شرکت سونی تاکنون اطلاعات مختلفی پیرامون کنسول پلی استیشن 5 منتشر کرد و در این بین بزودی با برگزاری رویداد پلی استیشن 5 قصد دارد آن را رسما معرفی کند. در کنار رونمایی قرار است شاهد معرفی بازی های انحصاری و غیرانحصاری بزرگ برای PS5 باشیم. این کنسول نسل نهمی از قدرت سخت افزاری کم نظیری برخوردار است و همزمان با اکس باکس سری اکس در اواخر سال 2020 یعنی تعطیلات آن راهی بازار می شود.

به روز رسانی » تاریخ جدید برگزاری رویداد پلی استیشن 5 اعلام شد 

متاسفانه سال 2020 با اتفاقات بزرگی مصادف شده است. از جمله باید به شیوع کرونا و اعتراضات مردمی امریکا اشاره کرد. این اتفاقات موجب شدند ت ا بسیاری از شرکت ها در برگزاری رویدادهای اختصاصی خود تجدید نظر کرده و تاخیری به وجود آورند.


بیشتر بخوانید: تصاویری از ظاهر احتمالی فروشگاه اکس باکس فاش شد


چهارم ژوئن (پانزدهم خرداد) قرار بود روز برگزاری رویداد دیجیتال سونی با محوریت کنسول نسل بعد این کمپانی، رویدادی بسیاری از مخاطبان گیم منتظران آن بودند، باشد اما با توجه به تظاهراتی که در ایالات متحده در جریان است، سونی تصمیم به لغو این رویداد تا اطلاع ثانوی گرفت. آن‌ها تصمیم گرفتند “فعلا عقب بکشند و منتظر نشانه‌های مهم‌تر بمانند.”

علی رغم اینکه هنوز کمپانی ژاپنی تاریخ جدید رویداد پلی استیشن ۵ را اعلام نکرده‌است، با توجه به اطلاعیه سونی به نظر می‌رسد بزودی این مهم رخ دهد. در صفحه رسمی این رویداد دیجیتال در یوتیوب، سونی در متن توضیحات آن تغییراتی اعمال کرده‌است. مسئولان ضمن اعلام تاخیر در زمان برگزاری، از اعلام زود هنگام تاریخ جدید خبر دادند.

رویداد پلی استیشن 5 بزودی برگزار می شود

رویداد پلی استیشن 5

هرچند از لفظ “بزودی” زمان دقیقی برداشت نمی‌شود اما، با توجه به برنامه‌ریزی‌های سونی برای روند تبلیغات و بازاریابی پلی استیشن ۵، انتظار می‌رود این امر هر چه سریع‌تر رخ دهد. مسلما اکنون تمام توجهات معطوف به رویدادهای دیگری در جهان است و رویدادهای گیمینگ چندان برای عموم اولویت ندارد بنابراین، سیاست گزاری‌های سونی مبنی بر صبر کاملا منطقی است.


بیشتر بخوانید: هرآنچه باید درباره بازی The Last of Us Part II بدانید


تظاهرات حمایت از حقوق سیاه‌پوستان در آمریکا، سبب تاخیر در بسیار از برنامه‌های دیگر کمپانی‌ها و استودیو‌های بازی سازی شده‌است. کمپانی «EA» تریلر رونمایی از بازی Madden NFL 21 را به تعویق انداخت. اکتیویژن زمان عرضه سیزن جدید «Call of Duty: Modern Warfare» را به زمان دیگری موکول کرد و استودیو سی‌دی پراجکت رد نیز در زمان برگزاری «Night City Wire» با محوریت Cyberpunk 2077 تجدید نظر کرد.

شرکت های بزرگی تاخیری در رویداد ویژه خود به وجود آوردند و سونی نیز یکی دیگر از آنهاست. بنابراین بدیهی بوده رویداد بزرگ 4 ژوئن هم تاخیری به خود بیند. مشخص نیست تاریخ بعدی چه زمانی خواهد بود اما پلی استیشن اعلام کرد که بزودی تاریخ بعدی اعلام می شود. پیش بینی می‌کنیم حداقل تا اواخر بهار یا اوایل تابستان، رویداد پلی استیشن 5 برگزار شود.

متاسفانه اعتراضات مردمی ضدنژادپرستی امریکا همچنان در جریان است و مشخص نیست چه زمانی پایان می یابد. در سوی دیگر کرونا هم تمامی نداشته و بسیاری از رویدادهای فیزیکی را به رویداد آنلاین تبدیل نمود. به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود برنامه سونی برای کنسول نسل نهمی و عناوین انحصاری آن چیست. بی شک تاریخ بعدی را بزودی شاهد خواهیم بود و سونی قرار نیست طرفداران را بدون اطلاع باقی بگذارد.