سریال قورباغه پس از حواشی های زیاد و تاخیر در پخش بالاخره توانست از پلتفرم نماوا پخش شود.کارگردانی این سریال به عهده هومن سیدی است که او را با فیلم های سینمایی چون خشم و هیاهو ، مغزهای کوچک زنگ زده ،سیزده و.. می شناسیم.در این سریال بازیگران مطرحی چون نوید محمد زاده ، صابر ابر ،سحر دولتشاهی ،فرشته حسینی و… به ایفای نقش پرداخته اند.

این بارهومن سیدی که سبک فیلمسازی اش کاملا متفاوت با دیگران کارگردانان  ایرانی است با سریال قورباغه آمده تا شاید آغازگر سبکی نو و خشن در سریال های ایرانی باشد و بتواند ما را تا حدودی به سریال های ایرانی دلگرم کند.

.البته این بدان معنا نیست که دیگر سریال های ایرانی تا الان موفق نبوده اند و حتی می توان در این زمینه به سریال هم گناه هم اشاره کرد.


همچنین بخوانید:بررسی سریال آقازاده تا قسمت 24 ؛ تا اینجای کار چه کردند!


تیتراژ سریال و حتی موسیقی آن شباهت بسیار زیادی به سریال کارآگاهان حقیقی دارد و این خود نوعی تقلید از سریال های جنایی و خارجی است البته شاید تقلید کلمه صحیحی نباشد و بهتر است از کلمه الهام استفاده شود.


همچنین بخوانید:برترین سریال های جنایی که باید ببینید ؛ از هانیبال تا کاراگاه حقیقی!


فیلمبرداری سریال بدون کات و در دست انجام می شود که به نظر من در دقایق اولیه کمی غلو آمیز است و باعث سردرگمی می شود اما در اواسط سریال این موضوع به حالت متعادل تری باز می گردد.


همچنین بخوانید:معرفی سریال هم گناه : سریالی دوست داشتنی!


در قسمت اول با بازی فوق العاده صابر ابر و نوید محمد زاده روبرو می شویم البته به نظر من دو کاراکتر دیگر نیز بسیار عالی هستند اگر چه خیلی ها اعتقاد دارند که اشکان حسن پور و شهروز دل افکار بسیار غلو آمیز ایفای نقش کرده اند.

اما من با توجه به بازی های فوق العاده شهروز دل افکار در تئاتر چنین نظری را ندارم و به نظرم کاراکترهای آن ها این چنین تعریف شده است و آن ها طبق کاراکتر خود به ایفای نقش پرداخته اند .برای نتیجه گیری ، بهتر است منتظر قسمت های دیگر سریال باشیم.

آغاز سریال با معرفی سه جوان خلاف در شهرک اکباتان آغاز می شود ،صابر ابردر نقش (رامین)،اشکان حسن پوردر نقش (فرید) و شهروز دل افکاردر نقش (جواد) به ما معرفی می شوند.

فرید و جواد از لحاظ شخصیتی نزدیک به هم هستند اما رامین (صابر ابر ) کمی متفاوت با دو شخصیت دیگر است و شاید این تفاوت کمی غلو آمیز باشد و این سوال را در ذهن به وجود آورد که ترکیب این سه کاراکتر در کنار هم کمی نا همگون است البته شاید این خواسته خود نویسنده (هومن سیدی ) باشد که بخواهد این تفاوت بارز میان کاراکترها را با هدفی به تصویر کشد.

داستان از جایی آغاز می شود که رامین ، فرید و جواد شاهد کشته شدن مامورلباس شخصی می شوند و به جای کمک به او سعی می کنند که فرار کنند و خود این فرار هزاران حرف برای گفتن دارد.

در ادامه سریال شاید شما هم مانند من منتظر حضور نوید محمد زاده باشید کسی که در این سریال در لحظات پایانی و با کاراکتر نوری ایفای نقش می کند و کارگردان به زیبایی هر چه تمام تر قسمت اول را با هیجان و خشونت به پایان می رساند و شما را ترغیب می کند حتی اگر از دیدن قسمت اول لذت نبرده باشید حتما برای فهمیدن سکانس آخر قسمت بعدی را مشاهده کنید.هومن سیدی در این سکانس به خوبی می تواند مخاطب را در بهت فرو برد که چنین چیزی تا کنون در سریال های ایرانی مشاهده نشده است.

هشدار اسپویل : در صورت مشاهده نکردن قسمت اول متن زیر را نخوانید.

بر می گردیم به داستان سریال قورباغه ، گفتیم داستان از جایی شروع می شود که سه جوان خلاف شاهد قتل مامور لباس شخصی می شوند و به جای کمک فرار می کنند .پس از آن مشخص می شود که اسلحه این مامور توسط رامین ( صابر ابر )ربوده شده است و حالا او قصد دارد که با استفاده از این اسلحه برای دزدی به خانه یکی از همکلاسی های دوران نوجوانی خود برود و این کاراکتر کسی نیست جز نوری ( نوید محمد زاده).

این سکانس 30 ثانیه ای است که هومن سیدی می درخشد و شما را دربهت فرو می برد.این سه دوست وارد خانه نوری می شوند و از او می خواهند که کلید گاو صندوق را به آن ها بدهد، نوری از آن ها می خواهد که کارتی را که همان کلید گاوصندوق است را از جیبش بردارند و پس از این اتفاق است که سه شخصیت اصلی قسمت اول در یک سکانس و به وسیله دوست خود که در آخر خودش را می کشد ، کشته می شوند.

در این جا برای خود من سوال های زیادی به وجود می آید ، اول اینکه آیا واقعا هومن سیدی تصمیم دارد در قسمت اول  کاراکترهای اصلی (رامین ، فرید و جواد ) را واقعا از سریال حذف کند ؟ و یا ادامه سریال فلش بک از این حادثه است ؟ آیا این سه نفر تحت تاثیر مواد در توهم هستند و چنین صحنه هایی را مشاهده می کنند ؟همچنین شما در این صحنه قورباغه ای را مشاهده می کنید که آیا نشان دهنده سمی بودن قورباغه است ؟آیا تئوری سریال براساس همین سمی بودن قورباغه است؟

اما سوال دیگر این است که اصلا چرا چنین حادثه ای رخ داد ؟آیا کاراکتر نوری آن ها را هیپنوتیزم کرده است و یا از سم قورباغه برای مطیع کردن آن ها استفاده کرده است ؟که پاسخ تمام سوالات را باید با دیدن قسمت های بعدی سریال بفهمیم.

از این پس با نقد و بررسی سریال قورباغه در خدمت شما دوستان عزیز هستم.می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با سریال با ما در میان بگذارید.