جاستین بیبر اخیرا اعلام کرده است که به بیماری لایم مبتلا است. بیماری لایم جاستین بیبر یک بیماری ناشی از کنه است که می تواند باعث تب، جوش، درد مفاصل، خستگی و مشکلات عصبی شود. 

یکی دیگر از علائم رایج بیماری لایم، افسردگی است که می تواند قبل از بروز علائم دیگر ظاهر شود و مدتها بعد از آنها نیز باقی بماند، این بیماری درمان می شود. همین مسئله می تواند منجر به تاخیر در تشخیص بیماری Lyme برای کسانی شود که از قبل ابتلا به این بیماری هم با افسردگی یا سایر شرایط سلامت روان زندگی می کردند.



اخیرا طرفداران وی درباره ی ظاهر او اظهار نظرهای زیادی می کردند، به همین دلیل او در پست اینستاگرام خود، این اخبار را منتشر کرد. وی همچنین در این پست گفت که یک مورد جدی از مونونوکلئوز عفونی دارد که بر عملکرد مغز، انرژی و سلامت کلی او تأثیر گذاشته است. 

بیماری لایم باعث شده که جاستین بیبر این خواننده ی جوان و بسیار مشهور در سال گذشته با افسردگی دست و پنجه نرم کند. این بیماری طی این یک سال تشخیص داده نشده بود.

علائم لایم می تواند هفته ها یا ماه ها ادامه یابد!

بیماری لایم یکی از شایع ترین بیماری های ناشی از کنه در ایالات متحده است. باکتری Borrelia burgdorferi بطور عمده باعث ایجاد آن می شود. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) تخمین می زند که هر ساله 30،000 آمریکایی دچار بیماری لایم می شوند.

بسیاری از افراد مبتلا- نه همه ی آنها- در طی 3 تا 30 روز پس از نیش زدن کنه ای که حامل این باکتری است، یک جوش دایره ای شکل، که مانند “قلب هدف” به نظر می رسد، می زنند. بدون درمان سریع، باکتری می تواند از ناحیه نیش به مناطق دیگر بدن، به ویژه سیستم عصبی، قلب و مفاصل حرکت کند. این امر می تواند منجر به طیف وسیعی از علائم مداوم، از جمله خستگی، عرق شبانه، گردن سفت شده، سردرد، خواب مختل و افسردگی شود. این علائم ممکن است ماهها یا سالها ادامه داشته باشد.

بیماری لایم جاستین بیبر

برخی مطالعات تخمین می زنند که 10 تا 20 درصد از افراد حتی بعد از درمان با آنتی بیوتیک های استاندارد، بازهم علائم را تجربه می کنند. این بیماری گاهی به عنوان سندرم بیماری لایم پس از درمان (PTLDS) شناخته می شود.

افسردگی در بین مبتلایان به بیماری لایم شایع است!

مطالعات نشان داده اند که 8 تا 45 درصد از مبتلایان به سندرم بیماری لایم پس از درمان PTLDS دچار افسردگی هستند. افسردگی در بین مبتلایان به PTLDS معمولاً از نظر شدت، خفیف تا متوسط است و دارای افسردگی اساسی غیر معمول است.

تشخیص تفاوت بین علائم افسردگی ناشی از بیماری لایم و اختلال افسردگی اساسی آسان نیست. با این حال، یک مطالعه نشان داد که افراد مبتلا به PTLDS در مقایسه با افراد دارای افسردگی اساسی، در انجام وظایف مربوط به حافظه مشکل بیشتری دارند. و این مشکلات حافظه می تواند در کنار مشکلات زبان و توجه ایجاد شود. 

قبل از اینکه اخبار بیماری لایم جاستین بیبر توسط خود او منتشر شود، طرفداران او نگران افسردگی او بودند. زیرا او برای درمان افسردگی اش برای مدتی در بیمارستان بستری شده بود. همانطور که پیداست بیماری لایم می تواند ماه ها خود را پنهان نگاه دارد و تنها علائمی که نشان می دهد افسردگی، خستگی، مه مغزی و … خواهد بود. 

در ادامه بخوانید: