جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا ! در برابر افزایش آنفولانزا در این فصل و متاسفانه مرگ و میر بر اساس آن تصمیم گرفتیم ،10 خوراکی را که با آن به جنگ آنفولانزا می روید و آن را نابود می کنید را برای شما جمع آوری کرده ایم.در این لیست مواد غذایی وجود دارند که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردند از این رو مصرف آن ها بسیار مهم است.


جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا با این 10 خوراکی

مرکبات 

جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا

مصرف غذاهای سرشار از ویتامین C مانند لیمو ، پرتقال و نارنگی در زمستان یکی از بهترین راه های جلوگیری از آنفولانزا است.به خصوص هنگامی که صبح از خواب بیدار می شوید ، نوشیدن آب گرم همراه با لیمو ، اثر آنتی اکسیدانی لیمو شما را برای یک روز پرتحرک آماده کرده و به جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا کمک می کند.


همچنین بخوانید:


اما به دلیل تأثیر کاهش فشار خون ، افراد با فشار خون پایین باید بیشتر مراقب باشند.به جای نوشیدن آب پرتقال و سایر میوه ها ، آن ها را به صورت کامل میل کنید.


سیر

جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا

سیر با میکروبهایی که وارد بدن ما می شوند مبارزه کرده و سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می کند.در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا موثر است.آلیسین موجود در سیر هنگام جویدن موثرتر از حالت رنده و یا خورد شده آن است.

اگر از سرماخوردگی خفیف برخوردار هستید – اما مشکل معده ندارید – می توانید  آب لیمو با سیر خرد شده را قبل از خواب بنوشید تا خطر ابتلا به آنفولانزا را کاهش دهید.


اکیناسه

اکیناسه که منبع مهمی در سرماخوردگی و کاهش سرفه است ، با تقویت سیستم ایمنی بدن در درمان دستگاه تنفسی فوقانی مؤثر است.همچنین سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است.نحوه مصرف آن به این صورت است که مقداری از آن را در آب جوش بریزید و مانند چای اجازه دهید تا دم بکشد.روزانه می توانید یک فنجان مصرف کنید.اما مصرف آن برای خانم های باردار توصیه نمی شود.


ماست و کفیر

منابع پروبیوتیک  هنگامی که به طور مرتب مصرف می شوند ، فلور روده و سیستم ایمنی را تقویت می کنند تا از ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری کنند.ماست؛ ضمن بهبود سیستم دفاعی بدن در برابر میکروبهایی که اسید لاکتیک دارند ،کفیر : به دستگاه گوارش کمک می کند تا باکتری های مفید را پحفظ کند ، فلور روده را متعادل و از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی کند و در برابر بیماری ها محافظت کند.


مریم گلی

نیش سیلان ، متخصص تغذیه و رژیم های غذایی می گوید : با توجه به وجود ماده های ارزشمند در این گیاه ،به خصوص درمان آنفولانزا و سرماخوردگی ناشی از التهاب گلو و دهان و همچنین به جلوگیری از عفونت کمک می کند.روش تهیه مهم است. می توانید یک گل مریم گلی را در آب جوش بریزید و 5 دقیقه آن را دم کنید.
با این وجود  توصیه نمی کنیم  که به طور مرتب و منظم و بیش از حد آن را مصرف کنید تا با افزایش خطر خونریزی و انقباض در زنان باردار ، تغییرات هورمونی در مردان و خطر زایمان زودرس ایجاد شود. 


ماهی 

جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا

ماهی  سرشارامگا 3 و  پروتئین و حاوی ویتامین های A و B  است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.به خصوص در فصل زمستان ، مصرف ماهی در اجاق گاز یا بخارپز 2-3 روز در هفته از آنفولانزا و سرماخوردگی محافظت می کند.


اسفناج

حاوی ویتامین های C و E برای تقویت ایمنی و محافظت در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا است.اسفناج که حاوی مواد ضد عفونی و ضد سرطان است.آهن ، کلسیم و منیزیم از نظر تقویت کننده استخوان بسیار مفید است.


فندق ،گردو،بادام

به خصوص دانه های روغنی مانند فندق ، گردو و بادام حاوی ویتامین E ، روی ، منیزیم ، اسیدهای چرب امگا 3 ، ویتامین ها و مواد معدنی برای تقویت سیستم ایمنی بدن به عنوان محافظی در برابر آنفولانزا عمل می کنند.اما بهتر است آن ها را خام مصرف کنید.


انار

جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا

انار که به واسطه داشتن آنتوسیانین ، که رنگ قرمز آن را ایجاد می کند ، سیستم ایمنی را تقویت می کند ، به جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری ها مانند آنفولانزا کمک می کند.مخصوصا به جای نوشیدن آب انار ،آن را به طور کامل مصرف کنید.


آب

برای بیرون کشیدن سموم و میکروب ها از بدن در یک دوره زمانی کوتاهتر از نظر آنفولانزا و سرماخوردگی نیاز به مصرف کافی آب وجود دارد.در چنین مواردی ، لازم است روزانه 10-12 لیوان آب در برابر تلفات مایع زیاد مصرف شود.