از ادوارد الریک تا هانجی زوئه؛ نقش های رومی پارک را بشناسید!

خانم “رومی پارک” صداپیشه هانجی زوئه در انیمه اتک آن تایتان، یکی از محبوب ترین ویس اکترهای ژاپنیه که در سراسر دنیا، به خوشنامی رسیده. رومی پارک، علاوه بر صداپیشگی شخصیت های انیمه ای، به دوبله فیلم های غربی و همچنین خوانندگی مشغوله. رومی پارک، در واقع ملیتی کره ای داره اما از اونجا که در ژاپن بزرگ شده، میتونه به هر دو زبان به خوبی صحبت کنه. رومی پارک، مثل یوکی کاجی، یکی از پرکارترین ویس اکترهاست؛ به همین دلیل تنوع زیادی در کارنامه‌ش دیده میشه و همچنین صدای ایشون رو در آثار زیادی می شنویم.

آشنایی با برترین نقش های “رومی پارک” صداپیشه هانجی زوئه

در ادامه این مطلب، همراه مجله وارونه باشید تا نگاهی به 10 تا از نقش های جالب این دوبلور توانمند داشته باشیم.

(نکته: ممکن است توضیحات مربوط به هر شخصیت حاوی اسپویل باشد.)

10/ مادام رد – خادم سیاه

"رومی پارک" صداپیشه مادام رد

مادام رد، خاله شیل و یکی از تنها کسانی بود که برای اون باقی مونده بود. مادام رد، به عنوان یه فرد زخم خورده و کسی که برای مدت ها غم سنگینی رو تحمل می کرد، در انتها قوس شخصیتی حیرت انگیزی رو از خودش نشون داد و مرگ اون، باعث شد تا ما به عمق تیره و تار بودن دنیای Black butler پی ببریم.

رومی پارک، با ایفای نقش مادام رد، ثابت کرد که براش فرقی نمیکنه در نقش های اصلی ظاهر بشه یا فرعی، چون در هر صورت قراره با توانمندی ارتباط عمیقی با مخاطبان برقرار کنه. مادام رد، حضور چندان طولانی و مستمری در انیمه خادم سیاه نداشت، اما به لطف توانایی فوق العاده رومی پارک به یکی از به یادماندنی ترین و چند لایه ترین شخصیت های این انیمه تبدیل شد.

مرتبط: بهترین انیمه های ماوراء الطبیعی

9/ گانتا ایگاراشی – شهربازی اعدامی ها

"رومی پارک" صداپیشه گانتا ایگاراشی

گانتا ایگاراشی، شخصیتی بسیار مشابه کانکی در انیمه توکیو غول داره. گانتا، در ابتدا پسری بی گناه و وحشت زده بود که به خاطر جرم نکرده به زندانی وحشتناک منتقل شد و کم کم در اون زندان، یاد گرفت که چطور باید در دنیایی خشونت آمیز دووم بیاره. درست مثل کانکی، گانتا در ابتدا به خاطر صعف هایی که داشت، حتی تصور هم نمی کرد که بتونه برای مدت زیادی زنده بمونه و در نهایت از بین میره؛ ولی به هر حال غریزه بقا آهسته آهسته از گانتا فرد سرسخت تری ساخت.

گانتا، شخصیتی به شدت انسانیه. معتقده که باید سعی کنه حتی در دنیای وحشی ددمن واندرلند هم آدم خوبی باشه؛ اما همزمان اسطوره هم نیست. خیلی اوقات اشتباهاتی میکنه که باعث رسیدن آسیب های زیادی به بقیه میشن. رومی پارک، موفق شده به خوبی احساس ترس از ناشناخته ها رو در صدای این شخصیت زجر کشیده انتقال بده.

8/ تماری – ناروتو، ناروتو شیپودن

"رومی پارک" صداپیشه تماری

تماری در انیمه ناروتو، یکی از معروف ترین نقش های رومی پارک محسوب میشه. تماری، شخصیتی قدرتمند و مستقله که از بیان صریح عقایدش و چیزهایی که به نظرش درست هستن، نمی ترسه. علاوه بر این، تماری فردی صلح طلبه و چندین بار سعی کرده تا درگیری ها و جنگ ها رو کاهش بده. با وجود اینکه تماری از جمله شخصیت هایی نیست که از همون ابتدای داستان حضور داشتن (اولین حضور این شخصیت در انیمه ناروتو در قسمت بیستم هستش) و همچنین به اندازه چند شخصیت اصلی پر رنگ نیست، ولی باز هم از جمله کاراکترهای به یادماندنی سری Naruto محسوب میشه.

7/ نانا اوساکی – نانا

"رومی پارک" صداپیشه نانا اوساکی

نانا اوساکی، پروتاگونیست اصلی انیمه شوجو ناناست. نانا اوساکی، خواننده اصلی یک گروه موسیقی به نام بلسته که در شهر خودش، گروه موفق و محبوبی محسوب میشده. حالا، نانا تصمیم گرفته به امید کسب موفقیت های بیشتر برای گروهش و مشهور شدن، به توکیو نقل مکان کنه.

یکی از چیزهایی که سری نانا رو منحصر به فرد میکنه، شخصیت پردازی اون هست. این مجموعه، یه شوجوی عادی درباره یه عشق مثلثی در مدرسه نیست؛ بلکه به مسائلی عمیق تر می پردازه؛ اینکه چطور یه فرد میتونه مستقل بشه، یا درگیری های ذهنی چه تاثیری بر خوشحالی اون می ذارن. نانا اوساکی، شخصیتی پیچیده محسوب میشه. اوساکی نسبت به کوماتسو شخصیتی بالغ تره، اما همین نکته، باعث آشفتگی هایی در افکار نانا شده.

