با معرفی بهترین سریال های شبیه انیمه Vinland Saga همراه ما باشید! وینلند ساگا یا حماسه وینلند جزو انیمه هایی بود که امسال مورد توجه همه ی انیمه بین ها قرار گرفت و واقعا هم حقش بود چون به هیچ وجه نمیشه از بهترین انیمه های امسال حرف زد و اسمی از حماسه وینلند نبرد!



وینلند ساگا ویژگی های زیادی داره که اون رو به انیمه ی دیدنی ای تبدیل میکنه؛ مثل شخصیت اصلی ساکتی که پشت سکوتش داستان دلخراشی وجود داره و از بچگی کنار وایکینگ ها سختی های زیادی کشیده تا بتونه انتقامی که براش زنده مونده رو بگیره، یا مبارزات خونین و خشنی که سرعت بالایی هم دارن و هر لحظه پلک زدن میتونه باعث بشه یک حرکت خفن از طرفین مبارزه رو از دست بدید.

نکته جذاب دیگه ی انیمه وینلند ساگا، فضای تاریخی ایه که داستان توی اون جریان داره؛ دوره وایکینگ ها! دوره ای که میشه گفت وایکینگ ها توی اوج قدرت خودشون به سر میبرن و دائم در حال حمله به سرزمین های همسایه خودشون هستن. وینلند ساگا اصلا عجله ای هم برای روایت داستانش نداره و مدت زیادی رو فقط به پردازش شخصیت های خودش اختصاص میده که شاید برخی رو اذیت کنه ولی به طور کلی جزو ویژگی های مثبتش شمرده میشه.

حالا اگه دنبال سریال هایی هستید که ویژگی های مشابه حماسه وینلند داشته باشن، در ادامه بهتون بهترین سریال های شبیه انیمه Vinland Saga رو معرفی میکنیم که از دیدنشون پشیمون نمیشید.

Vikings (وایکینگ ها)

سریال های شبیه انیمه Vinland Saga

شبکه پخش کننده: History 

تعداد فصل ها: شش فصل

سازنده: Michael Hirst

بازیگران: Travis Fimmel,  Katheryn Winnick, Gustaf Skarsgård, Alexander Ludwig

فکر کنم اگه یکم سریال باز باشید، با دیدن عنوان مطلب اولین چیزی که به ذهنتون میاد سریال «وایکینگ ها» باشه و کاملا هم حق دارید، چون شبیه ترین سریال به وینلند ساگاست که میتونید پیدا کنید. «وایکینگ ها» هر چیزی که درباره وایکینگ ها وجود داره و وینلند ساگا بهشون اصلا نپرداخته یا فقط ناخونکی بهشون زده رو به صورت کامل تری درون خودش داره. از اعتقادات عجیب وایکینگ ها به خدایانشون تا آداب و رسوم گسترده ای که دارن و همینطور شخصیت هایی که هر لحظه در حال کلنجار رفتن با خودشون هستن برای اینکه بفهمن واقعا به چی اعتقاد دارن. قطعا اولین پیشنهاد برای کسی که دنبال یک تجربه مشابه وینلند ساگا و حتی پیشرفته تر از اونه، سریال وایکینگ هاست. 

Last Kingdom (آخرین پادشاهی)

سریال های شبیه انیمه Vinland Saga

شبکه پخش کننده: BBC Two

تعداد فصل ها: سه فصل

بازیگران: Alexander Dreymon, Eliza Butterworth, Ian Hart

قسمت عظیمی از وینلند ساگا در زمان حملات وایکینگ ها به قلمرو بریتانیا جریان داشت و اگه به اون دوران علاقمند شدید، میتونید برید سراغ «آخرین پادشاهی» تا این دفعه داستان رو بیشتر از زاویه دید ساکسون هایی که مورد حملات وایکینگ ها قرار گرفتن ببینید. از نظر اکشن ها هم «آخرین پادشاهی» توی وضع خوبی قرار داره و برعکس وینلد ساگا که روایت کندی داشت، سرعت بالاتری هم داره.

Spartacus (اسپارتاکوس)

سریال های شبیه انیمه Vinland Saga

شبکه پخش کننده: Stars

تعداد فصل ها: سه فصل

سازندگان: Steven S. DeKnight

بازیگران:  Andy Whitfield, Lucy Lawless, Manu Bennett

اکثر ما به لطف فیلمی که جناب کوبریک ساختن با اسپارتاکوس، رهبر گلادیاتورهایی که برای آزادیشون قیام کردن، آشنا هستیم. حالا اگه دنبال یک اقتباس مفصل تر از زندگی اسپارتاکوس و با شاخ و برگ بیشتری هستید، این سریال میتونه براتون مناسب باشه. توی «اسپارتاکوس» با عده ای از گلادیاتورها همراه میشیم که برای بدست آوردن آزادیشون قیام میکنن و رفته رفته به تهدید جدی ای برای امپراطوری روم تبدیل میشن. نبردهای خونین این سریال هم میتونه شما رو یاد وینلند ساگا و جنگ های شلوغش بندازه که با هیچکس شوخی نداشت!

Rome (رم)

سریال های مشابه انیمه Vinland Saga

شبکه پخش کننده: HBO

تعداد فصل ها: دو فصل

سازندگان: Bruno Heller, William J. MacDonald, John Milius

بازیگران:  Kevin McKidd, Ray Stevenson, Polly Walker

این سریال کمتر از سریال های دیگه لیست به وینلند ساگا شباهت داره ولی خب اگه از کسایی بودید که وجهه تاریخی وینلند ساگا رو دوست داشتید و به سریال های تاریخی علاقه دارید، «رم» میتونه انتخاب خیلی خوب و جذابی باشه. سریال «رم» در دورانی جریان داره که جمهوری رم رفته رفته تبدیل به امپراتوری میشه و اتفاقات بین تبدیل جمهوری رم به امپراتوری رو نشون میده.

game of thrones (بازی تاج و تخت)

سریال های شبیه انیمه Vinland Saga

شبکه پخش کننده: HBO

تعداد فصل ها: هشت فصل

سازندگان:  David Benioff, D.B. Weiss

بازیگران:  Emilia Clarke, Peter Dinklage, Kit Harington

«بازی تاج و تخت» دیگه از اون سریال هاست که چه اون رو دیده باشید و چه ندیده باشید، نیاز به توضیح آنچنانی ای براش نیست. داستان نبرد خاندان های قدرتمند توی یک سرزمین فانتزی قرون وسطی ای به اسم وستروس که حداقل تا پنج فصل اولش همه مردم رو دیوونه ی خودش کرده بود و بعد از اون وارد سراشیبی رو به پایینی شد. از نظر شباهت به وینلند ساگا هم میشه به نبرد های خونین، شخصیت هایی که هرکدوم اهداف خاص خودشون رو دارن، دیالوگ های سنگین و بازی های سیاسی که توی نیمه دوم نقش بیشتری توی وینلند ساگا هم پیدا کردن، اشاره کرد. 


ممنون از اینکه با معرفی بهترین سریال های شبیه انیمه Vinland Saga همراه ما بودید. حتما نظرات و پیشنهادات خودتون رو از طریق بخش کامنت ها با ما درمیون بزارید.