تخت دارد و گواهی IP53 رو کسب کرده که خبر خوبی هست. 86 درصد پنل جلویی نمایشگر هست و دوربین سلفی هم توی یک پانچ هول قرار گرفته است.

صغحه نمایش، سریع و خوب

توی Poco X4 Pro ما شاهد استفاده از یک نمایشگر امولد 120 هرتزی با رزولوشن 1080 هستیم که عملکرد خوبی داره و کاملا راضی کننده هست. کیفیت نمایشگر نسبت به بازه قیمتی خوب هست و سرعت واکنش نمایشگر هم خوب هست. برای کاهش مصرف انرژی، میتونید رفرش ریت رو روی 60 هرتز بزارید.

باتری، بادوام و پر سرعت

باتری Poco X4 Pro ظرفیت 5000 هزار میلی آمپر ساعتی داره و در استفاده های معمولی تا یک و نیم روز میتونه شارژدهی داشته باشه. آداپتور این گوشی 66 واتی فست شارژ هست و Poco X4 Pro در عرض 50 دقیقه توسط این آداپتور شارژ میشه که واقعا سرعت خوبی هست.

دوربین، عالی و با کیفیت

دوربین اصلی این گوشی، 108 مگاپیکسلی هست. این دوربین عملکرد خوبی داره و از هر لحاظ تقریبا تونسته عملکرد خوبی داشته باشه. رنگ ها در تصاویر ثیت شده، طبیعی هستند. لنز اولترا واید هم شرایط مشابهی داره ولی لنز ماکرو اصلا خوب نیست و نباید انتظار زیادی از این لنز داشته باشید.

در بخش فیلمبرداری هم تنها کیفیت در دسترس 1080 با 30 فریم بر ثانیه هست که در تلفیق با سایر ویژگی های دوربین عملکرد مناسبی رو داره و مشکلی رو از لحاظ کیفیت ایجاد نمیکند. البته بازم جای 4k و 60 فریم بر ثانیه خالی هست.


همچنین بخوانید:  نحوه اشتراک اینترنت در 10 Windows با استفاده از اترنت یا Wi-Fi


سخت افزار، شاید پاشنه آشیل

شیائومی در Poco X4 Pro از اسنپدراگون 695 استفاده کرده که در استفاده های روزمره بسیار خوب و روان هست ولی در گیم اینطور نیست و این پردازنده برای گیم ضعیف هست. در بررسی های اولیه صورت گرفته، عملکرد پردازشی Poco X4 Pro اصلا خوب نبود ولی بعدا این عملکرد بهبود یافت که گویا در نتیجه آپدیت نرم افزاری بود.

جمع بندی

سه ویژگی اصلی این گوشی که شامل صفحه نمایش، طراحی و دوربین هست، اگر جزو اولویت هایتان هست این گوشی گزینه مناسبی هست ولی در بخش پردازشی بهتر است سراغ گوشی دیگری بروید.

Xiaomi 11 Lite 5G NE

بهترین گوشی های زیر 10 میلیون 11 lite

قیمت: 9.3 میلیون تومان

آخرین گوشی از لیست بهترین گوشی های زیر 10 میلیون، متعلق به کمپانی شیائومی هست. شیائومی به تازگی تغییراتی را در نامگذاری گوشی های جدیدش اعمال کرده مثلا دیگر نام MI در اول گوشی های جدید دیده نمیشود. حرفNE هم مخفف New Edition است. در ادامه این گوشی را بررسی می‌کنیم.

طراحی؛ عالی

توی بخش طراحی شیائومی برای این گوشی سنگ تموم گذاشته و یک طراحی بی نقص و مینیمال رو در این گوشی شاهد هستیم. قاب پشتی Xiaomi 11 Lite 5G NE از جنس شیشه هست و فریم گوشی هم از جنس چلاستیک هست. قاب پشتی که از شیشه مات ساخته شده در واقع ترکیبی از مات و براق هست. فریم دوربین مثل Mi 11 هست و در سمت چپ و بالای گوشی قرار دارد. پایین گوشی هم کلمه شیائومی و 5G نوشته شده.

فریم پلاستیکی طوری هست که هنگام استفاده حس میشه که فریم از آلومینیوم ساخته شده است. زیر گوشی درگاه تایپ C، اسپیکر و میکروفون به همراه خشاب سیم کارت (دو سیم کارت یا یک سیم کارت به همراه کارت حافظه میکرو اس دی) هستند. بالای گوشی هم طبق معمول سنسور مادون قرمز هست. سمت راست گوشی هم دکمه ولوم و پاور که با حسگر اثر انگشت ادغام شده حضور دارند. در سمت چپ هم چیزی وجود ندارد.