6/ توشیرو هیتسوگایا – بلیچ

"رومی پارک" صداپیشه توشیرو هیتسوگایا

توشیرو هیتسوگایا، یکی از شخصیت های محبوب و قدرتمند سری بلیچ هستش. این شخصیت، از همون ابتدا با بازخوردهای مثبت طرفداران بلیچ روبرو شد. توشیرو هیتسوگایا، برای اولین بار در قسمت 24 انیمه و در چپتر 81 مانگا حضور پیدا کرد (همین نکته نشون میده چقدر در اقتباس بلیچ خلاصه سازی صورت گرفته!). توشیرو، یکی از شینیگامی های قدرتمند دنیای بلیچ، یکی از همون شخصیت های مذکر جدی و زودجوش و با استعداده که خانم رومی پارک قبلا نقش های مشابهش رو ایفا کرده.

مرتبط: بهترین انیمه های شبیه بلیچ Bleach 

5/ ترسا – کلیمور

"رومی پارک" صداپیشه ترسا

انیمه کلیمور یکی از اون انیمه های شوننه که کلیشه “پروتاگونیست قدرتمند مذکر” رو می شکنه. این انیمه اکشن و فانتزی، دارای تعداد زیادی شخصیت مونث قدرتمند و مستقل هستش و یکی از اونا، ترساست که اجرای نقش اون رو، رومی پارک به عهده گرفته. ترسا، یکی از قوی ترین افراد قبیله‌شه و همیشه موقع جنگیدن، لبخند کمرنگی به لب داره. ترسا، مهارت های رزمی و شمشیرزنی خیره کننده ای داره و همچنین تکنیک های منحصر به فردی که استفاده می کنه، باعث شده یکی از شکست ناپذیرترین شخصیت های کلیمور باشه.

4/ پاکونودا – هانتر x هانتر

"رومی پارک" صداپیشه پاکونودا

پاکونودا، یکی از شخصیت هایی بود که به رومی پارک فرصت ایفای نقشی متفاوت تر داد. رومی پارک معمولا در نقش پروتاگونیست های داستان ظاهر می شد؛ اما پاکونودا یکی از ویلن های اصلی سری هانتر x هانتر و یکی از اعضای فانتوم تروپ محسوب میشه. پاکونودا، باعث شد ما جلوه تازه ای از توانایی های رومی پارک به عنوان یه ویس اکتر رو ببینیم.

3/ ری باتسوبامی – قماربازxx

"رومی پارک" صداپیشه ری باتسوبامی

ری باتسوبامی، یکی از شخصیت های ارجینال انیمه Kakegurui محسوب میشه. ری، در هیاکائو، جایی که مردم با قمار به قدرت می رسن و کسی که توانایی قمار نداشته باشه از بین میره، سعی میکنه به دلایلی از قمار دوری کنه. این شخصیت مرموز، قبلا یکی از اعضای خاندان موموبامی بوده. درسته که فصل دوم انیمه کاکگوروی به اندازه فصل اول محبوب نبود، و همینطور ری باتسوبامی هم یکی از معروف ترین شخصیت های این سری نیست، ولی به هر حال ایفای نقش ری یکی از بخش های قابل توجه کارنامه رومی پارک به حساب میاد.

2/ هانجی زوئه – تایتان مهاجم

"رومی پارک" صداپیشه هانجی زوئه

هانجی زوئه، یکی از معروف ترین نقش های چند وقت اخیر رومی پارکه. هانجی، به عنوان یکی از قوی ترین، باهوش ترین و منحصر به فردترین شخصیت های انیمه اتک آن تایتان شناخته میشه. این شخصیت خلاق، با ابداعاتش، باعث پیشرفت های فراوانی در عملکرد گروه شناسایی شد و به خاطر شایستگی‌ هایی که از خودش نشون داد، به عنوان فرمانده بعدی انتخاب شد. هانجی زوئه با وجود اینکه در ابتدا کمی عجیب و غریب به نظر می رسه، اما افکار عمیقی داره. ایفای این نقش، نیاز به پیچیدگی و ظرافت زیادی داشت که رومی پارک به زیبایی تمام اینکار رو انجام داد.

1/ ادوارد الریک – کیمیاگر تمام فلزی، کیمیاگر تمام فلزی: برادری

"رومی پارک" صداپیشه ادوراد الریک

ادوارد الریک نقشیه که رومی پارک باهاش شناخته میشه. تک تک ما، ادوارد رو با صدای رومی پارک می شناسیم و احتمالا وقتی فهمیدیم ویس اکتر این پسر کله شق، یه خانم بوده، حسابی تعجب کردیم (اما نه به اندازه زمانی که چنین حقیقتی رو درباره لوفی کشف کردیم!). ادوارد شخصیتی مصمم، بی باک و جسور داره و در طول انیمه کیمیاگر تمام فلزی، رشد نامحسوس اما تاثیرگذاری رو از خودش به نمایش می ذاره. در هر دو نسخه انیمه کیمیاگر تمام فلزی، رومی پارک صداپیشگی ادوارد الریک رو انجام داده و با وجود سرنوشت و رشد شخصیتی متفاوت دو نسخه ادوارد، هر دوی اونها رو مشابه هم به نمایش گذاشته، به طوری که ما می تونیم حس کنیم که هر دوی اینها، در نهایت یک نفر هستن؛ اما در شرایط متفاوت قرار گرفتن.

در ادامه بخوانید: 5 دلیل برای تماشای نسخه 2003 انیمه کیمیاگر تمام فلزی

امیدواریم از معرفی برترین نقش های “رومی پارک” صداپیشه هانجی زوئه و بسیاری شخصیت های محبوب دیگر لذت برده باشید. شما طرفدار کدام نقش از رومی پارک هستید؟