در ضمن این گوشی گواهی IP53 هم داره و وزن Xiaomi 11 Lite 5G NE حدودا 158 گرم هست که واقعا گوشی سبکی محسوب میشه.

نمایشگر، خوب و رضایت بخش

شیائومی در Xiaomi 11 Lite 5G NE از یک نمایشگر 6.55 اینچی با رزولوشن 1080 در 2400 هست و این نمایشگر از تکنولوژی Dolby Vision استفاده میکند. همچنین ویژگی HDR10+ در این گوشی وجود دارد. رفرش ریت 60 و 90 هرتزی درXiaomi 11 Lite 5G NE قابل استفاده هست.


همچنین بخوانید: آیا دارک وب خطرناک است؟ همه چیز در مورد Dark web


باتری، ضعیف ولی قابل اغماض

به خاطر طراحی خاص Xiaomi 11 Lite 5G NE باتری این گوشی، 4250 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد که واقعا با توجه به سایر گوشی ها کم هست. در استفاده های معمولی تا یک روز گاها میتواند شارژدهی داشته باشد ولی در صورت استفاده زیاد، با مشکل باتری مواجه خواهید شد. البته شیائومی یک آداپتور 33 واتی در جعبه گوشی گذاشته که در عرض 1 ساعت این گوشی را شارژ میکند.

امنیت، سریع و دقیق

حسگر اثر انگشت سرعت و دقت خوبی دارد و تقریبا بی نقص است. سیستم تشخیص دوبعدی چهره هم عملکرد قابل قبولی دارد و بعد از آپدیت نرم افزاری دقتش بیشتر شده است. کلا قسمت امنیتی کاملا رضایت بخش هستند.

دوربین، عالی و با کیفیت

در Xiaomi 11 Lite 5G NE سه دوربین وجود دارد؛ 64 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 5 مگاپیکسلی ماکرو

لنز اصلی عکس های با کیفیتی را ثبت میکند. عکس ها دارای جزئیات کافی هستند و رنگ عکس ها هم به حالت طبیعی نزدیک هست ولی در عکس های پرتره، بک گراند کمی غیر طبیعی بلور می‌شوند. لنز اولترا واید هم افت کیفیت کمی دارد و عکس های خوبی رو میگیرد و نسبت به سایر گوشی ها Xiaomi 11 Lite 5G NE در لنز اولترا واید عملکرد بهتری دارد. دوربین ماکرو هم کاملا از حالت تزئینی خارج شده و می‌تونید با استفاده از این لنز عکس های جذابی رو بگیرید.

در بخش فیلمبرداری هم میتونید با کیفیت 1080 با 30/60/120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری که 120 فریم بر ثانیه باعث افزایش کیفیت این بخش می‌شود. عملکرد لرزشگیر هم کار بقیه قسمت ها را تکمیل میکند. دوربین سلفی هم عملکرد قابل قبولی داره ولی تنها مشکلش وایت بالانش هست. این لنز نقاط تاریک رو خیلی سیاه می‌کنه.

پردازنده، هم خوب و هم بد

شیائومی در Xiaomi 11 Lite 5G NE از اسنپدراگون 778G استفاده کرده که توان پردازشی بالایی داره و میتونه از پس کار های سنگین بر بیاد. این گوشی در 3 نسخه، حافظه 128 با رم 6 و 8 گیگ و حافظه 256 با رم 8 گیگ، عرضه شده است. علارغم عملکرد مناسب پردازنده، استفاده از تکلونوژی UFD 2.2 باعث میشود تا در استفاده بلند مدت این گوشی کند شود.

جمع بندی

دوربین و طراحی جذاب از نقاط مثبت این گوشی هست ولی از لحاظ باتری Xiaomi 11 Lite 5G NE ضعیف هست. در قسمت پردازنده هم گوشی های بهتری رو میتوان تهیه کرد. البته برای استفاده کوتاه مدت پردازنده گوشی مناسب هست و با توجه به نقاط قوتش در لیست بهترین گوشی های زیر 10 میلیون قرار گرفت.


همچنین بخوانید:

خطرات VPN یا فیلترشکن ؛ رایگان اما خطرناک!

آیا هکرها ما را از طریق گوشی مان چک می کنند؟ 

معرفی بهترین آنتی ویروس ها برای محافظت از شما در برابر هکرها!